E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • okko
    replied
    Ajettiin vika päällä ainakin yli vuosi , että tuurista kiinni mitä pahaa tapahtuu ja kuinka nopeesti.
    Alkoi satunnaisena tutisemisena esim ajettaessa loivaan ylämäkeen, niin yhtäkkiä alkoi tutisemaan. Voimistui aikaa myötä todella kovaksi ja lopulta ajeltiin sportti päällä suurin osa ajoista ja luonnollisesti vältettiin pitkiä reissuja. Mukaan tuli myöhemmin toinenkin ominaisuus. Maantienopeuksilla seilasi lukon ja luiston välillä...

    muunnin tuli tehdaskorjattu ja laatikko huollettiin/korjattiin samalla.

    Morkai on kikkaillut jonkun mömmön kanssa ja saanut muuntimen elvytettyä. Löytyy jostain näistä laatikko-ongelma ketjuista.

    Eihän se nyt pakosti tarvii olla tuo vika, mutta ei se 5hp24:ssä mikään harvinaisuus ole. Laatikkokorjaaja sanoi, että muunnin on varsin pieni suhteessa laatikkoon. Itse laatikosta yleisimmin hajoaa sisuskaluja, jos venttiilikoneistossa tulee ohivuotoa (löytyy korjaussarja), tai pakkirummun männän tiiviste pettää. Nämä viat ei sitten piileskele, eli ratasvalo syttyy varmasti, tai meno loppuu...
    Last edited by okko; 31-03-2015, 22:13.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Ei tullut yhtäkään koodia laatikosta koko vian aikana.
    OK, eli oliko sinulla samanlainen vika autossasi? Vaihdettiinko turbiini vai miten homma ratkesi? Minulla on tässä vähän paska tilanne, kun otin tämän E38:n hiljattain ajoon, kun E39:ään tuli jokin aika hasardi vika, jota en ole vieläkään kerennyt selvittämään. Nyt jos sitten tässä autossa on laatikko menossa, niin voi v*ttu. Pitää huomenna vielä testailla laatikon toimintaa ajossa, mutta kehtaakohan tuolla vielä ajella? Netin ihmeellisestä maailmasta yritin etsiä lisäinfoa ja kuulemma jos ajaa sportilla, ei mitään vahinkoa pitäisi päästä syntymään. Olettaen siis, ettei turbiini lukittuisi kunnolla. Tarkoitus ei tietenkään ole rasittaa laatikkoa yhtään ylimääräistä, mutta kun toinenkin auto on samaan aikaan paskana.


    Originally posted by FinCode View Post
    Herra katsastusherra aikansa kollegansa kera takarenkaita väänneltyään löysi diagnoosin "takimmainen ylätukivarsi ulkopää välyksellinen."

    Ollakko ko. palikka siis kuvassa osanro. 17? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...44&hg=33&fg=30

    Ja näin ollen: http://goo.gl/ZvTzll

    Ihan niinkuin bemarin takapäässä ei muka kuuluisikin olla hitunen camberia.
    Melko varmasti olet oikean osan jäljillä. Kyseessä siis takaylätukivarsi, joka näistä tyypillisesti väljistyy vanhuuttaan. Se etummainen suora tukivarsi kestää yleensä pidempään.

    Leave a comment:


  • FinCode
    replied
    Herra katsastusherra aikansa kollegansa kera takarenkaita väänneltyään löysi diagnoosin "takimmainen ylätukivarsi ulkopää välyksellinen."

    Ollakko ko. palikka siis kuvassa osanro. 17? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...44&hg=33&fg=30

    Ja näin ollen: http://goo.gl/ZvTzll

    Ihan niinkuin bemarin takapäässä ei muka kuuluisikin olla hitunen camberia.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Todennäköisesti ZF 5HP24. Täytyy varmaan ottaa aikalisä tuon vian selvittämisen suhteen, kun potentiaalisia vikapaikkoja on niin monta. Laatikko ei ainakaan vielä ole vikakoodeja pukannut ja se on kyllä toiminut moitteettomasti. Öljyvuotojakaan en ole havainnut.
    Ei tullut yhtäkään koodia laatikosta koko vian aikana.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Millä kierroksilla tuo sanotaan ominaisuus esiintyy ylämäessä?
    Melkolailla siinä 1850-2200 kierroksen paikkeilla. Turbiini siis ainakin lähtökohtaisesti lukittuu, kun 100 km/h nopeudessa kierrokset ovat 1850. Kierrokset eivät myöskään tuon "nypyttelyn" seurauksena heilahtele. Oireilu on niin pientä, että vian havaitsemiseksi pitää olla aika hereillä ja kanssamatkustajat sitä tuskin huomaisivat.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Millä kierroksilla tuo sanotaan ominaisuus esiintyy ylämäessä?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by okko View Post
    laitan panoksen laatikkovialle. Momentinmuunnin, tai venttiilikoneistossa vuotava venttiili. Mikä laatikko sulla?
    Todennäköisesti ZF 5HP24. Täytyy varmaan ottaa aikalisä tuon vian selvittämisen suhteen, kun potentiaalisia vikapaikkoja on niin monta. Laatikko ei ainakaan vielä ole vikakoodeja pukannut ja se on kyllä toiminut moitteettomasti. Öljyvuotojakaan en ole havainnut.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    laitan panoksen laatikkovialle. Momentinmuunnin, tai venttiilikoneistossa vuotava venttiili. Mikä laatikko sulla?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by ihi View Post
    Pintakaasulla ja ylämäkeen "nypytys" sekä siihen liittyvä ääni voi olla luistava turbiinilukko myöskin.

    Seuraavaksi kun käytät piuhassa, niin katso lootan koodit kanssa.
    Ei ollut vikakoodeja lootassakaan, eikä vian luonne oikein perstuntumalta vaikuta laatikkovialta. En toki lupaa, mutta epäilen silti.

    Tänään kun autolla ajelin, menomatkalla ei ollut mitään ongelmia, mutta paluumatkalla jossain kohtaa alkoi taas oireilla. Oireilu on tosi lievää ja sen tosiaan parhaiten toteaa jyrkemmässä ylämäessä. Oireilu (silloin kun sitä tapahtuu), on täysin säännöllistä. Aivan kuin jokin säätö menisi pieleen ja moottorinohjaus yrittää sitä korjata. Oireiluun liittyy myös eräänlainen booaava ääni, joka kuuluu vaimeasti kabiiniin ja sen voi tuntea pienenä nypytyksenä, mutta todella lievänä sellaisena. Epäilen toistaiseksi jonkinlaista anturivikaa (vaikka koodeja ei olekaan), koska mekaaninen vika tuskin olisi niin säännöllinen, silloin kun sitä tapahtuu.
    Last edited by Ramzez; 31-03-2015, 15:50.

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    Pintakaasulla ja ylämäkeen "nypytys" sekä siihen liittyvä ääni voi olla luistava turbiinilukko myöskin.

    Seuraavaksi kun käytät piuhassa, niin katso lootan koodit kanssa.

    Leave a comment:


  • Niiro
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kokemuksesta tiedän, mitä vanha bensa tekee moottorille. Myös tämän yksilön kohdalla. Siitä ei kuitenkaan ole kyse. Uutta ainetta tankissa ja tankattukin jo sen verran monta kertaa, että polttoaineessa tuskin vika.

    Illalla kävin vielä ihmettelemässä alipaineletkuja ym., mutta kaikki oli ehjää. Noinkohan vuoto imusarjassa aiheuttaisi em. probleemia?
    Mulla on vähän samanmoista oikkuilua ollut, ja antanutkin maffin vikakoodia, pitäisi tilailla uusi vaikka edellinenkin on vain vuoden vanha...

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Juurikin noin...Onko viimekesän bensat tankissa
    Kokemuksesta tiedän, mitä vanha bensa tekee moottorille. Myös tämän yksilön kohdalla. Siitä ei kuitenkaan ole kyse. Uutta ainetta tankissa ja tankattukin jo sen verran monta kertaa, että polttoaineessa tuskin vika.

    Illalla kävin vielä ihmettelemässä alipaineletkuja ym., mutta kaikki oli ehjää. Noinkohan vuoto imusarjassa aiheuttaisi em. probleemia?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by hander View Post
    Vaikkakin vasta pari tovia noiden asentotunnistimien kanssa ihmetelleenä, voisin väittää että ei varmasti ole siinä sensorissa vika. Ja siitä tulee koodi jos on pienintäkään häikkää tunnistimessa.
    Juurikin noin...Onko viimekesän bensat tankissa

    Leave a comment:


  • hander
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Mahtaisiko löytyä hyviä veikkauksia seuraavan vian aiheuttajaksi:

    M62 (non TU) on päättänyt alkaa lievästi nytkähdellä kevyessä kiihdytyksessä (varsinkin ylämäkeen) ja samalla konehuoneesta kuuluu ajoittain sellainen vaimea "booaava" ääni, mutta käytännössä siis tehoissa ei ole mitään sanomista. Auto myös pääsääntöisesti kulkee ihan hyvin. Tasaisella tiellä tasakaasulla ei ole ongelmia. Tehot eivät ole kateissa ja kovempi kiihdyttäminen onnistuu ongelmitta. Tyhjäkäynti on myös ok. Vikakoodeja ei ole ja livedatassa ei moitteen sijaa. Epäilin imuvuotoa jossakin, mutta en sellaista löytänyt. Voisiko olla esim. kampiakselin asentotunnistin?? :think
    Vaikkakin vasta pari tovia noiden asentotunnistimien kanssa ihmetelleenä, voisin väittää että ei varmasti ole siinä sensorissa vika. Ja siitä tulee koodi jos on pienintäkään häikkää tunnistimessa.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Mahtaisiko löytyä hyviä veikkauksia seuraavan vian aiheuttajaksi:

    M62 (non TU) on päättänyt alkaa lievästi nytkähdellä kevyessä kiihdytyksessä (varsinkin ylämäkeen) ja samalla konehuoneesta kuuluu ajoittain sellainen vaimea "booaava" ääni, mutta käytännössä siis tehoissa ei ole mitään sanomista. Auto myös pääsääntöisesti kulkee ihan hyvin. Tasaisella tiellä tasakaasulla ei ole ongelmia. Tehot eivät ole kateissa ja kovempi kiihdyttäminen onnistuu ongelmitta. Tyhjäkäynti on myös ok. Vikakoodeja ei ole ja livedatassa ei moitteen sijaa. Epäilin imuvuotoa jossakin, mutta en sellaista löytänyt. Voisiko olla esim. kampiakselin asentotunnistin?? :think

    Leave a comment:

Working...
X