Mulla vaihdettiin kaksi vaijeria viime talvena eli auton ekana kokonaisena talvena. Alan odottelemaan kahta seuraavaa nyt, kun pakkaset alkoivat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by LongJohn View PostNo tämä ratkesi ainakin toistaiseksi kun auto oli toimistopäivän lämpimässä hallissa. Meni töiden jälkeen ihan v*ttuilematta kiinni. Ans kattoa kun pitäisi kohta lähteä taas laturista liikkeelle. Paikathan on kuivat, tappi liikkuu vaivatta mutta tuo lukitus sakkasi. Eipä silti ei se isoa määrää kosteutta sinne tartte...
Tämä näkyy uusivan aina kun auto on pihalla. En tiedä pahentaako tuo päivät hallissa olo tilannetta näillä keleillä. Tiivistyy sitten kosteutta tuonne rakenteeseen. Mietin tuossa tuon silikonirasvan ohella myös sitä saisiko tuota hieman alaviistoon osoittavaa ja tältä osin kosteudellekin arkaa rakennetta uiteltua ihan perinteisellä lukkosulalla. Siitä tiivisteen välistä voisi saada tuutin menemään läpi ja ainakin tappia edestakas veputtamalla menisi tavaraa ns perille asti. Molempina päivinä päivä lämpimässä ja pelannut moitteetta eli ei tuossa sikäli mekaanista vikaa pitäisi olla jonka takia koko roskaa alkaisi uusia.
Comment
-
-
Jääkö autoon palamaan ovien lukitsemisen jälkeen starttinappulaan ja hätävilkkujen painikkeeseen valot? Herääkö nämä valot kun lähetyt kauko-ohjaimen kanssa autoa?
EDIT: Ei jää palamaan. 30s sisään sammuu tuo startti nappulan valo ja sitten 15min sisään hätävilkun valo. Vika johtui itsellä siitä että akunjännite kävi erästä syystä matalalla ja joku bitti jäi poikittain.
Akun kengän irroitus hetkeksi korjasi tilanteen.Last edited by makebm5; 03-12-2021, 09:14.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostNiin sullo - 20 auto ja tuota ongelmaa?
Tuossa tuo on ihan kuiva ja auto arkipäivät töissä lämpimässä tallissa. Saa nähdä korjautuuko tuo huomenna toimistopäivän aikana lämmettyään. Ilmeni la aamuna, pe pelasi ihan nornaalisti.
Huonosti tuohon saa rasvaa mihinkään tietämättä rakennetta. Konehuoneesta pääse lähellekään ja tiiviisti suojattu tuo latausalue kuten toki pitääkin. Kummoinen jumihan siellä ei tartte olla kun joku lirppa jättää liikkumatta.
Pakkanen vie todella tehokkaasti akkujen varausta. Vaikka ajaisi ihan bensakoneella 400km pelkästään, niin akun varaus katoaa. Kysymys kuuluukin, mihin? Onko kaikki lämmitys yms sähköllä?
Start/Stop pitäisi saada jotenkin käytöstä, ei ole järkeä kun kone pysäyttelee ja käynnistelee itseään ekosyistä ja ulkona on yli -10°C pakkasta.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostPakkanen vie todella tehokkaasti akkujen varausta. Vaikka ajaisi ihan bensakoneella 400km pelkästään, niin akun varaus katoaa. Kysymys kuuluukin, mihin? Onko kaikki lämmitys yms sähköllä?
Jos haluat, että akku ei tyhjene, niin laita battery control moodi päälle.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostKyllä. Eipä olekaan tullut ihan vähään aikaan lämmiteltyä peltejä (muoveja) mistään romusta. Ongelma oli kun nämä pakkaset alkoivat, että ilmassa oli todella raskaasti kosteutta ja se jäädytti joka ikisen tiivistepinnan ja tehokkaasti. Laitoin silikonirasvaa kevyesti tappiin, ehkä sillä on jotain vaikutusta joskus johonkin.
Pakkanen vie todella tehokkaasti akkujen varausta. Vaikka ajaisi ihan bensakoneella 400km pelkästään, niin akun varaus katoaa. Kysymys kuuluukin, mihin? Onko kaikki lämmitys yms sähköllä?
Start/Stop pitäisi saada jotenkin käytöstä, ei ole järkeä kun kone pysäyttelee ja käynnistelee itseään ekosyistä ja ulkona on yli -10°C pakkasta.
Pitää puuta koputella mutta eilinen lukkosulan kanssa lutkutus korjasi tuon tapin lukitusongelman ainakin tältä aamua. Meni ihan kiltisti läppä kiinni. Toki pakkastakaan ei ollut yli 10 astetta. Viikonloppunahan tuo alkaa taas selvitä miten käy kun pakkanen kiristyy.
Sen olen itse huomannut tuon akkuhomman kanssa että tuolla ennen lähtöä latauksella on ainakin iso merkitys. 10 asteen yli mentyä halusi ajella alkumatkaa bensalla kun lähti ilman latausta mutta sisätilat kuitenkin ennen lähtöä lämmitellen liikkeelle. Toissapäivänä oli 15-16 astetta pakkasta mutta akku ladattu just ennen lähtöä, siihen sisätilat lämpimäksi ja akulla pääsi ihan kiltisti. Toinen missä näyttää käyttävän akkua voimakkaastikin on tuo kylmälähtö bensalla. Kulutusmittaria kun seuraa, se ei nouse vedätyksessäkään kuin 3-5 litraan vaikka pitäisi kylmällä koneella olla tapissa kokoajan. Akkua menee vastaavasti hyvää tahtia eli se ilmeisesti avustelee kylmää konetta aika paljon sähköllä tuommoisessa tilanteessa.
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostEi näillä pysty ajamaan pelkästään bensakoneella. Vaikka bensamoottori on käynnissä, niin sähkömoottorit avustavat esim kiihdytyksissä, jotta bensankulutus jäisi mahdollisimman pieneksi. Ja systeemi tähtää siihen, että matkan aikana kulutettaisiin akku tyhjäksi, ja päästäisiin lataamaan taas perillä. Näin akkuun varastoitua energiaa saadaan maksimaalisesti hyötykäyttöön ja bensan kulutus jää mahdollisimman pieneksi.
Jos haluat, että akku ei tyhjene, niin laita battery control moodi päälle.
Onko näihin jotain suositusta lohkolämmittimestä, Defa/Calix, säteily-/letkulämmitin? Lähinnä sellainen, joka ei aiheuttaisi toimiessaan ylimääräisiä virheilmoituksia jne. Hiukan ottaa sielusta iskeä koneparka käyntiin näillä pakkasilla. Antaa ehkä jopa 3-5min käydä tyhjäkäyntiäkin ja sitten tulee taas Start/Stop käyttöön.Last edited by Petteri75; 04-12-2021, 14:04.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostOK - tuo kuulostaa jo järkevältä, mutta oletus oli tähän asti, että Sport-moodissa vain bensa palaa.
Onko näihin jotain suositusta lohkolämmittimestä, Defa/Calix, säteily-/letkulämmitin? Lähinnä sellainen, joka ei aiheuttaisi toimiessaan ylimääräisiä virheilmoituksia jne. Hiukan ottaa sielusta iskeä koneparka käyntiin näilä pakkasilla. Antaa ehkä jopa 3-5min käydä tyhjäkäyntiäkin ja sitten tulee taas Start/Stop käyttöön.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostOK - tuo kuulostaa jo järkevältä, mutta oletus oli tähän asti, että Sport-moodissa vain bensa palaa.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostSport-moodissahan on eniten tehoa käytössä ja toki tuo tarvitsee sähköä huipputehon saavuttaakseen.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Ei ihme tuo kahvojen jäätyminen kun vaijerii kuvan mukaisessa kunnossa alta 4 vuotiaassa autossa:
Muovit poistettuna. On ollut jo jonkun aikaa märkänä, ottanut jo metalli itseensä.
Vaijerin päällä vielä solumuovi putki niin kun tuonne kosteutta pääsee niin se myos pysyy siellä.G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostEi ihme tuo kahvojen jäätyminen kun vaijerii kuvan mukaisessa kunnossa alta 4 vuotiaassa autossa:
Muovit poistettuna. On ollut jo jonkun aikaa märkänä, ottanut jo metalli itseensä.
Vaijerin päällä vielä solumuovi putki niin kun tuonne kosteutta pääsee niin se myos pysyy siellä.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Millaisia kattotelineitä teillä on käytössä ja pitävätkö melua?
Itse hankin neliöprofiilitelineet Thulelta katolle ja meteli on melkoinen. Ulina alkaa 40 vauhdissa ja voimistuu jo huvittavaksi 80.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Comment