Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9158
    • Oulu

    Originally posted by Antinontoxic View Post
    E60 puhuttaessa 525d omasta mielestä fiksumpi ostos kuin 530d, kun kyseessä on sama moottori ja vain eri ohjelma.
    Iskutilavuus on sama, mutta oletko tutkinut, onko koneen osissa tai oheiskomponenteissa eroja?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • TurboT
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 106
      • .

      Olin myös aika yllättynyt, että 2-litran tuplaturbo dieseliä ei tullutkaan F10:n keulalle ja vanha 525d jäi edelleen mallistoon.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Tuolla vertailukuvia F10 vs. E-sarjan mersu. Ja vaikka olenkin joidenkin mersujen ulkonäköä kehunut, niin kyllähän tuo uusi E-sarja on aika järkyttävä (ulkoa ja varsinkin sisältä) F10:een verrattuna: http://www.autobild.de/artikel/vergl...i_1020073.html
        E39 528iA

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7438
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          Tuolla vertailukuvia F10 vs. E-sarjan mersu.
          Väri ja 16" vanteet tuo mersuun aika pappafiiliksen noissa kuvissa, vaikka siitä varmasti paremmankin näköisen saisi. F10 toki muutenkin kevyemmän ja nuorekkaamman näköinen.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Väri ja 16" vanteet tuo mersuun aika pappafiiliksen noissa kuvissa, vaikka siitä varmasti paremmankin näköisen saisi. F10 toki muutenkin kevyemmän ja nuorekkaamman näköinen.
            Tuo mesen sisusta on aivan järkyttävän ruma, suorastaan hirveä.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by teropa View Post
              Tuo mesen sisusta on aivan järkyttävän ruma, suorastaan hirveä.
              Niinpä, tuossakin kuvassa parasta on tuo ikkunasta näkyvä hopeinen auto....

              E39 528iA

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1178
                • Tuusula

                Originally posted by TJJ View Post
                Tuolla vertailukuvia F10 vs. E-sarjan mersu. Ja vaikka olenkin joidenkin mersujen ulkonäköä kehunut, niin kyllähän tuo uusi E-sarja on aika järkyttävä (ulkoa ja varsinkin sisältä) F10:een verrattuna: http://www.autobild.de/artikel/vergl...i_1020073.html
                Kylläpä näytti hyvältä tuo F10 pienen sulattelun jälkeen. Toisaalta tuon E-sarjalaisen sekasikiön vierellä jopa E60 näyttäisi hyvältä...:think
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • culli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 378
                  • Helsinki

                  Nyt on Bemari kyllä enemmän kuin auton mitan edellä, vaikka ei pitäisi minkäänlaisia merkkiuskollisia laseja päässä. Mersu näyttää taksilta, ei mahda mitään. Sisustakin on jotenkin kantikas ja kolkko. F10 näyttää näissä kuvissa paremmalta kuin missään aiemmissa, liekö Mersun pappamaisella kontrastilla vaikutusta asiaan. F10 perä vaatii vielä hieman totuttelua. Rinnakkain olevat pakoputket ovat mielestäni sporttisemmat ja paremman näköiset, kuin eri puolilla olevat. Tulis nyt hinnat julki, niin näkisi mahtuuko meidän firman työsuhdeauto rajoihin.
                  G20 320i M-sport
                  Alfa GTV 1750

                  Comment

                  • Kaivo
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 866
                    • Helsinki/Nurmijärvi

                    Jep, uusi e-sarja on kyllä aivan järkyttävän näköinen ja tämä lausuma ilma mitään propellilaseja päässä.. Järkyttävä esitys. F10 näyttää rinnalla todella hyvältä.. joutuu kyllä nyt niin tekemään, että skippaa koko e60 korimallin ja kokeilee välissä e9x sarjaa ja sitten siitä hyppää aikoinaan takaisin tähän f10 korimalliin.

                    Aimo harppaus menty eteenpäin vrt. e60
                    E39 530iA 2001

                    Comment

                    • TurboT
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 106
                      • .

                      E-sarja antaa itsestään kyllä aika pappa-lookin. Sisusta on kolkko ja kantikas kuten tuossa joku aiemmin totesikin.

                      F10 ainoa haitta on, että 520d:tä joutuu odottamaan pitkälle ensi vuoteen.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Mun mielestä ainut haitta on että bmw edes valmistaa 520d "zippinetto" malleja
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          Originally posted by Rahu View Post
                          Mun mielestä ainut haitta on että bmw edes valmistaa 520d "zippinetto" malleja
                          Pakkohan siellä mallistossa on olla hinnat alkaen malli. Ihan totta puhuen suoristuskyvyltään tuo 520d riittäisi varmasti normaalissa ajossa. Sitten tuleekin dilemma, miksi ylipäätään laittaa omaisuutta kiinni F10:iin. Eli kyllä siellä pellin alla on oltava potkua, jos ylipäätään näihin sekaantuu. Muuten sortuu itsepetokseen.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Antinontoxic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 447
                            • Vantaa

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Eli kyllä siellä pellin alla on oltava potkua, jos ylipäätään näihin sekaantuu. Muuten sortuu itsepetokseen.
                            Missäs kohtaa se raja sitten oikein menee milloin se ei enää ole itsepetosta?

                            E60 530d ja 218hv on kuuminta hottia, mutta F10 520d ja 180hv ihan perseestä?


                            Originally posted by Antinontoxic
                            E60 puhuttaessa 525d omasta mielestä fiksumpi ostos kuin 530d, kun kyseessä on sama moottori ja vain eri ohjelma.
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Iskutilavuus on sama, mutta oletko tutkinut, onko koneen osissa tai oheiskomponenteissa eroja?
                            No itseasiassa oikeassa olet... 525d on uudemmat/paremmat sisukset kuin vanhoissa 530d.
                            Last edited by Antinontoxic; 12-12-2009, 23:44.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              Originally posted by Antinontoxic View Post
                              Missäs kohtaa se raja sitten oikein menee milloin se ei enää ole itsepetosta?
                              E60 530d ja 218hv on kuuminta hottia, mutta F10 520d ja 180hv ihan perseestä?
                              Taitaa itsetunto ja ennen kaikkea lompakko ratkaista tämän dilemman. En silti itse sekaantuisi F10:iin nelos-koneella. Tämä olkoon vain henkilökohtainen mielenosoitus.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • TurboT
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 106
                                • .

                                Sillä ei ole mitään väliä vaikka keulalla olisi yksisylinterinen ruohonleikkurin moottori, jos siitä irtoaa tehoa 184hv ja kiihtyvyyttä 8.1s (kuten 520d). Ei tuo mikään mopo ole tuolla suorituskyvyllä.

                                Ihmettellen näitä kommentteja, että pitää olla kutoskone, jotta autolla ylipäänsä tekee yhtään mitään. Se on kyllä pirun kallis 0.9s, jos siitä tarvitsee maksaa 10t euroa (525d hintaero vs 520d)...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎