Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FinCode
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 470
    • Savo

    Tyhmä kysymys: Kuuluuko ilmastoinnin toimia siten, että vaikka säätää lämpötilan puhaltamaan 16c, suunnattaessa puhallus joko tuulilasille tai jalkatilaan, puhaltaa masiina silti lämmintä ilmaa ko. paikkoihin? Kojelaudan keskimmäisistä suuttimista puskee kuitenkin sitä haluttua 16c.

    Omassa kärryssä tilanne se, että oli säädöt mitä hyvänsä, taakse vänkärin jalkoihin työntää koko ajan kuumaa. Vesiventtiilin ja kennon vaihdon jälkeen auto kävi taas laakkosella päivän ihmeteltävänä ja tuloksena oli lasku kouraan ja mikään ei muuttunut. Löysivät jonkin johtoviritelmän joka lähti vesiventtiililtä (miten tätä ei muka havaittu jo venttiiliä vaihdettaessa?) ja meni jonnekin kabiinin syövereihin. Arvelivat että jokin edellinen omistaja olisi tehnyt jonkin purkkaviritelmän sen sijaan että olisi korjauttanut vuotavan kennon ja rikkinäisen vesiventtiiliin.

    Taidan tulpata takavänkärin suulakkeet finnfoamilla niin loppuu se kuuman puhallus...
    E21, E30, E36, E84
    ½ R89/146, G20

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by FinCode View Post
      Tyhmä kysymys: Kuuluuko ilmastoinnin toimia siten, että vaikka säätää lämpötilan puhaltamaan 16c, suunnattaessa puhallus joko tuulilasille tai jalkatilaan, puhaltaa masiina silti lämmintä ilmaa ko. paikkoihin? Kojelaudan keskimmäisistä suuttimista puskee kuitenkin sitä haluttua 16c.

      Omassa kärryssä tilanne se, että oli säädöt mitä hyvänsä, taakse vänkärin jalkoihin työntää koko ajan kuumaa. Vesiventtiilin ja kennon vaihdon jälkeen auto kävi taas laakkosella päivän ihmeteltävänä ja tuloksena oli lasku kouraan ja mikään ei muuttunut. Löysivät jonkin johtoviritelmän joka lähti vesiventtiililtä (miten tätä ei muka havaittu jo venttiiliä vaihdettaessa?) ja meni jonnekin kabiinin syövereihin. Arvelivat että jokin edellinen omistaja olisi tehnyt jonkin purkkaviritelmän sen sijaan että olisi korjauttanut vuotavan kennon ja rikkinäisen vesiventtiiliin.

      Taidan tulpata takavänkärin suulakkeet finnfoamilla niin loppuu se kuuman puhallus...
      Joo ei kuulu. Pitäisi tulla kylmää joka paikasta.
      Aika hyvin laakkosella vetävät...

      Löytyisiköhän ilmastoinnin läpistä jotain vikakoodia?

      Comment

      • FinCode
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 470
        • Savo

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Joo ei kuulu. Pitäisi tulla kylmää joka paikasta.
        Aika hyvin laakkosella vetävät...

        Löytyisiköhän ilmastoinnin läpistä jotain vikakoodia?
        Paikalle sattunut mekaanikko arveli jo autoa sinne vietäessä niitä läppiä, mutta eipä niistä mitään puhetta enää hakiessa ollut. Enkä hölmönä tullut kysyneeksi mitä vikakoodeja auto antoi, mutta pitää käydä vielä kysäisemässä uudestaan. Luulis kyllä että jos läpistä olisi vikakoodin antanut, niin olisivat viankin löytäneet.
        E21, E30, E36, E84
        ½ R89/146, G20

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by FinCode View Post
          Paikalle sattunut mekaanikko arveli jo autoa sinne vietäessä niitä läppiä, mutta eipä niistä mitään puhetta enää hakiessa ollut. Enkä hölmönä tullut kysyneeksi mitä vikakoodeja auto antoi, mutta pitää käydä vielä kysäisemässä uudestaan. Luulis kyllä että jos läpistä olisi vikakoodin antanut, niin olisivat viankin löytäneet.
          Näissä ei ihan täysin älytön homma ole purkaa tuota kojelautaa.
          Sieltä sen vian luulisi löytyvän.

          Comment

          • Shuko
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 739
            • Forssa

            Originally posted by pelti kiinni View Post
            Kierrätykseen voi olla oikea vastaus, mutta voisihan tuota nyt edes arvioituttaa ensin, vaan kukapa tuollaisiin on PK-seudulla oikea osoite ?
            Laatikkoremppa on todennäköisesti 1500-2000e luokkaa. Voi olla, että halvemmallakin pääsee, jos vaihdetaan pelkkä venttiilikoneisto (mikäli ei ole muuta rikki).
            G31 520d M-Sport '18
            Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

            Comment

            • pelti kiinni
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 72

              Originally posted by Shuko View Post
              Laatikkoremppa on todennäköisesti 1500-2000e luokkaa. Voi olla, että halvemmallakin pääsee, jos vaihdetaan pelkkä venttiilikoneisto (mikäli ei ole muuta rikki).
              Ihan googlen kautta osui tämä ilmoitus, mistä olen saanut tarjouksen.



              toimivaksi väitetty, "vähän" vaikea todentaa asentamatta

              Yhä saa niitä vinkkejä antaa, kuka antaa luotettavan arvion sille, mitä maksaa -> vai laitanko kuusakosken noutamaan 1,5 tonnia metallia + muoviromut mukaan.

              Itse olen pienyrittäjä, voin mielelläni suosia vastaavaa autonhuoltoalalla.

              Comment

              • Shuko
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 739
                • Forssa

                Originally posted by pelti kiinni View Post
                Yhä saa niitä vinkkejä antaa, kuka antaa luotettavan arvion sille, mitä maksaa
                G31 520d M-Sport '18
                Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                Comment

                • Facelifted
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 87
                  • Ilmajoki

                  Seiska sano sopimuksen irti..

                  Kauhee öljypilvi takana, ulisee/vinkuu/vonkuu käynnissä ja tyhjäkäynti todella huono.

                  Kun auto on käynnissä, saa juuri ja juuri irrotettua öljytikun, ja kauhee imu sielä.

                  Eli viittaisko nämä nyt siihen paljon puhuttuun separaattorin kalvoon?



                  Mitä kaikkea tuosta kannattaa uusia?

                  Ja auto tosiaan 730iA -95, olikohan koneena m60b30.
                  730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                  My only superpower is being invisible to womans.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Facelifted View Post
                    Seiska sano sopimuksen irti..

                    Kauhee öljypilvi takana, ulisee/vinkuu/vonkuu käynnissä ja tyhjäkäynti todella huono.

                    Kun auto on käynnissä, saa juuri ja juuri irrotettua öljytikun, ja kauhee imu sielä.

                    Eli viittaisko nämä nyt siihen paljon puhuttuun separaattorin kalvoon?



                    Mitä kaikkea tuosta kannattaa uusia?

                    Ja auto tosiaan 730iA -95, olikohan koneena m60b30.
                    Kalvo paskana.. osanumero löytyy täältä, #2 -> http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Facelifted
                      BTCF Member
                      • Mar 2013
                      • 87
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Kalvo paskana.. osanumero löytyy täältä, #2 -> http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
                      Kiitoksia!
                      730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                      My only superpower is being invisible to womans.

                      Comment

                      • mualari
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 524
                        • Iisalmi

                        kellään kokemusta 740 Manuaalista? onko laatikko vikoja yms? minkä hintasia perus siistit korisarjat/etu ja taka puskurit tommosee ois? :think
                        e46 330d facelift touring
                        e23 bagged/m60
                        EX: e34 525i -96 stankke touring
                        EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
                        EX: e34 520i -89 sedan

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by mualari View Post
                          kellään kokemusta 740 Manuaalista? onko laatikko vikoja yms? minkä hintasia perus siistit korisarjat/etu ja taka puskurit tommosee ois? :think
                          En ole omistanut, mutta manuaalivaihteiset seiskat ovat jokseenkin harvinaisia. Harva haluaa ostaa seiskaa manuaalina, kun ei se muutenkaan mikään urheiluauto ole. Laatikossa tuskin mitään ihmeellisiä ongelmia on, mutta kytkimen voi joutua uusimaan. Muutaman foorumilaisen olen joskus nähnyt kommentoivan, että manuaali on normaalissa ajossa ahneempi polttoaineen suhteen kuin automaatti.

                          Tämä on tietysti subjektiivinen mielipide, mutta itse en laittaisi E38:aan korisarjaa. Korkeintaan jonkinlaisen etulipan etupuskurin alaosaan. Tyylikkäät linjat saa helposti pilattua korisarjalla. Itse en myöskään lähtisi virittelemään autoon mitään pakoputkien ulostuloja. Ainakaan omaan silmääni ne eivät osu huonostikaan, kun putkisto on alunperin suunniteltu olemaan huomaamaton. Useimmissa nettiautossa myytävissä yksilöissä putkisto törröttää todella ikävästi ja harvassa yksilössä olen nähnyt siistiä toteutusta.

                          Comment

                          • mualari
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 524
                            • Iisalmi

                            ihan vain joku perus siisti sarjaa vaan aattelin. tai sitten mustat muovit maalais korin väriin+joku lippa? mutta jotenkin on vähän epävarma olo manuaali e38 suhteen. vaikkei hinnalla olekkaan pilattu :think
                            e46 330d facelift touring
                            e23 bagged/m60
                            EX: e34 525i -96 stankke touring
                            EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
                            EX: e34 520i -89 sedan

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by mualari View Post
                              ihan vain joku perus siisti sarjaa vaan aattelin. tai sitten mustat muovit maalais korin väriin+joku lippa? mutta jotenkin on vähän epävarma olo manuaali e38 suhteen. vaikkei hinnalla olekkaan pilattu :think
                              Ei noissa manuaali laatikoissa vikoja ole, ne on sen verta kestäviä laatikoita kaikki.

                              Ei kannata mustia muoveja maalailla korin väriin, tulee liian maalipurkissa uitetun näköinen.
                              Tai riippuu tietysti hieman väristä:think
                              Ehkä paras kaava E38:iin on vetää puskurit väriin alaosia myöden+helmat, siis jos nämä ei ole värissä. Kromit kaikki mustaksi, ellei ole. Sitten kunnon madallus ja vanteet päälle, niin muuta ei kyllä tarvita.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Jennade
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 92
                                • 09-area

                                Originally posted by mualari View Post
                                ihan vain joku perus siisti sarjaa vaan aattelin. tai sitten mustat muovit maalais korin väriin+joku lippa? mutta jotenkin on vähän epävarma olo manuaali e38 suhteen. vaikkei hinnalla olekkaan pilattu :think
                                Puhutko siitä halvasta punasesta?


                                Mites ku mulla seiskassa avaimena kolme nappinen, loppu patterit , vaihoin patterit mutta ei vilku led eikä tapahu mitään. ??

                                -Välillä heitti luultavasti ajoneston päälle eikä antanu startata ja välillä taas ei. Startille ei tule herätettä? Nyt seissy melkee kuukauden luultavasti se ajonesto päällä. Huomenna tulee kaveri kattomaa koodit. Mites saan avaimen toimimaan? Voiko avaimella ja tolla käyntiin lähdöllä olla kytköksiä toisiinsa?
                                e46 330d -02

                                ''kolmaskymmenes''

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎