Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #16
    Aika monta E38:ia olen elämässäni nähnyt, joista osa faceliftejä ja osa vanhempaa kaliiberia ja ne, joista olen alustaa päässyt tiirailemaan, ei siellä ole ollut juuri mitään sanottavaa. Korkeintaan tankki on voinut olla osittain ruosteessa. Kyllä joukkoon varmasti mahtuu myös poikkeustapauksia ja paljon ajettuja yksilöitä, joissa ruoste on päässyt alustaa heikentämään, mutta mitenkään tyypillistä se ei ole. Useimmiten nämä ruostuvat ovien saumoista ja ja perässä on muutama melko tyypillinen pisteruosteiden paikka. Lisäksi tankinkorkin syvennyksen pohja voi ruostua.

    Mutta jos ruoste on päässyt oman auton alustaan, niin hyvähän se on silloin korjata ja massata korjatut kohdat uudelleen, kunhan tietää mitä tekee.

    Comment

    • Uddiz83
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 126
      • Oulu

      #17
      Onkos kukaan vaihtanut/vaihattanut koskaan seiskalaiseen pakosarjan tiivisteitä? Eli onko itse kuin iso homma vaihtaa tai oliko kallis korjaamolla vaihtaa? Itsellä olis eessä niitten vaihto ku meinaa vähän vuotaa tai vähän liikaakin..
      Nykyinen
      E38 740IA -95

      EX
      E36 Sedan 316i -91
      E30 M3look 316l -89
      E30 M3look 323i -89

      Comment

      • crom
        BTCF Member
        • May 2013
        • 71
        • Satakunta

        #18
        Itse ostin viikko sitten 95vm 740iA. Siisti peli ja mittarin mukaan suht vähän ajettu. Jokunen päivä sitten alko ilmenemään ärsyttävää tehottomuutta. Tulpat vaihdoin, koska aiempi omistaja mainitsi niiden olevan vaihtokunnossa. Olisiko ilmamassamittari kyseessä? Mitään vuotoja en ainakaan havainnut, Pääsisi vaan alkuviikosta vikakoodien lukuun..

        Toinen mikä ihmetyttää on ääni, mikä kuuluu ajossa. Muistuttaa ääntä kun levyt valmiit ja jarrutat. Pieni kitinä joka kuuluu apparin puolelta aika vaimeasti ja vain pieni inahdus, kuuluu vain kun musiikki ei ole kovalla tai ole muuta melua. Töyssyillä tai kääntymisillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, se kuuluu aika tasaisesti välillä.

        Kääntymisissä taas kuuluu kolinaa edestä ihan kuin joku hankaisi kiinni.

        Nämä kolme vikaa ilmennyt parin päivän sisällä. En uutta autoa odottanutkaan ja hintaansa nähden todella hyväkuntoinen ja upea peli, mutta olisi kiva saada tuollaiset riesat pois. Huonoa tuuriako sitten
        E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

        ex. E38 740iA (95)
        ex. E34 535i (91)
        ex. E34 530i Touring (94)
        ex. E46 320i (01)
        ex. E30 325i (90)
        ex. E32 730i (92)

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          #19
          Mitäs tapahtui, kun e38 rupesi eilen nykimään tasakaasulla. Otin levikkeelle, sammutin ja käynnistin uudelleen - vika pois. Tänään säikäytti taas kerran.

          Moottorilta antaa koodia: 70/98 - Phase sensor
          Vaihteistolta: 0 error

          Onko tuo nyt kampuran tunnistin?
          Last edited by jakeluvesimies; 27-04-2014, 16:32.

          Comment

          • crom
            BTCF Member
            • May 2013
            • 71
            • Satakunta

            #20
            Originally posted by crom View Post
            Itse ostin viikko sitten 95vm 740iA. Siisti peli ja mittarin mukaan suht vähän ajettu. Jokunen päivä sitten alko ilmenemään ärsyttävää tehottomuutta. Tulpat vaihdoin, koska aiempi omistaja mainitsi niiden olevan vaihtokunnossa. Olisiko ilmamassamittari kyseessä? Mitään vuotoja en ainakaan havainnut, Pääsisi vaan alkuviikosta vikakoodien lukuun..

            Toinen mikä ihmetyttää on ääni, mikä kuuluu ajossa. Muistuttaa ääntä kun levyt valmiit ja jarrutat. Pieni kitinä joka kuuluu apparin puolelta aika vaimeasti ja vain pieni inahdus, kuuluu vain kun musiikki ei ole kovalla tai ole muuta melua. Töyssyillä tai kääntymisillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, se kuuluu aika tasaisesti välillä.

            Kääntymisissä taas kuuluu kolinaa edestä ihan kuin joku hankaisi kiinni.

            Nämä kolme vikaa ilmennyt parin päivän sisällä. En uutta autoa odottanutkaan ja hintaansa nähden todella hyväkuntoinen ja upea peli, huonoa tuuriako sitten
            Pitäisikö E38 varoittaa kuluneista jarrupaloista? Ittellä vähän vinkuu kun lujaa jarruttaa.

            Ilmamassamittari ainakin tajuttoman kallis, joten sitä ei kiinnostaisi vaihtaa. Täytyy katsoa jos huomenna pääsisi vikakoodinlukuun ja selviäisi
            Last edited by crom; 27-04-2014, 19:00.
            E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

            ex. E38 740iA (95)
            ex. E34 535i (91)
            ex. E34 530i Touring (94)
            ex. E46 320i (01)
            ex. E30 325i (90)
            ex. E32 730i (92)

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by crom View Post
              Pitäisikö E38 varoittaa kuluneista jarrupaloista? Ittellä vähän vinkuu kun lujaa jarruttaa.
              E38:ssa on palojen kuluneisuudentunnistimet vasemmassa etujarrussa ja oikeassa takajarrussa. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun joku kotiseppä on jättänyt antureita asentamatta ja patentoinut johtoja yhteen siten, ettei varoitusta ilmesty tauluun. Anturithan maksavat huimat 10€/pari.

              Comment

              • Facelifted
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 87
                • Ilmajoki

                #22
                Originally posted by Ramzez View Post
                E38:ssa on palojen kuluneisuudentunnistimet vasemmassa etujarrussa ja oikeassa takajarrussa. Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun joku kotiseppä on jättänyt antureita asentamatta ja patentoinut johtoja yhteen siten, ettei varoitusta ilmesty tauluun. Anturithan maksavat huimat 10€/pari.
                Omassani oli molemmat anturin puoleiset palat raudalla asti, eikä mitään varoituksia tullut. Asentelin uudet hilppeet joka nurkkaan uusien anturien kanssa, ja samalla onnistuin rikkomaan taka-anturin liittimen niin että yksi johto katkesi ihan siitä juuresta. Nyt se sitten vinkuu jarrupaloista kokoajan

                Mutta kun oli vielä vanhat anturit (tosin loppuun kuluneet) niin ei ollut mitään varoituksia.
                730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                My only superpower is being invisible to womans.

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Useimmiten nämä ruostuvat ovien saumoista ja ja perässä on muutama melko tyypillinen pisteruosteiden paikka. Lisäksi tankinkorkin syvennyksen pohja voi ruostua.

                  Mutta jos ruoste on päässyt oman auton alustaan, niin hyvähän se on silloin korjata ja massata korjatut kohdat uudelleen, kunhan tietää mitä tekee.
                  Takapyörien edessä olevat kotelot sisälokarin alla kannattaisi joskus kaivaa esiin poistaa mahdolliset roskat vedenpoistoreijästä. Lisäksi kaarien pokkauksista saattaapi kuppa lähteä liikkeelle. Takapuskurin ja kontin välisen pellin alapuolella on nuo kaksi tulpattua reikää, joiden ympäriltä alkaa ruostua. Takakontin saumoissa rekisterikilven valojen lähettyvillä ja ja...

                  Kyllä noita paikkoja löytyy...
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • Facelifted
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 87
                    • Ilmajoki

                    #24
                    Mitäs kaikkea joutuu muuttamaan jos vaihtaa kolmikasiin kattoluukun kattoikkunaksi?

                    Listaa ja jotain tukea ainakin, mutta onko kiinnitykset/kiskot erilaiset myös?
                    730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                    My only superpower is being invisible to womans.

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Originally posted by Facelifted View Post
                      Mitäs kaikkea joutuu muuttamaan jos vaihtaa kolmikasiin kattoluukun kattoikkunaksi?

                      Listaa ja jotain tukea ainakin, mutta onko kiinnitykset/kiskot erilaiset myös?
                      mun ymmärtääkseni koko mekanismi.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        #26
                        Phase sensor???

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          EDIT: Ei mitään, vastailin vähä vanhaan viestiin
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Facelifted
                            BTCF Member
                            • Mar 2013
                            • 87
                            • Ilmajoki

                            #28
                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Phase sensor???
                            Nokan asentotunnistin.

                            Jos siis 112: Phase sensor vikana.
                            Last edited by Facelifted; 30-04-2014, 00:04.
                            730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                            My only superpower is being invisible to womans.

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              #29
                              Originally posted by Facelifted View Post
                              Nokan asentotunnistin.

                              Jos siis 112: Phase sensor vikana.

                              Moottorilta antaa koodia: 70/98 - Phase sensor

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                #30
                                Originally posted by Facelifted View Post
                                Mitäs kaikkea joutuu muuttamaan jos vaihtaa kolmikasiin kattoluukun kattoikkunaksi?

                                Listaa ja jotain tukea ainakin, mutta onko kiinnitykset/kiskot erilaiset myös?
                                Peräti kattoverhoilu luukun ympäriltä, luukun moottori+vaijerit, pari osaa kiskoista/ohjureista ja muutama ruuvi on samanlaisia. Kaikki muut osat on erilaisia, eli ei mene pelkällä pellin irroittamisella ja korvaamisella lasilla.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎