Originally posted by pyroz
View Post
530e toimintasäde sähköllä
Collapse
X
-
No onhan niitä paljon, jos muutosta haluaa, niin silloin on vaan kaivettava.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Tuli testailtua tänään. Sähköllä voi ajaa 147km/h kaasupoljinta käyttäen normaalisti, mutta tosiaan cruise ei suostu asettumaan yli 120km/h vauhtiin. Ellei koodaus onnistu niin tämä saa lähteä pikavauhtia eteenpäin
Ja juuri kun tuli tehtyä huima parannus ulkonäköön ja ajettavuuteen H&R jousilla
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Jos auto muuten on hyvä ja laitettu mieleiseksi, ratkaiseeko oikeasti vajaan kymmenen minuutin motariajo ilman vakkaria koko auton kohtalon? Tässä oletettu, että akullisella pääsee noin 20 kilsaa yli rajoituksen olevaa motarivauhtia. Todellinen varmaan vähän pienempikin. Toivottavasti koodaus onnistuu.Originally posted by pyroz View PostTuli testailtua tänään. Sähköllä voi ajaa 147km/h kaasupoljinta käyttäen normaalisti, mutta tosiaan cruise ei suostu asettumaan yli 120km/h vauhtiin. Ellei koodaus onnistu niin tämä saa lähteä pikavauhtia eteenpäin
Ja juuri kun tuli tehtyä huima parannus ulkonäköön ja ajettavuuteen H&R jousilla
i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Kyllä se ratkaisee. Ja ei suinkaan 20km/h todellista yli rajoitusten ole tarve päästellä menemään, vaan 120km/h rajoituksella pitää saada cruiseen 130-135, eli todellista jotain sieltä väliltä.Originally posted by PNM2 View PostJos auto muuten on hyvä ja laitettu mieleiseksi, ratkaiseeko oikeasti vajaan kymmenen minuutin motariajo ilman vakkaria koko auton kohtalon? Tässä oletettu, että akullisella pääsee noin 20 kilsaa yli rajoituksen olevaa motarivauhtia. Todellinen varmaan vähän pienempikin. Toivottavasti koodaus onnistuu.
Laitoinpa viestiä myös Bimmercode sovelluksen tukeen ja kuittasivat sieltä selvittävänsä josko olisi mahdollista.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Minusta LCI 530e xdrivellä saa cruisen sähkölläkin 140km/h mittarinopeuteen asti. Eilen viimeksi ajelin sähköllä kaiketi 125kmh cruiseen asetettuna. Täytyypä varmistaa vielä tässä joku päivä. Ei kyllä sikäli niin hirvittävän tarpeellista cruisella sähköllä tuota kyytiä, että akku kuluu aika vauhdilla tuolla vauhdilla. Mutta toki kaikki keinotekoiset rajoitteet kiukuttaa. :thinkOriginally posted by pyroz View PostTuli testailtua tänään. Sähköllä voi ajaa 147km/h kaasupoljinta käyttäen normaalisti, mutta tosiaan cruise ei suostu asettumaan yli 120km/h vauhtiin. Ellei koodaus onnistu niin tämä saa lähteä pikavauhtia eteenpäin
Ja juuri kun tuli tehtyä huima parannus ulkonäköön ja ajettavuuteen H&R jousilla
Last edited by jj5; 28-04-2022, 14:40.
Comment
-
-
Tästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.
Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?
Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.
Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.
Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.Last edited by JKK; 26-07-2022, 20:33.
Comment
-
Originally posted by JKK View PostTästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.
Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?
Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.
Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.
Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.
Kyllä se on isommalla akulla. Pienempiakkuinen EI mene yli 40km missään olosuhteissa ja 30km ylityskin lienee nelivedolle vaikea paikka.
Ne on noi ladatun energian näytöt "hiukan" optimistisia sähköllä liikkuvissa kulkuneuvoissa
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Toisaalta mulla kyllä lataa sen 10kWh MyBMW:n mukaan, kun akku ladataan tyhjästä täyteen. Eiköhän toi ajettu kilsamäärä kuitenkin kerro parhaiten totuuden tai sitten sulla vaan on keskikulutus todella alhainen.Originally posted by JKK View PostTästä ketjusta ei oikein tahdo löytyä vastauksia itse otsikkoon. Minulla on nyt tuollainen 7/2019 530e X-Drive, joka myytiin minulle "uudemmalla akulla". Kyseessä suomiauto, jossa uudempi iDrive 7. Joten kaiken järjen mukaan pitäisi olla uudempaa mallia akun suhteen.
Kertokaapas muut x-drive-kuskit että minkä verran pääsette vastaavilla verrokeilla nyt kesäkelissä? Mitä range näyttää täyteen ladattuna ja minkä verran pääsette käytännössä sähköllä?
Tässä yksilössä idrive-näytössä on täydellä akulla lähtiessä lukemat 40-50km ja todellinenkin on jotakuinkin sen verran. Yleensä 40-45km tällä pääsee ilmastointi päällä.
Ihmettelen vaan, kun lataan auton täysin tyhjästä akusta täyteen, näyttää myBMW-sovellus että autoon olisi virrannut 8kwh virtaa? Onko tässä kuitenkaan uudempi akku vai voiko olla että on vanhempi akkumalli? Senkin vuoksi aloin epäilemään, koska autossa on vetomassa 0kg. Mielestäni kaikki 12,9kwh akustolla olevat nelivedot on hyväksytty vetomassalle.
Tunnin verran tutkailin asiaa ISTA:lla enkä löytänyt sieltä mitään kohtaa mistä olisi voinut tarkistaa akun kokonaiskapasiteetin. Ainoastaan kennojen sarjanumeroita jne. pääsi tutkimaan.
Mä ajelin kesällä reissua autolla ja käytännössä jokaisella akullisella ajoi sen noin 50 kilsaa. Samoin golfkentille ajellessa reilut 20 km suuntaansa tarkoittaa sitä, että koko edestakaisen matkan pääsee sähköllä.Last edited by PNM2; 27-07-2022, 08:24.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Keskikulutus pyörii minulla sähköajoissa about 21kwh/100km tuntumassa. Alle 20kwh kulutukseen en ainakaaan minä tahdo päästä millään. 50km hipova range taitaa kuitenkin vaatia about 19kwh/100km keskikulutusta?
Sen mitä noita ulkomaisia foorumeita lueskelin niin tuo 40-45km pitäisi ilmeisesti olla tyypillinen isompiakkuisen nelivedon toimintamatka.
Ja toisaalta edellinen G20 330e takavedolla meni 5-10km pidemmälle, joka saaattaisi olla ihan linjassaan tämän kanssa. Tosin ei senkään kanssa 50km range aina itsestäänselvyys ollut.
Comment

Comment