Tuossa rupesin jo vähän pihassa asentelemaan mutta en kyllä saa sopimaan sitä mustaa muovista kuorta tuohon vetokoukun runkoon oikein fiksusti vaikka kuvissa kerrottaisiin että sitä pittäis jotenkin paloitella. Ilmeisesti tässä kohtaa taitaa tulla m-sportin ero käsille, se muovikäikäle on vähän muodoltaan erilainen tavallisessa ja m-sportissa. Taidanpa jättää sen pois, eihän sillä ole edes mitään käytännön hyötyäkään.
Yön yli sinkin kuivuttua jatkoin sähköillä. Eteen vedin sen vihreän paketin mutta oranssi/mustalle en löytänyt kuskin takaloksun kohilta sitä musta-keltaista johtoa ollenkaan. Nyt täytyy vähän selvitellä.
Edit:
Ja aikani kun mietin ja kokeiltuani totesin; Se or/bk on jarruvalon ohjaus, ja minun autosta ei tosiaan sitä bk/ye löytynyt takaloksun kohdalta joten rosvosin oikeanpuolen taka-ajovalojen liittimen kakkosesta (vihreä/harmaa) jolloin jarruvalot rupes toimimaan myös. Näin siis ratkesi se - ja helpompi kait se siitä oli ottaa kun penkin reunalta.
Kun nyt sitä kuuluisaa sinistä johtoa ei ole kytketty ei päivävalo-asennossa tule vaunuun valoja, muut toiminnot kyllä toimii, niin uskallan epäillä että se johto tulee kytkeä ajovalojen ykköseen väriltään harmaa/keltainen (joka ohjaa taka-ajovaloja) jolloin pv:n ajovalot syttyisivät myös päivävalo-asennossa. Tämä siis epäily, nyt ei riittäny vielä aika kokeilla. Kokeilen kun kerkeän ja infoan.
Tuohan voisi tietty olla sen sin.johdon tarkoitus, mutta kuulemma myöskään perävaunun takavalojen ei tarvitse palaa jos autossa päiväajovalot päällä ja vain edessä päällä. Siksi tuntuu turhalta tuo kytkentä. Itselläni on ollu kytkemättä eikä ole akku tyhjentynyt taikka ollut muutakaan vikaa toiminnoissa.
Semmoisen huomion tein myös Eco-moodilla ajettaessa eli kun kaasun nostaa ylös menee vaihdelaatikko vapaa rullaustilaan (voi iDrive:ssa säätää päälle/pois) jos vauhtia on yli 30km/h, mutta kun kärry on perässä ei tuota enää taphdu eli veto on aina päällä oli moodi mikä hyvänsä
F10/11 korisissa koukku on sama riippumatta onko M-sportti vai ei.
Ainakin Westfalian irroitettavan ja sähköllä kääntyvän kohdalla...
Pistelin tuossa viikonloppuna kiinni m-sportin (tarvike) sarjan ja ainakaan tuolla ei tullu juurikaan ongelmia thulen koukun kanssa.
Diffusorin alalaidasta ja pohjapanssarista piti ottaa pikkupalat pois koukun sähköpistokkeen kääntöhässäkän edestä, mutta jää niin alas ettei häirii/jää näkyviin. (Thulen koukku siis ok vaihtoehto myös m-sportissa) "suojatulppakin" jäi just siihen minne toivoinkin.
Kuva hämää siinämielessä, että suojalätkä ei oo läheskään niin "pystyssä" mitä kuva antaa ymmärtää, koska kuva otettu kyykystä. (Kun nyt joku siihen takertuu mahdollisesti.
En tiedä tuon thulen koukun hintaa, mutta jos selvästi edullisempi niin pyydettäessä voin laittaa parempaa kuvaa istuvuudesta tms jos joku arpoo westfalian ja thulen välillä.
Kuinka vestfalian alkup koukku tulee kiinni ts miten diffusori ym tulee kun mun käsittääkseni noihin f-sarjalaisiin ei saa luukullista diffusoria ja jostainhan koukun tulee tulla "ulos"
Onko koukulliseen diffusoriin/pohjapanssariin tehty kolo jo tehtaalla vai miten.
Puskurin ja vetokoukun rungon välissä on sellanen muovikäikäle niin sen joutu jättämään pois.
Kokemus Westfalian koukusta F11-koriin, Thulesta en osaa sanoa kuin käy.
Tuon muovin tehtävä on mun käsittääkseni ottaa vastaan jos jokin painaa puskurin nahkaa sisäänpäin...on muuten aika letru/helposti antautuva tuo nahka + tuohon muovitouhuunhan tulee sitten kinni pohjamuovit muistaakseni..
Itsellä oli jo vakiopuskurin alle jätetty tuo vakiomuovitouhu siten, että latasta oli väännelty profiili, jonka varassa tuo touhu oli...samallailla sitten asensin uuden m-sportin osan...olipa monimutkasesti selitetty
Oletteko tilanneet koukun merkki kohtaisella vai yleissähkösarjalla? F10:iin olisi asennus tarkoitus tehdä lähiaikoina kunhan saan asiat itselle selviksi
Onko tuon yleissarjan kanssa odotettavissa haasteita?
Oletteko tilanneet koukun merkki kohtaisella vai yleissähkösarjalla? F10:iin olisi asennus tarkoitus tehdä lähiaikoina kunhan saan asiat itselle selviksi
Onko tuon yleissarjan kanssa odotettavissa haasteita?
Ehdottomasti merkkikohtaisella sarjalla, ei yleisellä ryöstösarjalla saa kuin sähköt sekaisin. Väärä paikka säästää...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Ehdottomasti merkkikohtaisella sarjalla, ei yleisellä ryöstösarjalla saa kuin sähköt sekaisin. Väärä paikka säästää...
Mitäköhän sarjoja koukkupaja käyttää? Mulla asennettiin siellä F11:een irroitettava koukku, ja hyvin tuntuu sähköt pelaavan ja parkkitutkakin menee poijes kun pakittaa.
Mitäköhän sarjoja koukkupaja käyttää? Mulla asennettiin siellä F11:een irroitettava koukku, ja hyvin tuntuu sähköt pelaavan ja parkkitutkakin menee poijes kun pakittaa.
A/C ja Jaeger on yleisimmin käytetyt. Sinulla on CAN-väyläinen sarja jos toimii OK, muuta sinne ei kannatakkaan laittaa.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Olen laittanut f10,f11 irrotettavia koukkuja, sekä yleismallin sähkösarjoja (relepoksi). Toimii hienoisti. Plussana on, että akku sijaitsee takana, niin piuhoja ei tarvitse vetää eteen ollenkaan.
Vikakoodin lukua!
Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
Vetokoukut asennettuna.
Olen laittanut f10,f11 irrotettavia koukkuja, sekä yleismallin sähkösarjoja (relepoksi). Toimii hienoisti. Plussana on, että akku sijaitsee takana, niin piuhoja ei tarvitse vetää eteen ollenkaan.
Ei niitä tarvi eteen vetää noissa CAN-väyläsarjoissakaan jos auto on parkkitutkalla...
Eipä taida yleismalliset kytkeä parkkitutkaa pois eikä ajonvakautuskaan noteraa kärryä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment