530e toimintasäde sähköllä

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jarppa63
    replied
    Auto 545e nelikko: Talvella luokkaa 30-35 km ja näin kesällä 40-50 km. Sama akkuhan näissä on.

Anyway, range riittää hyvin duunimatkoihin ja nurkka-ajoon.
    Jarppa

Leave a comment:

• jj5
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Sen mitä noita ulkomaisia foorumeita lueskelin niin tuo 40-45km pitäisi ilmeisesti olla tyypillinen isompiakkuisen nelivedon toimintamatka.
    Hyvin samanlaista suoritetta menee -21 530e xdrive touring "normaaliajolla".

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Haluan myös toisaalta nähdä sellaisen pikkuakkuisen millä mennään normiajolla 45 km.
    Kieltämättä tuo kuulostaa pitkältä, mutta kesäkelissä sukkasilleen lienee mahdollista

Leave a comment:

• N54
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    No ei ne auton mittaamat häviöt nyt noin suuria ole kuitenkaan. Ihan selvä peli.
    Haluan myös toisaalta nähdä sellaisen pikkuakkuisen millä mennään normiajolla 45 km.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by Ccccc View Post
    Ei kai se ole kun laittaa mittari töpselin jatkoksi niin näkee mitä sinne menee eikä tarvi arpoa..
    No ei ne auton mittaamat häviöt nyt noin suuria ole kuitenkaan. Ihan selvä peli.

Leave a comment:

• Ccccc
    replied
    Ei kai se ole kun laittaa mittari töpselin jatkoksi niin näkee mitä sinne menee eikä tarvi arpoa..

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Isompiakkuiseen menee MyBMW sovelluksen mukaan kotilatauksessa ~11kWh sisään. Jos sinulla menee 8-9 niin pienempi akku siellä on.

Laita auton VIN numero vaikka niin yritetään katsoa. Olen kuullut, että löytyy pieni erä autoja, joissa on jo iDrive7 mutta ei muita teknisiä päivityksiä. Tarkkana saa olla näiden kanssa :think

Leave a comment:

• ///Jone
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kyllä se on isommalla akulla. Pienempiakkuinen EI mene yli 40km missään olosuhteissa ja 30km ylityskin lienee nelivedolle vaikea paikka.

Ne on noi ladatun energian näytöt "hiukan" optimistisia sähköllä liikkuvissa kulkuneuvoissa

Vähä offtopik, koska ei kovin merkityksellinen seikka, mutta ennätys oli omalla 530e:llä lähes 45km. Keli +18 kuiva yön viilentämä auringon autoa lämmittämä, tasainen 80km/h vauhti Kehä I ja loput 5km maltillista taajamaa, puhallus minimillä ja ac kiinni.

Leave a comment:

• JKK
    replied
    Keskikulutus pyörii minulla sähköajoissa about 21kwh/100km tuntumassa. Alle 20kwh kulutukseen en ainakaaan minä tahdo päästä millään. 50km hipova range taitaa kuitenkin vaatia about 19kwh/100km keskikulutusta?

Sen mitä noita ulkomaisia foorumeita lueskelin niin tuo 40-45km pitäisi ilmeisesti olla tyypillinen isompiakkuisen nelivedon toimintamatka.

Ja toisaalta edellinen G20 330e takavedolla meni 5-10km pidemmälle, joka saaattaisi olla ihan linjassaan tämän kanssa. Tosin ei senkään kanssa 50km range aina itsestäänselvyys ollut.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Tästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.

Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?

Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.

Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.

Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.
    Toisaalta mulla kyllä lataa sen 10kWh MyBMW:n mukaan, kun akku ladataan tyhjästä täyteen. Eiköhän toi ajettu kilsamäärä kuitenkin kerro parhaiten totuuden tai sitten sulla vaan on keskikulutus todella alhainen.

Mä ajelin kesällä reissua autolla ja käytännössä jokaisella akullisella ajoi sen noin 50 kilsaa. Samoin golfkentille ajellessa reilut 20 km suuntaansa tarkoittaa sitä, että koko edestakaisen matkan pääsee sähköllä.
    Last edited by PNM2; 27-07-2022, 07:24.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Tästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.

Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?

Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.

Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.

Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.

Kyllä se on isommalla akulla. Pienempiakkuinen EI mene yli 40km missään olosuhteissa ja 30km ylityskin lienee nelivedolle vaikea paikka.

Ne on noi ladatun energian näytöt "hiukan" optimistisia sähköllä liikkuvissa kulkuneuvoissa

Leave a comment:

• JKK
    replied

Last edited by JKK; 26-07-2022, 19:33.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kun 545 sais farkkuna niin ois pop mutta kun ei ... doh!
    Sanos muuta

Leave a comment:

• Ceeray
    replied
    Kun 545 sais farkkuna niin ois pop mutta kun ei ... doh!

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Suosittelen, on kyllä huikea laite

Jarppa
    Varmasti. Vielä huikeampi olisi M550i, mutta kiitos ah niin ihanan autoveromme - taitaa jäädä haaveeksi...

Leave a comment:

Working...
X