Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

    Vanhassa topikissa tuhat postausta täynnä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=392948
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • janilind
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 165
    • Pirkanmaa

    #2
    Liittyen taannoiseen termostaattikeskusteluun. 530xd ja termarin mahtuu just ja just vaihtamaan alakautta, mutta hommana on kyllä todella kuppanen. Asentaessa sitä termarihousinkia termari tykkää pyörähtää paikaltaan - ite liimasin termarin siitä tapista housinkiin silikonilla joka auttoi hieman. Todella ahtaat paikat ja kaikki pultit hankalissa kulmissa. Scmiedmannin tarvike termari lisäksi huono.
    2011 530d x-drive
    2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

    Comment

    • Markkanenn
      BTCF Member
      • Jan 2016
      • 262
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by janilind View Post
      Liittyen taannoiseen termostaattikeskusteluun. 530xd ja termarin mahtuu just ja just vaihtamaan alakautta, mutta hommana on kyllä todella kuppanen. Asentaessa sitä termarihousinkia termari tykkää pyörähtää paikaltaan - ite liimasin termarin siitä tapista housinkiin silikonilla joka auttoi hieman. Todella ahtaat paikat ja kaikki pultit hankalissa kulmissa. Scmiedmannin tarvike termari lisäksi huono.
      Termareitahan ei kannata koskaan ostaa tarvikkeina. Aina alkuperäisenä oem osana.
      F11 520d -12

      Comment

      • Vesa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 363
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Markkanenn View Post
        Termareitahan ei kannata koskaan ostaa tarvikkeina. Aina alkuperäisenä oem osana.
        Juuri näin. Oma kokemus myös se, että vain OEM.
        Nykyiset:
        BMW F11 535DA xDrive -15
        Toyota Yaris Hybrid -20

        Exiä noin 60 kpl...

        Comment

        • peLoGo?
          BTCF Member
          • Jul 2012
          • 361
          • Vaasa

          #5
          Miten on helpoin tarkistaa onko 530d:hen asennettu BMW Performance Power Kit?
          BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
          Ex. BMW F10 530dA -10
          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
          Ex. BMW E60 525i -04

          BimmerCode & BimmerLink + ENET

          Comment

          • janilind
            Bimmer Rookie
            • Nov 2017
            • 165
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Markkanenn View Post
            Termareitahan ei kannata koskaan ostaa tarvikkeina. Aina alkuperäisenä oem osana.
            Tossa kävi vahinko. Ei ollu tarkoitus ostaa tarviketta, mutta jotenkin lipsahti. Yhdistämällä originaalista muovipohjan tuon tarvikkeen vastaavan tilalle siitä sai ihan toimivan olosen. No pointti oli kuitenkin et ihan hanurista sen asentaminen, joka tietysti vaan lisää tuon originaalin ostamisen järkevyyttä.
            2011 530d x-drive
            2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

            Comment

            • Kesäromu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 225
              • Espoo

              #7
              Puhallin heitti toimimasta

              Puhallin teki sitten tenän. Kun puhalluksen suuntaa vaihtaa napeista jaloille, lasille tai kojiksen suuttimiin niin kuulee kun auton servomoottorit avaamat läppä (?) mutta puhallin vain ei pyöri, kokeiltu auto- sekä manuaaliasentoa:think
              Osaisiko joku antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään, kaikki vinkit ovat tervetulleita, menen tänään illemmalla halliin selvittelemään vikaa.
              Tuommoista herjaa näyttää Carly
              Attached Files
              F10 -11
              E21 315 -83

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4581
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Kesäromu View Post
                Puhallin teki sitten tenän. Kun puhalluksen suuntaa vaihtaa napeista jaloille, lasille tai kojiksen suuttimiin niin kuulee kun auton servomoottorit avaamat läppä (?) mutta puhallin vain ei pyöri, kokeiltu auto- sekä manuaaliasentoa:think
                Osaisiko joku antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään, kaikki vinkit ovat tervetulleita, menen tänään illemmalla halliin selvittelemään vikaa.
                Tuommoista herjaa näyttää Carly
                Eiköhän se puhallin ole vain ottanut lopputilin.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Kesäromu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 225
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Eiköhän se puhallin ole vain ottanut lopputilin.
                  Niin, onkohan tuossa hiilet, jos olisivat lopussa tms? Mistä tuo puhallin yleensäkin löytyy, puran sen esille?

                  Edit: siellä on kait puhallinboksin pohjassa joku regulaattori (ohjaa puhallinta tms)joita on myös jouduttu uusimaan.
                  Ennen tuota hyytymistä puhallin välillä toimi, sitten hyytyi pienemmälle ja taas lähti puhaltamaan kovempaa itsestään. Tuota teki muutamia kertoja, ja nyt sitten ei toimi enään.
                  Last edited by Kesäromu; 07-03-2021, 15:20.
                  F10 -11
                  E21 315 -83

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5125
                    • Pirkkala

                    #10
                    Originally posted by Kesäromu View Post
                    Niin, onkohan tuossa hiilet, jos olisivat lopussa tms? Mistä tuo puhallin yleensäkin löytyy, puran sen esille?

                    Edit: siellä on kait puhallinboksin pohjassa joku regulaattori (ohjaa puhallinta tms)joita on myös jouduttu uusimaan.
                    Ennen tuota hyytymistä puhallin välillä toimi, sitten hyytyi pienemmälle ja taas lähti puhaltamaan kovempaa itsestään. Tuota teki muutamia kertoja, ja nyt sitten ei toimi enään.
                    Ihan hiilivian tyyppiset oireet, suoralla virralla koitat puhallinta vaikka puol minuuttia, jos ei lähe tai puolenminuutin aikana jotenkin pätkii tms. Niin se on uuden moottorin hankinta edessä
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Kesäromu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2011
                      • 225
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ihan hiilivian tyyppiset oireet, suoralla virralla koitat puhallinta vaikka puol minuuttia, jos ei lähe tai puolenminuutin aikana jotenkin pätkii tms. Niin se on uuden moottorin hankinta edessä
                      Näin oli, eli hiilet loppu. Laitoin suoran virran ja kun puhallinkoppaa napautti niin välillä lähti pyörimään ja lopulta aikansa koputeltua pyöri kunnolla koko ajan. No, laitettiin tilaukseen uusi puhallin, huomenna pitäisi olla uusi käsissä.
                      Edit: Uusi paikoillaan ja taas pelittää hienosti.
                      Attached Files
                      Last edited by Kesäromu; 09-03-2021, 07:09.
                      F10 -11
                      E21 315 -83

                      Comment

                      • Wine77
                        Newbiemmer
                        • Feb 2015
                        • 6
                        • Iisalmi

                        #12
                        Ilmajousituksen kompura

                        Hei. Osaisiko joku kertoa minkälainen kompura kannattaa ilmajousille ostaa. Näyttää hintahaitari olevan 300€ -800€.
                        Kyseessä F11 2014. Eli pärjääkö talvikeleissä nuilla edullisemmilla?

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1216
                          • Kajjjaani

                          #13
                          Originally posted by Kesäromu View Post
                          Näin oli, eli hiilet loppu. Laitoin suoran virran ja kun puhallinkoppaa napautti niin välillä lähti pyörimään ja lopulta aikansa koputeltua pyöri kunnolla koko ajan. No, laitettiin tilaukseen uusi puhallin, huomenna pitäisi olla uusi käsissä.
                          Edit: Uusi paikoillaan ja taas pelittää hienosti.
                          Mielenkiinnosta kysyn, että miten se vihreä löysä yhdysputki joka menee sisälle kojetauluun oli kiinni puhallinkopassa? Lähtikö irti kopasta ihan ylöspäin liu'uttamalla vai miten? Itse irrottelin aikaa sitten koppaa muissa merkeissä mutta tuo yhdysputki ei lähtenyt millään irti.
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • Kesäromu
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 225
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by alpine3 View Post
                            Mielenkiinnosta kysyn, että miten se vihreä löysä yhdysputki joka menee sisälle kojetauluun oli kiinni puhallinkopassa? Lähtikö irti kopasta ihan ylöspäin liu'uttamalla vai miten? Itse irrottelin aikaa sitten koppaa muissa merkeissä mutta tuo yhdysputki ei lähtenyt millään irti.
                            Nostin ylöspäin puhallinosaa niin liitos lähti irti. Yhdysputkessa ja puhaltimen kopassa on muoviset ohjurit, jotka ohjaavat liitoksen kiinni/auki kun puhallinkoppaa lasketaan/nostetaan.
                            F10 -11
                            E21 315 -83

                            Comment

                            • Bemarnisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 244
                              • Vihti

                              #15
                              Onko teillä minkälaisia kokemuksia tuosta EDC-iskareilla varustetusta versiosta? Itsestäni tuntuu että auto aavistuksen nypyttää pienissä epätasaisuuksissa huolimatta oikeastaan iskarien asetuksesta. Lisäksi tuntuu että esim poikittaisurien yli ajaessa alusta jää ikäänkuin hieman värisemään eikä tapa iskua heti. Onko tähän syynä mahdollisesti jo väsyneet taka-akselin puslat (140tkm) vai voiko väsyneisyys/väljyys myös tulla edestä? Onko ajo-ominaisuudet teillä parantuneet ketkä ovat asentaneet esim. tuon Eibachin jousisetin eteen?
                              Jos jollakin Uudenmaan/Kanta-hämeen alueella on näistä paljon kokemusta niin olisin kiitollinen mikäli järjestyisi pieni koeajo autollani esim. kahvittelun merkeissä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎