Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nupaha
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 274
    • Pohojanmaa

    Originally posted by peLoGo? View Post

    Ison kanssa pärjää aina, tai jotain

    Vaan eikai tämä meikäläisen luuri mitenkään mahdottoman suuri edes ole nykypäivän standardeilla. Silläpä ajattelinkin että joku muu on varmaan jo kerinnyt ratkaista saman ongelman
    Piäni ei näy ja isoa ei tarvi hävetä. :-)
    Mulla on Apple 11 ja suojakoteloineen todella hankala kaivelta pois tuolta. Sinänsä hyvä, kun ittellä Apple Carplay langattomana syö akkua aika nopeasti niin siinä mielessä hyvä, kun tuolta saa latinkia koko ajan.
    Last edited by nupaha; 24-11-2024, 14:28.
    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
    kauppakassina Audi A3 sedan
    kesäkissana Jaguar XKR

    Comment

    • pedroo
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 58
      • helsinki

      G31 530d xdrive: Takajarrulevyt/palat menossa vaihtoon, itse vaihdan. Vielä ei auto mitään pyydä tai herjaa eli ilmeisesti se jarrupalassa oleva anturi ei ole vielä lauennut? jos vaihdan ns ennakoivasti, onko autossa jokin laskuri joka jossainvaiheessa pyytää tätä vaikka tarve ei olisi? niin kuin F korisessa.

      e61 530d lci M- sport
      e46 330i Cabriolet M- sport
      e91 325d M-sport
      e60 530d
      e46 330i M-sport cabriolet
      e39 530d M-sport
      e39 530d
      e46 323
      e36 318

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2167
        • Vantaa

        Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • pedroo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 58
          • helsinki

          Originally posted by VilleP View Post
          Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.
          Se sensori ei ole siis lauennut vielä? sensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin. (anturinhan voi ohittaa sen katkaisemalla, ja vetämällä piuhanpäät yhteen Kysymys siis kuuluu onko G sarjalaisissa jokin sisäinen kilometrilaskuri jolloin se automaattisesti pyytää palojen vaihtoa? VAIKKA ei itse huoltovalikon takana näitä enään olekaan niinkuin F korisissa.

          e61 530d lci M- sport
          e46 330i Cabriolet M- sport
          e91 325d M-sport
          e60 530d
          e46 330i M-sport cabriolet
          e39 530d M-sport
          e39 530d
          e46 323
          e36 318

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2693
            • Tampere

            Originally posted by pedroo View Post
            sensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin.

            Jarrupalan kulumisanturin toiminta perustuu resistanssin mittaamiseen DSC yksikön toimesta. Kun anturin on johtavuus on kulunut loppuun, jarrupaloissa on jäljellä noin 5 % niiden alkuperäisestä paksuudesta, mikä vastaa noin 2500 km ajomatkaa. Tällöin kuljettajalle ilmoitetaan jarrujen huoltotarpeesta iDriven näytöllä.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • pedroo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 58
              • helsinki

              Originally posted by JaniLap View Post


              Jarrupalan kulumisanturin toiminta perustuu resistanssin mittaamiseen DSC yksikön toimesta. Kun anturin on johtavuus on kulunut loppuun, jarrupaloissa on jäljellä noin 5 % niiden alkuperäisestä paksuudesta, mikä vastaa noin 2500 km ajomatkaa. Tällöin kuljettajalle ilmoitetaan jarrujen huoltotarpeesta iDriven näytöllä.
              Kiitos selventävästä vastauksesta, tätä tietoa hain.

              e61 530d lci M- sport
              e46 330i Cabriolet M- sport
              e91 325d M-sport
              e60 530d
              e46 330i M-sport cabriolet
              e39 530d M-sport
              e39 530d
              e46 323
              e36 318

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2542
                • Kirkkonummi

                530e -20:ssa tuli (itse asiassa tänään) 120tkm täyteen ja ohjelmassa olisi seuraavana ns. iso huolto. Jarrunesteen vaihdo, ns. tarkistuksen jne normaalit ymmärtää, mutta mikä idea on vaihtaa platinakärkisiä sytytystulppia 60tkm välein? Esim. Renault Megane III:ssa oli myös samantyyppiset tulpat, ja siinä vaihtoväli oli 100tkm. Näitä 2-litraisia bensakoneita on ollut nyt 3 peräkkäin, kaikissa sama pieni harmitus, eivät kai tulpat 90%:ssa maantieajossa voi noin nopeasti kulua? ~650€, tällä olisi melkein ostanut uudet kesärenkaat..

                Kesärengassarja meni vaihtoon, kului lopussa yllättävän/pelottavan nopeasti, saattoi olla ohjauskulmien säätämättömyys ja hiukan liian isot rengaspaineet tekijänä. Mutta yksi mietitytti, regenaraatio. Kun auto on takavetoinen, niin käytännössä vetävä pyörä ja mahdollisimman usein myös se ainoa hidastava on takana. Onkohan tällä jarruttamisella edes teoreettista lisää rengasta kuluttavana tekijänä l. renkaiden kierrätys takavetoisessa hybridissä on vieläkin tärkeämpää? Edelliset olivat käytettynä ostetut Continental PremiumContact5:et, jotka olivat vähän pettymys. Edellissä F30 320i M Sport:ssa oli 6:et, ne olivat hyvät ja nyt hyllyssä odottaa kesää 7:t.

                n. 106tkm takana maapallon pelastamista. Tämä on LCI, eli ennätysrange on ollut 58tkm, talvella ehkä 35-45km mikä riittää yhteen suuntaan työmatkaan. Lisä olisi kiva, mutta esim. 100km tulisi hyvin harvoin normaalia päiväajoa täyteen, eli jos pitäisi ottaa esim. 30-50kg lisää akkua joka hetki painoa lisäämään, niin ehkä ei? Se mihin on näköjään vaarallisesti tykästynyt, on varusteet. Tämä on Saksan-tuonti, eli löytyy esim. Comfort-penkit (ah), kaukoajovaloavustin (edellisessäkin oli, ei enää ilman) jne, eli ei haluaisi enää olla ilman. Ongelmana on, että uusien käytettyjenkin hinnat ovat nousseet viim. 3v. aikana niin, että vaadittava väliraha on kasvanut liikaa, perusvarusteisissakin.. Lisäksi uusissa autoissa ei ole nappeja. Kaikkeen varmasti tottuu, mutta jos pitäisi laittaa se puolensataa tuhatta kiinni peltikotteroon, niin miksi pitäisi tyytyä klähmintänäyttöön.

                Jos eteen tulee yli 100tkm ajettu e-G30, niin totta kai on hyvä tuntea tervettä epäilystä akkua jne kohtaan mutta jos ao yksilö on hyvin varustettu, niin kannattaa kokeilla? Tämä on kuitenkin tainnut olla vähävikaisin uudemman pään bemarini koskaan. Kop kop.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3537
                  • Raisio

                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  mutta mikä idea on vaihtaa platinakärkisiä sytytystulppia 60tkm välein?.
                  Toimintavarmuus, rahastus ja toimintavarmuuden maksimointi, siinäpä ne tärkeimmät, Unohtamatta miten vaihtelevasti näitä käytetään eli ne joilla bensakone rykii kylmänä jatkuvasti lyhyitä pyrähdyksiä, pimenee joku tulppa taatusti nopeammin kuin toisella, jolla kone käy sen kaksi kertaa viikossa käynnissä ja silloinkin pitkän aikaa lämpimänä.

                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • jj5
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1337
                    • pks

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Onkohan tällä jarruttamisella edes teoreettista lisää rengasta kuluttavana tekijänä l.
                    Onhan sillä varmasti vaikutusta.

                    Tietääkö joku muuten, mitä xdrive tekee (moottori)jarruttaessa? En ainakaan muista, että olisi tuntunut yliohjaavalta hidastaessa koskaan, edes tosi liukkaalla.
                    sigpic

                    Comment

                    • Whatnot
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 53
                      • Hki

                      No kylläpä G31 (-22, 40tkm) taas tempun keksi: Oikea takaovi aukeaa noin 1/3 matkan ja sitten pysähtyy. En viittinyt enemmän antaa voimaa, kun tuntuu että jotain hajoaa. Saranassa jotain rikki kenties, onko kokemuksia?

                      Comment

                      • heksu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 332
                        • Joensuu

                        Originally posted by Whatnot View Post
                        No kylläpä G31 (-22, 40tkm) taas tempun keksi: Oikea takaovi aukeaa noin 1/3 matkan ja sitten pysähtyy. En viittinyt enemmän antaa voimaa, kun tuntuu että jotain hajoaa. Saranassa jotain rikki kenties, onko kokemuksia?
                        Lunta/jäätä oven etureunassa välissä?
                        Tai sitten ovistoppari jumittaa jään/lian takia, tai on rikki.
                        Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
                        Soita/txt/whatsapp 0406375197
                        [email protected]

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎