Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nifa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 292
    • Kymenlaakso™

    Originally posted by Heku View Post
    Uusi on aina uusi. Itse en ostaisi 4v ikäisenä M-autoa, alkaen uusia kulutusosat yksi kerrallaan.
    3v jälkeen M5:sen mittarissa on 40-80tkm, hinnasta sulanut noin 120 tuhatta pois. Tilanne tällä hetkellä siis E60:ien kanssa.

    3-sarjalaisilla tilanne on aavistuksen erilainen ja yllättäen varsinkin coupet pitää arvonsa paremmin.
    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Tuleekohan noita uusia vitosia koeajolle paljoakaan ennen kun ne tulevat saataville, eli maaliskuussa ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Hasardi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1860
        • Der Hauptstad

        Ihan tavallinen sämpyläkeulainen Avensis tämä uusi F10 Buimuri..tylsä.
        Stadtluft macht frei.

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1638

          Originally posted by BeamR View Post
          Straight-six diesels with the most advanced technology give the BMW 530d maximum output of 180 kW/245 hp and the BMW 525d an equally impressive 150 kW/204 hp. Fitted with optional BMW BluePerformance technology, the BMW 530d fulfils the EU6 emission standard. And it almost goes without saying that all versions of the new BMW 5 Series Sedan comply in full with the EU5 standard in Europe.
          BluePerformance...onko tuosta tarkempaa tietoa eli paljonko se tipauttaa päästöjä?

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde





            Tuossa jotai.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by MarttiKK View Post
              BluePerformance...onko tuosta tarkempaa tietoa eli paljonko se tipauttaa päästöjä?

              eli 525d 162g ja 530d 166g, eli aika sukkamehuilla mennään noinkin isoiksi koneiksi ja panavaksi autoksi...


              siisti BMW:n video josta näkee tuon uuden vehkeen mukavasti.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                Originally posted by BeamR View Post
                http://auto.fi.msn.com/page.php?page...s_id=200905700
                eli 525d 162g ja 530d 166g, eli aika sukkamehuilla mennään noinkin isoiksi koneiksi ja panavaksi autoksi...


                siisti BMW:n video josta näkee tuon uuden vehkeen mukavasti.
                Eihän tuossa ylläolevassa jutussa ole mitään tuosta lisävarusteena olevasta BT-hommasta. Tuo 166 on normi 530d:n päästöt.

                Comment

                • juster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 624

                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  BluePerformance...onko tuosta tarkempaa tietoa eli paljonko se tipauttaa päästöjä?
                  Tämä BluePerformance tekniikka tarkoittaa, että typen oksidipäästöjä vähennetään DeNOx – katalysaattorilla ja AdBlue lisäaineella lähelle bensiiniautojen tasoa. CO2 päästöihin tällä ei ole vähentävää vaikutusta.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Sori OT, mutta uusi X-ykkönen scoretti täydet tähdet:

                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • bmw e34
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2002
                      • 633
                      • raahe

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Jaahas, alkaa näyttää siltä, että taidan ajella E39:llä vielä muutaman vuoden ja vaihdankin sitten tuohon F10:een unohtaen E60:n kokonaan.

                      + 1.

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Eli uskomaton juttu on tuo 520d CO2 päästö (132g/km), joka on vähemmän kuin tällä hetkellä esim 318i:llä start/stop -automatiikalla, ja ihan kevythän tuo auto ei voi olla. Tarkoittaa myös sitä, että vuotuiset käyttömaksutkin on hemmetin pienet: 70,81€/vuosi! ja jos kerran isojenkin kutospatojen päästöt on alle 200g, niin tällaisen ylläpito on melko paljon halvempaa kuin vanhojen mallien...
                        On edullista joo uusien autojen ylläpito. Ihan kuin laittaisi rahaa pankkiin. Hmmm...:think

                        Autoasioissa tuntuu, että ihmiset kykenevät käsittämään suunnilleen sellaisia rahasummia mitä lompakossa pyörii käteisenä. Joku muutaman kympin säästö jossain tankkauksessa tai vuosimaksussa on tosi fantsua, mutta kuukausittaisilla satojen tai tuhansien eurojen lyhennyksillä kuitattavat vuotuiset tuhansien tai kymmenien tuhansien arvonalenemat eivät taas tule puheissa mieleenkään.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by jussi_r View Post
                          On edullista joo uusien autojen ylläpito. Ihan kuin laittaisi rahaa pankkiin. Hmmm...:think

                          Autoasioissa tuntuu, että ihmiset kykenevät käsittämään suunnilleen sellaisia rahasummia mitä lompakossa pyörii käteisenä. Joku muutaman kympin säästö jossain tankkauksessa tai vuosimaksussa on tosi fantsua, mutta kuukausittaisilla satojen tai tuhansien eurojen lyhennyksillä kuitattavat vuotuiset tuhansien tai kymmenien tuhansien arvonalenemat eivät taas tule puheissa mieleenkään.
                          Pääomakuluistahan en puhunut mitään vaan ylläpito- ja käyttökustannuksista, tottakai arvonaleneminen ja hankintakustannukset on otettava huomioon, mutta jos olet jo valmiiksi asennoitunut uuden auton hankintaan niin mitäs merkitystä sillä on? Vai meinaatko että halvemmaksi tulee ostaa 15 vuotta vanha ämmä ja maksaa siitä 10 vuotta uudemman auton hinta.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            Originally posted by jussi_r View Post
                            On edullista joo uusien autojen ylläpito. Ihan kuin laittaisi rahaa pankkiin. Hmmm...:think

                            Autoasioissa tuntuu, että ihmiset kykenevät käsittämään suunnilleen sellaisia rahasummia mitä lompakossa pyörii käteisenä. Joku muutaman kympin säästö jossain tankkauksessa tai vuosimaksussa on tosi fantsua, mutta kuukausittaisilla satojen tai tuhansien eurojen lyhennyksillä kuitattavat vuotuiset tuhansien tai kymmenien tuhansien arvonalenemat eivät taas tule puheissa mieleenkään.
                            Olipas mukava lukea välistä ihan asiaakin.
                            ---

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Pääomakuluistahan en puhunut mitään vaan ylläpito- ja käyttökustannuksista, tottakai arvonaleneminen ja hankintakustannukset on otettava huomioon, mutta jos olet jo valmiiksi asennoitunut uuden auton hankintaan niin mitäs merkitystä sillä on? Vai meinaatko että halvemmaksi tulee ostaa 15 vuotta vanha ämmä ja maksaa siitä 10 vuotta uudemman auton hinta.
                              Jos on asennoitunut uuden auton ostamiseen, ei muutaman satasen eroilla käyttökuluissa ole mitään merkitystä. Pisti vaan silmään tuo 70:n käyttömaksulla hehkuttaminen.

                              Mitä tulee mahdolliseen kuittiisi vimeisessä lauseessa, niin kyseinen auto on tullut ainakin mulle erityisen edulliseksi. Suomeen sitä tosin ei taida kaupaksi saada, vaan sitten kun siitä tosissaan eroon haluaa, on auto palautettava Saksaan. Pidän sillä mobilen hintaa (tarkistin vielä, juuri nyt siellä on 3kpl 6v-mtoukkia yli 19k hintaan).
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Älkäähän nyt tapelko siitä, että mikä on järkevämpää ja mikä ei. Kun ostat uuden auton, niin asetat tavallaan sen tärkeimmäksi seikaksi, että auton on oltava uusi, arvonalennuksesta huolimatta. Jos tätä järjellä ajateltaisiin, niin autohan on pelkkä kulkuväline, jolla on päästävä paikasta A paikkaan B. Eli mitä halvempi, mutta toimiva auto pienellä kulutuksella olisi järkevin.

                                Se kyllä itseäkin huvittaa erityisesti nämä Prius kuskit, jotka niin mainostavat, että olen niin vihreä, että kusikin on vihreää. No joo... Kun ostat sen uuden Priuksen, niin ensinnäkin sitä vaivaa järkyttävä arvonalennus, eli ne säästämäsi kympit menivät sen siliän tien. Toiseksi uuden auton valmistaminen tuottaa niin paljon päästöjä, että on laskennallisesti todistettu, että voisit ajaa vanhalla autollasi, vaikka siinä olisi isokin kone, 100-150 tkm, ennen kuin olet päässyt samoihin päästömääriin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎