Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E24 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Aika jännä. E30:ssä bägillisen rattiakseli on nimenomaan pidempi. Bägiratti pois, bägitön tilalle ja ratin yläpuolelle (mutterin alle) ylim holkki ja homma sillä selvä. Vain viikset pitää vaihtaa bägittömän mallisiksi, mutta niitähän on koko maailma täynnä. Bägillinen ratti tulee n.2cm lähemmäs, kuin bägitön, siksi myös viikset ovat varsistaan taivutetut niin, että tulevat lähemmäs kuljettajaa. Tuohon kun asentaa bägittömän ratin, niin viikset ovat melkein ratissa kiinni. Jännä homma, että noissa muissa homma on toteutettu erilailla. E30:ssä ratin vaihto 20min homma, mutta näissä ilmeisesti aikamoinen savotta.
Leave a comment:
-
-
Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa. Toisin päin tuskin tulee tarvetta, sanotaan vaikka esteettisistä syistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostJärjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mualari View Postei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?Originally posted by TFV View PostE12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mualari View Postei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
Leave a comment:
-
-
ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
Leave a comment:
-
-
Vilkun merkkivalo toimii oudosti. Autohan on pre-malli, eli vilkun merkkivaloja ei ole kahta kuten uudemmissa.
Kun laitan vilkun vasemmalle, merkkivalo toimii normaalisti (=vilkkuu)
Kun laitan vilkun oikealle, merkkivalo vilkauttaa vain kerran.
Muutoin vilkut toimivat normaalisti.
Mistä vois vikaa etsiä? Onko vääräntyyppinen vilkkurele vai mikä?
Leave a comment:
-
-
Mitäs öljyä perään ja laatikkoon?
Kyseessä 635csi -81. avoin perä ja laatikkona dogleg getrac.
Leave a comment:
-
-
En usko että linjassa mitään vikaa, muuta säätimeen laittasin vaihtoon
ot: s50b32 ollut tuota bensanpaineen säädin ongelmaa vanhuuttaa jumii tai raottuu. juuri tuossa koneessa pitää olla se 5bar.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by t-muckle View PostNo joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.
Mikäs tässä opiskellessa...
Leave a comment:
-
-
No joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.
Mikäs tässä opiskellessa...
Leave a comment:
-
Leave a comment: