Tässä ajellut nyt vähän pidempää työmatkaa (n. 90 km yhteen suuntaan). Lumi pöllyää ja tarttuu takapuskuriin, niin huomasin alkuviikosta, että pakoputken ympärille on alkanut kasaantua vähän mustaa väriä. Nokea varmaankin.
Onko ihan normaalia, että putkesta tulee nokea? Oon ollu siinä uskossa, että nokea ei pitäis tulla kun kaikki EGR- ja hiukkassuodatinjärjestelmät ym. päästöhilavitkuttimet ovat paikoillaan.
Auto on 520d (N47-D20C) vm. 2014, aj. 215 tkm.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kamppi View PostKiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.
Hionnassa kannattaa sitten muistaa että jälkeen pitää laittaa uv suoja-aine, muuten menee nopsaan pilalle.
Leave a comment:
-
-
Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.
Leave a comment:
-
-
Xenonit vaihtoon sitten heti jos valoteho huonolta tuntuu sillä tässä kyllä on ihan kelvolliset valot kunnossa ollessaan. Toki pitkät voi aina olla tehokkaammat, mutta siihen auttaa sitten lisäpitkät jos siltä tuntuu.
Vesi valuu ihan siitä etulokasuojan takaa alas. Jos autoa pidetty paljon ulkona niin varmasti on lehtiä ja muhjua täynnä.
Leave a comment:
-
-
Tuli sitten hommattua ensimmäinen takavetoinen. Nelisen viikkoa nyt sillä ajellut, kilometrejä takana vajaa 3000km. Mutta asiaan. Taannoin asennin säteilylämmittimen ym. Samalla huomasin jotta pyyhkijäkoneiston alla oleva "kaukalo" oli roskia ym muhjua säilöttynä. Useamman kourallisen kaivoin. Siihen liittyen, missä suunnassa ne vedenpoisto reijjät sijaitsevat? Laskin vettä sinne ja tutkailin alle, kovin heikosti vettä tuli jostakin alakatteiden välistä. Tietääs vaan alkaa ettimään oikeesta suunnasta kun hiukan epäilyttää jotta voivat olla lähes tukossa.
Ps... On todella huonot valot tämän luokan ajoneuvossa
Leave a comment:
-
-
Jos on automatiikalla niin kyllähän sen puhalluksen voimakkuuden kuuluukin muuttua tilanteen mukaan. Mutta jos manuaalisäädölläkin vaihtelee nopeus niin sitten oletettavasti jossain vikaa.
Leave a comment:
-
-
F11 vm. -15. Lieneekö ominaisuus vai vika, kun sisätilan puhallin "humpailee" koko ajan. Talvella tulee esille, että jatkuvasti säätää. Alkuperäinen puhallin kesti viime talveen ja nyt vaihdettu Mahlen puhallin alkoi pitämään mietoa jyrinää. Särkynyt jotain asennettaessa tai sitten huono varaosa tai onko nyt joku muu tuohon puhaltimen ohjaukseen liittyvä ongelma, joka aiheuttaa vaurioitumisen. Samanlainen kyllä ollut koko omistusajan 5v.
Leave a comment:
-
-
Musta tuntuu että alan toistamaan itseäni
Originally posted by Janna View Post530xd -11 ja akun vaihdon jälkeiset mystiset oireillut.
perän tasosäätö ruvennut elämään täysin omaa elämäänsä ja no, nostaa perää just sen verran että ei oo lintassa, mutta ajettavuus myös nollilla.
inpalla saatiin jonkun kerran pakotettua perä ylös jonka jälkeen toimi hetken ja sitten ei taas ollenkaan.
Kolmannen käden tietona taas, mutta inpa herjaa korkeaa jännitettä tasonsäädön boxille.
mistäpä lähtisit tutkimaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostJa jos auto herjailee ylijännitteestä niin vika on lataussäätimessä... Ellei ole apuvirtaa tms. annettu. Tietysti hapettunut päävirtakaapelikin voisi moista aiheuttaa...
mutta se akku on vaihdettu.
ja perän tasosäätö on se mikä menee vikatilaan eikä toimi ja nimenomaan se herjaa korkeaa jännitettä.
Leave a comment:
-
-
Ja jos auto herjailee ylijännitteestä niin vika on lataussäätimessä... Ellei ole apuvirtaa tms. annettu. Tietysti hapettunut päävirtakaapelikin voisi moista aiheuttaa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Akkuasia ei liity tilanteeseen millään tavalla. Irroita kompressori ja vaihda kuivaimen perässä sijaitseva tyhjennysventtiili.
no näin mietin itsekin, että noinkohan liittyy, mutta mainitsin asian, koska oireili alkoi sen jälkeen.
Tämä kuulostaisi järkevältä vaihtoehdolta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: