Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stitch
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Lataa ilmeisesti hyvin? FlexRay näyttäisi olevan alhaalla.
    Käsittääkseni aivan normisti. Jostain syystä ei päästä salavalikkoon.
    Väylä on alhaalla koska...? Akku alivolteilla?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Stitch View Post
    Vinkkiä vai uutta akkua?
    Lataa ilmeisesti hyvin? FlexRay näyttäisi olevan alhaalla.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Koodit nollattu nyt neljästi. Olen itse vasta ensimmäisen kerran tätä tutkimassa.
    Myös akku regattu juurikin nyt kun akkumies ei sellaista osannut.
    Kun auto tuli pihaan koodeja 98. Nyt jonkun verran vähemmän, mutta eivät poistu.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Onko nuo vikakoodit nollattu välillä? Kaikki ei poistu itsestään. Ja akun vaihtokin olisi hyvä autolle kertoa.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    F06 asiaa tänne, koska tuo mallin oma alue on död. Pahoittelut.

    ​​​​-15 640D ja parin päivän seisonnan jälkeen ilmoitti alivolteista, normi homma, mutta sitten alkoi kovalla tahdilla paukuttaa laitteita pois päältä.
    Akku yritettiin ladata, vikailmoitukset eivät hävinneet. Tulivat takaisin myös resetoinnin jälkeen.
    No Varta Exiden tilalle, hyvin starttaa silläkin, mutta laitteet eivät palaudu toimintaan = vikailmot taulussa. Vartakin toki käytetty eikä regattu (vielä).
    Onko molemmat akut entisiä, vai onko esim IBS anturi p*skana?
    Menen lukemaan koodeja kun auto palaa ajosta.
    Yllämainitut toimenpiteet on suoritettu muiden toimesta
    Vinkkiä vai uutta akkua?

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Akkuasia ei liity tilanteeseen millään tavalla. Irroita kompressori ja vaihda kuivaimen perässä sijaitseva tyhjennysventtiili.
    ai niin, tarkoitus oli kuitata, että perän ongelmat poistuvat venttiilin vaihdolla.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Koska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
    530xd -11
    Viime kuussa tuli asennettua ja vedettyä talvee varten kyseinen juttu. Minä vedin kuskin puolelta, samalla puolella on säteilylämmitin sekä sijoitin ylläpitolaturin. Sisätilalämmittimen pistorasialle panssariletku kuskin puolelta läpiviennistä sisäpuolelle. Toki vaikutti sekin kun oli pimenneen polttoainelämmittimen käyttäkytkimen kaapeli siitä vedetty jonka riipaisin pois. Itellä noin tehtynä kätevä tehdä, vielä kun otti kotelon vasemmalta kojetaulusta pois niin sai hyvin ohjattua kaapelin sisäpuolelle.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Janna View Post
    Koska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
    530xd -11
    Sisätilanpuhaltimen boksin kautta helppo vetää sieltä vänkärin puolelta konehuonetta.

    Leave a comment:


  • Janna
    replied
    Koska ollaan Lapissa, niin oishan tuo kiva tietää mistä lähtisi sisätilalämmittimen haaraa vetämään, kun tilaa ei taida turhaan olla?
    530xd -11

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Tosiaankin ne koiranluut, pitää ottaa irti tarvittaessa. Samoin alatukivarsia jotta voidaan tarkistaa. Sen jälkeen tilata uusia, tarvittaes pakettina.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Kamppi View Post
    Mutta itse asiaan. Keulasta kuuluu kolinaa. Joten, onko näissä jokin tietty kohde joka antautuu ensimmäisenä? Pallonivel, tukivarren pusla, iskarin yläkääntölaakeri tms. Huomenissa menossa tutkituttamaan tätä asiaa.
    Koiranluu varmaankin kyseessä. Toki levoton ajettavuus voi myös johtua reaktiotangon puslistakin, eli sielläkin voi olla väljää. Selviää kyllä nopeasti pyörät ylös nostamalla ja rengasta heiluttamalla.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Ajokokemuksia kertyny lisää kohtuullisesti. Ihan en ole tyytyväinen tähän yksilöön (levoton ajettava, suuntaukset tehty). Toki käytetty mikä käytetty. Kulutus pyöriny noin 5.2...5.6l/100km, laskettuna sekä jopa ajotietokoneen näytön perusteella. Toki lyhyessä ajossa vie enempi mitä näyttöllä.

    Mutta itse asiaan. Keulasta kuuluu kolinaa. Joten, onko näissä jokin tietty kohde joka antautuu ensimmäisenä? Pallonivel, tukivarren pusla, iskarin yläkääntölaakeri tms. Huomenissa menossa tutkituttamaan tätä asiaa.
    Last edited by Kamppi; 02-01-2025, 07:38.

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Halogeenien paikalle ledit? Ei pala ainakaan umpiot. Ledipolttimot maksaa muutaman kympin
    Tuota vaihtoehtoa tutkinu. Umpioon ei sovi ledit koska tilaa on liian vähän. Ledeissä on jäähdytin elementit joko puhaltimella, rivoilla taikka liuskoilla. Koeasennusta tokikaan en ole tehny. Noi lisävalot on niin "ohuet" jotta johtojen sijoittumisella on umpion sisään on merkitystä.

    Niin, näyttäisi löytyvän led polttimoja jotka sopisivat. Pitääpä hankkia ja tehdä koe asennus irtonaisiin varaumpioihin.

    Täytyy jostain tilata takaluukun valo kun on pimeenä. Piirilevyssä katkos jota koitin tinata mutta kun levyä ei saa käteen muuten kuin tyystin purkamalla. Epäilen liittimen irtoamista piirilevystä.
    Last edited by Kamppi; 19-12-2024, 09:32.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Halogeenien paikalle ledit? Ei pala ainakaan umpiot. Ledipolttimot maksaa muutaman kympin

    Leave a comment:


  • Kamppi
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Nuo 100W halogeenit voivat polttaa umpiot/heijastimet paskaksi.
    Niinhän ne voi sen aiheuttaa. Umpioiden heijastin metallinen ja "linssi" lasia. Taannoin tuli ostettua useampi 10€/kpl. Edellinen käyttäny noita polttimoja niissä pidemmän ajan. Ei ainakaan lumi ja sohjo tuki kun sulaa. Tarvitsis vielä kolmannen umpion kaveriksi niin josko ois vielä parempi. Yhtenä vaihtoehtona löytyy isot led lisäpitkät, mutta ne vaatii uuden telineen joka teetätettävä. Ovat sen verran isot jotta sopii kunnolla sekä tukien kiinnitys puskuriin vähän haasteellisempi.

    Pyörien suuntaus suoritettiin eilen joka auttoi melkoisesti ajettavuuteen. Etupäässä aurausta yli speksien. Vielä poistettava kiinalainen webasto joka mallia "miniporsas". Ei lähteny tulille, ei edes yrittäny (pumppu ja puhallin toimi). Mitään varaosia tms ei löydy kuin jostain ebaystä. Kokoa kyseisellä "kattilalla" on lähes kolmen Webaston verran. Tällä hetkellä sähköisesti irroitettu ajoneuvosta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎