Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #31
    Originally posted by Bemarnisti View Post
    Lisää kilometrejä uuteen hankintaan ja lisää huomioita. Kun autoa lähtee rauhallisesti kiihyttämään niin 80 kmh vaudissa alkaa kuulua matalaa jyrinää ja pientä tärinää. Klasinen apukuskin selkänojan vipatus myös näyttää löytyvän. Kun vedon lopettaa nostamalla kaasun ylös niin myös ääni häviää sekä tärinäkin ainakin lievenee.. Lueskelin että lääke saattaisi löytyä esim. Laatikon softan päivityksestä, kardaanista tai tukikumeista. Mistähän kannattaisi aloittaa? Auto ajettu 140tkm. Ja tosiaan takaveto kyseessä.
    Perän puslat näissä on melkeen aina enemmän tai vähemmän entiset ja aiheuttavat juurikin jyrinää pienillä kierroksilla vedättäessä.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Bemarnisti
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 244
      • Vihti

      #32
      Originally posted by peto2 View Post
      Perän puslat näissä on melkeen aina enemmän tai vähemmän entiset ja aiheuttavat juurikin jyrinää pienillä kierroksilla vedättäessä.
      Joko näin vähäisillä kilometreillä? Tuota kyllä tavallaan tukisi myös se että mielestäni alusta ei ole "tarkka" vaan jää ikäänkuin elämään esim. Poikittaisurien yli ajettaessa. Onko miten kallis operaatio vaihdattaa ja pystyykö noiden kunnon toteamaan jos pääsee nosturille?

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2150
        • Vantaa

        #33
        Peto tarkoitti varmaan perämurikan puslia, ei taka-akseliston.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #34
          Originally posted by Bemarnisti View Post
          Joko näin vähäisillä kilometreillä? Tuota kyllä tavallaan tukisi myös se että mielestäni alusta ei ole "tarkka" vaan jää ikäänkuin elämään esim. Poikittaisurien yli ajettaessa. Onko miten kallis operaatio vaihdattaa ja pystyykö noiden kunnon toteamaan jos pääsee nosturille?
          Originally posted by VilleP View Post
          Peto tarkoitti varmaan perämurikan puslia, ei taka-akseliston.

          Jep, juurikin tasauspyörästön puslista kyse.



          Kyllähän se tukivarsijumppa about noilla kilometreillä alkaa.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #35
            Minkälaisia mielipiteitä N47 omistajilla on ketjun suhteen kun mittarissa alkaa olla reilummin lukemaan, tehdäänkö jakopää vai riskillä eteenpäin vaan? Mulla on nyt mittarissa 296tkm ja olen miettinyt, että tekisikö jakopään uusiksi ja ajaa 100-150tkm lisää vai olisiko vaan kustannustehokkaampaa laittaa auton myyden ja ostaa tuoreempaa/toisen laista. Lisäksi kilometrien perusteella pitäisi taas teettää laatikon ja perän öljyhuuhtelut joten euroja palaisi autoon aika paljon suhteessa auton arvoon.
            Kone ei mielestäni rallata eli sen puolesta uskallan kyllä ajella, mutta jos ajoa jatkaa vuosia (5v eli 450tkm mittariin), olisi ketjut ehkä järkeä rempata jakopää nyt etukäteen.
            Last edited by alspe; 14-03-2021, 22:37.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Kesäromu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 228
              • Espoo

              #36
              Originally posted by alspe View Post
              Minkälaisia mielipiteitä N47 omistajilla on ketjun suhteen kun mittarissa alkaa olla reilummin lukemaan, tehdäänkö jakopää vai riskillä eteenpäin vaan? Mulla on nyt mittarissa 296tkm ja olen miettinyt, että tekisikö jakopään uusiksi ja ajaa 100-150tkm lisää vai olisiko vaan kustannustehokkaampaa laittaa auton myyden ja ostaa tuoreempaa/toisen laista. Lisäksi kilometrien perusteella pitäisi taas teettää laatikon ja perän öljyhuuhtelut joten euroja palaisi autoon aika paljon suhteessa auton arvoon.
              Kone ei mielestäni rallata eli sen puolesta uskallan kyllä ajella, mutta jos ajoa jatkaa vuosia (5v eli 450tkm mittariin), olisi ketjut ehkä järkeä rempata jakopää nyt etukäteen.
              Omassa alle 200tkm ja en tee mitään ennen kun/jos alkaa kuulumaan jakopäästä ylimäärisiä ääniä. Tee jakopääremppa mikäli auton muuten itselle mieluinen?
              F10 -11
              E21 315 -83

              Comment

              • skt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 348
                • Etelä-Pohjanmaa

                #37
                F11:sta perä maassa. Kannattaako huoltoaikaa odotellessa antaa perän olla maassa, vai kannattaako kerran kaksi päivässä tyhjäkäyttää perä ylös vai onko sillä mitään väliä?
                F11 LCI 520d -14
                F45 225xe -17
                Ex. E61 LCI 520d -08,
                Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by skt View Post
                  F11:sta perä maassa. Kannattaako huoltoaikaa odotellessa antaa perän olla maassa, vai kannattaako kerran kaksi päivässä tyhjäkäyttää perä ylös vai onko sillä mitään väliä?
                  Turha sitä on nostella. Anna maata pohjassa vaan. Kompura vaan joutuu tekemään ylimääräistä työtä.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • skt
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 348
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    #39
                    F11 LCI 520d -14
                    F45 225xe -17
                    Ex. E61 LCI 520d -08,
                    Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #40
                      Originally posted by Kesäromu View Post
                      Omassa alle 200tkm ja en tee mitään ennen kun/jos alkaa kuulumaan jakopäästä ylimäärisiä ääniä. Tee jakopääremppa mikäli auton muuten itselle mieluinen?
                      Auto on kyllä muuten ihan karvalakki, mutta webasto löytyy sekä hyvin rempattu alusta.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Driver22
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2093
                        • *

                        #41
                        Ongelmaa comfort accessin kanssa...

                        Tahtoo auton lukitus/avaus sekoilla, kun vaikka laitat lukkoon niin menee mutta hetken päästä aukeaa itsekseen. Sitten avaimestakin pitää painella monta kertaa että aukeaa tai menee lukkoon. Ei meinaa tunnistaa avainta käynnistettäessä ja sanoo että tuo avain lähelle ohjauspylvästä.

                        Luulin aluksi että avaimen patteri oli vain lopussa. Vaihdoin uuden patterin mutta tuntuu että tilanne ei juuri parantunut.
                        F31 330D Xdrive M-Sport

                        Comment

                        • Kesäromu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 228
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Driver22 View Post
                          Ongelmaa comfort accessin kanssa...

                          Tahtoo auton lukitus/avaus sekoilla, kun vaikka laitat lukkoon niin menee mutta hetken päästä aukeaa itsekseen. Sitten avaimestakin pitää painella monta kertaa että aukeaa tai menee lukkoon. Ei meinaa tunnistaa avainta käynnistettäessä ja sanoo että tuo avain lähelle ohjauspylvästä.

                          Luulin aluksi että avaimen patteri oli vain lopussa. Vaihdoin uuden patterin mutta tuntuu että tilanne ei juuri parantunut.
                          Todennäköisesti joku ovenkahvoista rikki/vikainen, käy kahvat läpi: irroita piuha kahvalta jossa vikaa. Netistä löydät varmasti tuohon ihan videotakin kuinka homma tapahtuu. Foorumilla Nim. Kosta näitä viallisia korjaillut?

                          Tässä ihan oma ketju: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355920
                          F10 -11
                          E21 315 -83

                          Comment

                          • Bemarnisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 244
                            • Vihti

                            #43
                            Onko lapun kulmat ok? Auto 530D F11 vm 12. Edc alustalla. Vein säätöön koska ratti oli vinossa ja toivoin että pienoinen tärinä/tutina voisi häipyä samalla. Kuulemma vanteissa oli likaa ja nyt ei tutise... noh olen erimieltä.
                            Ratti on nyt suorassa mutta ohjauksen keskialueelle ilmaantui mielestäni tyhjä alue..
                            * jaahas ei tota kuvaa näköjään saa oikeinpäin tänne... hohhoijjaa
                            Attached Files
                            Last edited by Bemarnisti; 18-03-2021, 08:53.

                            Comment

                            • Bemarnisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 244
                              • Vihti

                              #44
                              Voiko joku ystävällisesti vielä varmistaa että linkin etupyörän laakeri käy omaan autooni VIN: DW56137? :think
                              Ja onhan tuossa siis koko napa laakereineen?

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Bemarnisti View Post
                                Voiko joku ystävällisesti vielä varmistaa että linkin etupyörän laakeri käy omaan autooni VIN: DW56137? :think
                                Ja onhan tuossa siis koko napa laakereineen?

                                https://profiteile.de/fag-radlagersa...6496-00-547372
                                Kannattaa tilata mieluummin täältä ja tämä laakeri. Napa on paketissa mukana.


                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎