Kattelin niitä piuhoja ja vaikee uskoa että se ainakaan poikki olisi kun eivät pääse kuitenkaan liikkumaan ollenkaan siellä kotelossaan. Vois tietysti vetää vaikka kokonaan uuden piuhan eculle asti jos siellä jotain muuta mystistä onkin.
No sit oli jääny mietityttämään joku lätkä sen tunnistimen jalan alla, otin sen pois ja nyt se tunnistin näyttäis olevan paljon enemmän oikealla etäisyydellä siitä pyörästä. Oli ainakin millin paksu "prikka" joka oli siis sen tunnistimen jalan muotoinen. Liekö kuulunu ollenkaan sinne? Mitään ei tuntunut tapahtuvan joten jos se oli siitä kiinni, niin oisko vikakoodi voinu jäädä muistiin? Scanneri on vasta tulossa kiinasta.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sitte kannattaa kattoa piuhat tolta tunnistimelta ohjainboxille, onko poikki, liian isoa ylimenovastusta, liittimistä pinnit irti, oikosulkua?
Leave a comment:
-
Katitkin on vaihdettu muistaakseni aika hiljattain, mutta en tiiä miten tiheään niitä saa olla laittamassa. Magnaflowt sinne on lyöty.
Leave a comment:
-
Originally posted by hander View PostIhan vastaavaa ongelmaa en searchilla löytänyt, vaikka samankaltaisia onkin tullut vastaan. Eli M60b40 motti kyseessä, vm -94. Ostin ''kampiakselin asentotunnistinvikaisena'' (luettiin vikakoodit koeajon jälkeen = crankshaft position sensor), koeajolla siis huomasin ettei kierrä kuin 3500. Starttaa aina ku banaanipuun alta ja muutenkin toimii täysin.
Pihaan saatua vaihdoin uuden akun, tämän jälkeen jännästi alkoikin kiertää punarajalle asti. Myöhemmin sitten vastalämmenneenä ei enää kiertänyt kuin 3000, vähän pidempään ajeltua 3500, sitten 4500 ja siitä ei taas noussut.
Laakkoselta hain uuden sensorin ja vika pysyi ennallaan. Vanhasta ja uudesta mittasin vastukset, jotain vajaat 500ohmia tais olla molemmissa, eli ihan toimivia kamppeita?
Välillä siis sai varsinkin matkaa ajaessa polkaista kaasun pohjaan ja toimi normaalisti, lyhemmillä ajoilla taas rajoitin alkoi jo siinä 3-4500 tietämillä.
On vaihdettu _ihan_ kaikki ne kuluvat ja vähemmän kuluvat osat, mitkä tästä pannusta menee 200tkm jälkeen. 280 taulussa tällä hetkellä.
Eli mitäs ny? Tänään vasta hoksasin että öjynpaineen merkkivalo ei pala taulussa edes clustertestin aikana ja joku probe oli irrallaan vasemman kannen päällä olevassa johtokimpussa. Numero 1732 694. Jossain väitettiin, et tää olis öljynpaineanturin tunnistin? Suodattimella tosin on kaikki piuhat kiinni jos äkkiä oikein katoin. Tongin tätä uudestaan ja se voi olla myös secondary air injection pump valven piuha, eli joutaakin olla irti jos näin on..
Joko antaudun ja vien huoltoon vai onko jotain ratkaisua tällaiseen?
Leave a comment:
-
740iA kiertää vaihtelevasti
Ihan vastaavaa ongelmaa en searchilla löytänyt, vaikka samankaltaisia onkin tullut vastaan. Eli M60b40 motti kyseessä, vm -94. Ostin ''kampiakselin asentotunnistinvikaisena'' (luettiin vikakoodit koeajon jälkeen = crankshaft position sensor), koeajolla siis huomasin ettei kierrä kuin 3500. Starttaa aina ku banaanipuun alta ja muutenkin toimii täysin.
Pihaan saatua vaihdoin uuden akun, tämän jälkeen jännästi alkoikin kiertää punarajalle asti. Myöhemmin sitten vastalämmenneenä ei enää kiertänyt kuin 3000, vähän pidempään ajeltua 3500, sitten 4500 ja siitä ei taas noussut.
Laakkoselta hain uuden sensorin ja vika pysyi ennallaan. Vanhasta ja uudesta mittasin vastukset, jotain vajaat 500ohmia tais olla molemmissa, eli ihan toimivia kamppeita?
Välillä siis sai varsinkin matkaa ajaessa polkaista kaasun pohjaan ja toimi normaalisti, lyhemmillä ajoilla taas rajoitin alkoi jo siinä 3-4500 tietämillä.
On vaihdettu _ihan_ kaikki ne kuluvat ja vähemmän kuluvat osat, mitkä tästä pannusta menee 200tkm jälkeen. 280 taulussa tällä hetkellä.
Eli mitäs ny? Tänään vasta hoksasin että öjynpaineen merkkivalo ei pala taulussa edes clustertestin aikana ja joku probe oli irrallaan vasemman kannen päällä olevassa johtokimpussa. Numero 1732 694. Jossain väitettiin, et tää olis öljynpaineanturin tunnistin? Suodattimella tosin on kaikki piuhat kiinni jos äkkiä oikein katoin. Tongin tätä uudestaan ja se voi olla myös secondary air injection pump valven piuha, eli joutaakin olla irti jos näin on..
Joko antaudun ja vien huoltoon vai onko jotain ratkaisua tällaiseen?Last edited by hander; 25-03-2015, 12:03.
Leave a comment:
-
Originally posted by Saarikoski View PostTarvisin vähän apuja tähän...http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320542&page=3
en enää tajua mikä voi olla vikana...auto siis 730ia -95 e38
pesin moottorin ja sen jälkeen ei toimi enää...öljynpainevalo palaa kokoajan himmeänä...meni ehkä pesussa rikki en tiedä, ainakaan nostajat ei kalata ja kone käy siististi kun starttaa.
Noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tai kun lähtee ajamaan alkaa rötäämään ja tukehtuu. myös luistoneston valo syttyy vähän ajan päästä..
aina kun vähän aikaa antaa olla niin taas menee jonku matkaa ihan ok, mutta saattaa sammua täydestä laukasta/ alkaa kakomaan..
tarkistettu nyt kaikki liittimet mitä löysin, puolat ja sulakelaatikko..
outoo tossa on se, että saattaa toimia ihan täydellisesti minuutin ja sitte alkaa rötäämään tms...paitsi siis se öljynpainevalo palaa, mutta kuulemma voi rikkoontua kun päästää painepesurilla ja niinhän tein..
Leave a comment:
-
Originally posted by Saarikoski View PostTarvisin vähän apuja tähän...http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320542&page=3
en enää tajua mikä voi olla vikana...auto siis 730ia -95 e38
pesin moottorin ja sen jälkeen ei toimi enää...öljynpainevalo palaa kokoajan himmeänä...meni ehkä pesussa rikki en tiedä, ainakaan nostajat ei kalata ja kone käy siististi kun starttaa.
Noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tai kun lähtee ajamaan alkaa rötäämään ja tukehtuu. myös luistoneston valo syttyy vähän ajan päästä..
aina kun vähän aikaa antaa olla niin taas menee jonku matkaa ihan ok, mutta saattaa sammua täydestä laukasta/ alkaa kakomaan..
tarkistettu nyt kaikki liittimet mitä löysin, puolat ja sulakelaatikko..
outoo tossa on se, että saattaa toimia ihan täydellisesti minuutin ja sitte alkaa rötäämään tms...paitsi siis se öljynpainevalo palaa, mutta kuulemma voi rikkoontua kun päästää painepesurilla ja niinhän tein..
Sulla voi kyllä olla joku sähköosakin ottanu vettä, kun valoja vilkuttaa, mutta jos ei ole ihan hetkeen vaihdettu bensansuodatinta, niin sekin voi jopa auttaa.
Leave a comment:
-
Tarvisin vähän apuja tähän...http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320542&page=3
en enää tajua mikä voi olla vikana...auto siis 730ia -95 e38
pesin moottorin ja sen jälkeen ei toimi enää...öljynpainevalo palaa kokoajan himmeänä...meni ehkä pesussa rikki en tiedä, ainakaan nostajat ei kalata ja kone käy siististi kun starttaa.
Noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tai kun lähtee ajamaan alkaa rötäämään ja tukehtuu. myös luistoneston valo syttyy vähän ajan päästä..
aina kun vähän aikaa antaa olla niin taas menee jonku matkaa ihan ok, mutta saattaa sammua täydestä laukasta/ alkaa kakomaan..
tarkistettu nyt kaikki liittimet mitä löysin, puolat ja sulakelaatikko..
outoo tossa on se, että saattaa toimia ihan täydellisesti minuutin ja sitte alkaa rötäämään tms...paitsi siis se öljynpainevalo palaa, mutta kuulemma voi rikkoontua kun päästää painepesurilla ja niinhän tein..
Leave a comment:
-
Originally posted by Zoui View PostEn mä siitä ole ohittanut kuin käynnistykseneston, abs- ja öljynpainevalon
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postei, ei, ei ja vielä kerran ei. Näistä hengenvaarallisista viritysneuvoista pitäisi antaa banaania ihan automaattisesti. Tätä asiaa on käsitelty toisessa threadissa jo melko syväluotaavasti, eikä ole MITÄÄN järjellistä syytä tehdä tuollaisia harakirivirityksiä.
jos niissä turvavarusteissa on jotain vikaa, niin ne pitää korjata asiaankuuluvasti. Todennäköisin vika on liitin/johdot, seuraavana sitten tunnistinmatto. Molemmissa tapauksissa korjaaminen on ihan helppo juttu, jälkimmäisessä vain vähän aikaa vievää.
Leave a comment:
-
Originally posted by ihi View PostLonkalta heitän kuitenkin, että tunnistinmatto kaput. Uusia saa kaupasta, mutta vanhan voi myös ohittaa, jolloin bagi laukeaa kolaritilanteessa vaikka penkillä ei kukaan istuisikaan.
jos niissä turvavarusteissa on jotain vikaa, niin ne pitää korjata asiaankuuluvasti. Todennäköisin vika on liitin/johdot, seuraavana sitten tunnistinmatto. Molemmissa tapauksissa korjaaminen on ihan helppo juttu, jälkimmäisessä vain vähän aikaa vievää.
Leave a comment:
Leave a comment: