Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #31
    F10/11 korisissa koukku on sama riippumatta onko M-sportti vai ei.
    Ainakin Westfalian irroitettavan ja sähköllä kääntyvän kohdalla...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 273
      • Lähellä Tre

      #32
      Originally posted by Stombe View Post
      Tuossa rupesin jo vähän pihassa asentelemaan mutta en kyllä saa sopimaan sitä mustaa muovista kuorta tuohon vetokoukun runkoon oikein fiksusti vaikka kuvissa kerrottaisiin että sitä pittäis jotenkin paloitella. Ilmeisesti tässä kohtaa taitaa tulla m-sportin ero käsille, se muovikäikäle on vähän muodoltaan erilainen tavallisessa ja m-sportissa. Taidanpa jättää sen pois, eihän sillä ole edes mitään käytännön hyötyäkään.

      Yön yli sinkin kuivuttua jatkoin sähköillä. Eteen vedin sen vihreän paketin mutta oranssi/mustalle en löytänyt kuskin takaloksun kohilta sitä musta-keltaista johtoa ollenkaan. Nyt täytyy vähän selvitellä.

      Edit:
      Ja aikani kun mietin ja kokeiltuani totesin; Se or/bk on jarruvalon ohjaus, ja minun autosta ei tosiaan sitä bk/ye löytynyt takaloksun kohdalta joten rosvosin oikeanpuolen taka-ajovalojen liittimen kakkosesta (vihreä/harmaa) jolloin jarruvalot rupes toimimaan myös. Näin siis ratkesi se - ja helpompi kait se siitä oli ottaa kun penkin reunalta.

      Kun nyt sitä kuuluisaa sinistä johtoa ei ole kytketty ei päivävalo-asennossa tule vaunuun valoja, muut toiminnot kyllä toimii, niin uskallan epäillä että se johto tulee kytkeä ajovalojen ykköseen väriltään harmaa/keltainen (joka ohjaa taka-ajovaloja) jolloin pv:n ajovalot syttyisivät myös päivävalo-asennossa. Tämä siis epäily, nyt ei riittäny vielä aika kokeilla. Kokeilen kun kerkeän ja infoan.
      Tuohan voisi tietty olla sen sin.johdon tarkoitus, mutta kuulemma myöskään perävaunun takavalojen ei tarvitse palaa jos autossa päiväajovalot päällä ja vain edessä päällä. Siksi tuntuu turhalta tuo kytkentä. Itselläni on ollu kytkemättä eikä ole akku tyhjentynyt taikka ollut muutakaan vikaa toiminnoissa.

      Semmoisen huomion tein myös Eco-moodilla ajettaessa eli kun kaasun nostaa ylös menee vaihdelaatikko vapaa rullaustilaan (voi iDrive:ssa säätää päälle/pois) jos vauhtia on yli 30km/h, mutta kun kärry on perässä ei tuota enää taphdu eli veto on aina päällä oli moodi mikä hyvänsä
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #33
        Originally posted by MajorDrake View Post
        F10/11 korisissa koukku on sama riippumatta onko M-sportti vai ei.
        Ainakin Westfalian irroitettavan ja sähköllä kääntyvän kohdalla...
        Pistelin tuossa viikonloppuna kiinni m-sportin (tarvike) sarjan ja ainakaan tuolla ei tullu juurikaan ongelmia thulen koukun kanssa.

        Diffusorin alalaidasta ja pohjapanssarista piti ottaa pikkupalat pois koukun sähköpistokkeen kääntöhässäkän edestä, mutta jää niin alas ettei häirii/jää näkyviin. (Thulen koukku siis ok vaihtoehto myös m-sportissa) "suojatulppakin" jäi just siihen minne toivoinkin.
        Kuva hämää siinämielessä, että suojalätkä ei oo läheskään niin "pystyssä" mitä kuva antaa ymmärtää, koska kuva otettu kyykystä. (Kun nyt joku siihen takertuu mahdollisesti.

        En tiedä tuon thulen koukun hintaa, mutta jos selvästi edullisempi niin pyydettäessä voin laittaa parempaa kuvaa istuvuudesta tms jos joku arpoo westfalian ja thulen välillä.

        Kuinka vestfalian alkup koukku tulee kiinni ts miten diffusori ym tulee kun mun käsittääkseni noihin f-sarjalaisiin ei saa luukullista diffusoria ja jostainhan koukun tulee tulla "ulos"
        Onko koukulliseen diffusoriin/pohjapanssariin tehty kolo jo tehtaalla vai miten.
        Last edited by Saarikoski; 29-09-2015, 17:54.

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #34
          Originally posted by Stombe View Post
          Puskurin ja vetokoukun rungon välissä on sellanen muovikäikäle niin sen joutu jättämään pois.
          Kokemus Westfalian koukusta F11-koriin, Thulesta en osaa sanoa kuin käy.
          Tuon muovin tehtävä on mun käsittääkseni ottaa vastaan jos jokin painaa puskurin nahkaa sisäänpäin...on muuten aika letru/helposti antautuva tuo nahka + tuohon muovitouhuunhan tulee sitten kinni pohjamuovit muistaakseni..

          Itsellä oli jo vakiopuskurin alle jätetty tuo vakiomuovitouhu siten, että latasta oli väännelty profiili, jonka varassa tuo touhu oli...samallailla sitten asensin uuden m-sportin osan...olipa monimutkasesti selitetty

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #35
            Täältä löytyy Westfalian irroitettavan koukun asennusohje...

            Kuten pdf:stä näkyy, alamuoveja leikellään...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #36
              Siis löytyykö Westfalialta jälkiasennettavaa sähköisesti alle taittuvaa vetokoukkua???
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • takur
                Bimmer Rookie
                • Jun 2013
                • 97
                • Oulu

                #37
                Oletteko tilanneet koukun merkki kohtaisella vai yleissähkösarjalla? F10:iin olisi asennus tarkoitus tehdä lähiaikoina kunhan saan asiat itselle selviksi

                Onko tuon yleissarjan kanssa odotettavissa haasteita?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by takur View Post
                  Oletteko tilanneet koukun merkki kohtaisella vai yleissähkösarjalla? F10:iin olisi asennus tarkoitus tehdä lähiaikoina kunhan saan asiat itselle selviksi

                  Onko tuon yleissarjan kanssa odotettavissa haasteita?
                  Ehdottomasti merkkikohtaisella sarjalla, ei yleisellä ryöstösarjalla saa kuin sähköt sekaisin. Väärä paikka säästää...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #39
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ehdottomasti merkkikohtaisella sarjalla, ei yleisellä ryöstösarjalla saa kuin sähköt sekaisin. Väärä paikka säästää...
                    Mitäköhän sarjoja koukkupaja käyttää? Mulla asennettiin siellä F11:een irroitettava koukku, ja hyvin tuntuu sähköt pelaavan ja parkkitutkakin menee poijes kun pakittaa.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Mitäköhän sarjoja koukkupaja käyttää? Mulla asennettiin siellä F11:een irroitettava koukku, ja hyvin tuntuu sähköt pelaavan ja parkkitutkakin menee poijes kun pakittaa.
                      A/C ja Jaeger on yleisimmin käytetyt. Sinulla on CAN-väyläinen sarja jos toimii OK, muuta sinne ei kannatakkaan laittaa.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • bmwtiimi
                        Newbiemmer
                        • Feb 2007
                        • 17
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Koukkua

                        Moro!

                        Olen laittanut f10,f11 irrotettavia koukkuja, sekä yleismallin sähkösarjoja (relepoksi). Toimii hienoisti. Plussana on, että akku sijaitsee takana, niin piuhoja ei tarvitse vetää eteen ollenkaan.
                        Vikakoodin lukua!
                        Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
                        Vetokoukut asennettuna.

                        Seinäjoki

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Originally posted by bmwtiimi View Post
                          Moro!

                          Olen laittanut f10,f11 irrotettavia koukkuja, sekä yleismallin sähkösarjoja (relepoksi). Toimii hienoisti. Plussana on, että akku sijaitsee takana, niin piuhoja ei tarvitse vetää eteen ollenkaan.
                          Ei niitä tarvi eteen vetää noissa CAN-väyläsarjoissakaan jos auto on parkkitutkalla...

                          Eipä taida yleismalliset kytkeä parkkitutkaa pois eikä ajonvakautuskaan noteraa kärryä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            #43
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Ei niitä tarvi eteen vetää noissa CAN-väyläsarjoissakaan jos auto on parkkitutkalla...

                            Eipä taida yleismalliset kytkeä parkkitutkaa pois eikä ajonvakautuskaan noteraa kärryä...
                            Mulla thulen irroitettava ja kytkee tutkan takaa pois kun koukku käytössä.
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by pexodus View Post
                              Mulla thulen irroitettava ja kytkee tutkan takaa pois kun koukku käytössä.
                              Se onkin sinulla väyläboksi.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • bmwtiimi
                                Newbiemmer
                                • Feb 2007
                                • 17
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Ei niitä tarvi eteen vetää noissa CAN-väyläsarjoissakaan jos auto on parkkitutkalla...

                                Eipä taida yleismalliset kytkeä parkkitutkaa pois eikä ajonvakautuskaan noteraa kärryä...
                                Parkkitutkan saa kyllä poistettua käytöstä lisäpalikalla, jos haluaa. Taas tuolla ajovakautuksella ei ole mitään merkitystä käytännössä!!
                                Vikakoodin lukua!
                                Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
                                Vetokoukut asennettuna.

                                Seinäjoki

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎