Originally posted by Petteri75
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ihmettelin kun tehot ollu välillä autossa kateissa..nyt tullu check engine valo päälle ja tuomiona imusarjan vaihto, läpät ei pelaa. Katotaan tokeneeko..
Mikähän lie rikkonu , paskaa varmaan täynnä. 150tkm kohta mittarissa mutta onneksi jatkotakuu. Antoi vaan sen 200kaakkia/360NM ulos kun vakio 320/680...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Tässä alkanut tuo G30 530e oikeasti poltella. Valikoiman ollessa varsin runsas vaikka ns alkupään malleista puhutaankin tuli mieleeni mitäs varusteita näissä olisi ns hyvä olla?
Monenlaistahan on ja vakionakin löytyy jo kivasti mutta lähinnä sitä mistä todella on riemua ja mitkä menee sitten sinne gimmick osastolle.
Onko adaptiiviset LED ajovalot vakiovaruste? Siis ne jotka muuttaa valokeilaa ettei tarvitse vaihdella valoja ollenkaan pimeällä.
Nightvision koettu jotenkin hyödylliseksi? Park assistant taitaa olla kaikissa, hifi versio plussa olennaisesti parempi? Entäs äänentoisto-optiot? Perushifi kuulosti hieman ujolle, onko Harman Kardon optio merkittävästi parempi?
Adaptiivinen vakkari pitää olla jo omien preferenssien takia. Sporttijakkarat oli kanssa hyvän tuntuiset. Mutta entäs sitten muita mitä en osannut mainitakaan?
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostTässä alkanut tuo G30 530e oikeasti poltella. Valikoiman ollessa varsin runsas vaikka ns alkupään malleista puhutaankin tuli mieleeni mitäs varusteita näissä olisi ns hyvä olla?
Monenlaistahan on ja vakionakin löytyy jo kivasti mutta lähinnä sitä mistä todella on riemua ja mitkä menee sitten sinne gimmick osastolle.
Onko adaptiiviset LED ajovalot vakiovaruste? Siis ne jotka muuttaa valokeilaa ettei tarvitse vaihdella valoja ollenkaan pimeällä.
Nightvision koettu jotenkin hyödylliseksi? Park assistant taitaa olla kaikissa, hifi versio plussa olennaisesti parempi? Entäs äänentoisto-optiot? Perushifi kuulosti hieman ujolle, onko Harman Kardon optio merkittävästi parempi?
Adaptiivinen vakkari pitää olla jo omien preferenssien takia. Sporttijakkarat oli kanssa hyvän tuntuiset. Mutta entäs sitten muita mitä en osannut mainitakaan?
Meille tärkeimmät kriteerit olivat:
-väri
-perusjakkaroita paremmat penkit
-matalat kilometrit
-adaptiivinen vakkari
-sähköinen takaluukku
-ei panorama
-ei DD
Eli kovin korkeita vaatimuksia ei ollut. Noita kriteereitä käyttäessä löytyi nykyinen auto, jossa on aika paljon muitakin optioita. Niistä eniten arvostan seuraavia vaikken niitä osannut toivoa:
-adaptiiviset ledit ovat todella näppärät talvella
-driving assistant plus paketin mukana tulleet ”itsestään ajelu” -toiminnot kesällä (joita vaimo taas ei käytä koskaan)
-comfort penkkien tuuletustoiminto
-langaton kännykän lataus
- connected -toiminnot
-vakionopeussäätimen kyky asettaa aina sopivasti vallitsevaa rajoitusta korkeampi nopeus
Puuttumaan jäi:
-vetokoukkuNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostYksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ihan makuasioitahan nuo varusteet ovat.
Meille tärkeimmät kriteerit olivat:
-väri
-perusjakkaroita paremmat penkit
-matalat kilometrit
-adaptiivinen vakkari
-sähköinen takaluukku
-ei panorama
-ei DD
Eli kovin korkeita vaatimuksia ei ollut. Noita kriteereitä käyttäessä löytyi nykyinen auto, jossa on aika paljon muitakin optioita. Niistä eniten arvostan seuraavia vaikken niitä osannut toivoa:
-adaptiiviset ledit ovat todella näppärät talvella
-driving assistant plus paketin mukana tulleet ”itsestään ajelu” -toiminnot kesällä (joita vaimo taas ei käytä koskaan)
-comfort penkkien tuuletustoiminto
-langaton kännykän lataus
- connected -toiminnot
-vakionopeussäätimen kyky asettaa aina sopivasti vallitsevaa rajoitusta korkeampi nopeus
Puuttumaan jäi:
-vetokoukku
Tämän tyyppisiä pohdintoja itselläkin. Adaptiivivakkari on must, samoin hyvät penkit ja varmaankin myös min Harman Kardonit kun tulee humppaa kuunneltua. Sitten nuo adaptiivi-LED vaikuttaa mielenkiintoiselle. Parkkeeraukset hoitaa varmaankin jatkossakin itse vaikka voihan nuokin automatiikat olla ihan soivia jo tänä päivänä. Tuo nightvision epäilemättä lisää turvallisuutta pimeillä taipaleilla talvella mutta menee jo sitten tuonne jos sattuu olemaan osastolle.
Valkoinen-valkoinen kombo tuli koeajettua ja on se maukas yhdistelmä. Joku noissa valkeissa penkeissäkin alkanut kiehtoa. Ehkä se on se kun ei ole kuraikäisiä lapsia enää.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostOnko nämä pikkubensat luotettavia näissä 5 ja 7srj e vehkeissä? Kauhujuttuja kuulee välillä kuten n47 konsanaan, mutta sitten kun huoltohistoriaa tarkistaa niin ei niissä hirveästi repair merkintöjä ole.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostMiten merkittävät erot noissa G30 reteloissa liene? Normi, Hifi, Harman Kardon ja B&W eikös ne ole? Mikä on hyvä, mikä riittävä, mikä yliarvostettu.. Näihinhän taisi saada sitä DSP settiä ja jälkiasennettuja kaiuttimiakin..i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEn tiedä, mihin käyttöön mutta mun vinyylinkuuntelijankorville hi-fi soi ihan hyvin. Paremmat on aina parempia toki niinkuin kaikessa ja kaikkea saa upgreidattua mutta eikös ne kannattaisi itse kuunnella mieluiten? Auto on hiljainen varmasti.
Toki. Hifi - H&K versiot löytyy aika helposti mutta B&W alkaa olla jo harvemmassa. Tämän vuoksi arvelin kysäistä.
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostMiten merkittävät erot noissa G30 reteloissa liene? Normi, Hifi, Harman Kardon ja B&W eikös ne ole? Mikä on hyvä, mikä riittävä, mikä yliarvostettu.. Näihinhän taisi saada sitä DSP settiä ja jälkiasennettuja kaiuttimiakin..
Kannattaa silti käydä kuuntelemassa itse, en katunut hetkeäkään et ex 7 sarjassa oli Bowers&wilkins(olivat kriteerilistalla pakolliset) ja velipoika hieman harmitteli g30 harmaneita kun hänelläkin harraste e60 Logic7 joka soi miellyttävämmin.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Taitaa olla typerä kysymys mutta miten noissa 530e tuo motti lämpiää talvella? Yksinkertaisimmillaan tulee mieleen että preheat autolle tarkoittaisi sisätilojen lisäksi myös polttomoottoria mutta toimiiko se niin vai pitäisikö siinä olla pakkasille erikseen säteilylämmitin tms?
Originally posted by Boiga View PostJos tykkää f sarjan logic7 audioista, g sarjan Harman&kardon on pettymys. Ensi vaikutelma oli hyvä mutta pitkällä matkalla huomasi bassojen puuroutuvat ja yläpää ei lujaa soittaessa olekaan enää kirkas ja selkeä. Jos pitää volumen hieman puhe ääntä korkeammalla niin pärjää mutta fiilistelyssä puutteet huomaa. Bowers&wilkins taasen on omaa luokkaansa ja siellä päästään parempaan mitä f sarjan bang&olufsen tarjoaa, huomattava ero Harman&kardon äänentoistoon. Molempia pitkällä matkalla kuunnelleena ja paljon muitakin bmw hifejä kuunnelleena B&W on hintansa arvoinen. Toki en ole päässyt kuulemaan miltä Harman&kardon kuulostaa kun elementit päivittää, ja paljonko tämä maksaa sekä kuinka ongelman korjaantuu.
Kannattaa silti käydä kuuntelemassa itse, en katunut hetkeäkään et ex 7 sarjassa oli Bowers&wilkins(olivat kriteerilistalla pakolliset) ja velipoika hieman harmitteli g30 harmaneita kun hänelläkin harraste e60 Logic7 joka soi miellyttävämmin.
Kiitos tästä. H&K settiinkin on siis parempia elementtejä ainakin saatavilla jos alkaa kaipailla. Tuo Hifi ja H&K näyttäisi olevan yleisimmät ja niiden välillä tässä miettinyt edellyttääkö tuota parempaa (mahdollisesti jonkun toisen varusteen kustannuksella). Toki jos alkaisi Saksasta tms uittaa voisi spekseihin pistää vaatimukseksi...
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostMiten merkittävät erot noissa G30 reteloissa liene? Normi, Hifi, Harman Kardon ja B&W eikös ne ole? Mikä on hyvä, mikä riittävä, mikä yliarvostettu.. Näihinhän taisi saada sitä DSP settiä ja jälkiasennettuja kaiuttimiakin..
Nyt kun on tullut se vajaa 2tkm ajettua, niin voi suositella Comfort-penkkejä. Mutta jos haluaa nahkaa, mieluusti tuuletuksella mikä omasta puuttuu. +30°C istuimet ovat hiostavat.
Muita kokemuksia:
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin tulee omassa ajossa aina otettua pois. Ei vain vanh..aikuinen opi.
- Kattoluukkua ei olisi missään olosuhteissa halunnut, mutta kieltämättä sekin on näillä helteillä osoittanut käytettävyytensä. Kun aurinko ei porota sisään, niin maantievauhdeissa ilma vaihtuu sen verran hyvin, että ilmastointia ei tarvita jolloin käyttösäteestä ei heti lähde viidennestä. Talvella ehkä toiset kokem
- ADD on ehdottomasti mukavuusvaruste, jos sellainen on haussa. Auto kallistelee ja nyökyttää, joten jos haluaa M Sport -alusta, tämä ei ole se vaikka tuleekin 18-tuumaisilla vanteilla. Ulkomailla on näitä Luxury Line -varusteltuja enemmän tarjolla, kotimaassa on usein se M Sport yleisin, tai Sport Line.
- Ohjaus on tunnoton, ehkä tunnottomin ikinä missään alla olleessa bemarissa koskaan. Mutta minkäs teet, mukavuus oli haussa ja Kiina arvatenkin määrittää autovarustelua.
- 530e käyttösäde on ollut aika hyvin se luvattu 53-56km, jos ei ole tarvinnut ilmastointia käyttää. Täyteen lataaminen vie sitten 5-6h valovirtatöpselistä.
- G30 on iso & kömpelö vekotin ja F30 M Sport & Sport Servotronic -yhdistelmän jälkeen kaipaisi sitä ketteryyttä, ei taivu kurveihin lainkaan yhtä hyvin, ehkä se vajaa 2t omapaino asettaa omia rajoituksiaan. Auton suuntavakaus ei ole odotusten tasolla, ehkä rengaspaineiden korotus edes jotenkin normaaliin auttoi, mutta kyllä tällaisen tonnikeijun pitäisi mennä kuin kiskoilla.
- Hybridiajo automatiikalla rääkkää bensakonetta. Jos asetuksista riippuen loppuu sähköstä puhti, niin kylmästä vain melkein täyskaasua ja pitkästäkin moottoritietaipaleesta taas päältä, jos vain on prosentteja akusta jäljellä ja ei ole muistanut pistää Sport-asetusta päällä.
- Tavaratila on akuston yms takia pieni. Ja peräti yksi ostoskoukku takana, kun F30:ssäkin niitä oli molemmille puolille omansa, ja jotka olivat ahkerassa käytössä aina.
- Näytöllinen FOB on ihan turha. Käytössä se on vain sen takia, että ei ole muistanut ostaa normiavaimeen uutta patteria.
- Sähköajelu on kivan hiljaista, siinä on oma uusi ulottuvuutensa, mitä ei ole tullut aiemmin vastaan. Kunnes loppuu akusta virta, mutta kesähelteillä on riittänyt hyvin työmatkaan yhteen suuntaan. Riippuu kovasti paljosta, mutta työmatkan hinta kWh-kuluina on jotain 1-1.5€/pv väliltä. Mikä on vähän.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEn tiedä, mihin käyttöön mutta mun vinyylinkuuntelijankorville hi-fi soi ihan hyvin. Paremmat on aina parempia toki niinkuin kaikessa ja kaikkea saa upgreidattua mutta eikös ne kannattaisi itse kuunnella mieluiten? Auto on hiljainen varmasti.
HiFi-paketille annan sellaisenaan jo arvosanaksi 7,5. Kohtuullisen asialliset diskantit pelastaa siinä paljon, mutta alapää on aika vaisu. Vahvarissa ei selvästikään riitä potku. Jollain tietynlaisella akustisella kitaramusalla soi hetkittäin jopa asiallisesti.
Mutta HiFi-paketin saa herätettyä todella henkiin kun asentaa kunnolliset (2 ohmin!!!) subit orggisten tilalle (esim. Audisonit) ja orggisvahvarin tilalle Matchin DSP-UP7, joka menee paikalleen varttitunnissa PnP-periaatteella. Se on tonnin päivitys, jossa saa rahalle erinomaisen hyvän vasteen. Jo pelkästään Matchin BMW vakio-asetuksilla soi tosi hienosti. Itseasiassa niin hienosti että itse en kyllä enää huomaa juuri eroa B&W-settiin. Mitä sellaista pari kertaa olen kuunnellut. Puhumattakaan jos jaksaa vielä hieroa Matchista vasteet mittamikin kanssa vimpan päälle kohdalleen. Voi saada jopa mieluisamman kuin B&W:stä.
Comment
-
Comment