memebuy23buy

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Palomies
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 192
    • Home

    Renkaiden kuluminen

    Tervehdys.


    Miten muilla on takarenkaat kuluneet, tasaisesti vai epätasaisesti..?


    Ihmettelin oman kulkunevon takarenkaita, auto F10 535D x-drive.


    Takana 275/30-20, paineita kokeillut 3.0bar = kova, 2.8bar ="miellyttävä".


    Rengaskulmat tarkistettu viime syksynä Pori M-motors liikkeessä.


    Renkaat kuluneet selkeesti sisäreunasta enemmän kuin ulkoreunasta.


    Ens kesänä todenäköisesti joutuu uusimaa, ovat muutenkin jo kuusi vuotta vanhat.



    Mutta, jotta uudet kuluisi tasaisesti, mitä tehtävissä vai onko ominaisuus että kuluu takana epätasaisesti?

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      Originally posted by Palomies View Post
      Tervehdys.


      Miten muilla on takarenkaat kuluneet, tasaisesti vai epätasaisesti..?


      Ihmettelin oman kulkunevon takarenkaita, auto F10 535D x-drive.


      Takana 275/30-20, paineita kokeillut 3.0bar = kova, 2.8bar ="miellyttävä".


      Rengaskulmat tarkistettu viime syksynä Pori M-motors liikkeessä.


      Renkaat kuluneet selkeesti sisäreunasta enemmän kuin ulkoreunasta.


      Ens kesänä todenäköisesti joutuu uusimaa, ovat muutenkin jo kuusi vuotta vanhat.



      Mutta, jotta uudet kuluisi tasaisesti, mitä tehtävissä vai onko ominaisuus että kuluu takana epätasaisesti?
      Ohjearvoihin säädettynä syö sisäkantteja. Vie sellaiseen paikkaan missä suostuvat vetämään pystykulmat niin pieneksi kuin saa, ja auraus ohjearvojen maksimiin, ni loppuu sisäkantin kuluminen. Camberin säätövara loppuu yleensä noin asteeseen ja sekin on vielä aika paljon. Eri asia mistä löydät liikkeen mikä suostuu säätämään ohi ohjearvojen asiakkaan toiveiden mukaan...

      Comment

      • Palomies
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 192
        • Home

        Originally posted by HV530XD View Post
        Ohjearvoihin säädettynä syö sisäkantteja. Vie sellaiseen paikkaan missä suostuvat vetämään pystykulmat niin pieneksi kuin saa, ja auraus ohjearvojen maksimiin, ni loppuu sisäkantin kuluminen. Camberin säätövara loppuu yleensä noin asteeseen ja sekin on vielä aika paljon. Eri asia mistä löydät liikkeen mikä suostuu säätämään ohi ohjearvojen asiakkaan toiveiden mukaan...



        Onko tietoa, kokemusta mistä löytäisi tekijän..


        Miten auto käyttäytyy kyseisillä säädöillä?

        Comment

        • Makro86
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 146
          • Eurajoki

          Originally posted by Palomies View Post
          Onko tietoa, kokemusta mistä löytäisi tekijän..


          Miten auto käyttäytyy kyseisillä säädöillä?
          Siis kyllä Porissa tuo tehdään juurikin noin kuin hv530xd asian mainitsi. Se ketä tekee niin on m-motorsin tiloissa Järvinen. Toinen ketä tekee Porissa on Motortec.


          Kysyn vielä kerran eli onko tosiaan niin että jos jotain koodauksia äffään halajaa, tarvii ajella joko Turkuun tai Tampereelle. Satakunnasta näitä tekijöitä ei vissiin löydy?? :/
          Last edited by Makro86; 31-05-2018, 19:15.
          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by Anzafin View Post
            Tänne kun on ilmeisimmin tarkoitus kerätä infoa eri vanteiden ja renkaiden sopivuuksista, ja mahdollisesti jopa kuvien kera, niin tässäpä jotain.

            Eli nuo minun edelliset vanteet meni F11:een, jonka normaalialustan etupää on madallettu Eibachin -30mm jousilla ja Supersportin madaltavilla jousilautasilla. Takapäätä pudotettu ohjelmallisesti, ja vielä kuulemma n. 10mm pudotetaan lisää.

            Vanteiden ja renkaiden speksit:
            - Etu 9,5x20 ET22 ja 255/35R20
            - Taka 11x20 ET42 ja 295/30R20

            Kuvat on omistajan ottamia ja varsin hyviä mielestäni!



            - Antti -



            Hyvä tieto että mahtuu taakse 11" noin isolla ET:llä. Takapää just passeli. Eteen on optimi 9,5" ET30, jää pari milliä tolppaan varaa ja tulee just kaarelle.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17573
              • Turku

              Originally posted by Palomies View Post
              Onko tietoa, kokemusta mistä löytäisi tekijän..


              Miten auto käyttäytyy kyseisillä säädöillä?
              Missä vaikutat? Onko tuo koti vai homeongelma ?

              Uudellamaalla Leskinen säätää, mihin haluat.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                Originally posted by Palomies View Post
                Onko tietoa, kokemusta mistä löytäisi tekijän..


                Miten auto käyttäytyy kyseisillä säädöillä?
                Pienempi camberin arvo ja vähän enemmän aurausta takana ei muuta auton käytöstä suomen uraisilla teillä ja laillisilla nopeuksilla minkään vertaa. Bemarin alustasäädöt on vakiona viritetty toimimaan etelä-euroopan ja Saksan sileillä baanoilla ja kovilla nopeuksilla. Itselläni kahden bemarin kokemus noista mainitsemistani säädöistä ja ajotuntuma on edelleen mainio, ainakin rengaskoolla 245/40r19 ja renkaina muutama setti Hankookia.

                Comment

                • N1ks
                  Newbiemmer
                  • Jan 2017
                  • 17
                  • Kotka

                  Originally posted by Palomies View Post
                  Tervehdys.


                  Miten muilla on takarenkaat kuluneet, tasaisesti vai epätasaisesti..?


                  Ihmettelin oman kulkunevon takarenkaita, auto F10 535D x-drive.


                  Takana 275/30-20, paineita kokeillut 3.0bar = kova, 2.8bar ="miellyttävä".


                  Rengaskulmat tarkistettu viime syksynä Pori M-motors liikkeessä.


                  Renkaat kuluneet selkeesti sisäreunasta enemmän kuin ulkoreunasta.


                  Ens kesänä todenäköisesti joutuu uusimaa, ovat muutenkin jo kuusi vuotta vanhat.



                  Mutta, jotta uudet kuluisi tasaisesti, mitä tehtävissä vai onko ominaisuus että kuluu takana epätasaisesti?
                  Alle 3bar on liian vähä tolle kumille 3.3 niin ei keskipakovoima kuluta keskeltä

                  Comment

                  • Makro86
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 146
                    • Eurajoki

                    Itelle ainaki riittäny 3bar joka nurkkaan, 245/35-20 ja 275/30-20
                    **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                    Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                    Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                    Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                    Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                    Comment

                    • Palomies
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 192
                      • Home

                      Originally posted by N1ks View Post
                      Alle 3bar on liian vähä tolle kumille 3.3 niin ei keskipakovoima kuluta keskeltä



                      Ok.


                      Nyt on takarenkaat alkaneet kulumaan sisäsyrjältä, seurauksena nelipyöräsuuntaus iltapäivällä.


                      Koitettan jos siten saataisiin renkaiden ennenaikaista kulumista estettyä.

                      Comment

                      • Makro86
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 146
                        • Eurajoki

                        Originally posted by Palomies View Post
                        Ok.


                        Nyt on takarenkaat alkaneet kulumaan sisäsyrjältä, seurauksena nelipyöräsuuntaus iltapäivällä.


                        Koitettan jos siten saataisiin renkaiden ennenaikaista kulumista estettyä.
                        Meet Järviselle tai Motorteciin vaan niin hyvä tulee
                        **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                        Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                        Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                        Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                        Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                        Comment

                        • kailinds
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2015
                          • 230
                          • Vantaa

                          Kysymys eriparirenkaiden käyttämisestä:

                          Mulla on F11 xDrivessä M5:n kiekot alla eli edessä 265/35 R20 ja takana 295/30 R20. Katsoin rengaslaskurilla, että näiden vierintäkehien mitat on 2116 & 2089. Eli eroa on siis 27mm. Onko tuolla jotain vaikutusta nelivedon jakolaatikon kestävyyteen?

                          245/285 tai 255/295 combot olis lähempänä toisiaan vierintäkehien mitoissa.

                          Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                          ex showroomit:
                          BMW F11 535dA xDrive
                          BMW F10 520dA ///M-Sport
                          BMW E92 335dA

                          Comment

                          • HV530XD
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 399
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by kailinds View Post
                            Kysymys eriparirenkaiden käyttämisestä:

                            Mulla on F11 xDrivessä M5:n kiekot alla eli edessä 265/35 R20 ja takana 295/30 R20. Katsoin rengaslaskurilla, että näiden vierintäkehien mitat on 2116 & 2089. Eli eroa on siis 27mm. Onko tuolla jotain vaikutusta nelivedon jakolaatikon kestävyyteen?

                            245/285 tai 255/295 combot olis lähempänä toisiaan vierintäkehien mitoissa.
                            Noilla mitoilla halkaisijassa on melkein sentin ero. Vastaavalla erolla mun edellisessä x-drivessä alkoi luistonestovalo vilkkua aina kun antoi reippaasti hanaa, myös kuivalla asfaltilla. En tiedä sitten paljon se voimalinjaa rasittaa, mut ei ainakaan saa nelikosta täyttä hyötyä irti kun luistonesto havaitsee etu- ja takapään pyörintänopeuseron ja alkaa säätää voimanjakoa sen mukaan.

                            Comment

                            • kailinds
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2015
                              • 230
                              • Vantaa

                              Originally posted by HV530XD View Post
                              Noilla mitoilla halkaisijassa on melkein sentin ero. Vastaavalla erolla mun edellisessä x-drivessä alkoi luistonestovalo vilkkua aina kun antoi reippaasti hanaa, myös kuivalla asfaltilla. En tiedä sitten paljon se voimalinjaa rasittaa, mut ei ainakaan saa nelikosta täyttä hyötyä irti kun luistonesto havaitsee etu- ja takapään pyörintänopeuseron ja alkaa säätää voimanjakoa sen mukaan.
                              Mulla ei ole tehnyt tuollaista ollenkaan. Ainoa ero alkup. rengastukseen on, että ryömintänopeudella pitää "jurinaa".

                              Eturenkaat menee kohta vaihtoon joka tapauksessa, niin ajattelin laittaa 255:t, jolloin vierintäkehän ero on rengaslaskurista riippuen 3-6mm ja halkaisijan ero 2mm. Noilla pitäisi mennä toleransseihin.

                              EDIT: Michelin Pilot Sport 4S:t koossa 255/35 R20 tilattu
                              Last edited by kailinds; 21-06-2018, 07:57.
                              Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                              ex showroomit:
                              BMW F11 535dA xDrive
                              BMW F10 520dA ///M-Sport
                              BMW E92 335dA

                              Comment

                              • Tynee
                                Newbiemmer
                                • Mar 2018
                                • 6
                                • Kokkola

                                Viimein kerkesin ottaa autosta kuvia 20x10" vanteilla. Auto siis F10 530xd adaptive drivellä, madallettuna Eibach sportline -45/-40mm jousilla. Vanteet Japan Racing JR25, edessä ja takana 20x10" ET27.
                                Edit: Renkaat edessä ja takana 245/35/20.
                                Attached Files
                                Last edited by Tynee; 20-06-2018, 15:24.

                                Comment

                                Working...
                                X