Kiitokset Fraatti neuvoista, oltiin tuossa vähän pidempään ulkomaanreissulla niin ei tullut luettua tätäkään forumia.
Mutta tuo meidän F11 525Dx 2013 (N47s -mosalla) tuntuu nyt olevan ainakin toistaiseksi ok, ei olla tosin ehditty ajamaan sillä kuin noin 2000km remppojen jälkeen.
Mutta tärinät poistuivat kokonaan kardaanirempalla (siis se takakardaanin tärinä tuntui rattiin saakka).
.
Takaperän laippa on nyt tosiaan liimattuna sillä Loctiten 660:ellä kera uuden OEM-mutterin, ja kera uuden keskitysholkin ja uuden kumilimpun.
Vaihdoin myös kardaanin tukilaakerin kun alkuperäisen kumiripustukset olivat jo haurastuneet, laakeri itsessään oli vielä kait ihan ok.
Kardaanin etupäähän vaihdoin myös sen kiinteän keskitysholkin, ja shimmasin jakolaatikon laipan (laitoin sen paksun shimmilevyn taakse 3kpl 0,3mm:n shimmejä) ja laitoin laipan sisäbooreille samaa Loctiten 660.entä ihan reippaasti, ja se etupään kumilimppukin tuli uusittua (ehkä turhaan kun alkuperäinen oli ihan ok).
Saa nähdä kauanko kestää noi liimaukset, mutta en itse nähnyt mitään vikaa booreissa, siis sellaista etteikö voisi kestääkin tuollaisen pienitehoisen moottorin ollessa kyseessä.
Jos sinulla Fraatti on tarvetta etupään keskitysholkille niin minulta löytyy käyttämätön Febi-Bilsteinin pehmeä sellainen joka kuuluu kait about kaikkiin muihin malleihin paitsi tähän 525:een.
Ei maksa mitään, laita vaikka yv:llä osoitetiedot niin laitan tulemaan etanapostilla.
Mutta tuo meidän F11 525Dx 2013 (N47s -mosalla) tuntuu nyt olevan ainakin toistaiseksi ok, ei olla tosin ehditty ajamaan sillä kuin noin 2000km remppojen jälkeen.
Mutta tärinät poistuivat kokonaan kardaanirempalla (siis se takakardaanin tärinä tuntui rattiin saakka).
.
Takaperän laippa on nyt tosiaan liimattuna sillä Loctiten 660:ellä kera uuden OEM-mutterin, ja kera uuden keskitysholkin ja uuden kumilimpun.
Vaihdoin myös kardaanin tukilaakerin kun alkuperäisen kumiripustukset olivat jo haurastuneet, laakeri itsessään oli vielä kait ihan ok.
Kardaanin etupäähän vaihdoin myös sen kiinteän keskitysholkin, ja shimmasin jakolaatikon laipan (laitoin sen paksun shimmilevyn taakse 3kpl 0,3mm:n shimmejä) ja laitoin laipan sisäbooreille samaa Loctiten 660.entä ihan reippaasti, ja se etupään kumilimppukin tuli uusittua (ehkä turhaan kun alkuperäinen oli ihan ok).
Saa nähdä kauanko kestää noi liimaukset, mutta en itse nähnyt mitään vikaa booreissa, siis sellaista etteikö voisi kestääkin tuollaisen pienitehoisen moottorin ollessa kyseessä.
Jos sinulla Fraatti on tarvetta etupään keskitysholkille niin minulta löytyy käyttämätön Febi-Bilsteinin pehmeä sellainen joka kuuluu kait about kaikkiin muihin malleihin paitsi tähän 525:een.
Ei maksa mitään, laita vaikka yv:llä osoitetiedot niin laitan tulemaan etanapostilla.
Comment