E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Mikä perä on E24 635 Csi:ssä vm. 1985?

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Älkää pistäkö vesiliuoksia noiden tiivisteiden väliin, ei se vesi sieltä pääse mihinkään kuivumaan ja kohta on paikat ruosteessa.

    Dinitrolin väritön kotelosuoja on hyvää stuffia noihin ja varsinkin tuulilasintiivisteisiin, on samalla ruostesuojat tiivisteen urassa.



    -Timo
    Hyvä vinkki, näin jatkossa. Tosin tässähän tuo lista, mihin tiiviste uitetaan on alumiinia, mutta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    En ole keksinyt muuta konstia, kuin alottaa alusta.

    Ota b-pilarin ylänurkka käteen, ja pujota toisella kädellä tiivistettä uraan syöttäen a-pilarin juuresta sen listan päädystä. Menee kuin kiskoilla paikoilleen. Itse voitelin mäntysuopaliuoksella sumutepullosta sitä kiskoa samalla.

    Jos löydät tolkun hintaan uusia tiivisteitä, niin kerro minullekin.
    Älkää pistäkö vesiliuoksia noiden tiivisteiden väliin, ei se vesi sieltä pääse mihinkään kuivumaan ja kohta on paikat ruosteessa.

    Dinitrolin väritön kotelosuoja on hyvää stuffia noihin ja varsinkin tuulilasintiivisteisiin, on samalla ruostesuojat tiivisteen urassa.



    -Timo

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by kal3 View Post
    Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
    Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?
    En ole keksinyt muuta konstia, kuin alottaa alusta.

    Ota b-pilarin ylänurkka käteen, ja pujota toisella kädellä tiivistettä uraan syöttäen a-pilarin juuresta sen listan päädystä. Menee kuin kiskoilla paikoilleen. Itse voitelin mäntysuopaliuoksella sumutepullosta sitä kiskoa samalla.

    Jos löydät tolkun hintaan uusia tiivisteitä, niin kerro minullekin.

    Leave a comment:


  • kal3
    replied
    Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
    Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Aika jännä. E30:ssä bägillisen rattiakseli on nimenomaan pidempi. Bägiratti pois, bägitön tilalle ja ratin yläpuolelle (mutterin alle) ylim holkki ja homma sillä selvä. Vain viikset pitää vaihtaa bägittömän mallisiksi, mutta niitähän on koko maailma täynnä. Bägillinen ratti tulee n.2cm lähemmäs, kuin bägitön, siksi myös viikset ovat varsistaan taivutetut niin, että tulevat lähemmäs kuljettajaa. Tuohon kun asentaa bägittömän ratin, niin viikset ovat melkein ratissa kiinni. Jännä homma, että noissa muissa homma on toteutettu erilailla. E30:ssä ratin vaihto 20min homma, mutta näissä ilmeisesti aikamoinen savotta.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Bägillinen akseli on lyhyempi. Lisäksi muovit eivät sovi.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa.
    Miksei voi? Miksi rattiakseli pitäisi vaihtaa?

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa. Toisin päin tuskin tulee tarvetta, sanotaan vaikka esteettisistä syistä.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Dubl.
    Last edited by van cleef; 24-09-2016, 20:40.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Järjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.
    Minullekin hiukan hämärän peitossa tarkat boorien muutokset. Kauan sitten sotin lontoolaisesta purkamosta E24 M635CSi:n ratin, joka irroitettiin rattiputkesta. Kotona tökkäsin suoraan kiinni -78 E12 528:iin. ETK:n mukaan näyttää E24:sen rattiakseli muuttuneen 9/85, eli lienee sitten ollut 9/82-9/85 harvempi.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by mualari View Post
    ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
    Originally posted by TFV View Post
    E12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.
    Järjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by mualari View Post
    ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
    E12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.

    Leave a comment:


  • mualari
    replied
    ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Vilkun merkkivalo toimii oudosti. Autohan on pre-malli, eli vilkun merkkivaloja ei ole kahta kuten uudemmissa.

    Kun laitan vilkun vasemmalle, merkkivalo toimii normaalisti (=vilkkuu)
    Kun laitan vilkun oikealle, merkkivalo vilkauttaa vain kerran.
    Muutoin vilkut toimivat normaalisti.

    Mistä vois vikaa etsiä? Onko vääräntyyppinen vilkkurele vai mikä?

    Leave a comment:

Working...
X