Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1074
    • Espoo

    Mulla vaihdettiin kaksi vaijeria viime talvena eli auton ekana kokonaisena talvena. Alan odottelemaan kahta seuraavaa nyt, kun pakkaset alkoivat.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • LongJohn
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2017
      • 269
      • Kuopio

      Originally posted by LongJohn View Post
      No tämä ratkesi ainakin toistaiseksi kun auto oli toimistopäivän lämpimässä hallissa. Meni töiden jälkeen ihan v*ttuilematta kiinni. Ans kattoa kun pitäisi kohta lähteä taas laturista liikkeelle. Paikathan on kuivat, tappi liikkuu vaivatta mutta tuo lukitus sakkasi. Eipä silti ei se isoa määrää kosteutta sinne tartte...

      Tämä näkyy uusivan aina kun auto on pihalla. En tiedä pahentaako tuo päivät hallissa olo tilannetta näillä keleillä. Tiivistyy sitten kosteutta tuonne rakenteeseen. Mietin tuossa tuon silikonirasvan ohella myös sitä saisiko tuota hieman alaviistoon osoittavaa ja tältä osin kosteudellekin arkaa rakennetta uiteltua ihan perinteisellä lukkosulalla. Siitä tiivisteen välistä voisi saada tuutin menemään läpi ja ainakin tappia edestakas veputtamalla menisi tavaraa ns perille asti. Molempina päivinä päivä lämpimässä ja pelannut moitteetta eli ei tuossa sikäli mekaanista vikaa pitäisi olla jonka takia koko roskaa alkaisi uusia.

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        täällä edelleen ollut liukas tappi vaikka pakkasta

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1242
          • Kainuu

          Jääkö autoon palamaan ovien lukitsemisen jälkeen starttinappulaan ja hätävilkkujen painikkeeseen valot? Herääkö nämä valot kun lähetyt kauko-ohjaimen kanssa autoa?
          EDIT: Ei jää palamaan. 30s sisään sammuu tuo startti nappulan valo ja sitten 15min sisään hätävilkun valo. Vika johtui itsellä siitä että akunjännite kävi erästä syystä matalalla ja joku bitti jäi poikittain.
          Akun kengän irroitus hetkeksi korjasi tilanteen.
          Last edited by makebm5; 03-12-2021, 09:14.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2542
            • Kirkkonummi

            Originally posted by LongJohn View Post
            Niin sullo - 20 auto ja tuota ongelmaa?

            Tuossa tuo on ihan kuiva ja auto arkipäivät töissä lämpimässä tallissa. Saa nähdä korjautuuko tuo huomenna toimistopäivän aikana lämmettyään. Ilmeni la aamuna, pe pelasi ihan nornaalisti.

            Huonosti tuohon saa rasvaa mihinkään tietämättä rakennetta. Konehuoneesta pääse lähellekään ja tiiviisti suojattu tuo latausalue kuten toki pitääkin. Kummoinen jumihan siellä ei tartte olla kun joku lirppa jättää liikkumatta.
            Kyllä. Eipä olekaan tullut ihan vähään aikaan lämmiteltyä peltejä (muoveja) mistään romusta. Ongelma oli kun nämä pakkaset alkoivat, että ilmassa oli todella raskaasti kosteutta ja se jäädytti joka ikisen tiivistepinnan ja tehokkaasti. Laitoin silikonirasvaa kevyesti tappiin, ehkä sillä on jotain vaikutusta joskus johonkin.

            Pakkanen vie todella tehokkaasti akkujen varausta. Vaikka ajaisi ihan bensakoneella 400km pelkästään, niin akun varaus katoaa. Kysymys kuuluukin, mihin? Onko kaikki lämmitys yms sähköllä?

            Start/Stop pitäisi saada jotenkin käytöstä, ei ole järkeä kun kone pysäyttelee ja käynnistelee itseään ekosyistä ja ulkona on yli -10°C pakkasta.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • ptikkala
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1571

              Käsittääkseni start stop systeemi tarvitaan tuohon sähkö - polttis vaihteluun niin sitä ei voi koodata pois. nakkaa keppi sportille niin ei sammu ollenkaan.

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1824
                • N/A

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Pakkanen vie todella tehokkaasti akkujen varausta. Vaikka ajaisi ihan bensakoneella 400km pelkästään, niin akun varaus katoaa. Kysymys kuuluukin, mihin? Onko kaikki lämmitys yms sähköllä?
                Ei näillä pysty ajamaan pelkästään bensakoneella. Vaikka bensamoottori on käynnissä, niin sähkömoottorit avustavat esim kiihdytyksissä, jotta bensankulutus jäisi mahdollisimman pieneksi. Ja systeemi tähtää siihen, että matkan aikana kulutettaisiin akku tyhjäksi, ja päästäisiin lataamaan taas perillä. Näin akkuun varastoitua energiaa saadaan maksimaalisesti hyötykäyttöön ja bensan kulutus jää mahdollisimman pieneksi.

                Jos haluat, että akku ei tyhjene, niin laita battery control moodi päälle.
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • LongJohn
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2017
                  • 269
                  • Kuopio

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Kyllä. Eipä olekaan tullut ihan vähään aikaan lämmiteltyä peltejä (muoveja) mistään romusta. Ongelma oli kun nämä pakkaset alkoivat, että ilmassa oli todella raskaasti kosteutta ja se jäädytti joka ikisen tiivistepinnan ja tehokkaasti. Laitoin silikonirasvaa kevyesti tappiin, ehkä sillä on jotain vaikutusta joskus johonkin.

                  Pakkanen vie todella tehokkaasti akkujen varausta. Vaikka ajaisi ihan bensakoneella 400km pelkästään, niin akun varaus katoaa. Kysymys kuuluukin, mihin? Onko kaikki lämmitys yms sähköllä?

                  Start/Stop pitäisi saada jotenkin käytöstä, ei ole järkeä kun kone pysäyttelee ja käynnistelee itseään ekosyistä ja ulkona on yli -10°C pakkasta.

                  Pitää puuta koputella mutta eilinen lukkosulan kanssa lutkutus korjasi tuon tapin lukitusongelman ainakin tältä aamua. Meni ihan kiltisti läppä kiinni. Toki pakkastakaan ei ollut yli 10 astetta. Viikonloppunahan tuo alkaa taas selvitä miten käy kun pakkanen kiristyy.
                  Sen olen itse huomannut tuon akkuhomman kanssa että tuolla ennen lähtöä latauksella on ainakin iso merkitys. 10 asteen yli mentyä halusi ajella alkumatkaa bensalla kun lähti ilman latausta mutta sisätilat kuitenkin ennen lähtöä lämmitellen liikkeelle. Toissapäivänä oli 15-16 astetta pakkasta mutta akku ladattu just ennen lähtöä, siihen sisätilat lämpimäksi ja akulla pääsi ihan kiltisti. Toinen missä näyttää käyttävän akkua voimakkaastikin on tuo kylmälähtö bensalla. Kulutusmittaria kun seuraa, se ei nouse vedätyksessäkään kuin 3-5 litraan vaikka pitäisi kylmällä koneella olla tapissa kokoajan. Akkua menee vastaavasti hyvää tahtia eli se ilmeisesti avustelee kylmää konetta aika paljon sähköllä tuommoisessa tilanteessa.

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2542
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Ei näillä pysty ajamaan pelkästään bensakoneella. Vaikka bensamoottori on käynnissä, niin sähkömoottorit avustavat esim kiihdytyksissä, jotta bensankulutus jäisi mahdollisimman pieneksi. Ja systeemi tähtää siihen, että matkan aikana kulutettaisiin akku tyhjäksi, ja päästäisiin lataamaan taas perillä. Näin akkuun varastoitua energiaa saadaan maksimaalisesti hyötykäyttöön ja bensan kulutus jää mahdollisimman pieneksi.

                    Jos haluat, että akku ei tyhjene, niin laita battery control moodi päälle.
                    OK - tuo kuulostaa jo järkevältä, mutta oletus oli tähän asti, että Sport-moodissa vain bensa palaa.

                    Onko näihin jotain suositusta lohkolämmittimestä, Defa/Calix, säteily-/letkulämmitin? Lähinnä sellainen, joka ei aiheuttaisi toimiessaan ylimääräisiä virheilmoituksia jne. Hiukan ottaa sielusta iskeä koneparka käyntiin näillä pakkasilla. Antaa ehkä jopa 3-5min käydä tyhjäkäyntiäkin ja sitten tulee taas Start/Stop käyttöön.
                    Last edited by Petteri75; 04-12-2021, 14:04.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • janhunen1@hotmail.com
                      Newbiemmer
                      • Sep 2021
                      • 19
                      • Mikkeli

                      Originally posted by Petteri75 View Post
                      OK - tuo kuulostaa jo järkevältä, mutta oletus oli tähän asti, että Sport-moodissa vain bensa palaa.

                      Onko näihin jotain suositusta lohkolämmittimestä, Defa/Calix, säteily-/letkulämmitin? Lähinnä sellainen, joka ei aiheuttaisi toimiessaan ylimääräisiä virheilmoituksia jne. Hiukan ottaa sielusta iskeä koneparka käyntiin näilä pakkasilla. Antaa ehkä jopa 3-5min käydä tyhjäkäyntiäkin ja sitten tulee taas Start/Stop käyttöön.
                      Minulle laitettiin letkulämmitin pumpulla ja toimii oikein hyvin. Lämmöt nousee onkin verran siniselle.

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1074
                        • Espoo

                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        OK - tuo kuulostaa jo järkevältä, mutta oletus oli tähän asti, että Sport-moodissa vain bensa palaa.
                        Sport-moodissahan on eniten tehoa käytössä ja toki tuo tarvitsee sähköä huipputehon saavuttaakseen.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2542
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by PNM2 View Post
                          Sport-moodissahan on eniten tehoa käytössä ja toki tuo tarvitsee sähköä huipputehon saavuttaakseen.
                          Kyllä, mutta oletus oli, että sähkömoottori tulee mukaan vasta esim. kick-downissa l. täyskaasutilanteessa. Näin on Comfort-puolella, jossa on Extra boost (tjsp) tehomittarialueen yläpäässä odottamassa, ja vaikutus myös tuntuu. Pullalossi liikkuu ihan kohtuudella kun on kiire ja akuissa virtaa.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Juize
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 231
                            • Joensuu

                            Ei ihme tuo kahvojen jäätyminen kun vaijerii kuvan mukaisessa kunnossa alta 4 vuotiaassa autossa:



                            Muovit poistettuna. On ollut jo jonkun aikaa märkänä, ottanut jo metalli itseensä.



                            Vaijerin päällä vielä solumuovi putki niin kun tuonne kosteutta pääsee niin se myos pysyy siellä.
                            G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1170
                              • lahti

                              Originally posted by Juize View Post
                              Ei ihme tuo kahvojen jäätyminen kun vaijerii kuvan mukaisessa kunnossa alta 4 vuotiaassa autossa:



                              Muovit poistettuna. On ollut jo jonkun aikaa märkänä, ottanut jo metalli itseensä.



                              Vaijerin päällä vielä solumuovi putki niin kun tuonne kosteutta pääsee niin se myos pysyy siellä.
                              Onse kumma että tätä ongelmaa ei ole saatu kuntoo 10 vuodessa, tää sama ongelmaha koskee myös f01/f1x
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1281
                                • HKI

                                Millaisia kattotelineitä teillä on käytössä ja pitävätkö melua?

                                Itse hankin neliöprofiilitelineet Thulelta katolle ja meteli on melkoinen. Ulina alkaa 40 vauhdissa ja voimistuu jo huvittavaksi 80.
                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎