F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • akzy
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Olen kyllä säätänyt onnistuneesti ACC:n tutkaa, testerillä näkee minkä verran se on pielessä. Todella tarkkaa hommaa ja vaatii useamman koeajon että tutkan saa järkevästi toimimaan. Helpommalla pääsee kun vie sen suunnattavaksi, ihan ilmaista se ei ole.
    Okei kiitoksia tiedosta! Näin minäkin epäilin, kun se auton etupuskuri on varmasti ottanut aikaisemmilla omistajilla maakosketusta, kun itselläkin osui yhdellä tietyömaalla. Ja se teline on siinä niin alhaalla. Nyt tutkat ovat toimineet perus lähiajossa ok taas.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Olen kyllä säätänyt onnistuneesti ACC:n tutkaa, testerillä näkee minkä verran se on pielessä. Todella tarkkaa hommaa ja vaatii useamman koeajon että tutkan saa järkevästi toimimaan. Helpommalla pääsee kun vie sen suunnattavaksi, ihan ilmaista se ei ole.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Ois meininki putsata imusarja n47 koneisesta '14vm. Onko mitä huomioitavaa,kannattaako esim jotain spesiaaleja tiivisteitä hommata valmiiks? Se tiivistekehikko/läpät varmaa kannattaa vaihtaa vaiko? Sitä ois victor reinzinä 24€ vrt orginaali vajaa 90€. Onko kokemuksia?
    Itse tilasin ebaystä putsatun imusarjan uusilla läpillä/tiivisteellä reiluun sataan euroon.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Ois meininki putsata imusarja n47 koneisesta '14vm. Onko mitä huomioitavaa,kannattaako esim jotain spesiaaleja tiivisteitä hommata valmiiks? Se tiivistekehikko/läpät varmaa kannattaa vaihtaa vaiko? Sitä ois victor reinzinä 24€ vrt orginaali vajaa 90€. Onko kokemuksia?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei voi itse säätää.

    Leave a comment:


  • akzy
    replied
    Voiko ACC vakkarin tutka-anturia itse mennä säätämään ylöspäin telinettä taittamalla/laittamalla prikkoja alaruuvien alle? Vai vaatiiko peili oppimisen merkkihuollossa teetettynä?

    Vikakoodeja tuli yleensä:
    - 482136 sensor missaligned
    - 482137 external control unit pollution - sensor blindness
    - 48003B SG error LRR / FRR status

    Tuossa norjan reissulla auto tykkäsi aina välillä lakkauttaa törmäysavustimen ja välillä ilmoitti ensin ACC deaktivoinnista. Vika tuli päälle ehkä 15x, yleensä alamäissä mutta myös tasaisella. Sitten pari kertaa valitti yönäöstä ja jossain kohtaa jalankulkijasuojan deaktivoinnista. Sellaisen huomion tein, että ACC toimi ilman herjaa, kun ajoi yöllä, milloin ei aurinko niinkään paistanut suoraan puskuria kohden??? Pääosin järjestelmä toimii hyvin, niin en tiedä malttaisiko siihen mennä sattumaan.

    Ymmärtääkseni jalankulkijasuojalle on oma kamera (KAFAS) taustapeilin kupeessa, yönäölle oma silmä maskissa ja ACC / törmäysvaroitusjärjestelmälle helvetin kallis (3000€) anturi puskurin alaosassa?
    Last edited by akzy; 06-07-2024, 17:44.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Sellainen se on. Ei öljy auta.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post

    Mikäs siellä nii äänekästä on? Ootko koitellu ilman hihnaa käyttää miltä kuulostaa?

    Mullaki kysymys n47 käyntiääneen liittyen; ketju ei äännä startatessa kylmänä,eikä kuumana. On vielä kireällä ainaki ylempi kettinki. Mut nyt huomasin et satunnaisesti startin jälkeen kun pistää D;n päälle ja pitää jarrun päällä niin semmone kirskuntaääni lähtee. Poistuu heti liikkeellelähtiessä. Tsekkasin vesipumpun(ei mainittavaa klappia),ohjurirullat/kiristin(liki uudet),laturin(~60tkm ajettu) ja ilmastoinnin kompuran laakerin eikä noista mitään merkittävää sanomista löydy. Onko ajatuksia?

    Ja ilman hihnaa ei ainakaa sillä kertaa äännelly ku kokeilin. Tosin ei sen jälkee mekastanu hihna paikallaankaan. On aika fiftisixti millo ääntää
    Ei siellä mitään varsinaista ongelmaa ole. Tuon koneen käyntiääni vaan on vähän työkonemainen.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    Mitä moottoriöljyä käytätte N47-koneissa? Mietin, että josko laittaisi kesäksi vähän paksumpaa öljyä. Saisikohan sillä käyntiääntä vähän hiljaisemmaksi?
    Mikäs siellä nii äänekästä on? Ootko koitellu ilman hihnaa käyttää miltä kuulostaa?

    Mullaki kysymys n47 käyntiääneen liittyen; ketju ei äännä startatessa kylmänä,eikä kuumana. On vielä kireällä ainaki ylempi kettinki. Mut nyt huomasin et satunnaisesti startin jälkeen kun pistää D;n päälle ja pitää jarrun päällä niin semmone kirskuntaääni lähtee. Poistuu heti liikkeellelähtiessä. Tsekkasin vesipumpun(ei mainittavaa klappia),ohjurirullat/kiristin(liki uudet),laturin(~60tkm ajettu) ja ilmastoinnin kompuran laakerin eikä noista mitään merkittävää sanomista löydy. Onko ajatuksia?

    Ja ilman hihnaa ei ainakaa sillä kertaa äännelly ku kokeilin. Tosin ei sen jälkee mekastanu hihna paikallaankaan. On aika fiftisixti millo ääntää

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Shell 5w30 ect c3 pyörii tällä hetkellä.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Mitä moottoriöljyä käytätte N47-koneissa? Mietin, että josko laittaisi kesäksi vähän paksumpaa öljyä. Saisikohan sillä käyntiääntä vähän hiljaisemmaksi?

    Leave a comment:


  • manfre
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Venttiilin vaihto on suhteellisen helppo toimenpide kun se sijaitsee koneen etuosassa heti muovisuojan alla. Jäähdytyslinjoista valuu vähän jäähdytinnestettä pois kun venttiilin irroittaa, mutta korvaat vajeen tarvittaessa eikä järjestelmää tarvitse erikseen ilmata toimenpiteen jälkeen. Vaihdon jälkeen resetoti vikakoodit ja käy koeajolla, ja lue vikakoodit vielä uudelleen nähdäksesi onko tilanne sillä suunnalla normalisoitunut.
    Kiitos, olihan se teoriassa helppo homma mutta pirun tiukassa oli. Flekti pois ja alhaalta päin vasaran avulla sai irtoomaan. Ei enää vikakoodejakaan aiheesta tullut mutta edelleen tosi epätasaisesti käy tyhjäkäyntiä kylmänä/puolilämpimänä, varmaan tarvis tuo imusarja kans putsailla lähitulevaisuudessa..

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Riippuu mallista, saako. Mun -10 F11 N57 ei ole kamppikseen kelvannut.

    Otin itse imusarjan irti ja putsasin. Samalla tuli EGR putsattua myös. Olikin aika tukossa molemmat.

    -K

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Jos ei ole vielä EGR jäähy kamppista suoritettu, niin kannattaa olla yhteydessä marmoriin. Saat coolerin ja egr:n ihan ilmaiseksi asennettuna.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by manfre View Post
    Onkos n57 egr venttiilin vaihto koivin työläs urakka ja tarviiko uusi venttiili opettaa autolle? Tarviiko jäähdytinnesteet valuttaa pois? Muita huomioita vaihtoon liittyen?
    Venttiilin vaihto on suhteellisen helppo toimenpide kun se sijaitsee koneen etuosassa heti muovisuojan alla. Jäähdytyslinjoista valuu vähän jäähdytinnestettä pois kun venttiilin irroittaa, mutta korvaat vajeen tarvittaessa eikä järjestelmää tarvitse erikseen ilmata toimenpiteen jälkeen. Vaihdon jälkeen resetoti vikakoodit ja käy koeajolla, ja lue vikakoodit vielä uudelleen nähdäksesi onko tilanne sillä suunnalla normalisoitunut.

    Leave a comment:

Working...
X