Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 M550d "13 Kardaani / Perä ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 711
    • Uusimaa

    #61
    Mitä jos tekisi kemppilaipan, hitsaamalla kiinni. Ei luulisi enää kolisevan tai pyöristyvän.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4639
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Rattiukko View Post
      Mitä jos tekisi kemppilaipan, hitsaamalla kiinni. Ei luulisi enää kolisevan tai pyöristyvän.
      Liima taitaa olla ainut vaihtoehto jos haluaa vielä avata tuon joskus sekä haluaa ettei stefa pala piloille.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16537
        • Asikkala

        #63
        Kuka helvetti on keksinyt tuolaisen kiinnityksen ? Typerä idea.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4639
          • Tampere

          #64
          Joo, hinausyrittäjä sanoi että hänkin on hinannut useammankin pois missä kardaani pyörii takaa tyhjää.

          Liimaus teki ilmalukon ensi yrittämällä. Laippa on liimattava itsekseen tuohon päähän kiinni ja laitettava vasta sitten loppu kardaani paikoilleen. Ja liimaa saa laittaa kyllä reilusti väliin.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 4089
            • Finnland

            #65
            Sain pääkivun pelkästä tämän avaamisen miettimisestä
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 711
              • Uusimaa

              #66
              Onko noita liimalla laitettu aiemmin? Kiinnostaa nähdä kuinka liima toimii.
              Last edited by Rattiukko; 18-05-2025, 23:21.

              Comment

              • akzy
                Bimmer Rookie
                • May 2017
                • 47
                • Seinäjoki

                #67
                Kyllä saa taas raapia päätä ja vielä joku sanoo, että bmw on laadukas auto. On ketjumurhetta, runkolaakeri jumppaa, edc iskareita, etuvetareita, 8hp vaihdelaatikotkin tuntuu olevan siinä ja hänessä (itellä 400mbar adaptaatiot C-kytkimellä), jakolaatikko murhetta ja puslia saa vaihtaa tämän tästä. Ja nyt vielä pitäisi itsekin varmaan tuo operaatio tehdä, ennen kuin antautuu. Lisäksi uutena ongelmana lievä vasemman etujarrun päälläolo johon kaikki uusittu, mutta vika pysyy. Pitää abs yksikkö putsata!? Kyllä 740 Volvo oli vaa hyvä auto näiden jälkee

                Mistä fraatti hommasit nuo liimat?
                BMW 320d M-sport 2005:think

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4639
                  • Tampere

                  #68
                  Tämä ongelma poistui sitten keskuudesta ainakin toistaiseksi.



                  Samalla tuli vaihdettua adbluen syöttöputki ja jakolaatikon öljyt. Yhdelle viikonlopulle oli remonttia taas ihan kyllästymiseen asti.

                  Nyt auto kulkee värinättömämmin kuin koskaan sinä aikana mitä se on mulla ollut. Suorastaan sukkasilteen. Se oli noin 160tkm ajettu kun ostin sen 6,5 v sitten. Samoin auto on nyt hiljaisempi sisältä.
                  Eräs juttu mikä tuossa poistui myös oli "tärinä" eco-pro päällä kun moottorin kierrokset putoavat tyjhjäkäynnille ja auto vain rullaa eteenpäin. Luulin että värinä tulee moottorista, mutta se tulikin kardaanista.

                  Toinen jännä juttu on myös että nyt vaihdot tuntuvat pehmeämmiltä. Luulen että se johtuu uusista kardaanin kumilimpuista, jotka ovat elastisempia.

                  Pieni takapakkikin remontissä kävi. Ensimmäisellä koelenkillä jarruun koskettaessa kuului jonkinlainen kiinnikrahnaaminen ja ääni muuttui noipeuden mukaan. Moottorijarrulla ongelmaa ei ollut. Pakoputken suojapelli oli hiukan taittunut jotenkin ja se otti kiinni kardaaniin kun perämurikka pyrki muuttamaan hiukan asentoa jarrutettaessa. Ilmeisesti perä muuttaa asentoa jonkinverran tuolla auton alla eri tilanteissa, joka lisää myös vääntöä mikä kohdistuu tuohon booriin.

                  Aika näyttää sitten kestääkö liima vai ei tuossa omassa kotterossa. ​

                  Vastaan tuli myös jonkun Ukrainalaisen tarina värinöiden metsästämisestä. Siinä on tehty nerokas laite ilmaisemaan tärinää. Kielestä en ymmärrä mitään, mutta chrome osaa kääntää.
                  Наконец, 10 тыс.км пробега спустя, появилось желание продолжить историю борьбы с вибрацией описанной в Прологе этой судя по всему многосерийной эпопеи. Увы, на данный момент, добился совсем незначит…

                  Herra on myös repinyt etuvetarit ja etukardaanin irti metsästäessään värinää.
                  В поисках источника вибрации — выпилил передние привода и передний кардан) Решил, что оптимально будет использовать дешманские наружные гранаты) Вибрация конечно никуда не делась))) но в комбинац…

                  Ja taisi siinä takanavat ja vetaritkin vaihtua.
                  Наша песня хороша, продолжаем. Уже скорее для себя, так как начал путаться) Дальнейшая борьба с вибрациями согласно плану описанному тут: Акт 1 1. Купить БУ кардан Купил первый попавшийся на Eba…

                  Ja kaikki muu kilke
                  Вибратор на дрожжах (колесах): Повесть с неизвестным количеством актов. Пролог Безумно хотелось угадать с первого раза и сделать запись о героической Победе…но увы, уже три серии, пусть и короткие))…

                  Ja taisihan tuo suunnitella CV-nivelenkin värkkäämistä takapätkään. Melkoista touhua. Tuosso on myös mainittu kommenteissa että boori pitää saada suljettua kosteudelta liimalla.
                  [Автор не является профессиональным механиком, не собирается быть последней инстанцией и не планирует нести ответственность за ваши действия.] [Данный пост является своеобразным ответвлением деятельн…
                  Last edited by fraatti; 19-05-2025, 22:32.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4639
                    • Tampere

                    #69
                    Originally posted by Rattiukko View Post
                    Onko noita liimalla laitettu aiemmin? Kiinnostaa nähdä kuinka liima toimii.
                    Kyllähän se on ihan virallinen keino F90 M5:ssa. Tosin jos boorit on ajettu sileäksi, ei liimasta ole enää mitään iloa. kts. ->
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4639
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by akzy View Post
                      Kyllä saa taas raapia päätä ja vielä joku sanoo, että bmw on laadukas auto. On ketjumurhetta, runkolaakeri jumppaa, edc iskareita, etuvetareita, 8hp vaihdelaatikotkin tuntuu olevan siinä ja hänessä (itellä 400mbar adaptaatiot C-kytkimellä), jakolaatikko murhetta ja puslia saa vaihtaa tämän tästä. Ja nyt vielä pitäisi itsekin varmaan tuo operaatio tehdä, ennen kuin antautuu. Lisäksi uutena ongelmana lievä vasemman etujarrun päälläolo johon kaikki uusittu, mutta vika pysyy. Pitää abs yksikkö putsata!? Kyllä 740 Volvo oli vaa hyvä auto näiden jälkee

                      Mistä fraatti hommasit nuo liimat?
                      Miten tuo jarrun laahaaminen ilmenee tai mistä huomasit sen? Eikai se sentään lämpiä? Onhan letku ehjä? Kun pesin talvirenkaita niin mietin siinä itsekseni että aivan kuin yhdessä vanteessa olisi ollut enemmän jarrupölyä kuin muissa....

                      Loctite 660 tuli Etralta. Se maksoi 60€ ja aktivaattori sattui löytymään ennestään. Jossain aikaisemmassa viestissä on mainittu noiden kahden aineen täyttökyky. Jos liimaamiseen lähtee, niin ainetta kannattanee laittaa molempiin osiin. Ohjeistuksessa on maininta että vain toiseen, mutta jouduin harjoittaleen liimaamista tuon hydraulisen lukituksen takia toiseen kertaan jolloin laitoin liimaa enemmän.

                      Toki, vielä ei tiedä että tuleeko tuo kestämään vai ei. Aika näyttää.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • akzy
                        Bimmer Rookie
                        • May 2017
                        • 47
                        • Seinäjoki

                        #71
                        Originally posted by fraatti View Post

                        Miten tuo jarrun laahaaminen ilmenee tai mistä huomasit sen? Eikai se sentään lämpiä? Onhan letku ehjä? Kun pesin talvirenkaita niin mietin siinä itsekseni että aivan kuin yhdessä vanteessa olisi ollut enemmän jarrupölyä kuin muissa....

                        Loctite 660 tuli Etralta. Se maksoi 60€ ja aktivaattori sattui löytymään ennestään. Jossain aikaisemmassa viestissä on mainittu noiden kahden aineen täyttökyky. Jos liimaamiseen lähtee, niin ainetta kannattanee laittaa molempiin osiin. Ohjeistuksessa on maininta että vain toiseen, mutta jouduin harjoittaleen liimaamista tuon hydraulisen lukituksen takia toiseen kertaan jolloin laitoin liimaa enemmän.

                        Toki, vielä ei tiedä että tuleeko tuo kestämään vai ei. Aika näyttää.
                        Joo eli jos ajaa esim 20km jarruttamatta, niin vasen etulevy n. 45 asteinen ja muut 19 asteisia. Polttaa ihan kättä. Levyt, palat, letku, satula+kannake vaihdettu ja palat ei jumita kannattimeen. Ainut jäljelle jäävä syy on moska abs venttiilissä. Pitää purkaa pois ja koittaa liuottaa jollain ja paineilmaa. Ilmausruuvin avaa niin alkaa pyörimään vähän helpommin.

                        Ok pitää tuumata tekiskö tuon liimaoperaation varalta omaankin, kun takakelkka ja perä käy muutenkin irti autosta.
                        BMW 320d M-sport 2005:think

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎