Mitä jos tekisi kemppilaipan, hitsaamalla kiinni. Ei luulisi enää kolisevan tai pyöristyvän.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 M550d "13 Kardaani / Perä ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Rattiukko View PostMitä jos tekisi kemppilaipan, hitsaamalla kiinni. Ei luulisi enää kolisevan tai pyöristyvän.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Joo, hinausyrittäjä sanoi että hänkin on hinannut useammankin pois missä kardaani pyörii takaa tyhjää.
Liimaus teki ilmalukon ensi yrittämällä. Laippa on liimattava itsekseen tuohon päähän kiinni ja laitettava vasta sitten loppu kardaani paikoilleen. Ja liimaa saa laittaa kyllä reilusti väliin.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Kyllä saa taas raapia päätä ja vielä joku sanoo, että bmw on laadukas auto. On ketjumurhetta, runkolaakeri jumppaa, edc iskareita, etuvetareita, 8hp vaihdelaatikotkin tuntuu olevan siinä ja hänessä (itellä 400mbar adaptaatiot C-kytkimellä), jakolaatikko murhetta ja puslia saa vaihtaa tämän tästä. Ja nyt vielä pitäisi itsekin varmaan tuo operaatio tehdä, ennen kuin antautuu. Lisäksi uutena ongelmana lievä vasemman etujarrun päälläolo johon kaikki uusittu, mutta vika pysyy. Pitää abs yksikkö putsata!? Kyllä 740 Volvo oli vaa hyvä auto näiden jälkee
Mistä fraatti hommasit nuo liimat?BMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
-
Tämä ongelma poistui sitten keskuudesta ainakin toistaiseksi.
Samalla tuli vaihdettua adbluen syöttöputki ja jakolaatikon öljyt. Yhdelle viikonlopulle oli remonttia taas ihan kyllästymiseen asti.
Nyt auto kulkee värinättömämmin kuin koskaan sinä aikana mitä se on mulla ollut. Suorastaan sukkasilteen. Se oli noin 160tkm ajettu kun ostin sen 6,5 v sitten. Samoin auto on nyt hiljaisempi sisältä.
Eräs juttu mikä tuossa poistui myös oli "tärinä" eco-pro päällä kun moottorin kierrokset putoavat tyjhjäkäynnille ja auto vain rullaa eteenpäin. Luulin että värinä tulee moottorista, mutta se tulikin kardaanista.
Toinen jännä juttu on myös että nyt vaihdot tuntuvat pehmeämmiltä. Luulen että se johtuu uusista kardaanin kumilimpuista, jotka ovat elastisempia.
Pieni takapakkikin remontissä kävi. Ensimmäisellä koelenkillä jarruun koskettaessa kuului jonkinlainen kiinnikrahnaaminen ja ääni muuttui noipeuden mukaan. Moottorijarrulla ongelmaa ei ollut. Pakoputken suojapelli oli hiukan taittunut jotenkin ja se otti kiinni kardaaniin kun perämurikka pyrki muuttamaan hiukan asentoa jarrutettaessa. Ilmeisesti perä muuttaa asentoa jonkinverran tuolla auton alla eri tilanteissa, joka lisää myös vääntöä mikä kohdistuu tuohon booriin.
Aika näyttää sitten kestääkö liima vai ei tuossa omassa kotterossa.
Vastaan tuli myös jonkun Ukrainalaisen tarina värinöiden metsästämisestä. Siinä on tehty nerokas laite ilmaisemaan tärinää. Kielestä en ymmärrä mitään, mutta chrome osaa kääntää.
Наконец, 10 тыс.км пробега спустя, появилось желание продолжить историю борьбы с вибрацией описанной в Прологе этой судя по всему многосерийной эпопеи. Увы, на данный момент, добился совсем незначит…
Herra on myös repinyt etuvetarit ja etukardaanin irti metsästäessään värinää.
В поисках источника вибрации — выпилил передние привода и передний кардан) Решил, что оптимально будет использовать дешманские наружные гранаты) Вибрация конечно никуда не делась))) но в комбинац…
Ja taisi siinä takanavat ja vetaritkin vaihtua.
Наша песня хороша, продолжаем. Уже скорее для себя, так как начал путаться) Дальнейшая борьба с вибрациями согласно плану описанному тут: Акт 1 1. Купить БУ кардан Купил первый попавшийся на Eba…
Ja kaikki muu kilke
Вибратор на дрожжах (колесах): Повесть с неизвестным количеством актов. Пролог Безумно хотелось угадать с первого раза и сделать запись о героической Победе…но увы, уже три серии, пусть и короткие))…
Ja taisihan tuo suunnitella CV-nivelenkin värkkäämistä takapätkään. Melkoista touhua. Tuosso on myös mainittu kommenteissa että boori pitää saada suljettua kosteudelta liimalla.
[Автор не является профессиональным механиком, не собирается быть последней инстанцией и не планирует нести ответственность за ваши действия.] [Данный пост является своеобразным ответвлением деятельн…Last edited by fraatti; 19-05-2025, 22:32.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostOnko noita liimalla laitettu aiemmin? Kiinnostaa nähdä kuinka liima toimii.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by akzy View PostKyllä saa taas raapia päätä ja vielä joku sanoo, että bmw on laadukas auto. On ketjumurhetta, runkolaakeri jumppaa, edc iskareita, etuvetareita, 8hp vaihdelaatikotkin tuntuu olevan siinä ja hänessä (itellä 400mbar adaptaatiot C-kytkimellä), jakolaatikko murhetta ja puslia saa vaihtaa tämän tästä. Ja nyt vielä pitäisi itsekin varmaan tuo operaatio tehdä, ennen kuin antautuu. Lisäksi uutena ongelmana lievä vasemman etujarrun päälläolo johon kaikki uusittu, mutta vika pysyy. Pitää abs yksikkö putsata!? Kyllä 740 Volvo oli vaa hyvä auto näiden jälkee
Mistä fraatti hommasit nuo liimat?
Loctite 660 tuli Etralta. Se maksoi 60€ ja aktivaattori sattui löytymään ennestään. Jossain aikaisemmassa viestissä on mainittu noiden kahden aineen täyttökyky. Jos liimaamiseen lähtee, niin ainetta kannattanee laittaa molempiin osiin. Ohjeistuksessa on maininta että vain toiseen, mutta jouduin harjoittaleen liimaamista tuon hydraulisen lukituksen takia toiseen kertaan jolloin laitoin liimaa enemmän.
Toki, vielä ei tiedä että tuleeko tuo kestämään vai ei. Aika näyttää.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Post
Miten tuo jarrun laahaaminen ilmenee tai mistä huomasit sen? Eikai se sentään lämpiä? Onhan letku ehjä? Kun pesin talvirenkaita niin mietin siinä itsekseni että aivan kuin yhdessä vanteessa olisi ollut enemmän jarrupölyä kuin muissa....
Loctite 660 tuli Etralta. Se maksoi 60€ ja aktivaattori sattui löytymään ennestään. Jossain aikaisemmassa viestissä on mainittu noiden kahden aineen täyttökyky. Jos liimaamiseen lähtee, niin ainetta kannattanee laittaa molempiin osiin. Ohjeistuksessa on maininta että vain toiseen, mutta jouduin harjoittaleen liimaamista tuon hydraulisen lukituksen takia toiseen kertaan jolloin laitoin liimaa enemmän.
Toki, vielä ei tiedä että tuleeko tuo kestämään vai ei. Aika näyttää.
Ok pitää tuumata tekiskö tuon liimaoperaation varalta omaankin, kun takakelkka ja perä käy muutenkin irti autosta.BMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
Comment