Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juize
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 231
    • Joensuu

    Tuolta löytyy suomelkielinen ohjekirja valmistusnumerolla jos ei auton mukana ole tullut.
    i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
    ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

    ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
    ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
    ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

    Comment

    • Vilkutin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2019
      • 79
      • Padasjoki

      Nojuu... kiitos, sieltä muuten löytyy myös lisävaruste listaus hintoineen tohon F10 518, mielenkiintosta kateltavaa... noita ämmän hiilikuitu jarruja meinannu, Hinnat alkaen 17.965,00 € tota hintaa vaan mietin et voiko noin halvalla saada kunnon jarruja.

      Comment

      • buubaa
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 140
        • Lahti

        Mikäs tossa 535d:ssä muuten jää suriseen hetkeksi keulassa kun sammuttaa auton? Joku kiertovesipumppu vai? Ei mitään vikaa oo kuhan vain mielenkiinnosta mietin että mikä se mahtaa olla, kaverin x5 40e:ssä kuuluu sama ääni kanssa.

        Comment

        • sönkkö
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 65
          • Etelä

          Mistäs tällä kertaa lähtis vikaa paikallistamaan?

          Avaimeton (tai avaimellinen) aukasu/lukitus ei toimi niinkuin kuuluisi. Kädellä aukeaa vähän milloin sattuu ja kantaman sisällä ollessa kokoajan napsuttelee lukkoja auki, auki, auki, auki… n. sekunnin välein. Ovet saa pysymään lukossa kun poistuu kantamalta ja avaimen keskinamikasta sulkee. Käynnistäminen ja ajot toimii ihan normaalisti.

          Varmaan taas vikakoodien luku olisi se paras, muttakun siihen ei nyt heti ole mahdollisuutta niin onko jotain mitä voisi kokellla? Toki vikakooditkaan välttämättä mitään sano jos auto saa kokoajan vain jostain käskyä aukoa lukkoja? Tekee molemmilla avaimilla samaa, toiseen vaihdettu patteri pari päivää sitten.

          Edit: Kävin vielä tutkimassa ulkosalla ja kyllähän toi nyt on kaikinpuolin ihan sekasin. Ylläoleva teksti oli parin kerran nopea huomio mut ei tosta ota mitään tolkkua kun vähän tutkii. Comfort access naputtelee ihan miten sattuu eikä toimi, avain ei toimi niinkun pitää ja ihan sekasin koko systeemi.. Eli nyt kuitenkin seuraavaks huoltoon. Toki saa omia kokemuksia ja ideoita heitellä kun tämän ehdin aloittamaan..
          Last edited by sönkkö; 14-01-2023, 20:46. Reason: Lisäys
          2016 F10 520d

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5021
            • Paimio

            Originally posted by sönkkö View Post
            Mistäs tällä kertaa lähtis vikaa paikallistamaan?

            Avaimeton (tai avaimellinen) aukasu/lukitus ei toimi niinkuin kuuluisi. Kädellä aukeaa vähän milloin sattuu ja kantaman sisällä ollessa kokoajan napsuttelee lukkoja auki, auki, auki, auki… n. sekunnin välein. Ovet saa pysymään lukossa kun poistuu kantamalta ja avaimen keskinamikasta sulkee. Käynnistäminen ja ajot toimii ihan normaalisti.

            Varmaan taas vikakoodien luku olisi se paras, muttakun siihen ei nyt heti ole mahdollisuutta niin onko jotain mitä voisi kokellla? Toki vikakooditkaan välttämättä mitään sano jos auto saa kokoajan vain jostain käskyä aukoa lukkoja? Tekee molemmilla avaimilla samaa, toiseen vaihdettu patteri pari päivää sitten.

            Edit: Kävin vielä tutkimassa ulkosalla ja kyllähän toi nyt on kaikinpuolin ihan sekasin. Ylläoleva teksti oli parin kerran nopea huomio mut ei tosta ota mitään tolkkua kun vähän tutkii. Comfort access naputtelee ihan miten sattuu eikä toimi, avain ei toimi niinkun pitää ja ihan sekasin koko systeemi.. Eli nyt kuitenkin seuraavaks huoltoon. Toki saa omia kokemuksia ja ideoita heitellä kun tämän ehdin aloittamaan..
            Kahva rikki.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Spere
              Bimmer Rookie
              • Jun 2018
              • 78
              • Finland

              Jep, comfort access kava sökö, avaimen ollessa lähellä kahva nakusuttelee lukkoja miten sattuu.

              Jos ei lukijaa ole millä tarkentaa mikä (mitkä) kahva sökö, niin ei muuta kuin töpseliä irti kahvoista ja katsoo mikä (mitkä) kahva temppuilee. Itse kahvan irroitus on noin minuutin homma.

              https://www.youtube.com/watch?v=hT4c5vdLgcw

              Tuossa mallivideo. LEDin piuhan voi jättää kiinni, että kahvan valo jää toimimaan.
              Last edited by Spere; 15-01-2023, 00:03.

              Comment

              • sönkkö
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 65
                • Etelä

                Kiitos taas avusta, eipä lähetäkään vielä korjaamolle . Taitaa olla kuskin kahva kun sen vieressä oireet aina alkaa, mutta täytyy tänään vielä testata tuo.

                Voisin siis vaikka vaihtaa vain tuon kahvan ulkokuoren, jos sattuisi käytettynä löytymään esim. musta kahva..? Toki siitä se sisäosa jää vähän pilkottamaan joten omalla sävyllä olisi se siistein vaihtoehto.
                2016 F10 520d

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17528
                  • Turku

                  Vikakoodeista selviää viallinen kahva, ei kannata mutulla vaihtaa. Yksi kaveri noita foorumilla korjaileekin.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Nessu
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 50
                    • Pori

                    Taas on palattu bemareihon ja kyseessä vm 12 f11. Tarkotuksena oli koodailla esysillä start/stop muistamaan edellinen valinta, mutta CAS:in alta ei löydy vaadittavia TC_MSA_MEMORY tai TC_MSA_DEFAULT_OFF. Onko tietoa miten saan muo näkyviin tai miten saan start/stopin koodattua pois?
                    F11 530D M-Sport

                    Comment

                    • sönkkö
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 65
                      • Etelä

                      Käytin nyt jokaisen kahvan yksitellen piuhoista irti ja kokeilin aina välissä muita. Ei toimi, samanlaista sekoilua. Eikös sen ny pitäis kuitenki lähteä toimimaan kun viallisen tiputtaa pois? Voiks niitä nyt olla samalla hetkellä kyrvähtäny sit useempi kahva
                      2016 F10 520d

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Nessu View Post
                        Taas on palattu bemareihon ja kyseessä vm 12 f11. Tarkotuksena oli koodailla esysillä start/stop muistamaan edellinen valinta, mutta CAS:in alta ei löydy vaadittavia TC_MSA_MEMORY tai TC_MSA_DEFAULT_OFF. Onko tietoa miten saan muo näkyviin tai miten saan start/stopin koodattua pois?
                        Kaikissa softa versioissa ei ole tuolla nimellä. Osassa versioista ei myöskään saa start/stop koodattua pois. Päivittämällä CAS softan saa sitten koodattua, jos nykyisessä softaversiossa ei onnistu.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17528
                          • Turku

                          Originally posted by sönkkö View Post
                          Käytin nyt jokaisen kahvan yksitellen piuhoista irti ja kokeilin aina välissä muita. Ei toimi, samanlaista sekoilua. Eikös sen ny pitäis kuitenki lähteä toimimaan kun viallisen tiputtaa pois? Voiks niitä nyt olla samalla hetkellä kyrvähtäny sit useempi kahva
                          Pitäisi. Ainahan tuo on mahdollista, vaikka epäilyttää toki, että olisi samanaikaisesti hajonnut useampi. Hakeudu vikakoodien lukuun suosiolla.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • bmw77
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 132
                            • P-pohojanmaa

                            Originally posted by sönkkö View Post
                            Käytin nyt jokaisen kahvan yksitellen piuhoista irti ja kokeilin aina välissä muita. Ei toimi, samanlaista sekoilua. Eikös sen ny pitäis kuitenki lähteä toimimaan kun viallisen tiputtaa pois? Voiks niitä nyt olla samalla hetkellä kyrvähtäny sit useempi kahva
                            Kyllä itsellä meni kaksi kahvaa risaksi aikalailla yhtäaikaa viime kesänä. Kun sekoilu alkoi, sen pystyi paikallistamaan vänkärinpuolen takakahvaan. Piuha irti, ja homma pelasi ehkä jonkun viikon. Sitten alkoi toinen takakahvakin sekoilla. Kuskin puolen takakahva oli itselle enempi tärkeä kuin vänkärin, niin otin kummatkin kahvat irti, ja lähetin ne jo aiemmin mainitulle "yksi kaveri noita fooorumilla korjaileekin"-tyypille.

                            Kahvat tuli kuntoon, ja nyt vain odotellaan milloin menee etukahvat

                            edit: Ja tosiaan vika oli juurikin se, että kun avain taskussa lähestyi risaa kahvaa, auto rupesi napsuttamaan lukkoa kiinnippäin...
                            Last edited by bmw77; 16-01-2023, 09:20. Reason: Lisätietoa
                            ???
                            EX: 530D F10 LCI -15
                            EX: 530D E61 LCI -08
                            EX: 320D E91 -07

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17528
                              • Turku

                              Originally posted by bmw77 View Post

                              Kahvat tuli kuntoon, ja nyt vain odotellaan milloin menee etukahvat
                              Minulla toisinpäin. Jokunen vuosi sitten molemmat etukahvat korjattu (ei yhtäaikaa), mutta takakahvat vielä alkuperäiset.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • shamalainen
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2021
                                • 68
                                • Vantaa

                                Moro!

                                F11 535dX -15 alkaa lähenemään tuo 150tkm mittariin. Mitäs mahdollisia huoltoja suosittelisitte tekemään lähitulevaisuudessa?

                                Auto on pörissyt ongelmitta jo kohta 2 vuotta. Ehkä liiankin hyvin... :think
                                F11 535d xDrive -15

                                IG: @shamalaiinen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎