F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VilleP
    replied
    Eiköhän siellä ole puslat tai useampi vaan liian vetelät. Jos kulmat tehtaan arvoissa niin ei renkaat kulu.

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Mietin kanssa että ku on takapäässä tuota negatiivistä camberia niin se on just sillee et tuo sisälaita ruopii tuota autoa liikkeelle eli koitan aurausta säätää lähemmäs nollaa. Toinen mikä tuli mieleen on peräkehikon 4 puslaa, jos ne ovat sen verta löystyneet (muttei väljiä) ja vääntömomenttia tulee niin perä pyrkii kääntymään oikealle = lisää aurausta vasempaan renkaaseen.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Veto päällä auraa, jarrussa harittaa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Minähän en tietenkään oikesti tiedä mitään siitä miten ja kuinka paljon kulmat muuttuu ajossa sen mukaan onko veto päällä vai ei, mutta harituksen suuntaanhan se maalaisjärjellä muuttuu ja tuo mainittu auraus on varmasti niin pieni että vähäinenkin muutos veto päällä riittää viemään kulman harituksen puolelle, jolloin luulis sisäreunan kuluvan.

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    F11 530d xdrive 340 tkm. Bridgestone Turanza T006 245/45/18 ajettu 5000km vasen takarengas kulunut hampaalle/sahalaidalle/pykälälle sisäreunasta. Lämpötilaero ulko- ja sisäreunojen välillä 30km suoraan ajon jälkeen 3,5°C! Oikeassa takapyörässä vastaavasti 1,5°C ja lievä hammastus ulkoreunassa.
    Autoa historiassa suunnattu moneen otteeseen ja näiden uusien renkaiden allelaiton yhteysessä suunnattu takacamberit niin pystyy kuin saa ja auraus tehdasarvojen alarajalle 0°07 min molemmin puolin. Väljää ei löydy mistään ja käytetty katsastuskonttorin ravistimella auton takapäätä, kaikki ok. Rengaspaine 3 bar.

    Pitääkö säätää vasemmalle vähemmän aurausta vaikuttaako se hampaalle kulumiseen? Normaalisti säätäisin enemmän aurausta, kun on nyt sisäreunasta kulunut. Vai onko tämä tyypillistä Bridgestonen renkaille? Liikaa vääntömomenttia? () Muistaakseni esim 270 sarjan Avensiksen ensiasennus takarenkaille kävi sama ongelma.
    Last edited by akzy; 16-08-2024, 11:48.

    Leave a comment:


  • Ode12
    replied
    F11 530d tehdas webastolla, ja tarkoitus vielä laittaa letkulämmitin kaveriksi. Mihin letkuihin kuuluu asentaa?

    Leave a comment:


  • Mainittu
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Siellä on tutka jolla saa kontin auki jalkaa heilauttamalla, tekee saman jos sinne työntää tunkin.
    Noniin selvensi kummasti

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Siellä on tutka jolla saa kontin auki jalkaa heilauttamalla, tekee saman jos sinne työntää tunkin.

    Leave a comment:


  • Mainittu
    replied
    Comfort access on ja tunkkasin tuosta keskeltä perän vierestä mihin menee ne sivuttaistuet mitkälie

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Tunkkaisit koukusta vai jommalta kummalta kulmalta? Onko autossa comfort access?

    Leave a comment:


  • Mainittu
    replied
    Tuossa tunkkasin oman vm 16 530d f11 takaata ilmaan niin takaluukku aukesi tunkatessa vilkkujen kera, kun sen sitten suljin ja jatkoin niin aukesi heti uudestaan. Jatkoin nostamista luukku auki niin tuli sellaisia hiljaisia piippauksia vilkkujen kanssa.

    Osaako joku kertoa syyn moiselle toiminnalle?

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Kardaanin vakionopeusnivel?
    Ei löydy f-sarjasta

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Kardaanin vakionopeusnivel?
    Onkohan iso homma vaihtaa? Itse osa ei näyttäis maksavan maltaita.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    520d xDrive vm. 2014, ajettu noin 200 tkm.

    Kun nostaa jalan kaasulta 100-120 km/h vauhdissa moottorijarrutukseen, alkaa kuulua jurinaa. Jurina kuuluu mielestäni takaa.

    Tasakaasulla ajaessa ääntä ei kuulu.

    Mikähän ääntä pitää?
    Kardaanin vakionopeusnivel?

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    520d xDrive vm. 2014, ajettu noin 200 tkm.

    Kun nostaa jalan kaasulta 100-120 km/h vauhdissa moottorijarrutukseen, alkaa kuulua jurinaa. Jurina kuuluu mielestäni takaa.

    Tasakaasulla ajaessa ääntä ei kuulu.

    Mikähän ääntä pitää?

    Leave a comment:

Working...
X