Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2684
    • Tampere

    Originally posted by Vilkutin View Post
    ... ja katsottu auto on 518d niin ei liene siinä hintaluokassa edes adaptiivisia.

    Alusta numero: Wba5e3109gg040566
    Sporttialustan lisäksi ei näytä olevan muita ajettavuuden kannalta olennaisia lisvarusteita, mikä ei toisaalta yllätä 518d kohdalla. Kuten edellä mainittu, adaptiivinen alusta on mainio varuste, mutta sen korjauttaminen kustannuksiltaan varsin korkea.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      No kyllähän ne adaptiiviset iskarit on melko kalliit, Suomessa merkillä ~1000€/kpl, Saksassakin taitavat maksaa jo sen ~600€/kpl. Nämä kuitenkin kuluvia osia, joten kannattaa varautua ne uusimaan, jos ei ole uusittu.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Vilkutin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2019
        • 79
        • Padasjoki

        Saakohan tälläsen F10 digimittaristoon koodattua moottorin lämpötilan näkyviin?
        Ainakin nopeusnäyttö numeroina sinne on kuulemma koodattua mutta onnistuuko moottorin lämpö vaikkapa tuon nopeuden numeronäytön tilalle?

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1265
          • Kajjjaani

          Originally posted by Vilkutin View Post
          Saakohan tälläsen F10 digimittaristoon koodattua moottorin lämpötilan näkyviin?
          Ainakin nopeusnäyttö numeroina sinne on kuulemma koodattua mutta onnistuuko moottorin lämpö vaikkapa tuon nopeuden numeronäytön tilalle?
          Ei onnistu.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Vilkutin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2019
            • 79
            • Padasjoki

            B47 lämpeäminen

            kyl se 518d F10 kauppa synty... tuntuu muuten kaikki pelaavan mutta kuis nää teillä lämpenee? Tää siis B47 koneella.

            Ajelin tossa n.4km maantietä 90vakkaris, sen jälkeen ns. kylähurua nopeus siellä 40-60 15min ajan... mut coolant lämmöt oli jossain 60-70c kun karlyl kattelin, öljyt samaa luokkaa.
            Huomen testaan kuin äkkiä nousee tos maantiellä ku lähtee 90vauhtia painaan, siinä ainakin kuormaa koneella enempi ni uskosin et nousee.

            Koeajopäivänä oli muutama plus aste ni sillon piteli lämpöjä kyllä 86c tuntumassa joka lienee ihan normaali jo.. Tässä oli toki pidempää ajoakin jo suoritettu. Mutta lähinnä mietityttää toi onko toi epätavallisen hidasta toi lämpeneminen.
            Miten mahtaa lämmetä kun on -25c.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5258
              • Pirkkala

              Kyllähän sen noilla ajoilla jo 90 pitäs olla
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • toddpacker
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 49
                • Tampere

                Viimasuoja

                Kyse on F01 N57 koneella, mutta kysytään täältä kun on aktiivisempi ja kuitenkin samaa konetta näissä vitosissa.

                Eli mietin pitäisikö asentaa joku viimasuoja tuohon munuaisten/välijäähdyttimen peitoksi, kun nyt on tiedossa Lapin reissu ja aika kylmää keliä luvattu.

                Autossa ei ole kaihtimia munuaisten takana.

                Termarit vaikuttaa olevan ihan kunnossa ja lämmot pyörii 90 kmh maantieajossa siinä 85-88 välillä, pakkasta ollut kovimmillaan n. 17 astetta

                Comment

                • Babitzin
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 463
                  • Kuopio

                  Pitäs päivittää mittaristo ainakin black panel(6wa) mutta autossa ei ole hudia ja on lci. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? En äkkiseltään löytänyt tai osannut etsiä. Jos jollakin suora osanro takavasemmalla niin saa toki kertoa!
                  F20 118i M-sport
                  E63 M6
                  Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                  Comment

                  • Vilkutin
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2019
                    • 79
                    • Padasjoki

                    B47 lämpeäminen, moottorin lämmöt, termostaatti

                    Tutkin vähän näitä lämpöjä, ehkä näistä joku joskus saa jotain vertailupohjaa, mä luulen että tää toimii normaalisti, ei vaan tossa taajama ajossa taida juurikaan kuormittua että nostais lämpöjä kovinkaan nopeasti, maantiellä vaikka kilsat on tasasesti 1250rpm tuntumassa ni kuorma tuntuu nostavan lämpöjä, mäissä huomaa pakolämmöissä ja sen jälkeen coolant tempin myös.
                    Hyttiin tulee lämmintä erittäinkin nopeasti liikkeelle lähdön jälkeen, en tiedä onko siellä jotain sähkövastuksia apuna.


                    Pakkasta -4c, ei esilämmitystä, maantietä 90kmh/vakkarissa, moottori kiertää n.1250rpm


                    15min
                    80c
                    50c oil


                    17min
                    86c
                    57c oil


                    20min
                    89c
                    64c oil...



                    Tällä miedolla pakkasella moottorin lämmöt pysyy maantiellä n.85c.


                    Öljynlämpömittaria tiirailin sen verran että kun mittari on pystyssä ni carly näyttää 60c ---> 90c mittarin liikkumatta. En tiedä missä lämmöissä alkaa taas nousta ylipuolenvälin.











                    Originally posted by Vilkutin View Post
                    kyl se 518d F10 kauppa synty... tuntuu muuten kaikki pelaavan mutta kuis nää teillä lämpenee? Tää siis B47 koneella.

                    Ajelin tossa n.4km maantietä 90vakkaris, sen jälkeen ns. kylähurua nopeus siellä 40-60 15min ajan... mut coolant lämmöt oli jossain 60-70c kun karlyl kattelin, öljyt samaa luokkaa.
                    Huomen testaan kuin äkkiä nousee tos maantiellä ku lähtee 90vauhtia painaan, siinä ainakin kuormaa koneella enempi ni uskosin et nousee.

                    Koeajopäivänä oli muutama plus aste ni sillon piteli lämpöjä kyllä 86c tuntumassa joka lienee ihan normaali jo.. Tässä oli toki pidempää ajoakin jo suoritettu. Mutta lähinnä mietityttää toi onko toi epätavallisen hidasta toi lämpeneminen.
                    Miten mahtaa lämmetä kun on -25c.

                    Comment

                    • manfre
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2018
                      • 47
                      • Tampere

                      Pitäis vesipumppu ja termostaatti vaihdella. Mistäs vedet saa helpoiten valutettua pihalle järjestelmästä? Lähteekö vesipumppu irti ilman egr coolerin irroitusta?
                      f10 525d 2010

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by manfre View Post
                        Pitäis vesipumppu ja termostaatti vaihdella. Mistäs vedet saa helpoiten valutettua pihalle järjestelmästä? Lähteekö vesipumppu irti ilman egr coolerin irroitusta?
                        Ite irrotin vaan alavesiletkun päästääkseni vedet. Virallisesti egr cooleri pitäisi irrottaa mutta ei ole välttämätöntä. Vasemman yläkulman pultin joutuu avaamaan ja kiinnittämään sokkona ja avainta ei saa aivan suoraan mutta onnistuu. Siellä on sitten molemmissa päissä yläreunassa jousisokat pultinrei'issä ja ovat tiukat. Termostaattikotelo pois ja sopivan mittaisella jatkovarrella kampeaa termostaatin aukosta vesipumpun yläreunaa irti lohkosta niin sokat vapautuu suht helpolla. Tämä pätee alkupään N57:ssa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Babitzin View Post
                          Pitäs päivittää mittaristo ainakin black panel(6wa) mutta autossa ei ole hudia ja on lci. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? En äkkiseltään löytänyt tai osannut etsiä. Jos jollakin suora osanro takavasemmalla niin saa toki kertoa!
                          Katso, että sinne mittaristolle tulee valokuitu. Jos valokuitu on eriliittimessä, niin pitää hankkia se liitin osa. Näihin on niin monta osanumero, että ei kukaan niitä ulkoa muista.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Vilkutin
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2019
                            • 79
                            • Padasjoki

                            F10 vm.16 pyyhkimien vaihtoasento? Sais sulat nostettua irti lasista näillä lumipyry keleillä, jäätyy aika tiukkaan ku lämpösen auton jättää tonne lumimyräkkään.

                            Comment

                            • Mirska
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 110
                              • Turku

                              Originally posted by Vilkutin View Post
                              F10 vm.16 pyyhkimien vaihtoasento? Sais sulat nostettua irti lasista näillä lumipyry keleillä, jäätyy aika tiukkaan ku lämpösen auton jättää tonne lumimyräkkään.



                              Ohje löytyy manuaalista, mutta tosiaan sammuta virrat ja nosta pyyhkijävipua ylöspäin noin 5 sek.
                              F10 528iA

                              Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                              Comment

                              • Vilkutin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2019
                                • 79
                                • Padasjoki

                                Toimi, tak, suomenkielinen ohjekirja puuttuu jostain syystä ni en jaksanu alkaa enkuks tavaan, enkä myöskään tajunnu pitää 5s aikaa tota ylöspäin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎