Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DWHLL
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 189
    • Espoo

    Originally posted by masiaro View Post
    En nyt osaa selittää mitä järkeä siinä on. Mutta yksi harkittu yksityiskohta on esimerkiksi se, että jos laittaa vilkkumerkin, niin valintavipu palautuu heti keskiasennolle ja vilkku jatkaa vilkkumista. Ja heti kun ohjaus on taas suorassa, vilkkuvalo vilkkuu loppuun asti (viimeistä vilkkua) ja sitten sammuu.

    Vertailuna esim Mersussa (!!!) vipu ei palaudu keskiasentoon = vilkku saattaa "keskeytyä" kesken viimeistä vilkkumista koska vipu palautuu keskiasentoon.

    Ymmärsikö nyt kukaan mitä höpöttelen?
    Jep, mutta myös mun ex -99 vuoden e46 suostui näyttämään vain kokonaisia väläytyksiä.
    Muuten keskiasentoon palautuvat viikset toimivat mielestäni tosi hyvin, eikä ainakaan itselläni ollut mitään vaikeuksia tottua niihin.
    ------------
    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
    e91 325d -07 Alpinweiß

    ex:
    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      Originally posted by DWHLL View Post
      Jep, mutta myös mun ex -99 vuoden e46 suostui näyttämään vain kokonaisia väläytyksiä.
      Kyllä nämä ensimmäiset E39:kin tekevät ihan samoin joten tuossa ei mitään uutta. Vaikka viiksi palautuu keskelle vain ratin suoristuessa niin vilkun viimeinen väläys on samankestoinen kuin muutkin. (Sarjassamme erittäin merkittävää nippelitietoa )
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • TurboT
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 106
        • .

        Kävin tänään ottamassa vielä kylmät tyypit F10:stä ja hakemassa uusimmat esitemateriaalit ja konfiguraattori cd:n, joita tilaushetkellä ei ollut vielä saatavilla.

        Kyllä se aivan siistiltä näytti, varsinkin sisusta laadukas.

        Tarvikehyllyltä tarttui mukaan BMW-USB avain turruttamaan odotuksen tuskaa. Uutta F10 pienoismallia ei harmillisesti vielä löytynyt.
        Attached Files

        Comment

        • urh0
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 160
          • Kuopio

          Tänään tuli ajettua toi uus 5:nen ja eipä tuosta valittamistakaan keksinyt, hyvän oloinen peli!
          e30 m3

          Comment

          • TurboT
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 106
            • .

            Lukiessani uutta F10 esitettä, huomasin siellä mainittavan myös Kangas-nahkayhdistelmä Tudor -verhoilu Sport penkkien kanssa: saatavana kesällä 2010. Tosin hintaa ei tuolle sitten löytynyt mistään.

            Toinen seikka herätti kysymyksen katsoessani basic varustettua sisäkuvaa. Keskikonsolissa on reikä ilman kantta, ilmeisesti mukiteline. Mihin varusteeseen siis kuuluu suljettava kansi mukitelineessä, kuten esitteen kaikissa muissa sisäkuvissa ?

            Comment

            • Ileee
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1027
              • Espoo

              Originally posted by Clavurion View Post
              Ulkomitoiltaan paisunut jo turhankin isoksi. Tuo vähän sylettää, kun kurkkaa konepellin alle ja keulassa on lähes tyhjää tilaa 20 cm. Tätä se jalankulkijaturvallisuus ilmeisesti teettää.

              Mittaristo oli varsin mainio ja I-drive oli sellainen, kuin sen olisi aina pitänytkin olla.
              Olen kyllä eri mieltä ulkomitoista. Porissa oli vierekkäin E60 ja F10 eikä mitään erityistä kokoeroa ollut. Mittailin silmämääräisesti, että raideleveys on lähes täsmälleen sama ja pituudessa taisi olla eroa noin 5 senttiä. Toki se on enemmän ja paljon enemmän kuin E28/34/39. Näin se vaan automaailmassa menee.

              Konepelti on tosiaan kyllä korkeammalla, mutta auton ilme tekee sen ettei se ainakaan korkeammalta näytä kuin E60.

              Enemmän itseä häiritsee se, että jokainen malli painaa nykyään yli 1700 kiloa...
              Last edited by Ileee; 23-03-2010, 18:05.
              __________
              E92 BMW 335i M-Sport -12

              "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Tuli koeistuttua F10 ja hyvältähän se näyttää ja tuntuu. Ratin näyttäisi saavan paremmin kohdalleen kuin E60:ssä ja oven kyynärtukikin on taas oikeassa kohdassa. Penkit oli vakiot eikä niillä kunnon ajoasentoa taida saada. Kuskin tila tuntui aika ahtaalta sivusuunnassa, tiedä sitten oliko se väärä tuntuma. Takaluukun sulkeminen on surkea, sitä ei saa sisäpuolisesta kahvasta kiinni asti. Moottoritila (530d) näytti olevan ihan täynnä tavaraa.

                Kokonaisuutena jäi todella paljon parempi vaikutelma kuin mikä E60:stä eka kerralta jäi. E60 näyttää aika surulliselta F10:een verrattuna, toisaalta nyt E39:kin tuntui ja näytti (sisältäkin) vanhalta ja pikkuautolta...

                Täytyy käydä koeajamassakin tuo vielä jossain vaiheessa.
                E39 528iA

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  Itsekin kävin istuskelemassa varaosatiskillä piipahtaessani ja täytyy kyllä sanoa, että vakuuttavan oloinen peli on kyseessä. Ihmetystä aiheutti lähinnä takaluukku, jonka mekanismi oli niin jäykkä, että sulkeminen onnistui vain kontin ulkopuolelta painamalla - mukavaa jälkeä tulee, kun kontti on kurainen. Takatilat eivät olleet mitkään erityisen mahtavat - kuskin penkki itselleni (186 cm) sopivaksi säädettynä takana ei ollut mitkään erityisen ruhtinaalliset oltavat.
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • TurboT
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 106
                    • .

                    Originally posted by Madfexx View Post
                    Ihmetystä aiheutti lähinnä takaluukku, jonka mekanismi oli niin jäykkä, että sulkeminen onnistui vain kontin ulkopuolelta painamalla - mukavaa jälkeä tulee, kun kontti on kurainen.
                    Kuten aiemmin mainitsin, niin takaluukun automatiikka -lisävaruste hoitaa tuon ilman sormia likaamatta.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ratin näyttäisi saavan paremmin kohdalleen kuin E60:ssä ...
                      Sama huomio, ratin saa selvästi lähemmäksi kuin E39:ssä. Hyvä juttu.

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Kuskin tila tuntui aika ahtaalta sivusuunnassa, tiedä sitten oliko se väärä tuntuma.
                      Ei se ainakaan mitenkään avaralta tuntunut sivusuunnassa, mutta toisaalta leveä keskikonsoli on ihan hyvä koska se jättää kuitenkin kyynärtilaa molemmille edessä istuville.

                      Originally posted by TJJ View Post
                      ... toisaalta nyt E39:kin tuntui ja näytti (sisältäkin) vanhalta ja pikkuautolta...
                      Näinhän se on, ja sama havainto tuosta kokovaikutelmasta tuli mullekin. Mutta siinä mielessä ei ole minusta mitenkään positiivinen juttu, että itse tuntuu jotenkin kutistuneen 10 cm kun istuu F10:ssä sisällä E39:ään verrattuna. En haluaisi tuntea itseäni liian pieneksi auton sisällä, mutta F10 kojelaudan kohouma mittariston kohdalla vaikutti melko korkealta ja jos penkin säätää aika matalalle niin ei 180cm näe siitä yli mitenkään.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Mutta siinä mielessä ei ole minusta mitenkään positiivinen juttu, että itse tuntuu jotenkin kutistuneen 10 cm kun istuu F10:ssä sisällä E39:ään verrattuna. En haluaisi tuntea itseäni liian pieneksi auton sisällä, mutta F10 kojelaudan kohouma mittariston kohdalla vaikutti melko korkealta ja jos penkin säätää aika matalalle niin ei 180cm näe siitä yli mitenkään.
                        Niinpä, F10 on muuntunut 7-sarjaksi ja ehkäpä siksi se ajofiiliskin jää etäisemmäksi kuin aikaisemmilla 5-sarjan autoilla. Eli tuon osalta homma menee väärään suuntaan (ainakin itseäni ajatellen). Matka-ajossahan tuo varmaan on mahtava peli.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Madfexx View Post
                          Takatilat eivät olleet mitkään erityisen mahtavat - kuskin penkki itselleni (186 cm) sopivaksi säädettynä takana ei ollut mitkään erityisen ruhtinaalliset oltavat.
                          No mutta sitä vartenhan tarvitseekin seiskan, ei vitosta.

                          Onko muuten tietoa, milloin uusi F10 M5 tulee myyntiin? Netissä pyörii niin erilaisia julkaisuaikatauluja, ettei niistä ota mitään selvää.

                          Comment

                          • Antinontoxic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 447
                            • Vantaa

                            Originally posted by ramzez View Post
                            onko Muuten Tietoa, Milloin Uusi F10 M5 Tulee Myyntiin? Netissä Pyörii Niin Erilaisia Julkaisuaikatauluja, Ettei Niistä Ota Mitään Selvää.
                            01.09.2011

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Niinpä, F10 on muuntunut 7-sarjaksi ja ehkäpä siksi se ajofiiliskin jää etäisemmäksi kuin aikaisemmilla 5-sarjan autoilla. Eli tuon osalta homma menee väärään suuntaan (ainakin itseäni ajatellen). Matka-ajossahan tuo varmaan on mahtava peli.
                              Nomut kukas tommosta nyt kauppakassiksi hommaakaan? Kaupassa voi käydä 3-satkullakin... Mitä isompi, sen parempi, sanon ma

                              Ja jos "etäinen" tarkoittaa hiljaista kyytiä, eikä pikkutöyssyt tunnu rattiin asti, niin aina parempi. Näin siis ainakin omaa käyttöä ajatellen.
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Madfexx
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3646
                                • Lempäälä

                                Originally posted by TurboT View Post
                                Kuten aiemmin mainitsin, niin takaluukun automatiikka -lisävaruste hoitaa tuon ilman sormia likaamatta.
                                Onhan tuo totta, mutta kyllä tuon tason autossa pitäisi mielestäni luukun sulkeutua vaivatta myös ilman lisävarusteautomatiikkaa

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                No mutta sitä vartenhan tarvitseekin seiskan, ei vitosta.
                                Toki toki, mutta kyllä sitä nyt silti melkein viiden metrin pituisessa laivassa takatilojakin pitäisi löytyä alle 190 senttiselle henkilölle. Kolmossarjassa voikin sitten jo antaa enemmän anteeksi noita takatilojen puutteita.
                                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎