Auto 545e nelikko: Talvella luokkaa 30-35 km ja näin kesällä 40-50 km. Sama akkuhan näissä on.
Anyway, range riittää hyvin duunimatkoihin ja nurkka-ajoon.
Jarppa
530e toimintasäde sähköllä
Collapse
X
-
Ei kai se ole kun laittaa mittari töpselin jatkoksi niin näkee mitä sinne menee eikä tarvi arpoa..
Leave a comment:
-
Isompiakkuiseen menee MyBMW sovelluksen mukaan kotilatauksessa ~11kWh sisään. Jos sinulla menee 8-9 niin pienempi akku siellä on.
Laita auton VIN numero vaikka niin yritetään katsoa. Olen kuullut, että löytyy pieni erä autoja, joissa on jo iDrive7 mutta ei muita teknisiä päivityksiä. Tarkkana saa olla näiden kanssa :think
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostKyllä se on isommalla akulla. Pienempiakkuinen EI mene yli 40km missään olosuhteissa ja 30km ylityskin lienee nelivedolle vaikea paikka.
Ne on noi ladatun energian näytöt "hiukan" optimistisia sähköllä liikkuvissa kulkuneuvoissa
Vähä offtopik, koska ei kovin merkityksellinen seikka, mutta ennätys oli omalla 530e:llä lähes 45km. Keli +18 kuiva yön viilentämä auringon autoa lämmittämä, tasainen 80km/h vauhti Kehä I ja loput 5km maltillista taajamaa, puhallus minimillä ja ac kiinni.
Leave a comment:
-
Keskikulutus pyörii minulla sähköajoissa about 21kwh/100km tuntumassa. Alle 20kwh kulutukseen en ainakaaan minä tahdo päästä millään. 50km hipova range taitaa kuitenkin vaatia about 19kwh/100km keskikulutusta?
Sen mitä noita ulkomaisia foorumeita lueskelin niin tuo 40-45km pitäisi ilmeisesti olla tyypillinen isompiakkuisen nelivedon toimintamatka.
Ja toisaalta edellinen G20 330e takavedolla meni 5-10km pidemmälle, joka saaattaisi olla ihan linjassaan tämän kanssa. Tosin ei senkään kanssa 50km range aina itsestäänselvyys ollut.
Leave a comment:
-
Originally posted by JKK View PostTästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.
Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?
Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.
Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.
Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.
Mä ajelin kesällä reissua autolla ja käytännössä jokaisella akullisella ajoi sen noin 50 kilsaa. Samoin golfkentille ajellessa reilut 20 km suuntaansa tarkoittaa sitä, että koko edestakaisen matkan pääsee sähköllä.Last edited by PNM2; 27-07-2022, 07:24.
Leave a comment:
-
Originally posted by JKK View PostTästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.
Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?
Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.
Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.
Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.
Kyllä se on isommalla akulla. Pienempiakkuinen EI mene yli 40km missään olosuhteissa ja 30km ylityskin lienee nelivedolle vaikea paikka.
Ne on noi ladatun energian näytöt "hiukan" optimistisia sähköllä liikkuvissa kulkuneuvoissa
Leave a comment:
-
Tästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.
Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?
Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.
Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.
Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.Last edited by JKK; 26-07-2022, 19:33.
Leave a comment:
Leave a comment: