Jahas, oletin vain että kuite merkki renkaat ni hiljaiset olis. Yleensä ollu muissa autoissa ”halpoja” renkaita ja kuluuneenakaan tällaista ääntä ole pitäneet
Nokiahan nyt on ihan tunnettu melustaan..oli sitten kesä taikka talvikumi. Ei hinta hiljaisuutta takaa.
Jahas, oletin vain että kuite merkki renkaat ni hiljaiset olis. Yleensä ollu muissa autoissa ”halpoja” renkaita ja kuluuneenakaan tällaista ääntä ole pitäneet
Koskas noi nokialaiset on paistettu? Rengas-/vannesarjat voivat vaihtua eri autoihin. Mä jätin keväällä vaihtaessani "uuden" auton mukana olleet 18" vuoden 2012 kitkat myyjäliikkeeseen ja pidin mieluummin omat 17" viime syksynä ostetut Hakka 9:t itselläni.
Auto kulkee suoraan ja nätisti mutta yllättävän kova meteli etenkin kuluneella pohjoisen asfaltilla? Sellainen jännä vollaus / jyrinä sekoitus. Uudella asfaltilla tulee heti hiljaista.
Mulla on kans 245/45/18 vanhat nokiat ja olen huomannu saman oireen. Paineet 3 ja tulee sellanen ulina. Nyt mulla on 2.5 edessä ja 2.8 takana. Äänekkät on silti mutta ei ulise,
Kyselläänpäs täältä..
Omasta autosta (F11 530xd, vm -11) kuskin oven juuresta tuo rengaspaineiden tarra osittain revennyt, joten tarrasta ei näe suosituspaineita erikokoisille renkaille.
Kehtaisiko joku napata vaikka vastaavan auton tarrasta kuvan ja liittää tänne? Manuaalikaan ei paineita kerro vaan viittaa kyseiseen tarraan.
Kyselläänpäs täältä..
Omasta autosta (F11 530xd, vm -11) kuskin oven juuresta tuo rengaspaineiden tarra osittain revennyt, joten tarrasta ei näe suosituspaineita erikokoisille renkaille.
Kehtaisiko joku napata vaikka vastaavan auton tarrasta kuvan ja liittää tänne? Manuaalikaan ei paineita kerro vaan viittaa kyseiseen tarraan.
Mulla on kans 245/45/18 vanhat nokiat ja olen huomannu saman oireen. Paineet 3 ja tulee sellanen ulina. Nyt mulla on 2.5 edessä ja 2.8 takana. Äänekkät on silti mutta ei ulise,
Nokia paska black renkaat ny paineilla 2.7 edessä ja 2.8 takana. Karvan ehkä meteli ja etenkin ulina väheni. Mutta hirveät metelipesät silti, vie muuten hiljaisen 5 laatuvaikutelman Toyotan tasolle.
No rahalla selviää, pitänee jotain Micheliniä laitella alle :/
Nokia paska black renkaat ny paineilla 2.7 edessä ja 2.8 takana. Karvan ehkä meteli ja etenkin ulina väheni. Mutta hirveät metelipesät silti, vie muuten hiljaisen 5 laatuvaikutelman Toyotan tasolle.
Mulla on oman f11 alla Nokian Hakka Blackit ja en nyt nyt noita kovin meluisina pidä. Anopilla vastaava f10, jossa Michelinit ja ei tuo kyllä merkittävästi hiljaisempi ole, jos nyt ollenkaan. Ettei olisi joku muu vika? Ootko käynyt ajamassa vastaavaa autoa missä eri renkaat? Toki, sulla tais olla showroomin mukaan noi renkaat jo aika elämänsä ehtoopuolella muutenkin?
Kuinkas vanhat noi nokialaiset nyt on? Micheliniä saa Euromasterilta Autoliiton jäsenet alennuksella. Mä ostin F11 alle Pilot Sport 4:t 245/45-18 töineen 790€.
Ja ei ole muuta vikaa , kävin tänään ajaa ihan uudella asfaltilla testiä. Hiljasta ku kusi sukassa , ainut että alkaa vollaa 100-110 välissä tasan, yli tai alle ton vähänkin niin ei vollaa vollotus vaimeaa uudella asfaltilla ja tosi vittumaista jos vanha asfaltti.
Eikä ole kierroksista kiinni, vapaalla tai millään vaihteella ei vaikutusta. Renkaat vaan on surkeat ku pintaa tuo 3-4mm.
Rengastehtaat ei vaan testaa tarpeeksi huonolla asfaltilla. Kuusamo Kemijärvi väli on hyvä , karkea ku mikä. Ku tulee hyvältä asfaltilta kuluneelle tuntuu et tiivisteet olis ovista tippunu.
Vaan ajan näillä , ens kesäksi sit uudet alle.
Pitää säädätellä aurauskulmat vielä vaikk talvirenkaita varten viimeistään. Sekin voi meteliä tuoda/aiheuttaa/vähentää
Rengastehtaat ei vaan testaa tarpeeksi huonolla asfaltilla. Kuusamo Kemijärvi väli on hyvä , karkea ku mikä. Ku tulee hyvältä asfaltilta kuluneelle tuntuu et tiivisteet olis ovista tippunu.
Niin tai ehkä on testattu. Ovathan vuosia vanhat 3-4mm renkaat varmasti jo vaihtokunnossa ja sitähän ne rengastehtaat sun just haluavat nyt tekevän. Ensin bisneksensä ja sen jälkeen turvallisuuden kannalta.
Niin tai ehkä on testattu. Ovathan vuosia vanhat 3-4mm renkaat varmasti jo vaihtokunnossa ja sitähän ne rengastehtaat sun just haluavat nyt tekevän. Ensin bisneksensä ja sen jälkeen turvallisuuden kannalta.
Totta.
Toinen ongelma on melu, se on usein hyvin henkilöstä riippuvaa millainen ääni koetaan häiritseväksi , pelkkä dB mittaus on vain suuntaa antava.
F11 m-sport, 245/40/19", mahtuuko alle?
E61 m-sport, oli edellinen auto, ja E63 coupesta tuli alle talvirenkaat, ne ei mahtuneet E61 m-sporttiin, otti jonnekkin kiinni kun rattia käänsi.
jouduin ostaa uudet kitkat, jossa oli matalempi profiili.
Muistanko oikein, F11 x-drive vanteet menee ihan heittämällä takavetomalliin?
E61 tais olla ettei neliveto sopinut takavetoon?
Onko jotain ajatusta missä kohtaa menee mukavuusraja, aika leveitä renkaita, sekä isoa tuumakokoa (halkaisija) näkyy näissä F11.
Joskus oli E46 toukka, ja mukana tuli 255 renkaat taakse, ja ei kyllä sopinut, mutta kai se näytti hyvältä jonkun mielestä. Ne vaihtu heti 225.
F11 m-sport, 245/40/19", mahtuuko alle?
E61 m-sport, oli edellinen auto, ja E63 coupesta tuli alle talvirenkaat, ne ei mahtuneet E61 m-sporttiin, otti jonnekkin kiinni kun rattia käänsi.
jouduin ostaa uudet kitkat, jossa oli matalempi profiili.
Muistanko oikein, F11 x-drive vanteet menee ihan heittämällä takavetomalliin?
E61 tais olla ettei neliveto sopinut takavetoon?
Onko jotain ajatusta missä kohtaa menee mukavuusraja, aika leveitä renkaita, sekä isoa tuumakokoa (halkaisija) näkyy näissä F11.
Joskus oli E46 toukka, ja mukana tuli 255 renkaat taakse, ja ei kyllä sopinut, mutta kai se näytti hyvältä jonkun mielestä. Ne vaihtu heti 225.
245/40-19 on vakiokoko, eli tottakai menee alle.
F11 vanteet on spekseiltään samat taka- ja nelivedossa
Taakse voi huoletta heittää 275/35-19. Ulkonäkö paranee ja käytös ei muutu mitenkään huomattavasti.
E6X oli tosiaan eri ET takavedolle (20) ja nelivedolle (43)
Comment