F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bugsneeze
    replied
    Tässä ajellut nyt vähän pidempää työmatkaa (n. 90 km yhteen suuntaan). Lumi pöllyää ja tarttuu takapuskuriin, niin huomasin alkuviikosta, että pakoputken ympärille on alkanut kasaantua vähän mustaa väriä. Nokea varmaankin.

    Onko ihan normaalia, että putkesta tulee nokea? Oon ollu siinä uskossa, että nokea ei pitäis tulla kun kaikki EGR- ja hiukkassuodatinjärjestelmät ym. päästöhilavitkuttimet ovat paikoillaan.

    Auto on 520d (N47-D20C) vm. 2014, aj. 215 tkm.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Nuo 100W halogeenit voivat polttaa umpiot/heijastimet paskaksi.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Kamppi View Post
    Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.
    Aina on bixenonit näissä mutta toteutettu vaan yhdellä polttimolla. Sisemmässä on kulmavalo jos sellainen on varustelistalta ruksittu.
    Hionnassa kannattaa sitten muistaa että jälkeen pitää laittaa uv suoja-aine, muuten menee nopsaan pilalle.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa tutkimaan kun tulee mahdollisuus. Tähän yksilöön vaihettu toinen umpio, toinen vaatisi xenonpolttimon vaihdon sekä hionnan. Ei vielä älyttömän paha. Lyhyet on kohtuulliset mutta pitkät on heikot. Yksilössä ei ole bixenonia vaan pelkät xenonit. Sisimmäisissä ei ole mitään. Siten keulille tuli perinteiset 100w:set halogeenit kun jäivät edellisestä.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Xenonit vaihtoon sitten heti jos valoteho huonolta tuntuu sillä tässä kyllä on ihan kelvolliset valot kunnossa ollessaan. Toki pitkät voi aina olla tehokkaammat, mutta siihen auttaa sitten lisäpitkät jos siltä tuntuu.

    Vesi valuu ihan siitä etulokasuojan takaa alas. Jos autoa pidetty paljon ulkona niin varmasti on lehtiä ja muhjua täynnä.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Tuli sitten hommattua ensimmäinen takavetoinen. Nelisen viikkoa nyt sillä ajellut, kilometrejä takana vajaa 3000km. Mutta asiaan. Taannoin asennin säteilylämmittimen ym. Samalla huomasin jotta pyyhkijäkoneiston alla oleva "kaukalo" oli roskia ym muhjua säilöttynä. Useamman kourallisen kaivoin. Siihen liittyen, missä suunnassa ne vedenpoisto reijjät sijaitsevat? Laskin vettä sinne ja tutkailin alle, kovin heikosti vettä tuli jostakin alakatteiden välistä. Tietääs vaan alkaa ettimään oikeesta suunnasta kun hiukan epäilyttää jotta voivat olla lähes tukossa.

    Ps... On todella huonot valot tämän luokan ajoneuvossa

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Jos on automatiikalla niin kyllähän sen puhalluksen voimakkuuden kuuluukin muuttua tilanteen mukaan. Mutta jos manuaalisäädölläkin vaihtelee nopeus niin sitten oletettavasti jossain vikaa.

    Leave a comment:


  • xDrive
    replied
    F11 vm. -15. Lieneekö ominaisuus vai vika, kun sisätilan puhallin "humpailee" koko ajan. Talvella tulee esille, että jatkuvasti säätää. Alkuperäinen puhallin kesti viime talveen ja nyt vaihdettu Mahlen puhallin alkoi pitämään mietoa jyrinää. Särkynyt jotain asennettaessa tai sitten huono varaosa tai onko nyt joku muu tuohon puhaltimen ohjaukseen liittyvä ongelma, joka aiheuttaa vaurioitumisen. Samanlainen kyllä ollut koko omistusajan 5v.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by vekkuli View Post

    Kompura vaihtoon.
    joku perustelu tälle voisi olla paikallaan?
    kompura kyllä lähtee käyntiin, ja myös sammuu.
    eli ei välttämättä ole releessäkään vikaa.

    itse mietin asentotunnistinta, mutta ajovalot kyllä säätyvät.



    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Musta tuntuu että alan toistamaan itseäni



    Kompura vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Musta tuntuu että alan toistamaan itseäni

    Originally posted by Janna View Post
    530xd -11 ja akun vaihdon jälkeiset mystiset oireillut.

    perän tasosäätö ruvennut elämään täysin omaa elämäänsä ja no, nostaa perää just sen verran että ei oo lintassa, mutta ajettavuus myös nollilla.
    inpalla saatiin jonkun kerran pakotettua perä ylös jonka jälkeen toimi hetken ja sitten ei taas ollenkaan.
    Kolmannen käden tietona taas, mutta inpa herjaa korkeaa jännitettä tasonsäädön boxille.

    mistäpä lähtisit tutkimaan?

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Paljonko latausjännite sitten on?

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ja jos auto herjailee ylijännitteestä niin vika on lataussäätimessä... Ellei ole apuvirtaa tms. annettu. Tietysti hapettunut päävirtakaapelikin voisi moista aiheuttaa...
    ei ole annettu lisävirtaa.
    mutta se akku on vaihdettu.

    ja perän tasosäätö on se mikä menee vikatilaan eikä toimi ja nimenomaan se herjaa korkeaa jännitettä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ja jos auto herjailee ylijännitteestä niin vika on lataussäätimessä... Ellei ole apuvirtaa tms. annettu. Tietysti hapettunut päävirtakaapelikin voisi moista aiheuttaa...

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Akkuasia ei liity tilanteeseen millään tavalla. Irroita kompressori ja vaihda kuivaimen perässä sijaitseva tyhjennysventtiili.

    no näin mietin itsekin, että noinkohan liittyy, mutta mainitsin asian, koska oireili alkoi sen jälkeen.

    Tämä kuulostaisi järkevältä vaihtoehdolta.

    Leave a comment:

Working...
X