onkohan seiskassa jokin vika vai ominaisuus kun vetelee kesärenkaiden alle laiton jälkeen ihan pirusti
100km/h ja siitä ylöspäin ja allekkin tuntuu ettei tiellä pysy jos vähänkään uraa tiessä. lähinnä että onko jotain tiettyä paikkaa alustassa joka moisen aiheuttaisi kun talvirenkailla meni kuin juna. :think niin ja renkaina ihan perus 235/55/17" pyörät ja alustassakaan ei PITÄISI olla mitään kovin huomattavaa kuin juuri katsastettu ja muuta ei löytynyt kun kuskinpuolen etu alatukivarren taka puslassa hieman väljää.. niin ja edessä h&r madallus jouset. kiiitokset etukäteen jos joku kertoa osaa mistä moinen johtuu. kiva olisi viivojen välissä ilman vetelyitä kestää
ja vielä lisäyksenä että jousien alle laiton yhteydessä vaihdettu myös koiranluut eteen.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täällä oli samantapaista ongelmaa kesärenkaiden vaihdon jälkeen tosin oli kyllä uraherkkä 80kmh jälkeen yli 100 tuntui että lähtee ratti irti. Mulla oli jo kasa etupään osia odottelemassa joten vaihdoin etu alatukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut ja loppui vetelyt ym.
Comment
-
Katsastus ei kerro mitään.Originally posted by xpro View Postonkohan seiskassa jokin vika vai ominaisuus kun vetelee kesärenkaiden alle laiton jälkeen ihan pirusti
100km/h ja siitä ylöspäin ja allekkin tuntuu ettei tiellä pysy jos vähänkään uraa tiessä. lähinnä että onko jotain tiettyä paikkaa alustassa joka moisen aiheuttaisi kun talvirenkailla meni kuin juna. :think niin ja renkaina ihan perus 235/55/17" pyörät ja alustassakaan ei PITÄISI olla mitään kovin huomattavaa kuin juuri katsastettu ja muuta ei löytynyt kun kuskinpuolen etu alatukivarren taka puslassa hieman väljää.. niin ja edessä h&r madallus jouset. kiiitokset etukäteen jos joku kertoa osaa mistä moinen johtuu. kiva olisi viivojen välissä ilman vetelyitä kestää
ja vielä lisäyksenä että jousien alle laiton yhteydessä vaihdettu myös koiranluut eteen.
Alustan väljyyksien läpi tarkastaminen ja pyörankulmien suuntaus
Voi olla myös liian pehmeitä puslia jotka ei tunnu välyksenä vaan antaa vain liian helposti myöden.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Jos taipuu englanti niin tuolla on aika hyvin eritelty erinäisten värinöiden ja vetelyiden lähteet: http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Shimmy.htmOriginally posted by xpro View Postonkohan seiskassa jokin vika vai ominaisuus kun vetelee kesärenkaiden alle laiton jälkeen ihan pirusti
100km/h ja siitä ylöspäin ja allekkin tuntuu ettei tiellä pysy jos vähänkään uraa tiessä. lähinnä että onko jotain tiettyä paikkaa alustassa joka moisen aiheuttaisi kun talvirenkailla meni kuin juna. :think niin ja renkaina ihan perus 235/55/17" pyörät ja alustassakaan ei PITÄISI olla mitään kovin huomattavaa kuin juuri katsastettu ja muuta ei löytynyt kun kuskinpuolen etu alatukivarren taka puslassa hieman väljää.. niin ja edessä h&r madallus jouset. kiiitokset etukäteen jos joku kertoa osaa mistä moinen johtuu. kiva olisi viivojen välissä ilman vetelyitä kestää
ja vielä lisäyksenä että jousien alle laiton yhteydessä vaihdettu myös koiranluut eteen.
Takatukivarsia(taaemmat poikittaiset/ylätukivarret) ei tunnu monikaan katsuri tarkastavan, todella usein väljiä=nelipyöräohjaus ku takarenkaiden auraus muuttuu miten sattuu. Etupäähän kumipuslat uusiks, saa olla aivan paskana et menee hylkyyn leimalla. Useammin saanee vaan suullisen huomautuksen et alkaa olee aika pehmeet puslat ku ravistaa. Itsekkin joutuu jossain vaiheessa alustarempan tekemään että saa vetelyt loppumaan...
Comment
-
Nopealla takaisin selauksella en löytänyt puhuttavan akusta, onko akun kunto mikä? Eikös näissä pysty tulemaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, ja syyllinen on akku. :thinkOriginally posted by McBeast View PostKävin tänään DME:n liittimet läpi ja ei siellä kyllä mitään epäilyttävää ollut. Oli tarkoituksena tsekata tuo termostaatinkin liitin, mutta ei aika enää riittänyt, niin laitoin hommat nippuun. Ilmeisesti akun irrotus teki hyvää, kun auto kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja mitään moottorin vikailmoituksia ei tullut. :thinkLast edited by JiPe; 23-05-2014, 10:05.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Pari viikkoa sitten uusittu Bosch S5 100Ah. Ei ole kyllä siitä kiinni.Originally posted by JiPe View PostNopealla takaisin selauksella en löytänyt puhuttavan akusta, onko akun kunto mikä? Eikös näissä pysty tulemaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, ja syyllinen on akku. :think
Comment
-
Akun liittimet hapettuneet / johdot huonot?Originally posted by McBeast View PostPari viikkoa sitten uusittu Bosch S5 100Ah. Ei ole kyllä siitä kiinni.
EDIT: ja huomasin joskus että jos niitä napoja ei vedä kunnolla kiinni, niin alkaa auto kiukuttelemaan (eli siis pohjaan asti ja kunnollinen kiristys).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Eilen käytin akun miinusnapaa irti, kun kävin noi DME:n piuhat läpi ja en huomannut noissa mitään epäilyttävää.. Voihan noikin tietysti käydä vielä uudestaan läpi ja ihmetellä.
Ihmetyttää toki, että mitään muita vikakoodeja ei näytä tulevan, kun moottorinohjaukselle nuo muutamat mystiset. Tuntuu, että toi akkuasia sekottaisi monen muunkin purkin toiminnan melko oleellisesti.
Comment
-
Mulla on uusittu vuoden sisään eteen alatukivarret, reaktotangot, taakse ylemmät tukivarret, narinahelat ja muuta sälää, uudet kesärenkaat ja nelipyöräsuunnattu, eikä siltikään ole täysin vetelemätön. Ei pitäisi olla väljää enää missään, eli vetely johtuu ehkä renkaista, ehkä ei... Olis kiva testata joskus toisella rengassarjalla, muuttuuko.Originally posted by xpro View Postonkohan seiskassa jokin vika vai ominaisuus kun vetelee kesärenkaiden alle laiton jälkeen ihan pirusti
100km/h ja siitä ylöspäin ja allekkin tuntuu ettei tiellä pysy jos vähänkään uraa tiessä.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Mulla on myös seiskaan vaihdettu aivan kaikki tukivarret, raidetangon osat ja vielä etupyörän laakerit viimeisen parin vuoden sisällä ja sen jälkeen suunnattu, eikä ole vedellyt. Ei vetele edes 20" pyörillä, joissa uudet Nankang NS-2 255/35 ja 285/30 kumit. Tai vetelee ehkä sitten, jos on oikein pahasti urautunut tie, mutta muuten rattia ei tarvitse juuri pidellä maantiellä.Originally posted by 174000 View PostMulla on uusittu vuoden sisään eteen alatukivarret, reaktotangot, taakse ylemmät tukivarret, narinahelat ja muuta sälää, uudet kesärenkaat ja nelipyöräsuunnattu, eikä siltikään ole täysin vetelemätön. Ei pitäisi olla väljää enää missään, eli vetely johtuu ehkä renkaista, ehkä ei... Olis kiva testata joskus toisella rengassarjalla, muuttuuko.
Comment
-
Mikä hitto 94 vm 740i mahtaa vaivaa kun rivakammin kiihdyttää ni noin 5000rpm jälkee rupee pätkimään ihan pirusti tuntuu siltä et ampuis putkeen.. ??? tulpat vaihdoin ei auttanu..E92 lci 335d m-sport
E28 520i..
E28 535i boosted project
E30 316i
E91 320d
E36 320i tracktool
Ja paljon exiä
-salo works-
Comment
-
Joo, tuolla se varmaan onnistuu, jos on onnistuakseen, kun panee kerralla kaikki kuntoon. Varmaan tuolla raidetangon osissa se syy piilee.Originally posted by Ramzez View PostMulla on myös seiskaan vaihdettu aivan kaikki tukivarret, raidetangon osat ja vielä etupyörän laakerit viimeisen parin vuoden sisällä ja sen jälkeen suunnattu, eikä ole vedellyt. Ei vetele edes 20" pyörillä, joissa uudet Nankang NS-2 255/35 ja 285/30 kumit. Tai vetelee ehkä sitten, jos on oikein pahasti urautunut tie, mutta muuten rattia ei tarvitse juuri pidellä maantiellä.
PS. Auto on vieläkin pesemättä.
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Tulen kohta hakemaan seiskasi pois, kun tuollalailla törkeästi laiminlyöt autosi ylläpidon.Originally posted by 174000 View PostJoo, tuolla se varmaan onnistuu, jos on onnistuakseen, kun panee kerralla kaikki kuntoon. Varmaan tuolla raidetangon osissa se syy piilee.
PS. Auto on vieläkin pesemättä.

Mutta tosiaan, raidetanko voi hyvinkin selittää vetelyn syyn. Varsinkin jos apusimpukan hela on välyksellinen. Lisäksi jos autoon on joskus se sisempi tanko vaihdettu, niin se tulisi säätää kohdalleen, muuten auto ei halua kulkea suoraan.
Comment
-
Mikähän se lie vaivaa kun ilmastoinnin asetuksista riippumatta työntää vänkärinpuolen takajalkatilaan kuumaa ilmaa, niin jotta kumimatto meinaa sulaa. Ja jos paneelista säätää puhalluksen jaloille, alkaa myös vänkärin jalkatilaan työntää kuumaa. Tuon takajalkatilan lämpeämisen huomasin tosin jo talvella, etuongelma tuli vasta nyt esiin kun otin auton ensimmäistä kertaa ajoon pidemmän seisonnan jälkeen kuumilla keleillä.
Autoon on juuri vaihdettu vesiventtiili ja kenno ja edellisen omistajan toimesta jo aikaisemmin ilmastoinnin paneeli rullamallista nappimalliin. Jos tuolla tiedolla on merkitystä. Ja auto siis '96 m62b44.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
Comment