E24 ohjaustehostimen öljyn määrä?
Auto on 628 -84, ja ohjaustehostimen säiliössä on öljyn pinta kymmenisen senttiä säiliön yläreunasta. Se on varmaankin liian vähän, mutta miten täyteen se säiliö pitää täyttää?[/QUOTE]
Moottori sammuksissa painele jarrupoljinta kunnes tehostusta ei enää ole (20 kertaa riittää varmasti). Tämän jälkeen ohjaustehostimen nesteen oikea pinta taso on 10mm alle säiliön yläreunan. Neste on siis Dextron III atf.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E24 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tänks Raine, siirsin tämän kysymyksen tänne...
E24 ohjaustehostimen öljyn määrä?
Auto on 628 -84, ja ohjaustehostimen säiliössä on öljyn pinta kymmenisen senttiä säiliön yläreunasta. Se on varmaankin liian vähän, mutta miten täyteen se säiliö pitää täyttää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by V W View PostToi ikusuusprojekti o vissiin vm81,mut käyttöönotettu loppuvuodest -80 ja varaosaraato on vm82.
Yhen M535:n tekniikka o palasina jemmas ja siin ol hydraulitehostin,samaten yhen kaverin 518/M5:ssa.
Ja miks kukaan ois tehny korinvaihdon käyttäen E24:sta kanta-autona?
Tosa kaverin ämmäläises oli muuten kerran katsastussedän mielestä liian jäykkä jarrupoljin.
Kumma kun saksalaiset insinöörit oli sen sellaseks suunnitelleet,kuitenkin parina aiempana vuotena ei moista vikaa havaittu,eikä parina vuotena jälkeenpäinkään.
Jaa-a ei kyllä ymmärtänyt tuota korinvaihtojuttua? :think Suurimmassa osassa e12 ja e28 autoista on alipainetehostin joten eihän se tee silloin e24:sta kanta-autoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MasaTDS View PostJaa ensimmäisissä e12 pohjaisissa on ainakin normaali alipainetehostin,mulla on e28 pohjainen -83 mallinen auto kuten myös samanikäinen varaosaraato,joissa molemmissa jarrupommi ylipainetehostin,mutta onko autosi alkuperäinen vaiko korinvaihto,niissä toki voi olla ihan mitä vaan.
Yhen M535:n tekniikka o palasina jemmas ja siin ol hydraulitehostin,samaten yhen kaverin 518/M5:ssa.
Ja miks kukaan ois tehny korinvaihdon käyttäen E24:sta kanta-autona?
Tosa kaverin ämmäläises oli muuten kerran katsastussedän mielestä liian jäykkä jarrupoljin.
Kumma kun saksalaiset insinöörit oli sen sellaseks suunnitelleet,kuitenkin parina aiempana vuotena ei moista vikaa havaittu,eikä parina vuotena jälkeenpäinkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by V W View PostKyllä mulla on alipainetehostin sekä ikuisuusprojektissa että varaosaraadossa.
Noi alkupään mallit on ehkä läheisintä sukua e12 ja uudemmat e28
Leave a comment:
-
-
Mistäkäs kohdasta kattoluukun etutyhjennysputkien vedet pitäisi valua pois? Eli missä kohdassa on niiden vesien poistoreiät? En millään löydä niitä reikiä ja vettä tulee nyt melkein koko alasauman matkalta. Tai no toisen niistä löydän, sen joka on noin "keskellä ovea". Mutta niitä ilmeisesti pitäisi olla kaksi, eli toisen reiän pitäisi olla lähempänä eturengasta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MasaTDS View PostTekniikkahan noissa on tuttua ja turvallista old schoolia,paitsi jarrut on ylipainetehostetut eikä tavanomaista alipainetoimista jarrutehostinta autossa ole,vaan paineistettu hydraulinen pallo hoitaa jarrujen tehostuksen.
Noi alkupään mallit on ehkä läheisintä sukua e12 ja uudemmat e28
Leave a comment:
-
-
Sen verran vielä tarkennusta, että mielestäni nuo takaikkunat laskevat n. 2/3 alas. Ilmeisesti takalokasuojassa ei ole tilaa enempää. Kasissahan tuo on ratkaistu eri tavalla, ikkuna taittuu hassusti alaspäin, joten koko kyljen saa ns. auki kuten coupe-Mersuissakin .
Vanhana autona ruostetta varmaan löytyy joka yksilöstä. Lokasuojankaaret katsoisin ensimmäisenä sekä alustan kunnon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Haju69 View PostEi tainnut vielä olla E24 koppaan tällaista topikkia, jos on niin voi sitten poistaa tämän.
Onko noissa E24 korisissa mitään omia jippojaan mitä kannattaa eritoten tarkastella jos tuollaista olisi hommailemassa? Vanha autohan jo kyseessä eli mistä nämä ensimmäisenä ruostuu? Moottori ja laatikko (635)varmaan on lähes samaa kauraa kuin esim. E34 535? Silloin olisi se puoli jo jokseenkin tuttua..
Aukeaako noissa myös takasivuikkunat?
Eli lokasuojat ja korin pintapellithän noihin maksaa aivan käsittämättömästi,kuten esim.etulokasuoja n.700-900€/kpl. Mutta palkit lokasuojien alta ja muut keulan rakenteet,helmat sisä+ulko kaikki korin liitos saumat,yms.ovat alttiita ruostumiselle kuten monissa muissakin vanhoissa autoissa,itse olen nuo jo korjannut,joten saa varmasti nauttia myös ajamisen ilosta pian.Autoni ei ole myytävänä,joten sitä on turha kysyä
Takasivuikkunat aukeavat sähköllä alaspäin n.puoleenväliin saakka.Tekniikkahan noissa on tuttua ja turvallista old schoolia,paitsi jarrut on ylipainetehostetut eikä tavanomaista alipainetoimista jarrutehostinta autossa ole,vaan paineistettu hydraulinen pallo hoitaa jarrujen tehostuksen.
Leave a comment:
-
-
E24 kysymyksiä ja vastauksia
Ei tainnut vielä olla E24 koppaan tällaista topikkia, jos on niin voi sitten poistaa tämän.
Onko noissa E24 korisissa mitään omia jippojaan mitä kannattaa eritoten tarkastella jos tuollaista olisi hommailemassa? Vanha autohan jo kyseessä eli mistä nämä ensimmäisenä ruostuu? Moottori ja laatikko (635)varmaan on lähes samaa kauraa kuin esim. E34 535? Silloin olisi se puoli jo jokseenkin tuttua..
Aukeaako noissa myös takasivuikkunat?Tags: None
- Stuck
-
Leave a comment: