Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kuqi
    replied
    Tonnit menny täyteen aikaa sitten. Lukitaan. Tehkää uusi.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Ois meininki vaihteistoöljyt vaihdella huuhtelemalla takavetosen n57 8hp;n askiin. Zf öljypohja ja 20litraa öljyä jemmassa jo. Pari kertaa tullu 6hp ja 5hp askeihin vastaava homma tehtyä joskus. Onko varmaa tietoa kumpi vaihelootan kylestä lähtevä ja öljyjäähyyn liittyvä putki on meno ja kumpi paluu?

    Tuo määrän tarkistus prosedyyri oliki kohtuu moni vaiheinen mut siihen aika hyvät ohjeet zf tarjoaa. Onko kellä lisättävää?

    Leave a comment:


  • mEL0
    replied
    ’Kovat’ pakkaset (-10 ja yli) ja äffäläinen muistutteli viime talvesta huudattamalla kompuraa tajuttoman pitkään ja lopulta ’Alusta, ajon jatkaminen mahdollista’ -vikavalon sytyttämällä. Auton perä ei ole tiessä eikä kumpikaan puoli silmällä katsottuna enempää ylhäällä tahi alhaalla. Kysymys kuuluukin, aiheutuuko tästä jotain ongelmaa pidemmässä juoksussa jos tuo kompura tuolla huutaa keskenään, kuullosti ajoittain aika pahaltakin omaan korvaan. Lisäksi jos tälle on joku jotain korjausta tai fiksiä keksinyt niin saa toki kertoa, muistelen viime talvena tätä samaa kironneeni ja yleinen viesti oli luokkaa ’kovaa ajua vaan’, jota itsekkin tähän asti harjoittanut, mutta ihan mielenkiinnosta kokemuksia ja vinkkejä ja ajatuksia asiasta. Lisäyksenä vielä että sama vika ei toistu esim -5 pakkasella.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    Hojo. Jarrupalat edessä menossa vaihtoon vm. 2014 520d (F10). Pitää vissiin tuo kulumisen ilmaisinkin vaihtaa. Onko niin, että niitä on edessä vain yksi ja vasemmalla puolella?
    Kyllä vain.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Hojo. Jarrupalat edessä menossa vaihtoon vm. 2014 520d (F10). Pitää vissiin tuo kulumisen ilmaisinkin vaihtaa. Onko niin, että niitä on edessä vain yksi ja vasemmalla puolella?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Janna View Post

    Joo.
    2kk ja 5l nestettä.
    Hieman tuntuu määrä suurelta, mutta näillä mennään.
    Kyllä tuollainen vuodon määrä pitäisi olla helppo löytää...pitäisi likastaa jo ihan huolella.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by Janna View Post

    no nää onki hyviä kysymyksiä joihin en osaa vastata.
    piha on märkä, ettei näe valuuko maahan ja muutenkin jokapaikan kurassa ja liassa, niin…

    toisaalta en myös osaa sanoa, että vailtuuko määrä, pitäisi tumpata ensin säiliö täyteen ja murehtia sitten.
    Joo.
    2kk ja 5l nestettä.
    Hieman tuntuu määrä suurelta, mutta näillä mennään.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Originally posted by --Ville-- View Post

    Sammutat auton ja sen jälkeen pidät pyyhkijänvipua yläasennossa, kunnes pyyhkijät alkavat pyyhkiä. Pyyhkivät kertaalleen ja sen jälkeen nousevat ylös. Tällai toimiii Minissä ja muistaakseni F1x toimi samoin. Pitää muistaa vain painaa virta nappia kaksi kertaa, eli ensin auto sammuksiin ja sitten virrat pois, jos painaa vain sammuksiin, niin sitten kytkee vain pyyhkimet päälle.
    Kiitos neuvosta . Pitää koittaa / yrittää

    Leave a comment:


  • --Ville--
    replied
    Originally posted by Kamppi View Post
    Pikkuisen apua tarvittais, siis neuvoa. Tuskalla yrittäny saada pyyhkijöitä ns huoltoasentoon. Netin videoiden mukaan yrittäny. Mutta eipä ole onnistunu. Vai ollaanko tässä niin hiton noloo ettei tajua...
    Sammutat auton ja sen jälkeen pidät pyyhkijänvipua yläasennossa, kunnes pyyhkijät alkavat pyyhkiä. Pyyhkivät kertaalleen ja sen jälkeen nousevat ylös. Tällai toimiii Minissä ja muistaakseni F1x toimi samoin. Pitää muistaa vain painaa virta nappia kaksi kertaa, eli ensin auto sammuksiin ja sitten virrat pois, jos painaa vain sammuksiin, niin sitten kytkee vain pyyhkimet päälle.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Pikkuisen apua tarvittais, siis neuvoa. Tuskalla yrittäny saada pyyhkijöitä ns huoltoasentoon. Netin videoiden mukaan yrittäny. Mutta eipä ole onnistunu. Vai ollaanko tässä niin hiton noloo ettei tajua...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    F10 xDrive 520d vm. 2014 pyöränlaakeri edessä ujeltaa. Onko paha rasti vaihtaa kotikonstein tunkin varassa?
    Tuolla näkyy millainen rakenne siellä on ja mitkä ovat momentit. Vetarin pultti pitää uusia. En muista tuliko se laakerin mukana.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Etuvetarin pultti irti. Jarrujen osat pois. Laakeri on nilkan takana neljällä pultilla kiinni. Ei sinänsä hankala homma jos vaan sopivat työkalut ja lehmän hermot löytyy.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Originally posted by Stroop View Post

    Kaikki on tehtävissä mutta eihän tuo nyt mitenkään miellyttävää ole. Ikäkysymyskin
    Sitikka C5 vaihdellut etulaakerit omassa tallissa Mätänetin prässillä. Lienee Bemariin helpompi vaihdettava, kun ei tarvitse edes prässätä?

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    F10 xDrive 520d vm. 2014 pyöränlaakeri edessä ujeltaa. Onko paha rasti vaihtaa kotikonstein tunkin varassa?
    Kaikki on tehtävissä mutta eihän tuo nyt mitenkään miellyttävää ole. Ikäkysymyskin

    Leave a comment:


  • xDrive
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    On siihen Suomessa ainakin yksi korjaaja. Vaihto on helppo ulkonakin, vain ovenkyljestä suojanappi pois ja Torxruuvi auki, niin kahva lähtee ulos. CA-ovessa kaksi johtoa irti.
    Alkoi kummittelemaan nyt niin, että vänkärin ovi ei enää avaudu ja mene lukkoon kuin sisäpuolelta. Nappasin kaikista kahvoista irti piuhat eikä korjautunut. Vieläkö kontin luukussa voi olla jotain pois kytkettävää. Ei taida auttaa muu kuin saada piuhaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎