Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haatainen
    replied
    Nyt kun foorumilla on muitakin aktviisia kutosen kanssa räplääjiä, niin uusinpa kysymyksen:

    Mikä on niitten kattolistojen alapuolisten osien tummahkon metallihohtoharmaan värikoodi? Käsittääkseni väri on sama kaikissa kakkosnelosissa?

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Koneenkorvat on e34 lohkossa eri paikassa, kuin e24 (/e28) -lohkossa, eikä uudemmassa lohkossa ole paikkoja vanhan mallin korville. Tässä joudut siis hiukan soveltamaan.

    Onkos tuo sinun e24 loppuvuotisia -82, eli e28 pohjaisella alustalla, vai vielä e12 -pohjaisella?. Ainakin tuohon tuoreempaan öpohja ja pumppu pitäs käydä siitä 28:sta. Vanhempaankin voi käydä, mutta tästä en ole varma.

    Samoin, jos tuo on tuoreempaa tekoa, niin taka-akseli pitäs käydä siitä 28:sta
    Loppuvuoden malli joten e28:n alustalla. Moottorin kannakeiden kanssa tiesinkin tulevan ongelmia. Autossa ollut siis typ188 perä tehtaalta (628Csi) ja ajattelinkin että onnistuisiko päivitys typ210 perälle tuollaisilla e23 palikoilla kun sellaiset olisi tiedossa.

    Tallista löytyy myös eräs tuntematon m30 öpohja jossa pahka keskellä. Joskus ostin sen e28:n öljypohjana ja jouduin hieman kusetetuksi. -79 vuoden leima siinä on joten lienee e12? Se ei ainakaan käy tuon uudemman m30 moottorin kanssa sillä uudemmassa näkyy osa laatikon pulteistakin tulevan öljypohjaan kiinni

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Pari kysymystä ilmennyt tässä projektin kanssa touhutessa..

    2. Koneeksi tulossa uudemman sarjan M30 (E34) keulilta. Sen tiedän että ö-pohjan kanssa tulee ongelmia. Käykö siis E24 M30 öljypohja suoraan tuohon uudempaan lohkoon? Samalla joutuu tietysti ö-pumpunkin etsimään E24:sesta. Lisäksi pihassa nököttää -82 vuosmallin E28 M30B28, tämänkään ö-pohjasta tai pumpusta ei taida olla hyötyä..?

    Koneenkorvat on e34 lohkossa eri paikassa, kuin e24 (/e28) -lohkossa, eikä uudemmassa lohkossa ole paikkoja vanhan mallin korville. Tässä joudut siis hiukan soveltamaan.

    Onkos tuo sinun e24 loppuvuotisia -82, eli e28 pohjaisella alustalla, vai vielä e12 -pohjaisella?. Ainakin tuohon tuoreempaan öpohja ja pumppu pitäs käydä siitä 28:sta. Vanhempaankin voi käydä, mutta tästä en ole varma.

    Samoin, jos tuo on tuoreempaa tekoa, niin taka-akseli pitäs käydä siitä 28:sta

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Pari kysymystä ilmennyt tässä projektin kanssa touhutessa..

    1. Käykö E23 TYP210 perä kehtoineen päivineen (+tukivarret ja jarrut) tuohon E24 TYP188 akseliston paikalle? BMWfansin mukaan ei ainakaan samat osanro:t ole ja kuvissakin erilaiset.

    2. Koneeksi tulossa uudemman sarjan M30 (E34) keulilta. Sen tiedän että ö-pohjan kanssa tulee ongelmia. Käykö siis E24 M30 öljypohja suoraan tuohon uudempaan lohkoon? Samalla joutuu tietysti ö-pumpunkin etsimään E24:sesta. Lisäksi pihassa nököttää -82 vuosmallin E28 M30B28, tämänkään ö-pohjasta tai pumpusta ei taida olla hyötyä..?

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Onko jollain fakta tietoa, minkä vuoksi -83 abs jarrullisessa 635csi:ssä on etupään jarruputket vedetty alunperin monelle kiepille konehuoneeseen, tehostimena toimii tuo hydraulipallo?
    Itse en keksi mitään järkeä/selitystä miksi insinööri on näin suunnitellut ja voiko nuo korvata lyhemmillä putkilla ilman noita turhia kieppejä siten että jarrut vielä toimivat normaalisti?

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    E28 pohjaisen pallonivelet

    Olen antanut itselleni joskus kertoa, että teräksisiin tukvarsiin voi vaihtaa pallonivelet, kun vaan on prässi käytettävissä. Kysymys kuuluukin, mitkä nivelet pitää kaupasta ostaa, että ovat vaihtokelpoiset. Toki merkki mielellään saisi olla jotakin laadukasta

    Tämähän toki pätee sitten myös e28:in ja ainakin poikittaisten tukivarsien osalta myös e34:än

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kyllä ainakin itse sain omaan -85 vuosimalliin haettua. Lyhyt oli lista .
    Tuosta -82 vuosmallin kopasta ei 'options' valikkoa löytynyt. Sama homma myös todettu -82 vuosmallin 528i:llä.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kyllä ainakin itse sain omaan -85 vuosimalliin haettua. Lyhyt oli lista .

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Mistä näihin vanhuksiin saa varustelistaa? Netistiä bmw:n sivujen kautta ei löytynyt ollenkaan sitä "options" valikkoa. Auto siis 628Csi vuosimallia 1982.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Originally posted by MasaTDS View Post
    En tiä mitä kannattaa maksaa mutta minä myyn 30€ sarja paskoilla kumeilla.

    Onko tietoa käykö tuo keskikuppi bbs muihin vanteihin? esim 15"

    Leave a comment:


  • MasaTDS
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    Mitä niistä kannattais maksaa? Kummeilla ehkä ajaa kesän.
    Eikö noi olisi kova sana e24 jos museoitu?
    En tiä mitä kannattaa maksaa mutta minä myyn 30€ sarja paskoilla kumeilla.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Mitä niistä kannattais maksaa? Kummeilla ehkä ajaa kesän.
    Eikö noi olisi kova sana e24 jos museoitu?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jouni.325 View Post
    Onko tuollaiset millisarjan vanteet kuinka arvokkaa? Koko olis 16.4"
    Vanteilla ei taida kovin kummoista arvoa olla, kumeilla enemmänkin.

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Onko tuollaiset millisarjan vanteet kuinka arvokkaa? Koko olis 16.4"

    Leave a comment:


  • MYM5
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    Budjetti noin 6-8te ( Itse toin maaliskuussa saksasta M635) jos saa kysyä kuinka paljon maksoit autosta oliko paljon vikoja :think ja löysitkö auton netistä vai muualta esim lehdet.
    Auto löytyi mobile.de kautta. Vanhoissa autoissa on aina jotakin pieniä vikoja, mutta tässä yksilössä ei mitään vakavaa. Ostohinnan pidän salaisuutena. Tuolla 6-8te budjetilla kannattaa katsoa autoja suomesta. Syksyllä hinnat ovat varmasti alhaisemmat ja ostoilmoitus kannattaa laittaa, vaikka keltaiseenpörssiin tai bmwclubin sivuille.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎