Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #31
    Originally posted by kaol View Post
    Peräti kattoverhoilu luukun ympäriltä, luukun moottori+vaijerit, pari osaa kiskoista/ohjureista ja muutama ruuvi on samanlaisia. Kaikki muut osat on erilaisia, eli ei mene pelkällä pellin irroittamisella ja korvaamisella lasilla.
    siis: helpointa on vaihtaa koko kattoluukun kasetti kerrasta. Se on n. 10:llä pultilla kiinni katossa ja lasillinen kasetti menee heittämäll kiinni.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Tatsga
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 436
      • Vantaa

      #32
      Eilen satoi sen verran vettä että joutu ekan kerran käyttämään pyyhkijöitä. Joku fiba näyttäis olevan niiden ohjauksen suhteen. Elikkäs autossa on sadetunnistin, joka näyttäis toimivan hetken aikaa ihan oikein ku laittaa pyyhkijät päälle. Lopettaa pyyhkimisen viimeistään ku pysähtyy valoihin ja ei pyyhi ellei käytä nollissa ja laita uudestaan päälle. Säätöpyörän renklaus ei auta, mutta se kuitenkin vaikuttaa pyyhintänopeuteen kun pyyhkijät hetkellisesti toimivat Kakkosasennossa taasen pyyhkii koko ajan, myös valoissa vaikka pitäis höllätä vauhtia pysähdyksissä. Toinen asiaan liittyvä vika on lepoasento, joka yleensä jää n.3-4cm ala-asennosta ylös ja pyyhkijät suhisee motarilla. Luulin eka et olis säädöstä kii mut ku kikkaili eestaas pyyhkijöitä niin sulat saa jäämään konepellin alle ala-asentoon aina välillä. Ilmeisesti pyyhkijöiden toimintaa ohjaa korimoduli? Pitänee yrittää tänään saada INPA toimimaan jos vaikka antais jotain koodeja...
      E30 "318is 8v" touring

      E30 325cid 5.3 LS-V8

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #33
        Valoissa kuuluukin hidastaa huomattavasti. Lepoasentoa ei näissä ole varsinaisesti joten todennäköisesti asentoanturi jotenkin sekaisin tmv.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Tatsga
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 436
          • Vantaa

          #34
          Joo valoissa kuuluu hidastaa mut ykkösasennosta ei pyyhi enää lainkaan ku lähtee liikkeelle ja kakkosasento pyyhkii ihan yhtä kovaa valoissakin et joku fiba on jossain...
          E30 "318is 8v" touring

          E30 325cid 5.3 LS-V8

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #35
            Originally posted by Tatsga View Post
            Eilen satoi sen verran vettä että joutu ekan kerran käyttämään pyyhkijöitä. Joku fiba näyttäis olevan niiden ohjauksen suhteen. Elikkäs autossa on sadetunnistin, joka näyttäis toimivan hetken aikaa ihan oikein ku laittaa pyyhkijät päälle. Lopettaa pyyhkimisen viimeistään ku pysähtyy valoihin ja ei pyyhi ellei käytä nollissa ja laita uudestaan päälle. Säätöpyörän renklaus ei auta, mutta se kuitenkin vaikuttaa pyyhintänopeuteen kun pyyhkijät hetkellisesti toimivat Kakkosasennossa taasen pyyhkii koko ajan, myös valoissa vaikka pitäis höllätä vauhtia pysähdyksissä. Toinen asiaan liittyvä vika on lepoasento, joka yleensä jää n.3-4cm ala-asennosta ylös ja pyyhkijät suhisee motarilla. Luulin eka et olis säädöstä kii mut ku kikkaili eestaas pyyhkijöitä niin sulat saa jäämään konepellin alle ala-asentoon aina välillä. Ilmeisesti pyyhkijöiden toimintaa ohjaa korimoduli? Pitänee yrittää tänään saada INPA toimimaan jos vaikka antais jotain koodeja...
            rele on tullut maaliinsa. yleinen ongelma, sama vika oli mulla edellisessä seiskassa. ko rele on siellä konehuoneen oikeassa takareunassa sähkörasiassa, ECUn vieressä, vähän paskassa paikassa.

            Tästä on aikanaan ollut ihan service bulletin, että tiettyjen valmistuserien releet kajahtaa ja oireet on aina kuvatunkaltaiset.

            EDIT: niin ja mulla oli 1/99 valmistunut facelifti, ja sulla on ilmeisesti kyse tuosta 98-mallin faceliftistä, joten lienee samaa sarjaa se rele.
            Last edited by BeamR; 02-05-2014, 09:17.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Tatsga
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 436
              • Vantaa

              #36
              Menipä taas puol tuntia ja tuli ku apteekin hyllyltä vastaus Ei sattuis olee osanumero vielä jossain tallessa, niin sais saksan "marmorilta" eli ebaysta laitettua tilaten uutta osaa? Netin syövereissä puhuttiin et olis omat releensä molemmille asennoille niin onko noista kumpi paskana? Onko kukaan muuten ostanut jostain uusia pyyhkijänsulan kumeja orggis pyyhkijöihin? Kokeilin "aerobladeja" ja totesin paskoiks(ei pysy lasissa kiinni ja rämisee alaspäin mennessä jättäen hirveet raidat)...
              E30 "318is 8v" touring

              E30 325cid 5.3 LS-V8

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #37
                Originally posted by Tatsga View Post
                Menipä taas puol tuntia ja tuli ku apteekin hyllyltä vastaus Ei sattuis olee osanumero vielä jossain tallessa, niin sais saksan "marmorilta" eli ebaysta laitettua tilaten uutta osaa? Netin syövereissä puhuttiin et olis omat releensä molemmille asennoille niin onko noista kumpi paskana? Onko kukaan muuten ostanut jostain uusia pyyhkijänsulan kumeja orggis pyyhkijöihin? Kokeilin "aerobladeja" ja totesin paskoiks(ei pysy lasissa kiinni ja rämisee alaspäin mennessä jättäen hirveet raidat)...
                kuiteissa olisi ollut, mutta ne meni auton mukana mapissa. Nopeella silmäyksellä olisko toi: 12631742690
                ja realoem:Stä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...61&fg=25&hl=15
                ja vaihda molemmat, ei ne omaisuuksia maksa.

                ja tossa se service bulletin: http://www.magnum1.com/BMW-740/740_P...jpegs-740.html
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Tatsga
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 436
                  • Vantaa

                  #38
                  Tiedotteessa mainitaan 505 päätteinen vihreä-ruskea tuplarele korjausosaksi. Tuo 690 päätteinen lohenpunainen on ilmeisesti prefaceliftiin ja niitä menee kaksin kappalein? Ei viittis alkaa purkaa tommosta sähköhelvettiä asian selvittämiseks...
                  E30 "318is 8v" touring

                  E30 325cid 5.3 LS-V8

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #39
                    Originally posted by Tatsga View Post
                    Tiedotteessa mainitaan 505 päätteinen vihreä-ruskea tuplarele korjausosaksi. Tuo 690 päätteinen lohenpunainen on ilmeisesti prefaceliftiin ja niitä menee kaksin kappalein? Ei viittis alkaa purkaa tommosta sähköhelvettiä asian selvittämiseks...
                    taitaa olla juu vihreä/ruskea, mutta ei sitä relerasian kantta kauaa irrota, releet näkee kyllä ihan ok siitä sitten.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Tatsga
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 436
                      • Vantaa

                      #40
                      Pitänee siis kurkkia ku pääsee kohta tallille asti. Samalla pääsee yrittämään INPAn konffausta josko vaikka sais yhteyksiä autoon...
                      E30 "318is 8v" touring

                      E30 325cid 5.3 LS-V8

                      Comment

                      • crom
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 71
                        • Satakunta

                        #41
                        Tänään tuli luettua vikakoodit kun jonkinmoista tehottomuutta havaittavissa. 203 ja 210 näytti, mutta kummassakin luki tuntematon, että mitähän nuo mahtaa sanoa? 203 vaikuttaisi liittyvän lambda-anturiin, mutta en löytänyt mitään tietoa 210:stä
                        E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                        ex. E38 740iA (95)
                        ex. E34 535i (91)
                        ex. E34 530i Touring (94)
                        ex. E46 320i (01)
                        ex. E30 325i (90)
                        ex. E32 730i (92)

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8266
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #42
                          Originally posted by crom View Post
                          Tänään tuli luettua vikakoodit kun jonkinmoista tehottomuutta havaittavissa. 203 ja 210 näytti, mutta kummassakin luki tuntematon, että mitähän nuo mahtaa sanoa? 203 vaikuttaisi liittyvän lambda-anturiin, mutta en löytänyt mitään tietoa 210:stä
                          203 P0173 Fuel Trim (Bank 2), DME internal O2 control limit.
                          values logical Controller for lambda is too long
                          beyond a min. or a max.

                          210 Ignition feedback,
                          Input analog timing Check for correct signal timing after
                          faulty (>2 cylinders) (100 mV)
                          each ignition has been initiated by
                          feedback signal. If more than two
                          ignition signals are not recognized
                          than there might be a problem in
                          feedback line.

                          Lambdasäätö tapissa ja sytytyskatkoksia = Imuvuoto

                          p.s. kannattaa lukea ne koodit sellaisella laitteella joka osaa kertoa mitä koodi tarkoittaa.. ei tarvii etsiä yhtään niin paljoa
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • crom
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 71
                            • Satakunta

                            #43
                            Joo, mutta kun menee viikon päähän et kerkeää ja tuo tyyppi kerkes lukee. eli lambda-anturin vaihdolla korjaantuu? ja imuvuoto jossain letkussa, eli vaihtoon?
                            E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                            ex. E38 740iA (95)
                            ex. E34 535i (91)
                            ex. E34 530i Touring (94)
                            ex. E46 320i (01)
                            ex. E30 325i (90)
                            ex. E32 730i (92)

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8266
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #44
                              Originally posted by crom View Post
                              Joo, mutta kun menee viikon päähän et kerkeää ja tuo tyyppi kerkes lukee. eli lambda-anturin vaihdolla korjaantuu? ja imuvuoto jossain letkussa, eli vaihtoon?
                              Ei kun lanbdasäädön tapissa oleminen tarkoittaa sitä että pakokaasu on lambdan toiminta-alueen ulkopuolella -> lambda ei pysty korjaamaan -> vikakoodi.

                              Jos lambda olisi rikki, sille olisi omansa vikakoodi.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                #45
                                Originally posted by crom View Post
                                Joo, mutta kun menee viikon päähän et kerkeää ja tuo tyyppi kerkes lukee. eli lambda-anturin vaihdolla korjaantuu? ja imuvuoto jossain letkussa, eli vaihtoon?
                                Ei tarvii vaihtaa lambdaa/lambdoja. Lambdat ilmaisevat pakokaasuista happipitoisuuden ja jos pitoisuus menee moottorinohjaukselle asetettujen raja-arvojen yli, niin lambda-arvosta tulee vikakoodi. Vikakoodi on siis lambda-arvosta, ei lambda-anturista.

                                Imuvuodon korjauksella tulee koko homma kuntoon. Vuoto on yleensä jossain letkussa tai putkessa, mutta mm. runsaasti vuotava venttiilikopan tiiviste voi aiheuttaa imuvuodon, joka ilmenee tapaukseesi sopivina oireina.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎