Originally posted by kaol
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eilen satoi sen verran vettä että joutu ekan kerran käyttämään pyyhkijöitä. Joku fiba näyttäis olevan niiden ohjauksen suhteen. Elikkäs autossa on sadetunnistin, joka näyttäis toimivan hetken aikaa ihan oikein ku laittaa pyyhkijät päälle. Lopettaa pyyhkimisen viimeistään ku pysähtyy valoihin ja ei pyyhi ellei käytä nollissa ja laita uudestaan päälle. Säätöpyörän renklaus ei auta, mutta se kuitenkin vaikuttaa pyyhintänopeuteen kun pyyhkijät hetkellisesti toimivat Kakkosasennossa taasen pyyhkii koko ajan, myös valoissa vaikka pitäis höllätä vauhtia pysähdyksissä. Toinen asiaan liittyvä vika on lepoasento, joka yleensä jää n.3-4cm ala-asennosta ylös ja pyyhkijät suhisee motarilla. Luulin eka et olis säädöstä kii mut ku kikkaili eestaas pyyhkijöitä niin sulat saa jäämään konepellin alle ala-asentoon aina välillä. Ilmeisesti pyyhkijöiden toimintaa ohjaa korimoduli? Pitänee yrittää tänään saada INPA toimimaan jos vaikka antais jotain koodeja...
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostEilen satoi sen verran vettä että joutu ekan kerran käyttämään pyyhkijöitä. Joku fiba näyttäis olevan niiden ohjauksen suhteen. Elikkäs autossa on sadetunnistin, joka näyttäis toimivan hetken aikaa ihan oikein ku laittaa pyyhkijät päälle. Lopettaa pyyhkimisen viimeistään ku pysähtyy valoihin ja ei pyyhi ellei käytä nollissa ja laita uudestaan päälle. Säätöpyörän renklaus ei auta, mutta se kuitenkin vaikuttaa pyyhintänopeuteen kun pyyhkijät hetkellisesti toimivat Kakkosasennossa taasen pyyhkii koko ajan, myös valoissa vaikka pitäis höllätä vauhtia pysähdyksissä. Toinen asiaan liittyvä vika on lepoasento, joka yleensä jää n.3-4cm ala-asennosta ylös ja pyyhkijät suhisee motarilla. Luulin eka et olis säädöstä kii mut ku kikkaili eestaas pyyhkijöitä niin sulat saa jäämään konepellin alle ala-asentoon aina välillä. Ilmeisesti pyyhkijöiden toimintaa ohjaa korimoduli? Pitänee yrittää tänään saada INPA toimimaan jos vaikka antais jotain koodeja...
Tästä on aikanaan ollut ihan service bulletin, että tiettyjen valmistuserien releet kajahtaa ja oireet on aina kuvatunkaltaiset.
EDIT: niin ja mulla oli 1/99 valmistunut facelifti, ja sulla on ilmeisesti kyse tuosta 98-mallin faceliftistä, joten lienee samaa sarjaa se rele.Last edited by BeamR; 02-05-2014, 09:17.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Menipä taas puol tuntia ja tuli ku apteekin hyllyltä vastausEi sattuis olee osanumero vielä jossain tallessa, niin sais saksan "marmorilta" eli ebaysta laitettua tilaten uutta osaa? Netin syövereissä puhuttiin et olis omat releensä molemmille asennoille niin onko noista kumpi paskana? Onko kukaan muuten ostanut jostain uusia pyyhkijänsulan kumeja orggis pyyhkijöihin? Kokeilin "aerobladeja" ja totesin paskoiks(ei pysy lasissa kiinni ja rämisee alaspäin mennessä jättäen hirveet raidat)...
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostMenipä taas puol tuntia ja tuli ku apteekin hyllyltä vastausEi sattuis olee osanumero vielä jossain tallessa, niin sais saksan "marmorilta" eli ebaysta laitettua tilaten uutta osaa? Netin syövereissä puhuttiin et olis omat releensä molemmille asennoille niin onko noista kumpi paskana? Onko kukaan muuten ostanut jostain uusia pyyhkijänsulan kumeja orggis pyyhkijöihin? Kokeilin "aerobladeja" ja totesin paskoiks(ei pysy lasissa kiinni ja rämisee alaspäin mennessä jättäen hirveet raidat)...
ja realoem:Stä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...61&fg=25&hl=15
ja vaihda molemmat, ei ne omaisuuksia maksa.
ja tossa se service bulletin: http://www.magnum1.com/BMW-740/740_P...jpegs-740.htmlF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostTiedotteessa mainitaan 505 päätteinen vihreä-ruskea tuplarele korjausosaksi. Tuo 690 päätteinen lohenpunainen on ilmeisesti prefaceliftiin ja niitä menee kaksin kappalein? Ei viittis alkaa purkaa tommosta sähköhelvettiä asian selvittämiseks...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Tänään tuli luettua vikakoodit kun jonkinmoista tehottomuutta havaittavissa. 203 ja 210 näytti, mutta kummassakin luki tuntematon, että mitähän nuo mahtaa sanoa? 203 vaikuttaisi liittyvän lambda-anturiin, mutta en löytänyt mitään tietoa 210:stäE34 M5 3.8 Nurburgring Edition
ex. E38 740iA (95)
ex. E34 535i (91)
ex. E34 530i Touring (94)
ex. E46 320i (01)
ex. E30 325i (90)
ex. E32 730i (92)
Comment
-
-
Originally posted by crom View PostTänään tuli luettua vikakoodit kun jonkinmoista tehottomuutta havaittavissa. 203 ja 210 näytti, mutta kummassakin luki tuntematon, että mitähän nuo mahtaa sanoa? 203 vaikuttaisi liittyvän lambda-anturiin, mutta en löytänyt mitään tietoa 210:stä
values logical Controller for lambda is too long
beyond a min. or a max.
210 Ignition feedback,
Input analog timing Check for correct signal timing after
faulty (>2 cylinders) (100 mV)
each ignition has been initiated by
feedback signal. If more than two
ignition signals are not recognized
than there might be a problem in
feedback line.
Lambdasäätö tapissa ja sytytyskatkoksia = Imuvuoto
p.s. kannattaa lukea ne koodit sellaisella laitteella joka osaa kertoa mitä koodi tarkoittaa.. ei tarvii etsiä yhtään niin paljoaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Joo, mutta kun menee viikon päähän et kerkeää ja tuo tyyppi kerkes lukee. eli lambda-anturin vaihdolla korjaantuu? ja imuvuoto jossain letkussa, eli vaihtoon?E34 M5 3.8 Nurburgring Edition
ex. E38 740iA (95)
ex. E34 535i (91)
ex. E34 530i Touring (94)
ex. E46 320i (01)
ex. E30 325i (90)
ex. E32 730i (92)
Comment
-
-
Originally posted by crom View PostJoo, mutta kun menee viikon päähän et kerkeää ja tuo tyyppi kerkes lukee. eli lambda-anturin vaihdolla korjaantuu? ja imuvuoto jossain letkussa, eli vaihtoon?
Jos lambda olisi rikki, sille olisi omansa vikakoodi.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by crom View PostJoo, mutta kun menee viikon päähän et kerkeää ja tuo tyyppi kerkes lukee. eli lambda-anturin vaihdolla korjaantuu? ja imuvuoto jossain letkussa, eli vaihtoon?
Imuvuodon korjauksella tulee koko homma kuntoon. Vuoto on yleensä jossain letkussa tai putkessa, mutta mm. runsaasti vuotava venttiilikopan tiiviste voi aiheuttaa imuvuodon, joka ilmenee tapaukseesi sopivina oireina.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment