Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atcc
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 373
    • Joensuu

    Hups väärä topikki
    Last edited by atcc; 02-11-2018, 18:26. Reason: Väärä topikki
    F15 X5 M50d -15
    Ex:
    F11 530dA xDrive -11
    E61 530xdA M-sport LCI -07

    Comment

    • Ruube
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 41

      Mikä ET ja kantavuus pitää olla 18” vanteissa, jos sovittelee F11 535 m-sportin alle?
      Autossa 374mm levyt edessä, joka on aiheuttanut päänvaivaa.
      _____________
      Z4

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        Originally posted by Ruube View Post
        Mikä ET ja kantavuus pitää olla 18” vanteissa, jos sovittelee F11 535 m-sportin alle?
        Autossa 374mm levyt edessä, joka on aiheuttanut päänvaivaa.
        ET riippuu vanteen leveydestä, ja keskiön/puolien muotoilulla on myös merkitystä kun mietitään että ottaako jarrusatulaan kiinni vai ei.

        - Antti -

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          Originally posted by Ruube View Post
          Mikä ET ja kantavuus pitää olla 18” vanteissa, jos sovittelee F11 535 m-sportin alle?
          Autossa 374mm levyt edessä, joka on aiheuttanut päänvaivaa.
          Kaveri testasi jotain 18" kiekkoa 530d:n alle ja sekään ei sopinut. Sen sijaan löysi jostain malliin tarkoitetun 17" joka taas sopi paikoilleen. 535:ssa taitaa olla vielä pykälää suuremmat jarrut..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Ruube
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 41

            Originally posted by Anzafin View Post
            ET riippuu vanteen leveydestä, ja keskiön/puolien muotoilulla on myös merkitystä kun mietitään että ottaako jarrusatulaan kiinni vai ei. - Antti -

            Ok, täytynee haeskella vielä Saksanmaalta.
            _____________
            Z4

            Comment

            • foreman
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 4
              • Keskipohjanmaa

              Olisi tarkoitus laittaa ensi kesäksi f11 10x20” eteen ja 11x20” taakse.
              Tätä ketjua selanneena tullut siihen tulokseen että eteen ET27 ja taakse ET42, voiko joku viisaampi vahvistaa tämän

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

                Originally posted by foreman View Post
                Olisi tarkoitus laittaa ensi kesäksi f11 10x20” eteen ja 11x20” taakse.
                Tätä ketjua selanneena tullut siihen tulokseen että eteen ET27 ja taakse ET42, voiko joku viisaampi vahvistaa tämän
                Edessä ottaa todennäköisesti kiinni tukivarteen, takana ok.
                On ihan siinä ja siinä tuo etunen.

                Comment

                • foreman
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 4
                  • Keskipohjanmaa

                  Nyt edessä pyörii 9.5x19 ET35 3mm spacerin kanssa, varmaan 2-3mm pelivaraa.

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    Originally posted by foreman View Post
                    Nyt edessä pyörii 9.5x19 ET35 3mm spacerin kanssa, varmaan 2-3mm pelivaraa.
                    Teoreettisesti (eli laskurilla laskemalla) 10x20 et27 tulee 1mm sisemmäksi eli on siis siinä ja siinä ottaako kiinni. Tulee joka tapauksessa jo laskennallisesti niin lähelle tukivartta, että en itse ottaisi tuolla et:llä (ilman kokeilua). Ja kun vanteissa on kuitenkin eroja suuntaan tai toiseen oikeassa elämässä niin sekin vielä epävarmuustekijänä. Offsetin pienentäminen toki puskee ulkoreunaa ulospäin ja tuo suunniteltu 10" on jo tuolla offsetillä aika "poke" omaan silmään. Ainakin se tulisi paljon ulommaksi kaaresta kuin suunniteltu 11" takana.

                    Comment

                    • Ruube
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 41

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Kaveri testasi jotain 18" kiekkoa 530d:n alle ja sekään ei sopinut. Sen sijaan löysi jostain malliin tarkoitetun 17" joka taas sopi paikoilleen. 535:ssa taitaa olla vielä pykälää suuremmat jarrut..

                      Jep, 535.ssa on suuremmat ja M-sportissa vielä pykälää isommat.
                      Last edited by Ruube; 29-12-2018, 20:00.
                      _____________
                      Z4

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Ruube View Post
                        Jep, 535.ssa on suuremmat ja M-sportissa vielä pykälää isommat.
                        Ei ole M-Sportissa yhtään isommat jarrut kuin normaalissakaan...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • tinke76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 289
                          • Lempäälä

                          F11 (M-sport alusta) oli syönyt takarenkaiden kumit sisäreunasta kankaille parin kesän aikana. Renkaat 275 30 20 ja loppurenkaissa pintaa jäljellä 4-5mm.


                          Ei liene normaalia?



                          F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7538
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by tinke76 View Post
                            F11 (M-sport alusta) oli syönyt takarenkaiden kumit sisäreunasta kankaille parin kesän aikana. Renkaat 275 30 20 ja loppurenkaissa pintaa jäljellä 4-5mm.


                            Ei liene normaalia?
                            "Normaalia" on suhteellinen käsite, aika yleistä se kuitenkin on ja esiintyy Contin ja Dunlopin renkailla kaikkein eniten (niin no, nehän taitaa olla vaihtoehdot ensiasennusrenkaiksi)...

                            4-pyöräsuuntaukseen jossa pyydät säätämään taakse camperit mahdollisimman pystyyn, ei säätöalueen keskelle.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5151
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by tinke76 View Post
                              F11 (M-sport alusta) oli syönyt takarenkaiden kumit sisäreunasta kankaille parin kesän aikana. Renkaat 275 30 20 ja loppurenkaissa pintaa jäljellä 4-5mm.

                              Ei liene normaalia?
                              Pyöränkulmat kuntoon ja riittävästi painetta renkaisiin.

                              Nykyään suurin syy renkaiden sisäreunan kulumiseen on liian pieni rengaspaine.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • HV530XD
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 399
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by makkis View Post
                                Pyöränkulmat kuntoon ja riittävästi painetta renkaisiin.

                                Nykyään suurin syy renkaiden sisäreunan kulumiseen on liian pieni rengaspaine.
                                Ja pyörankulmat kuntoon oikeasti tarkoittaa takana sitä että vedetään camberit niin pystyyn kuin säätö antaa myöten. Loppuu sisäreunan kuluminen. Yleensä säätövara loppuu reiluun asteeseen, mikä on Suomen uraisilla teillä ihan ok, eikä vaikuta ajoon mitenkään. 3barin paineilla ajoin yhden E61:n ja yhden F11:n renkaista takasisäreunat kankaille ennekuin camberit laitettiin pystympään. Se siitä liian pienestä rengaspaineesta...Eikä kumet ollu 245:ttä leveämpiä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎