E24 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostÄlkää pistäkö vesiliuoksia noiden tiivisteiden väliin, ei se vesi sieltä pääse mihinkään kuivumaan ja kohta on paikat ruosteessa.
Dinitrolin väritön kotelosuoja on hyvää stuffia noihin ja varsinkin tuulilasintiivisteisiin, on samalla ruostesuojat tiivisteen urassa.
-Timo
Leave a comment:
-
Originally posted by Haatainen View PostEn ole keksinyt muuta konstia, kuin alottaa alusta.
Ota b-pilarin ylänurkka käteen, ja pujota toisella kädellä tiivistettä uraan syöttäen a-pilarin juuresta sen listan päädystä. Menee kuin kiskoilla paikoilleen. Itse voitelin mäntysuopaliuoksella sumutepullosta sitä kiskoa samalla.
Jos löydät tolkun hintaan uusia tiivisteitä, niin kerro minullekin.
Dinitrolin väritön kotelosuoja on hyvää stuffia noihin ja varsinkin tuulilasintiivisteisiin, on samalla ruostesuojat tiivisteen urassa.
-Timo
Leave a comment:
-
Originally posted by kal3 View PostMillä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?
Ota b-pilarin ylänurkka käteen, ja pujota toisella kädellä tiivistettä uraan syöttäen a-pilarin juuresta sen listan päädystä. Menee kuin kiskoilla paikoilleen. Itse voitelin mäntysuopaliuoksella sumutepullosta sitä kiskoa samalla.
Jos löydät tolkun hintaan uusia tiivisteitä, niin kerro minullekin.
Leave a comment:
-
Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?
Leave a comment:
-
Aika jännä. E30:ssä bägillisen rattiakseli on nimenomaan pidempi. Bägiratti pois, bägitön tilalle ja ratin yläpuolelle (mutterin alle) ylim holkki ja homma sillä selvä. Vain viikset pitää vaihtaa bägittömän mallisiksi, mutta niitähän on koko maailma täynnä. Bägillinen ratti tulee n.2cm lähemmäs, kuin bägitön, siksi myös viikset ovat varsistaan taivutetut niin, että tulevat lähemmäs kuljettajaa. Tuohon kun asentaa bägittömän ratin, niin viikset ovat melkein ratissa kiinni. Jännä homma, että noissa muissa homma on toteutettu erilailla. E30:ssä ratin vaihto 20min homma, mutta näissä ilmeisesti aikamoinen savotta.
Leave a comment:
-
Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa. Toisin päin tuskin tulee tarvetta, sanotaan vaikka esteettisistä syistä.
Leave a comment:
-
Originally posted by T3 View PostJärjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.
Leave a comment:
-
Originally posted by mualari View Postei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?Originally posted by TFV View PostE12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.
Leave a comment:
-
Originally posted by mualari View Postei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
Leave a comment:
-
ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
Leave a comment:
-
Vilkun merkkivalo toimii oudosti. Autohan on pre-malli, eli vilkun merkkivaloja ei ole kahta kuten uudemmissa.
Kun laitan vilkun vasemmalle, merkkivalo toimii normaalisti (=vilkkuu)
Kun laitan vilkun oikealle, merkkivalo vilkauttaa vain kerran.
Muutoin vilkut toimivat normaalisti.
Mistä vois vikaa etsiä? Onko vääräntyyppinen vilkkurele vai mikä?
Leave a comment:
Leave a comment: