E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Tietääkö kukaan tai onko minkäänlaista havaintoa mistä tuon E24:n sisätilojen ja peräkontin pitäisi hengittää? Minulla auto kerää valtavasti kosteutta sisätiloihin ja peräkonttiin. Kosteus aivan pisaroituu pintoihin ja nyt, kun tuli pakkaset niin sehän jäätyi. Auto seisoi tuossa pitemmän aikaa ulkona, kun on vain kesäajossa ja ovia ei auottu niin kosteutta oli kertynyt sisätiloihin ja näytti aiheuttaneen vähän homeen alkuakin.

    Tuossa on varmaan ilmareiät menneet tukkoot tms. ja nyt pitäisi ne jostain löytää, ettei tarvi purkaa koko autoa.
    Kabiini hengittää takasivuikkunoiden takapuolella olevien listojen alta(takaa). Kontti ei käsittääkseni mistään. Heitä sinne talveksi säkillinen sellasta valkosta kissanhiekkaa (silikaatti) kangaskassiin purettuna. Se on samaa kamaa, mitä käytetään elektroniikkapaketeissa niissä pienissä pusseissa. Sen pitäisi syödä ihan hyvin kosteutta.

    Jos joku itseäni fiksumpi tietää tuon kontin hengityksestä, niin minäkin painiskelen sen kosteuden kanssa. Tekisi mieli laittaa sellaset e30:n vastaavat kumiläpälliset poistoventtiilit sinne takapuskurin yläpuolella olevan täytelistan taa.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:44.

    Leave a comment:


  • APA530
    replied
    E24 Madallus / iskarit ja jouset

    Onko kellään tietoa vm. 1976 633 Csi:n madalluksesta?
    Lähinnä mistä löytäisi alustasarjan kokonaisuudessaan (iskarit+jouset)

    Koni, eibach ym eivät tunne vanhemman mallin alustaa ollenkaan??

    Eli kyseinen alustasarja olisi hakusessa kunhan löytäisi jostain, saa tarjota!!

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    ATF ei väriltään liene mulle oikea, siispä ostin marmoritiskiltä CHF 7.1 ötkää.

    Laitoin puoli litraa, painelin jarrua ja kääntelin rattia 10 kertaa laidasta laitaan. Pinta laski, laitoin pari desiä lisää ja sama ratin kääntely ja jarrun painaminen.

    Nyt on nesteen pinta säiliössä yläreunan tasalla, teinkö tyhmästi?

    Edit: Eli onko nesteen pinta nyt liian korkealla?
    Last edited by ollyvai; 20-08-2011, 00:08. Reason: Täsmennys

    Leave a comment:


  • SPT
    replied
    E24 ohjaustehostimen öljyn määrä?
    Auto on 628 -84, ja ohjaustehostimen säiliössä on öljyn pinta kymmenisen senttiä säiliön yläreunasta. Se on varmaankin liian vähän, mutta miten täyteen se säiliö pitää täyttää?[/QUOTE]

    Moottori sammuksissa painele jarrupoljinta kunnes tehostusta ei enää ole (20 kertaa riittää varmasti). Tämän jälkeen ohjaustehostimen nesteen oikea pinta taso on 10mm alle säiliön yläreunan. Neste on siis Dextron III atf.

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    Tänks Raine, siirsin tämän kysymyksen tänne...



    E24 ohjaustehostimen öljyn määrä?
    Auto on 628 -84, ja ohjaustehostimen säiliössä on öljyn pinta kymmenisen senttiä säiliön yläreunasta. Se on varmaankin liian vähän, mutta miten täyteen se säiliö pitää täyttää?

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 23-06-2013, 23:03.

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Originally posted by V W View Post
    Toi ikusuusprojekti o vissiin vm81,mut käyttöönotettu loppuvuodest -80 ja varaosaraato on vm82.
    Yhen M535:n tekniikka o palasina jemmas ja siin ol hydraulitehostin,samaten yhen kaverin 518/M5:ssa.

    Ja miks kukaan ois tehny korinvaihdon käyttäen E24:sta kanta-autona?

    Tosa kaverin ämmäläises oli muuten kerran katsastussedän mielestä liian jäykkä jarrupoljin.
    Kumma kun saksalaiset insinöörit oli sen sellaseks suunnitelleet,kuitenkin parina aiempana vuotena ei moista vikaa havaittu,eikä parina vuotena jälkeenpäinkään.
    Juu no sullahan on sitten vielä e12 pohjainen,niissä on se perinteinen alipainetehostin.
    Jaa-a ei kyllä ymmärtänyt tuota korinvaihtojuttua? :think Suurimmassa osassa e12 ja e28 autoista on alipainetehostin joten eihän se tee silloin e24:sta kanta-autoa.

    Leave a comment:


  • V W
    replied
    Originally posted by MasaTDS View Post
    Jaa ensimmäisissä e12 pohjaisissa on ainakin normaali alipainetehostin,mulla on e28 pohjainen -83 mallinen auto kuten myös samanikäinen varaosaraato,joissa molemmissa jarrupommi ylipainetehostin,mutta onko autosi alkuperäinen vaiko korinvaihto,niissä toki voi olla ihan mitä vaan.
    Toi ikusuusprojekti o vissiin vm81,mut käyttöönotettu loppuvuodest -80 ja varaosaraato on vm82.
    Yhen M535:n tekniikka o palasina jemmas ja siin ol hydraulitehostin,samaten yhen kaverin 518/M5:ssa.

    Ja miks kukaan ois tehny korinvaihdon käyttäen E24:sta kanta-autona?

    Tosa kaverin ämmäläises oli muuten kerran katsastussedän mielestä liian jäykkä jarrupoljin.
    Kumma kun saksalaiset insinöörit oli sen sellaseks suunnitelleet,kuitenkin parina aiempana vuotena ei moista vikaa havaittu,eikä parina vuotena jälkeenpäinkään.
    Last edited by V W; 11-08-2010, 00:33. Reason: off topic

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Originally posted by V W View Post
    Kyllä mulla on alipainetehostin sekä ikuisuusprojektissa että varaosaraadossa.

    Noi alkupään mallit on ehkä läheisintä sukua e12 ja uudemmat e28
    Jaa ensimmäisissä e12 pohjaisissa on ainakin normaali alipainetehostin,mulla on e28 pohjainen -83 mallinen auto kuten myös samanikäinen varaosaraato,joissa molemmissa jarrupommi ylipainetehostin,mutta onko autosi alkuperäinen vaiko korinvaihto,niissä toki voi olla ihan mitä vaan.

    Leave a comment:


  • ormy
    replied
    Mistäkäs kohdasta kattoluukun etutyhjennysputkien vedet pitäisi valua pois? Eli missä kohdassa on niiden vesien poistoreiät? En millään löydä niitä reikiä ja vettä tulee nyt melkein koko alasauman matkalta. Tai no toisen niistä löydän, sen joka on noin "keskellä ovea". Mutta niitä ilmeisesti pitäisi olla kaksi, eli toisen reiän pitäisi olla lähempänä eturengasta?

    Leave a comment:


  • V W
    replied
    Originally posted by MasaTDS View Post
    Tekniikkahan noissa on tuttua ja turvallista old schoolia,paitsi jarrut on ylipainetehostetut eikä tavanomaista alipainetoimista jarrutehostinta autossa ole,vaan paineistettu hydraulinen pallo hoitaa jarrujen tehostuksen.
    Kyllä mulla on alipainetehostin sekä ikuisuusprojektissa että varaosaraadossa.

    Noi alkupään mallit on ehkä läheisintä sukua e12 ja uudemmat e28

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Sen verran vielä tarkennusta, että mielestäni nuo takaikkunat laskevat n. 2/3 alas. Ilmeisesti takalokasuojassa ei ole tilaa enempää. Kasissahan tuo on ratkaistu eri tavalla, ikkuna taittuu hassusti alaspäin, joten koko kyljen saa ns. auki kuten coupe-Mersuissakin .

    Vanhana autona ruostetta varmaan löytyy joka yksilöstä. Lokasuojankaaret katsoisin ensimmäisenä sekä alustan kunnon.

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Ei tainnut vielä olla E24 koppaan tällaista topikkia, jos on niin voi sitten poistaa tämän.

    Onko noissa E24 korisissa mitään omia jippojaan mitä kannattaa eritoten tarkastella jos tuollaista olisi hommailemassa? Vanha autohan jo kyseessä eli mistä nämä ensimmäisenä ruostuu? Moottori ja laatikko (635)varmaan on lähes samaa kauraa kuin esim. E34 535? Silloin olisi se puoli jo jokseenkin tuttua..

    Aukeaako noissa myös takasivuikkunat?
    Tähän tekee mieli kirjoittaa että kyllähän nuo ruostuu...Katso vaikka hieman alkuosviittaa minun projektitopikistani ,eikä tuo minun autoni uskoakseni ole edes huonoimmasta päästä..
    Eli lokasuojat ja korin pintapellithän noihin maksaa aivan käsittämättömästi,kuten esim.etulokasuoja n.700-900€/kpl. Mutta palkit lokasuojien alta ja muut keulan rakenteet,helmat sisä+ulko kaikki korin liitos saumat,yms.ovat alttiita ruostumiselle kuten monissa muissakin vanhoissa autoissa,itse olen nuo jo korjannut,joten saa varmasti nauttia myös ajamisen ilosta pian.Autoni ei ole myytävänä,joten sitä on turha kysyä
    Takasivuikkunat aukeavat sähköllä alaspäin n.puoleenväliin saakka.Tekniikkahan noissa on tuttua ja turvallista old schoolia,paitsi jarrut on ylipainetehostetut eikä tavanomaista alipainetoimista jarrutehostinta autossa ole,vaan paineistettu hydraulinen pallo hoitaa jarrujen tehostuksen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    started a topic E24 kysymyksiä ja vastauksia

    E24 kysymyksiä ja vastauksia

    Ei tainnut vielä olla E24 koppaan tällaista topikkia, jos on niin voi sitten poistaa tämän.

    Onko noissa E24 korisissa mitään omia jippojaan mitä kannattaa eritoten tarkastella jos tuollaista olisi hommailemassa? Vanha autohan jo kyseessä eli mistä nämä ensimmäisenä ruostuu? Moottori ja laatikko (635)varmaan on lähes samaa kauraa kuin esim. E34 535? Silloin olisi se puoli jo jokseenkin tuttua..

    Aukeaako noissa myös takasivuikkunat?
Working...
X