F11 520d vuotaa löpöä maahan ja haju tulee kabiiniin, onko jotain yleistä vuotopaikkaa?
Yleisestä en tiedä mutta ensimmäisenä tulee matalapainepuolelta mieleen letkuliitokset polttoainesuodattimessa ja korkeapainepumpulla. Tai sitten vuotaa korkeapainepuolelta venttiilikopan päälle kaukaloon ja sieltä ylivuotoputken kautta koneen kyljelle.
Etsin haulla mutta en löytänyt vastaavaa, eli F10:ssä on drivedrain ilmoitus kiusannut jo jonkin aikaa. Kun tämä ilmoittelu alkoi niin auto veti johonkin service moodiin ja tehot tippui. Nyt on tehty tätä drivedrain ilmoittelua jo jonkin aikaa eikä se enää vaikuta/tunnu missään auton normaalissa käytössä.
Joo, pitäis varmaan viedä marmoritiskille (autokeskus) analyysiin mutta...
Vika lienee joku anturi tms?
Etsin haulla mutta en löytänyt vastaavaa, eli F10:ssä on drivedrain ilmoitus kiusannut jo jonkin aikaa. Kun tämä ilmoittelu alkoi niin auto veti johonkin service moodiin ja tehot tippui. Nyt on tehty tätä drivedrain ilmoittelua jo jonkin aikaa eikä se enää vaikuta/tunnu missään auton normaalissa käytössä.
Joo, pitäis varmaan viedä marmoritiskille (autokeskus) analyysiin mutta...
Vika lienee joku anturi tms?
Lue koodit ISTA:lla. Arpomalla ei näitä kannata korjata kun syitä voi olla vaikka kuinka monta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ok. Miksi imusarja piti vaihtaa?
Itse puhalsin pähkinällä imukanavat. Muut kanavat oli tukittuna aina sen aikaa kun tuo yksi missä venttiilit oli kiinni oli työstettävänä. Varsin yksinkertainen homma tuo oli loppujen lopuksi. Imurilla ja paineilmalla loputkin muhjut lähti ihan mukavasti irti tuolta kanavasta.
Mulla imusarjan läppäakselin stefa vuosi tuolloin ja se vuotaa siihen koneen kylkeen etupuolelle. Tuolloin autossa taisi olla jotain 180tkm tms...
Vaihdoin kun pesu vaikutti sen verran mahdottomalta hommalta.
Samoin toimin itse, oli vaan valunut tuonne yhteen kanavaan kuitenkin rouhetta. Huuhtelin vielä huolellisesti ja tarkastin endoskoopilla Urpo rotan ehdotuksen mukaan.
Homma kyllä kannatti, auto piristyi todella paljon, kulutus pieneni ja tyhjäkäynti tasoittui. (Kuvitelmaa saattaa olla, mutta laatikko vaihtaa tasaisemmin?) Imusarjassa oli noi noin 2cm kerros karstaa ja läpät jumissa.
Mulla tuli venttiilikopan tiivisteestä öljy pihalle. Uusin tiivisteet ja varmuudeksi vielä öljyjalan kaikki tiivisteet.
Ihmetyttää kun Elringiltä tuli imusarjaan niin hentoiset tiivisteet ettei olisi tiivistänyt lainkaan.
Homman yksinkertaisuudesta voisin sanoa että kannattaa pari kertaa miettiä ennen kun alkaa tekemään ja silloinkin varata paljon aikaa. Manuaali on pakollinen ja sitä kannattaa hetki ihmetellä ennen kuin aloittaa.
Rahallinen säästö tosin oli itsellä ainakin niin suuri, että sikäli kannattaa pitää vaikka palkatonta vapaata tarvittava määrä ja tehdä tuo kuleksimasta.
Onkohan noita lyötäviä M8 pultteja saatavilla varaosanumerolla kun oli DPF kiinnitys niin ruosteessa että napsahtivat poikki.
Mietin joskus samaa kun huomasin että oli yhtä puuta. Onneksi niitä ei tarvinnut avatakaan. Mittaatko pituuden ja paksuuden niin katon jos löytäisin oikean...
edit. kuparimutterin perusteella pitäisi olla M8
Ettei olisi tämä pultti, 11621704717. Vai onkohan sittenkin pidempi ja muutenkin erilainen... :think
Löytyi hakusanalla "knurled bolt bmw"
Tosin orggis pultin pää näyttää olevan tuollainen kartion mallinen... :think
Nämä taitavat katketa kaikilta. Tiedän kolme jotka ovat avanneet ja kaikilla lopputulos on ollut sama. Taitaa olla helpoin laittaa normaali pultti tilalle.
Sedanin takakontin lukon painonappi lakkasi pelaamasta. Kontti aukeaa hyvin avaimesta ja ohjaamon napista mutta ei kontin napista.
Johtosarja vai onko nappi mennyt rikki?
Sedanin takakontin lukon painonappi lakkasi pelaamasta. Kontti aukeaa hyvin avaimesta ja ohjaamon napista mutta ei kontin napista.
Johtosarja vai onko nappi mennyt rikki?
Varmaankin se napin mikrokytkin on hajonnut jos kerta muista napeista toimii.
Sedanin takakontin lukon painonappi lakkasi pelaamasta. Kontti aukeaa hyvin avaimesta ja ohjaamon napista mutta ei kontin napista.
Johtosarja vai onko nappi mennyt rikki?
Voi olla kumpi vaan, mahdoton sanoa varmaksi testaamatta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Varmaankin se napin mikrokytkin on hajonnut jos kerta muista napeista toimii.
Selviäisikö vikakoodeista?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment