Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by TheRipper View Post
    Eli tässähän voi sitten olla alkuperäinen hihna vielä?!?

    No juu menee vaihtoon sitten absolut. Tarvinneekohan se kiristysrulla ja vaihtaa?

    EDIT:

    Mitens näissä on tuo ilmastoinnin kuivain toteutettu? Itse en oikein löytänyt RealOEM:stä mitään kuivaimeen viittaavaa?
    Hihnan kunnon näkee silmämääräisesti siitä että alkaako uritetulla puolella olemaan pieniä halkeamia.

    Kuivain on muistaakseni lauduttimen päädyssä.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4972
      • Paimio

      Originally posted by fraatti View Post
      Hihnan kunnon näkee silmämääräisesti siitä että alkaako uritetulla puolella olemaan pieniä halkeamia.

      Kuivain on muistaakseni lauduttimen päädyssä.
      Sinne menee joku pussukka vaan sisään vai millainen systeemi se oikein on? Näyttää samalta kuin ne kosteudenpoistopussit mitä joskus näkee elektroniikkalaitteiden mukana? Aika outo systeemi jos sellainen on...
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by TheRipper View Post
        Sinne menee joku pussukka vaan sisään vai millainen systeemi se oikein on? Näyttää samalta kuin ne kosteudenpoistopussit mitä joskus näkee elektroniikkalaitteiden mukana? Aika outo systeemi jos sellainen on...
        Sellainen se siltikin on, paljon isompi vaan
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4972
          • Paimio

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Sellainen se siltikin on, paljon isompi vaan
          Aikas jännä...löysinkin semmoisen:

          Tämmöiselläkin varmaan sitten on joku vaihtoväli. Tosin ei varmaan painestettuna voi vaihtaa että vain ilmastointi tyhjänä...? Noh kun ei ole tietoa koska ilmastointi viimeksi huollettu niin eiköhän senkin tähän samaan syssyyn sitten muiden huoltotoimenpiteiden kanssa.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Kesäromu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 228
            • Espoo

            Kaukovaloassistentti

            Autosta (2011) löytyy kafas-kamera mutta kaukovaloassaria ei.

            Autossa ei ole viikseä jossa se assarin A-nappi on, mutta olen ymmärtänyt että assarin pystyisi koodaamaan ns. jatkuvaksi päälle?

            Ja idriven lights-valikkoon tulisi kohta josta ruksin pois ottamalla toiminnon saisi pois päältä?

            Osaisiko joku siis kertoa miten tämä assari toimii ilman tuota viikseä..?
            Last edited by Kesäromu; 01-05-2021, 22:24.
            F10 -11
            E21 315 -83

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Originally posted by TheRipper View Post
              Aikas jännä...löysinkin semmoisen:

              Tämmöiselläkin varmaan sitten on joku vaihtoväli. Tosin ei varmaan painestettuna voi vaihtaa että vain ilmastointi tyhjänä...? Noh kun ei ole tietoa koska ilmastointi viimeksi huollettu niin eiköhän senkin tähän samaan syssyyn sitten muiden huoltotoimenpiteiden kanssa.
              Lauhduttimiahan näistä on mennyt. Kivet kolistelevat ohuen kennon niin ohkaiseksi että hapertuu sitten puhki ajan kanssa.

              Kuivaimen vaihto vaatii lauhduttimen irroittamisen (jos muistan ulkoa oikein että kuivain on alapuolella) ja aineiden poistamisen. Tästä syystä vaihtaisin samalla sitten koko lauhduttimen jos sikseen tulee pelkän kuivaimen sijaan. Itse en näe mitään järkeä pelkän kuivaimen vaihdossa.

              Lauhduttimen hinnat omaan autooni: https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=64509391489
              Last edited by fraatti; 22-04-2021, 13:01.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2003
                • Tampere/kainuu

                F1x autoissa kannattaa selvittää onko avoin kampanja jossa ilmastoinnin lauhdutin uusitaan. Valtaosaan autoista joita koskee lienee jo uusittu.

                Oli aikoinaan semmoinen kamppis...
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Paljonko laitatte vakio 18-tuumaisilla vanteilla oleville renkaille paineita?

                  Mulle laittoivat tasan 3 rengasliikkeessä ja jotenkin todella levoton ajaa vaikka renkaatkin on käsittääkseni ihan laadukkaat Nokian Hakka Blackit joissa reippaasti pintaa.

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Paljonko laitatte vakio 18-tuumaisilla vanteilla oleville renkaille paineita?

                    Mulle laittoivat tasan 3 rengasliikkeessä ja jotenkin todella levoton ajaa vaikka renkaatkin on käsittääkseni ihan laadukkaat Nokian Hakka Blackit joissa reippaasti pintaa.
                    Käyppä tarkistamassa etupään puslat. Minä vaihdoin vuosi sitten uudet renkaat, ei meinannut auto kestää tiellä urissa. Syy oli etupään isot puslat. Vaikutus paheni uusilla renkailla.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by MakeH View Post
                      Käyppä tarkistamassa etupään puslat. Minä vaihdoin vuosi sitten uudet renkaat, ei meinannut auto kestää tiellä urissa. Syy oli etupään isot puslat. Vaikutus paheni uusilla renkailla.
                      Onko noi siis vikana myös takavedossa? Aiempaan x-driveen ne vaihdoin ja rauhoittui hieman. Se oli kyllä yksi käärme ajaa muutenkin. Nykyinen on ajettu vasta 100tkm niin alustassa varmaan osat on alkuperäisiä, pitää tsekata noi puslat. Talvirenkailla meni kuin kiskoilla.

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2150
                        • Vantaa

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Onko noi siis vikana myös takavedossa? Aiempaan x-driveen ne vaihdoin ja rauhoittui hieman. Se oli kyllä yksi käärme ajaa muutenkin. Nykyinen on ajettu vasta 100tkm niin alustassa varmaan osat on alkuperäisiä, pitää tsekata noi puslat. Talvirenkailla meni kuin kiskoilla.
                        Kyllä ne reaktiotankojen puslat on finaalissa 100tkm kohdilla. Vaihtoon vaan.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4972
                          • Paimio

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Onko noi siis vikana myös takavedossa? Aiempaan x-driveen ne vaihdoin ja rauhoittui hieman. Se oli kyllä yksi käärme ajaa muutenkin. Nykyinen on ajettu vasta 100tkm niin alustassa varmaan osat on alkuperäisiä, pitää tsekata noi puslat. Talvirenkailla meni kuin kiskoilla.
                          Miksikäs ei reaktiotangot kuluisi takavedossa yhtälailla kuin nelivedossa?

                          Itse laitan kahdet puslat tulemaan huolto-osien mukana koska jarrutettaessa täristää ja oletan että nuo on syyllisiä...ja maksavatkin kammoksuttavat 10€ kpl!

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Lauhduttimiahan näistä on mennyt. Kivet kolistelevat ohuen kennon niin ohkaiseksi että hapertuu sitten puhki ajan kanssa.

                          Kuivaimen vaihto vaatii lauhduttimen irroittamisen (jos muistan ulkoa oikein että kuivain on alapuolella) ja aineiden poistamisen. Tästä syystä vaihtaisin samalla sitten koko lauhduttimen jos sikseen tulee pelkän kuivaimen sijaan. Itse en näe mitään järkeä pelkän kuivaimen vaihdossa.

                          Lauhduttimen hinnat omaan autooni: https://aeromotors.fi/kataloog/searc...ry=64509391489
                          Ai sen vaihto onkin noin työlästä...no sitten jätän vaihtamatta ja jossain kohtaa sitten otan tuon koko lauhduttimenkin varoiksi kun eivät tuon enempää maksa...jollei siis tuota kamppista ole tai jo tehtynä...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17505
                            • Turku

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Kyllä ne reaktiotankojen puslat on finaalissa 100tkm kohdilla. Vaihtoon vaan.
                            Alkuperäisillä mennään yli 300tkm .
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Laku View Post
                              Alkuperäisillä mennään yli 300tkm .
                              Ja nekö on muka vielä kunnossa? Sitten tehtaalla on kyllä laitettu monia erilaatuisia osia kiinni.

                              Minä olen ajanut kymmenillä f1x autoilla ja kyllä ne enemmän tai vähemmän pehmeinä tuntuu olevan lähes kaikissa
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4972
                                • Paimio

                                Minulla nyt 180tkm tuli juuri täyteen tod. näk. alkuperäisillä...ainakaan en hetiseltään huoltokirjasta (sähköisestä siis) löytänyt merkintää vaihdosta. Tosin nyt taitavat olla vaihtokunnossa.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎