Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -TSM-
    replied
    Mikähän olis paras mallikohtainen "bolt on" erillissarja f11? Ajatus vaihtaa vaan etukaiuttimet ja diskantit

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post

    No en minä tuosta pumpusta löytänyt realoemissa olevaa osanumeroa vaan jotain ihan muita numeroita.
    juuri sen takia tässä kyselen.
    Enkä ostanut pumppua merkkiliikkeestä.
    En tiedä onko oikea auto, mutta tämmöisen minä nopeasti katsottuna löysin.

    Tuolla on pitkä lista aikaisempia osanumeroita korkeapainepumpulle.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Jos on parannettu osaa, niin eikö sillä ole silloin aina uusi oma varaosanumero? Realoem:stä sitten näkee ne varaosanumerot ja sen varaosan kehityskaaren, ts. korvaavan varaosanumeron.
    No en minä tuosta pumpusta löytänyt realoemissa olevaa osanumeroa vaan jotain ihan muita numeroita.
    juuri sen takia tässä kyselen.
    Enkä ostanut pumppua merkkiliikkeestä.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post

    No tämä ongelma ratkesi, korkeapainepumppu oli rikki.
    Onko missään tietoa noista korkeapainepumppujen valmistenumeroista mitkä on ns. Parannettuja malleja mitä ei pitäis enää mennä rikki vai onko niitä kuitenkaan.
    Jos on parannettu osaa, niin eikö sillä ole silloin aina uusi oma varaosanumero? Realoem:stä sitten näkee ne varaosanumerot ja sen varaosan kehityskaaren, ts. korvaavan varaosanumeron.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post
    Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
    näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
    auto on tämä f11 523i -2011
    No tämä ongelma ratkesi, korkeapainepumppu oli rikki.
    Onko missään tietoa noista korkeapainepumppujen valmistenumeroista mitkä on ns. Parannettuja malleja mitä ei pitäis enää mennä rikki vai onko niitä kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • Spere
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post

    Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
    aika reilusti näyttää.
    Eikös 17230 kpa ole 172.3 bar eikä 17?
    Edit: Taisi olla luetunymmärtäminen itsellä olematon
    Last edited by Spere; 19-09-2024, 18:14.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post

    Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
    aika reilusti näyttää.
    Näistä kuulemma on mennyt näitä matalapaineantureita eli meneeköhän juuri noin rikki että näyttää reilua ylipainetta.
    Näyttääkö siis jatkuvasti tuollaista 17bar painetta ajossa matalapainepuolella? Paljonko paine on kun sammutat moottorin? Vaihteleeko paine ajossa? Kyllä sen anturi vian usein pystyy live-datan avulla päättelemään.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post
    Tulipa sellanen mieleen että kun kuvista katsoo tankin pumppua niin onko tosiaan bensapaineensäädin tuossa yhden letkun välissä.
    jos se rikki niin selittäisi noi paineet.
    Kyllä se paineensäädin on ja 6baaria.
    Eipä taida löytyä tuollaista erikseen, jossakin Puolassa näytti saavan erikseen mutta eipä tuota tiedä onko anturi vai tuo säädin rikki.​

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Tulipa sellanen mieleen että kun kuvista katsoo tankin pumppua niin onko tosiaan bensapaineensäädin tuossa yhden letkun välissä.
    jos se rikki niin selittäisi noi paineet.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post

    Matalapainepuolella pitäisi olla tasainen 5bar. Paljonko siellä nyt sitten on sitä painetta matalapainepuolella ja paljonko paineet on kun vikakoodia tulee? Korkeapaine sitten vähän voi vaihdella ajotilanteen mukaan, mutta 150-200bar pitäisi olla riippuen ajotilanteesta.
    Väärin meni, pistin vahingossa korkeapainepuolen eli 17230kpa eikö se ole 17baaria Matalapuolella.
    aika reilusti näyttää.
    Näistä kuulemma on mennyt näitä matalapaineantureita eli meneeköhän juuri noin rikki että näyttää reilua ylipainetta.
    Last edited by Tupelex; 15-09-2024, 20:31.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tupelex View Post
    Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
    näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
    auto on tämä f11 523i -2011
    Matalapainepuolella pitäisi olla tasainen 5bar. Paljonko siellä nyt sitten on sitä painetta matalapainepuolella ja paljonko paineet on kun vikakoodia tulee? Korkeapaine sitten vähän voi vaihdella ajotilanteen mukaan, mutta 150-200bar pitäisi olla riippuen ajotilanteesta.

    Leave a comment:


  • Tupelex
    replied
    Onko kenelläkään tietoa mikä on normaali bensanpainen matalapuolella ja mikä korkeapainepuolella niin voisin katsoa livedataa korjatakseni ongelman!
    näyttää melko korkeita paineita matalapuolella ja siitä tulee vikakoodia, lieneekö matalapaineanturi rikki.
    auto on tämä f11 523i -2011
    Last edited by Tupelex; 14-09-2024, 15:45.

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Originally posted by teemu.k View Post

    Luulen että omassa f01 seiskassa on nuo perän isot puslat vähän huonot. Käytin nelipyöräsuuntauksessa ja jäi ratti hieman vinoon, niin jouduttiin suuntaamaan uudelleen. Samalla huomasin, että takapäässä oli auraus muuttunut. vasen auraus 0.20 ja oikea nollissa vaikka ne laitettiin tasaisesti 0.10 per puoli. Eli takakelkka on elänyt suuntauksen välissä? Auto tahtoo olla vähän levoton ajettava ja tahtoo hakea uriin aika helposti. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo puslat ja tehdä siitä videota youtubeen sitten.
    Joo tuo kuulostaa aika selkeeltä tapaukselta
    ​​​. Jos olis mahdollisuus tsekkauttaa uudestaan suuntaus, niin kyllä se itselläkin varmaan ois arvot muuttuneet --> puslat.
    Odotan vielä ja seurailen tilannetta, ei vielä huvita kaivaa touhutonnia ja tiputtaa takakelkkaa pois ja uusia kaikkea (en jaksa vaihtaa pelkästään kelkan puslia). Youtubesta ei ainakaan löydy vielä videota missä näihin olisi kaikki vaihdettu. Vissiin se sitten kestää 500tkm maantiepainotteista ajoa.

    Omalla koitin suljetulla pätkällä haipakkaa 120-200 ja ei elä peräpää mihinkään mutkissa

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by akzy View Post
    Mietin kanssa että ku on takapäässä tuota negatiivistä camberia niin se on just sillee et tuo sisälaita ruopii tuota autoa liikkeelle eli koitan aurausta säätää lähemmäs nollaa. Toinen mikä tuli mieleen on peräkehikon 4 puslaa, jos ne ovat sen verta löystyneet (muttei väljiä) ja vääntömomenttia tulee niin perä pyrkii kääntymään oikealle = lisää aurausta vasempaan renkaaseen.
    Luulen että omassa f01 seiskassa on nuo perän isot puslat vähän huonot. Käytin nelipyöräsuuntauksessa ja jäi ratti hieman vinoon, niin jouduttiin suuntaamaan uudelleen. Samalla huomasin, että takapäässä oli auraus muuttunut. vasen auraus 0.20 ja oikea nollissa vaikka ne laitettiin tasaisesti 0.10 per puoli. Eli takakelkka on elänyt suuntauksen välissä? Auto tahtoo olla vähän levoton ajettava ja tahtoo hakea uriin aika helposti. Tarkoitus olisi vaihtaa nuo puslat ja tehdä siitä videota youtubeen sitten.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itsekin veikkaan, että siellä on puslat väsyneet, jos välykset on kunnolla tarkistettu, ettei niitä varmasti ole.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎