Kertokaas viisaammat, että onko täysin järjetön ajatus korjata vuotavaa tasonsäätöiskareiden öljyn syöttölinjaa kumiletkulla? Ongelma on sen laatuinen, että toinen tasonsäädön metallisista syöttöputkista oli takarengasta edeltävän kannakkeen kohdalta hapertunut ja alkoi siitä vuotamaan öljyä. Kyseisessä linjassa menee siis kolme metallista putkea, joista paksuin lienee bensatankin paluulinja ja kaksi ohuempaa putkea tasonsäädön syöttö- ja paluulinja. Vuotava putki oli kaikista lähinnä helmaa, eli lähinnä auton kylkeä. En osaa sanoa, onko kyseessä syöttö- vai paluulinja, mutta mietiskelin vain, että kuinka kova paine mahtaa niissä putkissa olla? Joissakin netissä olevissa ohjeissa kun on tasonsäätö poistettu kokonaan pelistä, ne kaksi putkea on U-mutkalla yhdistetty ja moni on käyttänyt siinä yhteydessä tavallista kumiletkua. Toki ei sinne kai silloin painettakaan pääse syntymään.
Toinen kysymys koskee sitten sitä, että miten ne takaiskarit saa ilmattua, vai tarvitseeko niitä erikseen ilmata?
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näin olen ymmärtänyt mutta kun ei.. kai se pitää väkisin repiä, katotaan mitä käteen jää
Leave a comment:
-
Kuinka takaniskatuet irtoaa? Yritän takapenkkejä purkaa pois jos sitä kautta pääsisi yhden turvavyön vaihtamaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by rikuh1 View PostKyllä se pölynimuri täällä ainakin on toiminu kokoajantosin kyllä se niin hiljainen on varsinkin kun systeemi on tiivis, ettei sitä oikeasti edes huomaa jos ei osaa kuunnella. Sitten kun ajansaatossa sinne ilmestyy vuotoja niin äänikin kasvaa.
Leave a comment:
-
Kyllä se pölynimuri täällä ainakin on toiminu kokoajantosin kyllä se niin hiljainen on varsinkin kun systeemi on tiivis, ettei sitä oikeasti edes huomaa jos ei osaa kuunnella. Sitten kun ajansaatossa sinne ilmestyy vuotoja niin äänikin kasvaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Attekun View PostTässä autossa on niin paljon kaikkia osia mistä en ole ikinä kuullutkaankyllä se lisäilmapumppu taitaa löytyä kaikista E38:sta, tai ainakin 12-mukisista.
Sehän siis puhaltaa kylmäkäynnistyksessä lisähappea pakosarjaan, jotta pakokaasut olisi kuumempia ja katalysaattorit lämpenisi nopeammin -> vähemmän päästöjä. Amerikkalaisten humpuukia, jenkkiversioissa sen lisäilmapumpun hajoaminen taitaa sytyttää ihan vikavalonkin. Ja yleensä se pölynimuri on vielä kaikenlisäksi rikki, en muista milloin olisin viimeksi kuullut mistään E38:sta sitä huminaa startin jälkeen :think
Mutta eiliseen dilemmaan liittyen, taitaa se ...tanan startti olla nyt sitten moro. Tai solenoidi, en tiedä vielä. Vittumainen vaihtaa, mutta yritetään tänään kun saa vaihtostartin. Ei tässä muuta hätää ole kuin se, että mun pitäisi ihan aikuisten oikeasti saada se ajoon lauantaiaamuna
Leave a comment:
-
Originally posted by Ramzez View PostKiitoksia neuvoista! Hieman tietysti mietityttää sotkea lisäaineita liki 19 vuotta vanhojen öljyjen sekaan, mutta kaiketi se on silti turvallista...Väittävät tosin, että ei saisi mitään litkuja laitella koneeseen yms. Mutta ilmeisesti ZF:n loota on sen verran vähemmän herkkä paikka öljyjen suhteen jotta sinne voi randomisti noita aineita (lukkoperän lisäine) laitella.
Tiedä sitten kannattaako sitä luistoa vanhoille kuluneille kytkinpakoille enää paljon ainakaan lisäillä, mutta varmasti nuo jyrinät sillä poistuu jos siitä on peräisin.
Voi toki kyllä sitten loppua se vähäinen jäljellä oleva lukitus myös kokonaan, mutta siinätapauksessa peli oli jo menetetty muutenkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostPrefacessa lyhkäsessä H1 ja pitkissä H7.
sitä ajattelin alunperin, että jos joku olis laittanu h3:n tilalle nuo h1:t kun noissa lienee sama kanta, mutta jos siis tuo h1 on oikea polttimo niin metsään meni..
pakko varmaan koittaa toisilla polttimoilla vielä vaikka tuskinpa tuo tilannetta muuttaa...nyt oli jotku valeon tuikut tuolla..
Leave a comment:
-
Itse itselleni vastaten: se on pakopuolen ilmapumpun rele. Mä sitä tietoa etsiskelin aika pitkään ja tuli jo epätoivo, ja heti kun täältä kysyy niin sen löytää sitten piru vie itsekin
Mutta eihän tuo nyt paljon sitten vielä lohduta, kun ei sekään mun mielestäni ole toiminut, joten sillä releelläkään ei ole paljon painoarvoa...
Leave a comment:
-
Päivän tietovisa, oikeasta vastauksesta kymmenen pistettä ja papukaijamerkki:
minkä rele on tuo kuvassa keskellä näkyvä vihreä rele? eli mikä lopettaa toimimisen jos tuo rele vaihdetaan toimimattomaan? tämä kuvahan on siis edestä moottorinohjausyksiköiden alta.
mulla loppui startin pyöriminen ihan seinään ja ilman varoitusta ja startin rele on samanlainen valkovihreä rele, ja haluaisin kovasti kokeilla tuolla toisella valkovihreällä.
INPA:lla katsottuna kaikki immobilisaatiojutut on ok ja virtalukon kannasta lähtee 12V DME:lle, joten seuraavana kiinnostaa että toimiiko tuo starttirele (koska toi startti on aivan VITUN pahassa paikassa).
Leave a comment:
-
Originally posted by Morkai View PostOireen kuvaus vastaa mielestäni aika hyvin tuota turbiinin lukitusvikaa. Se on onneks helppo vika korjata tuolla kitkamössöllä. Viime kesän potilaassa oireina oli ollut viitisen vuotta 40 kmh vauhdeissa tuntunut nykiminen: esim. kun vähän nostaa kaasua hidastetöyssyyn ja siinä hyvin kevyesti painaa kaasua kun lähtee. Vikahan tässä oli se, että ohjaus pyysi jotain osalukitusta ja lukko jumitteli hetkittäin enemmän päälle ja kevyesti persaukseen nytkäytti. Vian jäljille pääsi, kun alkoi nykimään myös tasakaasulla maantiellä juurikin ylämäkeen ajaessa.
Useaan kertaan todettu toimivaksi aineeksi tosi pahoihinkin tapauksiin. Vaikuttaa heti, joten helppo todeta ja pysyvä korjaus.
Tulipa tässä pääsiäisen aikana uusi oire, eli kun avaimesta kääntää starttiasentoon, niin auto ei välttämättä starttaakaan. Edes valot eivät himmene. Muutaman kerran joutuu aina kääntelemään avainta starttiasentoon, ennen kuin starttaa. Monesti toimii kyllä heti ensimmäisellä kerralla, mutta välillä voi joutua kääntämään avainta 3-5 kertaa. Heti kun starttaa, niin startti pyörii normaalisti. Vika ei siis taatusti ole itse starttimoottorissa. Voisivatko ongelmat johtua solenoidista, vai onko todennäköisempää, että virtalukonpohjassa on sanomista? Virtalukonpohjalle tyypillisiä sähköoireita ei kuitenkaan ole vielä esiintynyt.
Leave a comment:
-
No jos sinne H1 menee niin sitten on jokku kiinatuningumpiot kyseessä ja siinä varmaan yks syy epämääräiseen kuvioon.
Halogeniumpiohin menee kyllä ihan H7.
Leave a comment:
Leave a comment: