Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kal3
    replied
    Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
    Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Aika jännä. E30:ssä bägillisen rattiakseli on nimenomaan pidempi. Bägiratti pois, bägitön tilalle ja ratin yläpuolelle (mutterin alle) ylim holkki ja homma sillä selvä. Vain viikset pitää vaihtaa bägittömän mallisiksi, mutta niitähän on koko maailma täynnä. Bägillinen ratti tulee n.2cm lähemmäs, kuin bägitön, siksi myös viikset ovat varsistaan taivutetut niin, että tulevat lähemmäs kuljettajaa. Tuohon kun asentaa bägittömän ratin, niin viikset ovat melkein ratissa kiinni. Jännä homma, että noissa muissa homma on toteutettu erilailla. E30:ssä ratin vaihto 20min homma, mutta näissä ilmeisesti aikamoinen savotta.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Bägillinen akseli on lyhyempi. Lisäksi muovit eivät sovi.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa.
    Miksei voi? Miksi rattiakseli pitäisi vaihtaa?

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa. Toisin päin tuskin tulee tarvetta, sanotaan vaikka esteettisistä syistä.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Dubl.
    Last edited by van cleef; 24-09-2016, 21:40.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Järjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.
    Minullekin hiukan hämärän peitossa tarkat boorien muutokset. Kauan sitten sotin lontoolaisesta purkamosta E24 M635CSi:n ratin, joka irroitettiin rattiputkesta. Kotona tökkäsin suoraan kiinni -78 E12 528:iin. ETK:n mukaan näyttää E24:sen rattiakseli muuttuneen 9/85, eli lienee sitten ollut 9/82-9/85 harvempi.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by mualari View Post
    ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
    Originally posted by TFV View Post
    E12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.
    Järjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by mualari View Post
    ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
    E12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.

    Leave a comment:


  • mualari
    replied
    ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Vilkun merkkivalo toimii oudosti. Autohan on pre-malli, eli vilkun merkkivaloja ei ole kahta kuten uudemmissa.

    Kun laitan vilkun vasemmalle, merkkivalo toimii normaalisti (=vilkkuu)
    Kun laitan vilkun oikealle, merkkivalo vilkauttaa vain kerran.
    Muutoin vilkut toimivat normaalisti.

    Mistä vois vikaa etsiä? Onko vääräntyyppinen vilkkurele vai mikä?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Mitäs öljyä perään ja laatikkoon?

    Kyseessä 635csi -81. avoin perä ja laatikkona dogleg getrac.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    En usko että linjassa mitään vikaa, muuta säätimeen laittasin vaihtoon


    ot: s50b32 ollut tuota bensanpaineen säädin ongelmaa vanhuuttaa jumii tai raottuu. juuri tuossa koneessa pitää olla se 5bar.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by t-muckle View Post
    No joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.

    Mikäs tässä opiskellessa...
    Voisikos bensanpaineensäädin taikka paluulinja olla tukossa? Paluuletkua irti, ja katsoo, tuleeko sieltä mitään. Oma oireili vähän tuohon suuntaan, joskaan ei noin pahasti. Bensanpainet huiteli josakin likempänä viittä baria

    Leave a comment:


  • t-muckle
    replied
    No joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.

    Mikäs tässä opiskellessa...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎