Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    #91
    Tuli sitten tilattua vähän tankin huohotusosaa. No otin sitten vahingossa 16131184480, vaikka piti nimenomaan tilata tietysti 16136752623.

    Onko noita "paisareita" mennyt joskus näistä, että kannattaako tota nyt edes palauttaa vai laittaa vaan sekin nyt sitten samalla kiinni. Maksohan toikin jonkun 100e tietysti.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #92
      Kävin viemässä tuon edellisen sivun linssin kaverille hiottavaksi ja myllytettäväksi ja hyvä siitä tuli. Olisi kyllä harmittanut tilata uusi umpio yhden linssin takia. Huvikseni selvitin, että mitä purkaamoilla pyytävät käytetyistä umpioista ja ihmetys oli kovin suuri. Ehjästä käytetystä halogenumpiosta pyydetään n. 200-300€. Uusi umpio Saksasta Hella-merkkisenä (joka myös alkuperäisen umpion on valmistanut) maksaisi n. 260€. Kuka helvetti maksaisi käytetystä umpiosta enemmän kuin mitä uusi maksaa? OK, ehkä kyseessä on alkuperäinen umpio, mutta silti.

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17528
        • Turku

        #93
        Tyypillistä kotimaisten purkamoiden hinnoittelua, mitä sitä olen 20 vuotta sivusta seurannut .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #94
          Originally posted by Laku View Post
          Tyypillistä kotimaisten purkamoiden hinnoittelua, mitä sitä olen 20 vuotta sivusta seurannut .
          Paikallisella Fusti Oy:llä oli pari prefaceliftin halogeeniumpiota myytävänä, johon joku Tero Tuunaaja on joskus linssien päälle liimannut enkelirenkaat. Hintapyynti 300€ per umpio. Ei kiitos.

          Tuossa seiskassa on todellisuudessa originaalit xenonit, mutta ainakin umpion lasit ja sisemmät linssit ovat samoja sekä xenoneissa, että halogeeneissa. Noilla purkaamoiden hinnoitteluilla olisi kyllä ottanut turpaansa ja kunnolla. Ennemmin olisin tilannut umpion Saksasta, ottanut siitä nuo sisemmät linssit ja laittanut tänne foorumille myyntiin lopun umpion vaikka 100€:lla (kun uusi on 260€). Kallis hinta tietysti parista muovilinssistä, mutta sentään paljon halvempaa kuin ostaa käytettyjä osia, joista ei sitten runkoakaan myydessä olisi välttämättä paljon mitään saanut takaisin. Vielä parempi oli, kun rikkinäisistäkin umpioista saatetaan pyytää +100€.

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #95
            Kukas se tiesi halvimman paikan vinkata 750i tehulastuja..? Mitä niillä saa todelisuudessa tuohon mosaan aikaiseksi??

            Vastaako hinta laatuun?

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              #96
              Tarvitseeko tehdä muutoksia, jos korvaa langin 95l tankin pätkämallin 85l tankilla?
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • >Jon1<
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1054
                • Kuopio

                #97
                Mikähän mahtaa seiskan puhelinta vaivata... toimi helvetin hyvin kunnes meni syksyllä pimeeks... talven auto seisonu ja nyt rupee kelien lämmetessä olemaan taas elon merkkejä... napista kun painaa pysyy 2sek päällä ja sammuu. Yrittäny räplätä keskikonsolin liitosta mutta ei vaikutusta :think
                ex:F11 535xd M-Sport
                ex:e61 530D M-Sport
                ex:e38 740i mafia
                ex:e36 328
                ex:e36 320
                ex:e30 320->325

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #98
                  Originally posted by jakeluvesimies View Post
                  Kukas se tiesi halvimman paikan vinkata 750i tehulastuja..? Mitä niillä saa todelisuudessa tuohon mosaan aikaiseksi??

                  Vastaako hinta laatuun?
                  En tiedä mistä saa.
                  Veikkaan että ongelmia

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #99
                    Originally posted by jakeluvesimies View Post
                    Kukas se tiesi halvimman paikan vinkata 750i tehulastuja..? Mitä niillä saa todelisuudessa tuohon mosaan aikaiseksi??

                    Vastaako hinta laatuun?
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    En tiedä mistä saa.
                    Veikkaan että ongelmia
                    en tiedä minäkään mistä saisi, ja veikkaukseni on sama Muurahaisen kanssa. Mutta kun aloin googlettamaan, niin ihan mielenkiintoisena löytönä netistä:
                    KLIK

                    thesis: "BMW 750iL E38:n huippunopeuden rajoittimen poistaminen"
                    kommentti tiivistelmän lopussa: "Tarvittavia tietoja nopeudenrajoittimen poistamiseksi ja moottorinohjauksen säätöjen opti-
                    moimiseksi varatussa ajassa ei kuitenkaan saatu, joten työ jäi ainoastaan aiheen pinnalli-
                    seksi tarkasteluksi."

                    tää kaveri ei vissiin ole tutustunut tämän mosan vaatimiin softiin (tai lukenut BTCF:ää)
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1178
                      • Tuusula

                      e38 ajettavuudesta vielä

                      Auto oli maalarilla muutaman viikon niin tämän jälkeen tuntuu auto taas erilaiselta ajaa, parempaan suuntaan. Vetely ja uraherkkyys ei ole enää niin häiritsevää, ja alkaa olla varmaan "normaalia renkaista johtuvaa" mutta edelleen ratilla täytyy kompensoida tien kallistuskulmaa vasten. Oikealla kaistalla ajellessa käännettevä vähän vasempaan ja vasemmalla ajaessa vähän oikealle mennäkseen suoraan. Onko tämä normaalia vai vaikuttaako joku tietty palikka ohjauksessa tähän?
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        Originally posted by BeamR View Post
                        en tiedä minäkään mistä saisi, ja veikkaukseni on sama Muurahaisen kanssa. Mutta kun aloin googlettamaan, niin ihan mielenkiintoisena löytönä netistä:
                        KLIK

                        thesis: "BMW 750iL E38:n huippunopeuden rajoittimen poistaminen"
                        kommentti tiivistelmän lopussa: "Tarvittavia tietoja nopeudenrajoittimen poistamiseksi ja moottorinohjauksen säätöjen opti-
                        moimiseksi varatussa ajassa ei kuitenkaan saatu, joten työ jäi ainoastaan aiheen pinnalli-
                        seksi tarkasteluksi."

                        tää kaveri ei vissiin ole tutustunut tämän mosan vaatimiin softiin (tai lukenut BTCF:ää)
                        Ihan hyvä opiskelijatyö - olisi tosiaan kysynyt btcf.ltä ensin

                        Minua hämmensi nyt se, että eikös niihin v12 850-malleihin saanut suoraan ne chipit? Mutta ei tietysti enää tähän uudempaan moottorimalliin..

                        Comment

                        • ihi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 243
                          • Kota

                          Tässä on nyt hyvin oleellista auton vuosimalli. Ensimmäiset ja viimeisimmät e38 750:t pystyy modaamaan, mutta välivuotisia ei oikein järkevästi mitenkään. 9/98-> M5.2.1 modattu softa on väitetysti asennettavissa etänäkin.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17528
                            • Turku

                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Minua hämmensi nyt se, että eikös niihin v12 850-malleihin saanut suoraan ne chipit? Mutta ei tietysti enää tähän uudempaan moottorimalliin..
                            M70 moottoriin saa Wokkelta lastua.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Shuko
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 739
                              • Forssa

                              Originally posted by Tatsga View Post
                              Kun lähtee liikennevaloista/muuten vaan paikaltaan, niin mistä kuuluu semmoinen jännä inahdus/lyhyt ulina/"parahdus" ku nopeus on n.30km/h? Kuuluu siis sisälle/ä selkeästi. Ei tee aina mutta valoista ku lähtee, niin kuuluu. Luulin et koeajetussa autossa oli joku vika mutta näemmä myös oma auto pitää samanlaisen äänen... Pitääkö myös muilla ja jos on ominaista, niin mistä vitusta toi ääni oikein tulee?
                              Muuttuuko ääni riippuen onko ilmastointi päällä vai ei?

                              Itsellä ujeltaa enemmän, kun ilmastointi ei ole päällä. Vaimenee huomattavasti kun se on. Tätä tosin tapahtuu vain kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä, muutaman ensimmäisen kiihdytyksen kohdalla.
                              G31 520d M-Sport '18
                              Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Onko porukalla kokemuksia noista Ebayn halpis PDC antureista? Itsellä olis Inpan mukaan kaksi takaa ja yksi edestä rikki ja voisi kerralla vaihtaa koko arsenaalin, kun hommaan ryhtyy.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎