E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    siru paskana.
    Mutta eikai tuossa oo ajonestoa... :think

    Eilen starttasin tuolla toimivalla avaimella, sammutin ja starttasin toisella. Lähti käyntiin.

    Maalari oli aamulla yrittäny ajaa hallin, mutta eipä ollu startannu.
    Last edited by zener; 01-05-2015, 09:53.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    siru paskana.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Miksiköhän tuo seiska ei halua startata toisella avaimella ollenkaan, joka on ollu kaapissa käyttämättömänä pitkään? Patterit ainaki toimi ku ovet aukes, mutta ei starttaa. :think

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko töötti muuten ohjattu maan puolelta?
    Noissa vanhoissa miinoissa mitä on tullut myös harrastettua aika usein näin on.
    Originally posted by peto2 View Post
    On, ja releen kannasta mittaamalla löytää vian.. en yllättyisi yhtään jos autosta löytyy jälkiasennus soitin ja joku yrittänyt saada ratin nappuloita pelaamaan sen kanssa.
    täytynee katsoa rele vielä..

    ei onneks ole jälkiasennus ratioita. Ihan vakiolla mennään. Sitä en tiedä onko ollut ja laitettua vakiot takaisin.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onko töötti muuten ohjattu maan puolelta?
    Noissa vanhoissa miinoissa mitä on tullut myös harrastettua aika usein näin on.
    On, ja releen kannasta mittaamalla löytää vian.. en yllättyisi yhtään jos autosta löytyy jälkiasennus soitin ja joku yrittänyt saada ratin nappuloita pelaamaan sen kanssa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Onko töötti muuten ohjattu maan puolelta?
    Noissa vanhoissa miinoissa mitä on tullut myös harrastettua aika usein näin on.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    onko kellään ollu vastavaa. Töötti ei oo pelannu tuossa pitkiin aikoihin ja aloin sitä selvittään niin sulakehan se uupui, noh laitoin sulakkeen reikään ja eikuin testaamaan ja virrat päälle ja töttöröö soipi samoin tein ei vaikutusta painella ratista ja mittasin honkilta niin virta tulee kokoaika sulakkeen ollessa paikalla ja virrat päällä.

    vikako on nyt ratin "kytkimessä" vaikko jokin muu. Bägin irroitin enkä havainnut mitään erikoista
    rele k2? seisontajarrun yläpuolella?

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    onko kellään ollu vastavaa. Töötti ei oo pelannu tuossa pitkiin aikoihin ja aloin sitä selvittään niin sulakehan se uupui, noh laitoin sulakkeen reikään ja eikuin testaamaan ja virrat päälle ja töttöröö soipi samoin tein ei vaikutusta painella ratista ja mittasin honkilta niin virta tulee kokoaika sulakkeen ollessa paikalla ja virrat päällä.

    vikako on nyt ratin "kytkimessä" vaikko jokin muu. Bägin irroitin enkä havainnut mitään erikoista

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    hola. Mikähän vois aiheuttaa m60b40 koneen ravistelun satunnaisesti tyhjäkäynnillä? Ei vaikutusta onko vaihde päällä. Koneen kumityynyt silmämääräisesti ehjät ja eihän ne niinkään tyhjäkäynnillä vaikuta. Vikakoodeja ei ole tällähetkellä ainakaan mistään.

    korvakuulolta aavistus kun ravistaa niin hummaista mikä ei mittarissa näy ja on todella pientä. Haitariputket yms tavalliset oireen aiheuttavat tarkisteltu.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Eikös tunnistinmattovika teetä sen, että airbagin valo palaa määrätyn ajan (30s-90s) aina käynnistyksen yhteydessä ja sitten sammuu?
    Mutta lukasemalla tietysti selviää helpoiten vian aiheuttaja.
    jos vika aktiivinen palaa kokoajan taulussa

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Eikös tunnistinmattovika teetä sen, että airbagin valo palaa määrätyn ajan (30s-90s) aina käynnistyksen yhteydessä ja sitten sammuu?
    Mutta lukasemalla tietysti selviää helpoiten vian aiheuttaja.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Attekun View Post
    Oli sulake otettu irti. Ja nythän se valo sitten palaa koko ajan Oiskohan tunnistinmattojumppaa tiedossa...
    Kannattaa lukea vikakoodit niin tietää mitä pitää korjata.
    Voi jopa hoitua ihan pelkällä nollauksella.

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Originally posted by powder View Post
    Konehuoneen puolella sulake paikallaan?
    Airbagin valon kolo mittaristosta peitetty teipillä?

    Siinä itse tapaamani tavat poistaa valoa
    Oli sulake otettu irti. Ja nythän se valo sitten palaa koko ajan Oiskohan tunnistinmattojumppaa tiedossa...

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    Juurikin näin, eli liikutat sitä venttiiliä käsin auto käynnissä. Kun perä nousee ja laskee ilman suurempia rutinoita, niin homma paketissa.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by ihi View Post
    Tavallinen 4.75 putki käy oikein hyvin. Liitokset on jotakuinkin ISO/DIN kupla tyyppiä jotka syntyy prässin takapuolen avulla.

    Siitä eturenkaan takaa muovin alta löytyy liitokset ja seuraavat apurungon luota. Vetää sieltä edestä asti uudet pillit suoraan sinne venttiilille. Ne kumiputken pätkät voi mielestäni jättää kokonaan tuosta välistä pois jos ei raaski uusia niitä myös. Tollanen motonetin jarruputki ainakin taittuu todella kivuttomasti paikoilleen ilman isompia purkamisiakin.

    Ilmaus toimi mulla ainakin siten, että paino pyörillä ajetaan sitä venttiiliä edes takaisin muutaman kerran "käsi ohjauksella", muuten ei lähtenyt toimimaan.

    Iskareita ei tarvinnut ilmata erikseen.
    Kiitoksia! Päädyin hakemaan Biltemasta TÄMÄN jarrutyökalusetin ja tein siitä kuljettajan penkin alta aina takapyörälle asti uuden putken. En koko putkea vaihtanut, kun se muutoin näytti aika terveeltä ja ei vaatinut mahdotonta jumppaamista. Nyt taas järjestelmä on tiivis, mutta täytyy huomenissa vielä yrittää ilmata kaikki. Tuo "käsi-ilmaus" vissiin hoituu siten, että irroitan sen säätötangon toisesta päästä vai kuinka?

    Leave a comment:

Working...
X