530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Mä ruuvasin sen auton mukana tulleen matkalaturin patenttivantella pistorasian viereen. Se on kuitenkin hybridi. Matkanteko ei lopu vaikkei kerkeisikään lataamaan.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Tai tällainen, Jos ei ole tai halua käyttää 3 vaihe liitäntää, saa sen 16A latausvirran. Toki tuo on kiinteä asennus ja vaatii sähkärin käynnin asennuksessa. Ainakin se etu ettei tarvitse miettiä kestääkö pisto rasia jatkuvan 16A: virran.
    Last edited by Juize; 17-04-2023, 15:59.

    Leave a comment:


  • kaitsu66
    replied
    Tälläkin onnistuu 16A lataus jos varmistaa että pistorasia ja sen syöttö kestää.

    Last edited by kaitsu66; 17-04-2023, 13:00.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by rattimies View Post
    Kiitos! Auto nyt normi seinätöpselissä ja autosta muutin asetuksen maks lataukseen, myBMW appi sanoo että 10A on virranrajoitus nyt. Sillä sitten mennään. Kiitos avustasi.
    Jos tosiaan käytät sitä taloussähköpistokkeseen liitettävää auton omaa "matkalaturia" niin sen kautta maksimivirta on 10A. Eli tyhjästä täyteen n. 5,5 tuntia.

    Jos haluat ladata 16A virralla, tarvitset kolmivaiheliitännän ja ns. latausaseman. Suoraan punaisesta kolmivaihepistokkeesta et pysty lataamaan millään adapteripiuhalla, koska väliin tarvitaan latausasema, eli "latausälyä". Hyviä latauslaitteita kolmivaiheeseen liitettäväksi on.

    Yksi tosi monipuolinen laite, joka osaa mm. ladata pörssisähkön halvimpien tuntien mukaan. Ja tuollaisella pärjää pitkälle tulevaisuuteen:
    go-e Charger Gemini Flex 22kW

    Mutta 530e:n tapauksessa hyppäys auton mukana tulleen laturin 10A latausvirrasta > 16A tasolle ei tuo hirveästi etua. Ainoastaan pari tuntia nopeammin lataa täyteen. Enemmän tuosta latausasemasta on se hyöty, että ei tartte koko ajan olla piilottelemassa sitä auton laturia konttiin kun lähtee liikenteeseen.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by rattimies View Post
    Kiitos! Auto nyt normi seinätöpselissä ja autosta muutin asetuksen maks lataukseen, myBMW appi sanoo että 10A on virranrajoitus nyt. Sillä sitten mennään. Kiitos avustasi.
    Käytät todennäköisesti auton mukana tullutta laturia joka on juurikin 10A tehoinen.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Itse laitoin Telewellin laturin ja perinteisen seinäkoskettimen korvasin nk caravan pistokkeella kun laturissa moinen on. Tuosta pystyy valitsemaan latausvirran 6,8,10,12 ja 16A

    Leave a comment:


  • rattimies
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Prod. date 7/2019 ja uudemmat on isommalla akulla. Eli 2/2020 valmistettu on myös.

    Mitä lataukseen tulee, niin tämän auton maksimi lataus on 3,6kW. Elikkä 1x16A teho. Kolmea vaihetta tämä auto ei ymmärrä lainkaan. Voihan sitä ladata vaikka 22kW wallboxilla mutta auto ottaa maksimissaan sen yhden vaiheen kautta 3,6kW.
    Kiitos! Auto nyt normi seinätöpselissä ja autosta muutin asetuksen maks lataukseen, myBMW appi sanoo että 10A on virranrajoitus nyt. Sillä sitten mennään. Kiitos avustasi.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by rattimies View Post
    morot

    mites pystyy varmistamaan kumpi hybridi akku 530e:ssä on, eli se isompi vai pienempi? En ole löytänyt tapaa sitä varmistaa? Auton prod date 02/2020 ja on xdrive.

    Onko suositella hyvää vahvavirta kaapelia punaisella liittimellä lataamiseen? Voiko sillä auton päästä asettaa sen maksimaalisen latauksen?
    Vai kannattaako sellanen latausasema siihen vahvavirtaan hankkia että nopein mahdollinen lataus?

    kiitokset avusta, toinen päivä uudella autolla alkamassa, on se hieno peli.
    Prod. date 7/2019 ja uudemmat on isommalla akulla. Eli 2/2020 valmistettu on myös.

    Mitä lataukseen tulee, niin tämän auton maksimi lataus on 3,6kW. Elikkä 1x16A teho. Kolmea vaihetta tämä auto ei ymmärrä lainkaan. Voihan sitä ladata vaikka 22kW wallboxilla mutta auto ottaa maksimissaan sen yhden vaiheen kautta 3,6kW.

    Leave a comment:


  • rattimies
    replied
    Originally posted by rattimies View Post
    morot

    mites pystyy varmistamaan kumpi hybridi akku 530e:ssä on, eli se isompi vai pienempi? En ole löytänyt tapaa sitä varmistaa? Auton prod date 02/2020 ja on xdrive.

    Onko suositella hyvää vahvavirta kaapelia punaisella liittimellä lataamiseen? Voiko sillä auton päästä asettaa sen maksimaalisen latauksen?
    Vai kannattaako sellanen latausasema siihen vahvavirtaan hankkia että nopein mahdollinen lataus?

    kiitokset avusta, toinen päivä uudella autolla alkamassa, on se hieno peli.
    Testasin akun ajon tyhjäksi asti, n. 43km meni sähköllä sekalaista ajoa n. 60km/h keskinopeudella.

    Leave a comment:


  • rattimies
    replied
    kumpi akku?

    morot

    mites pystyy varmistamaan kumpi hybridi akku 530e:ssä on, eli se isompi vai pienempi? En ole löytänyt tapaa sitä varmistaa? Auton prod date 02/2020 ja on xdrive.

    Onko suositella hyvää vahvavirta kaapelia punaisella liittimellä lataamiseen? Voiko sillä auton päästä asettaa sen maksimaalisen latauksen?
    Vai kannattaako sellanen latausasema siihen vahvavirtaan hankkia että nopein mahdollinen lataus?

    kiitokset avusta, toinen päivä uudella autolla alkamassa, on se hieno peli.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    29,5km pääsi -3C kelillä 9,2kwh akustoisella autolla.

    Auto otettu ajoon lämpöisestä tallista (+19c). Tällä on aika iso vaikutus.

    Mittarissa n.64tkm, ladattu n.1100krt, 2019 auto.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Samu81 View Post
    Miltä tuntuu G11 jälkeen?

    Mulla oli keväällä huollon sijaisautona G30-farkku; 530e M-Sport ja se oli jotenkin aivan lerppana.

    Möin G12 seiskan pois, kävin koeajamassa uudempia & paljon vähemmän ajettuja 330e & 530e ... lopputuloksena olen hankkimassa vanhaa seiskaani takaisin. Vaikka sillä on rullattu jo 111tkm.
    Ihan positiiviset vaikutelmat vielä näin parin viikonkin jälkeen. Eniten jäi tosiaan kaipaamaan ilma alustaa mutta muuten ei kyllä isoa eroa matkustus mukavuudessa ole. Ajolleenkin saman tyyppisiä mutta toki ketterämpi vitonen on kun pienempi. Rengasmelu vaivasi seiskassa itseä eniten. Varmasti jos mittarilla katsotaan vie seiska voiton mutta tuossa vitosessa ainakin omaan korvaan miellyttävämpi äänimaailma varsinkin karkeilla pinnoilla.

    Leave a comment:


  • Samu81
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Kaupungissa pyörii kantama 30-40 välissä ja maantiellä 40-50 väliin.
    Täysi akku lähtiessä ja 320km siivu niin kulutus reippaalla ajolla 5,8L/100km.
    Aiempi G11 diesel meni matkassa pari desiä pienemmällä mutta otti käyttövoimaverossa takaisin edun.
    Miltä tuntuu G11 jälkeen?

    Mulla oli keväällä huollon sijaisautona G30-farkku; 530e M-Sport ja se oli jotenkin aivan lerppana.

    Möin G12 seiskan pois, kävin koeajamassa uudempia & paljon vähemmän ajettuja 330e & 530e ... lopputuloksena olen hankkimassa vanhaa seiskaani takaisin. Vaikka sillä on rullattu jo 111tkm.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Kaupungissa pyörii kantama 30-40 välissä ja maantiellä 40-50 väliin.
    Täysi akku lähtiessä ja 320km siivu niin kulutus reippaalla ajolla 5,8L/100km.
    Aiempi G11 diesel meni matkassa pari desiä pienemmällä mutta otti käyttövoimaverossa takaisin edun.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Se ajomatkan arvio on vain parin viimeisimmän ajosuoritteen perusteella laskettu karkea arvio "indeksikorjattuna" lähtöhetken ulkolämpötilalla (ja ehkä akuston lämpötilalla).
    Kyllä. Saman viikon aikana mulla voi näyttää täydellä akulla 10km ja 50km eli ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä.

    Leave a comment:

Working...
X