Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by ¤kkk¤ View Post
    Olen tässä pohtinut, että mistä löytyy kohtuu hintaan varaosia yms.? Tällä hetkellä näyttää eBay olevan paras väylä hankkia palikkaa? Onko kukaan hankkinut varaosia tai kokonaista autoa esim. UK, USA, Japanin tai Dubain suunnilta?
    Saksan marmori? Saksalaisilta tukkureilta saa paljon esim. OEM-laatuista osaa alustaan, esim. Profiteile.

    Sinulla on ostoilmoitus oikeasta etuvilkusta. Minulla on sellainen hyllyssä (en myy), mutta ostin sellaisen 4 vuotta sitten uutena marmorilta eli oli ainakin silloin vielä saatavilla eikä maksanut maltaita.

    Leave a comment:


  • ¤kkk¤
    replied
    e24 varaosat

    Olen tässä pohtinut, että mistä löytyy kohtuu hintaan varaosia yms.? Tällä hetkellä näyttää eBay olevan paras väylä hankkia palikkaa? Onko kukaan hankkinut varaosia tai kokonaista autoa esim. UK, USA, Japanin tai Dubain suunnilta?

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    Kiitos, pitää surffailla nuo laatikoiden ulkonäköerot.
    Nuoruudestani muistelen, että oli olemassa vain "iso" Getrag ja "Pieni" Getrag

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Iskarit on M635:ssä omansa, samoin kuin etujouset.
    Edellisellä sivulla oli kirjoitettu, ttä vertailu 12v. 635-malliin olisi riittävä. Minä olen hiukan heikoilla jäillä kun en ole niin asian parissa enää kymmenneen vuoteen ollut että tietäsin tänään vaadittavista säännöksistä.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Tarkistitko myös iskarit ja jouset. En muista onko eroja.
    Iskarit on M635:ssä omansa, samoin kuin etujouset. Takajouset on samaa kamaa kaikissa e24:ssa. Kuvittelin, että alkuperäinen sport suspension olisi sama, kuin M allissa, mutta ei sitten ilmeisesti ollutkaan.

    Eri asia on sitten, tartutaanko tähän muutoskatsastuksessa, kun sitten on kuitenkin ok laittaa mitä vaan tarvikekuraa jatkossa.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by ollyvai View Post
    Tänks Raipe, auto on -84.
    Kaikille, käsittääkseni jarrut ja alusta ovat samat, paitsi takakallistuksenvakaaja, joka on pikkukoneisessa 2mm. ohuempi, ja kiinnikkeet ovat erilaiset.
    Myös vaihdelaatikko on kai eri, mutta mitä eroa on 260/5 ja 260/6 malleilla, ja vaikuttaako se katsastukseen?
    Tarkistitko myös iskarit ja jouset. En muista onko eroja.

    Vaihdelaatikoiden erona on se, että /6 on rajummilla sisäkamoilla ja pohjassa on pitkät jäähdytysrivat tunnistamiseksi. Niitä on käytetty M30 kuutoskoneen yhteydessä 635CSi -malleissa E24-korissa, 530i- ja 535i -malleissa E34-korissa ja 730i- ja 735i-malleissa E32-korissa. Mahdollisesti myös 535i- ja M535i-malleissa E28-korin viimeisinä vuosina.

    260/5 on enemmän tunnettu M20-koneen perästä. Yleisin 5-vaihteinen E30-korissa. Laatikkoa on siis tehty kaksilla kuorilla: M30- ja M20-pulttijakoihin. Kummassakin on kiinteä kytkinkoppa.

    Jos sinulla ei ole koneenmukana 260/6 laatikkoa, käyttäisin auton omaa vanhaa laatikkoa ja koittaisin meneekö läpi. Se kestää harrastekäytössä todennäköisesti auton iän.
    Jos ei mene leimasta läpi, hankit 260/6-laatikon. Olen niitä myynyt 450/€ kpl.
    Last edited by 9313juha; 10-09-2015, 15:27.

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    Moi Raipe, auto on mallia -84.
    Kaikille, tähän mennessä olen sen verran tutkinut, että saman vuoden 635 malliin verrattuna ainoastaan kallistuksenvakaaja takana on kaksi milliä paksumpi, ja sen kiinnikkeet ovat kiinnitetty eri tavalla.

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    Tänks Raipe, auto on -84.
    Kaikille, käsittääkseni jarrut ja alusta ovat samat, paitsi takakallistuksenvakaaja, joka on pikkukoneisessa 2mm. ohuempi, ja kiinnikkeet ovat erilaiset.
    Myös vaihdelaatikko on kai eri, mutta mitä eroa on 260/5 ja 260/6 malleilla, ja vaikuttaako se katsastukseen?

    Leave a comment:


  • Raipeee
    replied
    [QUOTE=ollyvai;3606130]Kiitos kummallekin! Soitin katsastusukkelille, ja hän sanoi, että erot mallisarjan tehokkaimpaan pitää selvittää. Onko M635 samaa mallisarjaa, hän ei osannut sanoa.
    Eli, vakio 628 verrattuna vakio 635, mitä tarvitsee vaihtaa moottorin lisäksi? Tehonlisäys ei tällaisella muutoksella pitäisi olla ongelma.

    Moi.
    Jos konttorin setä puhui mallisarjan tehokkaimman olevan vertailun kohde. Niin silloin verokki on m635, koska kaikki e24 ovat samassa mallisarjassa. Itse joudun ainakin näin toimimaan vuonna 2008 muutoskatsastuksen yhteydessä.
    Riippuu tosin inssistäkin. m635 ja 635 erot eivät ole suuret. Etujarrut pitää vaihtaa isompiin ja etu ja taka vakaajat paksummiksi. Mutta vertaa nyt ensin onko 628 ja 635 alusta eroja välttämättä ei ole. En jaksa nyt puhelimella ruveta vertaamaan. Mitä vuosimalli autosi on?

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    Kiitos kummallekin! Soitin katsastusukkelille, ja hän sanoi, että erot mallisarjan tehokkaimpaan pitää selvittää. Onko M635 samaa mallisarjaa, hän ei osannut sanoa.
    Eli, vakio 628 verrattuna vakio 635, mitä tarvitsee vaihtaa moottorin lisäksi? Tehonlisäys ei tällaisella muutoksella pitäisi olla ongelma.
    Tässä teille video asioista, jotka varmaan tiesitte. Viihdyttävä kuitenkin.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Raipeee View Post
    Helppo ja nopea vastaus. Alustan tarvitsee vastata m635 koska kaikki e24 ovat tyypitetty samaan sarjaan. Vakaajat paksumpiin ja jarrut suuremmiksi
    väärä vastaus. ei alustaa tarvitse ylipäivittää jos haluaa vaihtaa 635:n moottorin. Riittää että vastaa mallia 635.
    Ainoastaan jos haluaa sitten yhdenkään hepan lisää 635:een tulee alusta päivittää vastaamaan mallia M635.

    Leave a comment:


  • Raipeee
    replied
    Originally posted by ollyvai View Post
    Mistä saisi tietoa, mitä eroa alustassa, jarruissa yms. on mallien 628 -84 ja 635 -84 välillä? Eli jos vaihdan koneen, mitä muuta pitää vaihtaa?
    Helppo ja nopea vastaus. Alustan tarvitsee vastata m635 koska kaikki e24 ovat tyypitetty samaan sarjaan. Vakaajat paksumpiin ja jarrut suuremmiksi

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by ollyvai View Post
    Mistä saisi tietoa, mitä eroa alustassa, jarruissa yms. on mallien 628 -84 ja 635 -84 välillä? Eli jos vaihdan koneen, mitä muuta pitää vaihtaa?
    Esim tuolta: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/

    Sieltä valitset classic ja sitten e24 ja sitten omaa mallia vastaavan. Toiseen ikkunaan sitten sen mihin haluat päivittää. Siitä vertailemaan. Jarrujen, alustan ja voimansiirron osalta vertailu. Tosin voimansiirto ei taida olla niin must juttu, riippuu konttorista. Lähinnä kai noissa on perävälityksessä eroa, jolloin osanumerokin on tietenkin eri...

    Joillekin konttoreille kelpaa myös esim Motonetin varaosaluettelon mukaan tehty vertailu...

    Leave a comment:


  • ollyvai
    replied
    628 ja 635 erot?

    Mistä saisi tietoa, mitä eroa alustassa, jarruissa yms. on mallien 628 -84 ja 635 -84 välillä? Eli jos vaihdan koneen, mitä muuta pitää vaihtaa?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by basso72 View Post
    Ylin,sisempi,ulompi
    Kiitokset

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎