E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saarikoski
    replied
    onko 3.0 bensakoneessa samat öljypumpun pulttien irtoamisongelmat mitä isommissa 4.0 ja 4.4?
    Auto siis -95 730ia

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    jenkkiparkkia ja muutakin koodausherkkua auki
    Jenkkiparkki? MIkä se on?

    Itsellä kävi niin, että oli akku hyytynyt. Latasin täyteen ja homma jatkui. Kuitenkin ilmaantui sellainen ominaisuus, että takaluukusta kun painaa avauspainiketta, luukku ei aukea mutta ovet menivät lukkoon. Sama homma toistui muutaman kerran peräkkäin. Onko tämä joku ohjelmointijuttu, koska kun avaimella lukitsin kontin (siis työntämällä avaimen ihan kontin reikään), ongelma poistui, ainakin toistaiseksi? Onneksi oli vara-avain taskussa ettei taas tarvinnut murtautua omaan autoon

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Auttakaas nyt miestä epätietouden partaalla...

    Valomoduulin päivitys kiinnostaa edelleen. Mistä tiedän ostaa oikean, uudemman ja koodailua ymmärtävän version..? Autossani 1998 e38 alkuperäiset xenonit, mutta valomoduulissa "no coding index yet". Tarviiko uuden moduulin olla xenon autosta, koska senhän voi valikosta muuttaa scannerilla...?
    Nostellaan ja vastaillaan itsellekin. Eli lcm2 tilalle käy suoraan lcm3. Pitää vain naittaa ncssällä. Siten saa jenkkiparkkia ja muutakin koodausherkkua auki

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by JaakkoT View Post
    Nyt ois hyvät neuvot tarpeen! Oma 735 alkanu humpaan tyhjäkäyntiä. Nyt myös välillä nykii ajossa. Imusarjan tiivisteet vaihdettu, maf vaihdettu, ainoa vikakoodi oli lambda joka sekin vaihdettu. Pikkukierroksilla nykii ja tuntuu aivan kuin putoais pyttyjä pois. Yli 2-3k kierrosta pellaa aivan ko ei ois ikinä mittään vikkaa ollukkaan. Mikähän helvetti tuota nyt vaivaa?
    Nostellaan.. jos alle vm. 1999, niin kannattaa putsia tyhjäkäyntiventtiili jollain suihkeella esim maf cleanerilla. Omasta laski tyhjäkäynti muutaman sata rpm tuon jälkeen.

    Leave a comment:


  • thuttu77
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Onko valon pesurit oman sulakkeen takana?

    Mistä ottaa +12v, jos virittää lisäxenoneille relejohtosarjan?
    Ainakin kun tein valonpesureille jälki asennuksen niin tuli oma sulakkeensa
    ja näin käsittääkseni myös tehdas asenteisessa tuossahan on orkkis asennussarjaa (johdot yms) käytetty

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Tuulilasiin tulee aika ajoin likaa, ihan kuin vaaleaa "pölyä". Jäähdytinnestettä ei katoa. Asensin aiemmin raitisilmasuodattimet, kun edellinen omistaja oli riipinyt ne irti (tuli kuulemma talvella paremmin ilmaa kabiiniin).

    Mistä ilmiö voisi johtua ?

    Mielestäni en ole havainnut tuota aikaisempina talvina.

    Auto on 728iA '96 ja lämmönsäätöpaneeli on automaattimallia.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Onko valon pesurit oman sulakkeen takana?

    Mistä ottaa +12v, jos virittää lisäxenoneille relejohtosarjan?
    Siitä en tiedä, mutta omalla pumpulla?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Onko valon pesurit oman sulakkeen takana?

    Mistä ottaa +12v, jos virittää lisäxenoneille relejohtosarjan?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Zmuli View Post
    Tarvis vaihtaa 'Camshaft Position Sensor (Inlet MS43)', mikä sinne kannattaa laittaa? Internet tarjosi useammaltakin erivalmistajalta kaikenhintaisia haarukassa n.40-140e. Vai suosiolla vaan marmoritiskiltä orggisosa?

    Moottorina M52B28TU
    Orkkis on aika hyvä vaihtoehto.
    Tarvikkeilla on ollut jonkin verran murheita.

    Leave a comment:


  • Zmuli
    replied
    Tarvis vaihtaa 'Camshaft Position Sensor (Inlet MS43)', mikä sinne kannattaa laittaa? Internet tarjosi useammaltakin erivalmistajalta kaikenhintaisia haarukassa n.40-140e. Vai suosiolla vaan marmoritiskiltä orggisosa?

    Moottorina M52B28TU

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
    Eli tarvis uuenvesiventtiilin ja kun noita on ilmeisesti kahdenlaisia, yleisimmin kaikki kolme vesiletkun liitoskohtaa suoria mutta tuossa mun omassa on kaksi suoraa ja yksi 90 asteen kulmassa (toivottavasti ymmärrätte mistä puhun) jokatapauksessa yhden tuollaisen omaan sopivan olen löytänyt ja sillä hintaa 550e kun taas noita missä kaikki liitokset suoria saa schmiedmanilra 170 eurolla. Miten voi yhdellä muovisella liitos kohdalla olla noin iso ero? auto tosiaa 728 vm 1996
    Sen halvemmankin saa sopimaan paikoilleen.

    Leave a comment:


  • eeneljäkuus46
    replied
    Eli tarvis uuenvesiventtiilin ja kun noita on ilmeisesti kahdenlaisia, yleisimmin kaikki kolme vesiletkun liitoskohtaa suoria mutta tuossa mun omassa on kaksi suoraa ja yksi 90 asteen kulmassa (toivottavasti ymmärrätte mistä puhun) jokatapauksessa yhden tuollaisen omaan sopivan olen löytänyt ja sillä hintaa 550e kun taas noita missä kaikki liitokset suoria saa schmiedmanilra 170 eurolla. Miten voi yhdellä muovisella liitos kohdalla olla noin iso ero? auto tosiaa 728 vm 1996

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Vielä pirut eu-päättäjiä e38:seilla kyyditteevät, just maikkarin uutisista

    Asiaan.. Onko ajovalojen pesurilla omaa sulakettaan?

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Mulla kello taas jätätti ja IKE:n uudelleentinailun jälkeen vika on toistaiseksi ainakin hävinnyt. Voi olla samanlainen vika tuokin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Miksiköhän kello tuntuu pomppivan itekseen taaksepäin, nyt muutaman aamuna saanu säätää kellon takas oikeeseen, kun on joku 20-40min aikasessa yhtäkkiä.

    Leave a comment:

Working...
X