Pfjonesista tuli koukku ja johdot nopeasti. 13pin liitin, F10 2010. Asennukseen meni n. 8h, josta 3h etsin vikaa jota ei ollut ja 2h etsin virtalukkoherätettä takakontista, mutta sitäkään en ilman auton kytkentäkaavioita löytänyt. Sitten etsin kuskin jalkatilasta, mutta ohjeen mukaista johtoa ei sieltäkään löytynyt. Hermojen loputtua laitoin herätteen takavalosta. Jarruvalon heräte löytyi helposti kuskin puolen takapenkin takaa, josta lisäjarruvalolle nousee johto ylös. Can-väylä löytyi kontin oikeasta reunasta, jossa oli joku boksi. Mitään sinisiä johtoja tuossa johtosarjassa ei enää ollut. Ainoastaan oranssi (virtalukkoheräte), musta/kelta (jarru) ja can-väylän parijohto. Toki tietty suora akkukytkentä ja maat. Lisäksi tuli relejohtosarja, jonka voi halutessaan laittaa, siitä tulee plussa ja maa muistaakseni pin10 ja pin11, jota saatetaan käyttää jossain esim. matkailuvaunussa lisä-/latausvirtana.
Se vika jota ei ollut oli se, että kärryn valot ei testatessa syttyneet, eikä auto tunnistanut kärryä. Kytkentöjen tarkistusten ja mittausten jälkeen lopulta kokeilin toimiiko edes jarruvalot, niin nepä syttyikin ja kärry tunnistui. Kärryn valot ei siis pala, eikä auto tunnista heti kärryä jos valot on automaatti-/päivävaloasennolla. Vaikka esim. auton takavalot kyllä palaa aina.
Se vika jota ei ollut oli se, että kärryn valot ei testatessa syttyneet, eikä auto tunnistanut kärryä. Kytkentöjen tarkistusten ja mittausten jälkeen lopulta kokeilin toimiiko edes jarruvalot, niin nepä syttyikin ja kärry tunnistui. Kärryn valot ei siis pala, eikä auto tunnista heti kärryä jos valot on automaatti-/päivävaloasennolla. Vaikka esim. auton takavalot kyllä palaa aina.
Comment