Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EeNeljäKuus
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 137

    Originally posted by juuhee View Post
    Kieltämättä ajatus 3-pyttyisestä koneesta 5-sarjan keulalla tuntuu aika hullulta. Mutta ajat muuttuu ja miksei se voisi olla kestävä ja ihan pätevä moottori...
    B47 myllystä en ainakaan itse ole kuullut vielä mitään "vakavaa" esim jakopää ongelmia mitä N47 oli riittämiin.
    Mulla ei perse kestä ostaa isoa 6-pyttyistä bemaria niin pitää tyytyä näihin mopokoneisiin. Ja ihan päteviä nämä 4-pyttyisetkin on. Toki olisihan se 6 mukinen hieno sitä en kiellä.
    Mulla kesti B47 4tkm/2 viikkoa. Venttiili poikki ja auto pajalla jo kolmatta viikkoa..
    sigpic

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      Originally posted by EeNeljäKuus View Post
      Mulla kesti B47 4tkm/2 viikkoa. Venttiili poikki ja auto pajalla jo kolmatta viikkoa..
      Eli kertakäyttömoottoreita ne taitaa olla edelleen.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • EeNeljäKuus
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 137

        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
        Eli kertakäyttömoottoreita ne taitaa olla edelleen.
        Siltä vaikuttaa. Jos oisin tän tiennyt, niin oisin sijoittanut kutoskoneeseen:think
        sigpic

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          Saisiko asiallisia perusteluja miten se B47 sama venttiili kestäisi paremmin pidemmässä 6 sylinterisessä moottorissa? Miten sylintereiden määrä vaikuttaa venttiilin kestoon? :think
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Juh4
            Moderator
            • Oct 2004
            • 5450
            • Seinäjoki

            Originally posted by Spetke View Post
            Saisiko asiallisia perusteluja miten se B47 sama venttiili kestäisi paremmin pidemmässä 6 sylinterisessä moottorissa? Miten sylintereiden määrä vaikuttaa venttiilin kestoon? :think
            Elä ny, nämä nelisynteriset on tuomittu kuolemaan nettifoorumeilla jo aikapäiviä sitten, aivan sama vaikka samoja palikoita on käytetty näissä kuusisylinterisissä.
            -Official member of BTCF-Sauna team-

            Comment

            • juuhee
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 163
              • Pohjanmaa

              Väittäisin tämän venttiilin katkeamisen olevan yksittäistapaus. Olishan tästä juttua jo netti pullollansa jos olis tyyppivika.

              Comment

              • BMW_Harrastaja
                BTCF Member
                • Dec 2012
                • 819
                • Oulu area

                Originally posted by Spetke View Post
                Saisiko asiallisia perusteluja miten se B47 sama venttiili kestäisi paremmin pidemmässä 6 sylinterisessä moottorissa? Miten sylintereiden määrä vaikuttaa venttiilin kestoon? :think
                Aivan oikeutettu kysymys, ja hyvin paljon mahdollista, että nykyiset isommatkin koneet ovat aivan yhtä surkeita. Toivotaan, että on yksittäistapaus.
                BMW driver and owner since 2000.

                Comment

                • peLoGo?
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 374
                  • Vaasa

                  Mikähän tämän yksilön tarina on:

                  Ilmoituksessa väitetään vuosimalliksi 2011, mutta oikeasti kuitenkin 2010 vuosimallin auto.
                  Production Date: 2010-02-26
                  Rekisteröintipvm: 2011-06-01

                  Vaikuttaa erikoiselta :think
                  BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                  BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                  Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                  Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                  Ex. BMW F10 530dA -10
                  Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                  Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                  Ex. BMW E60 525i -04

                  BimmerCode & BimmerLink + ENET

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4978
                    • Paimio

                    Originally posted by peLoGo? View Post
                    Mikähän tämän yksilön tarina on:

                    Ilmoituksessa väitetään vuosimalliksi 2011, mutta oikeasti kuitenkin 2010 vuosimallin auto.
                    Production Date: 2010-02-26
                    Rekisteröintipvm: 2011-06-01

                    Vaikuttaa erikoiselta :think
                    Samaa olen itse ihmetellyt...vai onko sitten että on tuon vuoden ollut ruotsissa, mutta pitäisihän siitäkin merkintä jäädä. :think
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Tyko
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 74
                      • Lieto

                      Olen isompaa perheautoa hankkimassa nykyisen coupen tilalle perheen päämäärän lisääntyessä ja BMW:n F-darja vahva ehdokas. Eli tuleva perheen kokoonpano lisäkseni on vaimo ja yksi mukula vaunuineen, sekä isohko 35 kg koira. Muksu vasta tuloillaan eikä vaunuja hankittuna, joiden kanssa noita F-sarjalaisia voisi käydä sovittamassa. Siksi kysyn.

                      Koira menee tarvittaessa takapenkilläkin, on tottunut siihen jo coupessa. Fyysisesti on ole kokeillut mutta ilmeisesti F10 tavaratilaan menee kivuttomasti kauppakassit ja vaunut rinnan (pakko mennä kun A4 b8 sedaniinkin menee)?

                      Itse asiassa mahtaako edes F11:n tavaratilaan mahtua samanaikaisesti lastenvaunut ja koira, eli koira menisi lähes joka tapauksessa takapenkille? Koira on tottununut olemaan vapaana autossa (turvavöissä toki kiinni) eli mihinkään ahtaaseen kuljetushäkkiin sitä ei olla tunkemassa. F10 vaan miellyttäisi omaa silmää huomattavasti enemmän kuin F11.
                      Cayenne S E-Hybrid -15

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by Tyko View Post
                        Olen isompaa perheautoa hankkimassa nykyisen coupen tilalle perheen päämäärän lisääntyessä ja BMW:n F-darja vahva ehdokas. Eli tuleva perheen kokoonpano lisäkseni on vaimo ja yksi mukula vaunuineen, sekä isohko 35 kg koira. Muksu vasta tuloillaan eikä vaunuja hankittuna, joiden kanssa noita F-sarjalaisia voisi käydä sovittamassa. Siksi kysyn.

                        Koira menee tarvittaessa takapenkilläkin, on tottunut siihen jo coupessa. Fyysisesti on ole kokeillut mutta ilmeisesti F10 tavaratilaan menee kivuttomasti kauppakassit ja vaunut rinnan (pakko mennä kun A4 b8 sedaniinkin menee)?

                        Itse asiassa mahtaako edes F11:n tavaratilaan mahtua samanaikaisesti lastenvaunut ja koira, eli koira menisi lähes joka tapauksessa takapenkille? Koira on tottununut olemaan vapaana autossa (turvavöissä toki kiinni) eli mihinkään ahtaaseen kuljetushäkkiin sitä ei olla tunkemassa. F10 vaan miellyttäisi omaa silmää huomattavasti enemmän kuin F11.
                        Asut aika lähellä, joten jos on tarvetta tarkempaan mittailuun/vertailuun F10/11 niin tervetuloa käymään.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • MazterI
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 312
                          • Jyväskylä

                          Käytetäänpäs tätä ketjua kun kerran tämmöinen on. Autokuumetta meinaa puskea ja oma e60 LCI tekisi mieli vaihdella F10/F11 settiin. Kaikki aiemmat 5-satkut on ollut bensakoneella kun kilsoja tulee aika maltilla, se ehkä 20000 vuoteen ja sama meno jatkuu.

                          Onko näitten F-sarjaisten osalta tilanne tosiaan se että näitä ei bensakoneella juuri ole myyty? Ainakaan ei käytettynä tunnu liikkuvan yhtään. Kysymys kuuluukin että joutuuko tässä siirtymään diisselin (onko noissa bensapeleissä jotain kategorista vikaa), vai kannattaako lähteä kaivamaan Saksasta bensavermeitä jossa niitä edes jonkinverran tuntuu olevan tarjolla... Onkos täällä ylipäänsä kellään bensa F:stä kokemusta vai onko kaikilla diisseli alla?

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Area 03

                            Originally posted by MazterI View Post
                            Käytetäänpäs tätä ketjua kun kerran tämmöinen on. Autokuumetta meinaa puskea ja oma e60 LCI tekisi mieli vaihdella F10/F11 settiin. Kaikki aiemmat 5-satkut on ollut bensakoneella kun kilsoja tulee aika maltilla, se ehkä 20000 vuoteen ja sama meno jatkuu.

                            Onko näitten F-sarjaisten osalta tilanne tosiaan se että näitä ei bensakoneella juuri ole myyty? Ainakaan ei käytettynä tunnu liikkuvan yhtään. Kysymys kuuluukin että joutuuko tässä siirtymään diisselin (onko noissa bensapeleissä jotain kategorista vikaa), vai kannattaako lähteä kaivamaan Saksasta bensavermeitä jossa niitä edes jonkinverran tuntuu olevan tarjolla... Onkos täällä ylipäänsä kellään bensa F:stä kokemusta vai onko kaikilla diisseli alla?
                            Itse törmäsin samaan ongelmaan kun piti nopeasti vaihtaa farkkuun,niin F11 tai sitten F10 ei löytynyt muutakuin:perus busines varustelulla kangaspenkein...eli vähän ajettuja,ylihintaisia suomiautoja.Jos itsellä olisi ollut enemmän aikaa,niin Saksasta olisin katsellut bensamallin kun rahalla ostin (ei ollut vaihtoautoa)

                            Nyt sitten erehdyksessä dieselin ostin,mutta hyvin palvellut tuo 520D perheen kauppakassina.Muista vaan ostaa auto jossa varusteita piisaa.Sen takia itselläkin tuo 2.0D pannu,kun sillä hetkellä kun autoa hain,se oli parhaiten varusteltu mitä Suomesta löysin joka sopi omaan budjettiin ja Saksasta uitettu oli tietenkin,koska Suomessa ei kukaan lyö 520D:hen 37k€ lisävarusteita
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by MazterI View Post
                              Käytetäänpäs tätä ketjua kun kerran tämmöinen on. Autokuumetta meinaa puskea ja oma e60 LCI tekisi mieli vaihdella F10/F11 settiin. Kaikki aiemmat 5-satkut on ollut bensakoneella kun kilsoja tulee aika maltilla, se ehkä 20000 vuoteen ja sama meno jatkuu.

                              Onko näitten F-sarjaisten osalta tilanne tosiaan se että näitä ei bensakoneella juuri ole myyty? Ainakaan ei käytettynä tunnu liikkuvan yhtään. Kysymys kuuluukin että joutuuko tässä siirtymään diisselin (onko noissa bensapeleissä jotain kategorista vikaa), vai kannattaako lähteä kaivamaan Saksasta bensavermeitä jossa niitä edes jonkinverran tuntuu olevan tarjolla... Onkos täällä ylipäänsä kellään bensa F:stä kokemusta vai onko kaikilla diisseli alla?
                              Otappa viacar:iin yhteyttä niin etsii sulle mieluisen bensakoneella olevan myllyn saksasta ja ottaa tarvittaessa vanhan vaihdossa.
                              Eipä noita bensakoneella ole pahemmin tarjolla satunnainen 535i vois joskus olla..

                              Tosiaan varusteita mahdollisimman paljon niin tuntuu ihan eri autolta kuin karvalakki mausteilla oleva
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • JP-76
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 1060
                                • Kanta-Häme

                                Originally posted by veku View Post
                                Otappa viacar:iin yhteyttä niin etsii sulle mieluisen bensakoneella olevan myllyn saksasta ja ottaa tarvittaessa vanhan vaihdossa.
                                Eipä noita bensakoneella ole pahemmin tarjolla satunnainen 535i vois joskus olla..

                                Tosiaan varusteita mahdollisimman paljon niin tuntuu ihan eri autolta kuin karvalakki mausteilla oleva
                                Samaa mieltä. Jos n. kuukauden pystyt varaamaan auton vaihtoon eli ettei tarvi saada per heti, niin Markukseen yhteys.

                                Annat Markukselle speksit mitä vähintään autossa pitää olla ja Markus heittää sulle 2-3 vaihtoehtoa mistä valkkaatte sulle parhaiten sopivan.

                                Kaikki normaalit autoliikkeen palvelut löytyy eli esim. rahoitus, vaihtoauton hyvitys, lisähinnasta toiset renkaat, vetokoukku, ulkopuolinen takuu yms.

                                Kilometreistä saat myös kirjallisen takuun.

                                P.s. Pyörii täällä foorumilla nimimerkillä MajorDrake, josset jo tiennyt
                                Last edited by JP-76; 20-02-2016, 13:13.
                                Kalusto:
                                BMW 550i xDrive -14
                                BMW S1000R -17
                                Toyota Proace -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎