E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    tätä koitin ja piippaus vain lyheni
    Höh. Tuossa omassa E39 riittää kyllä kun piuhan irroittaa. Ei pimputtele.

    Leave a comment:


  • powder
    replied
    Originally posted by Attekun View Post
    Airbagin merkkivalo ei syty ollenkaan käynnistyksen yhteydessä. Muut merkkivalot toimivat normaalisti. Mitään muuta sähkövikaa ei ole. Onko ideoita mistä voisi johtua?
    Konehuoneen puolella sulake paikallaan?
    Airbagin valon kolo mittaristosta peitetty teipillä?

    Siinä itse tapaamani tavat poistaa valoa

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Airbagin merkkivalo ei syty ollenkaan käynnistyksen yhteydessä. Muut merkkivalot toimivat normaalisti. Mitään muuta sähkövikaa ei ole. Onko ideoita mistä voisi johtua?

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Jos puhelinta ei käytä niin esimerkiksi luurin johto irti niin vaikenee ja luurikin pysyy pimeänä.
    tätä koitin ja piippaus vain lyheni

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    "Dr. Tranny"

    mutta saakos tota Suomesta vai pitääkö tilata rapakon takaa?
    ja itse itselleni vastaten: Kaksi tuubia lähetyskuluineen kakskymppiä, eli kympin tuubi


    ei ihan paha hinta. Ameriikasta saisi alle 5 dollaria tuubi, toki lähetyskulut hieman isommat.

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Sain nyt noin suunnilleen paikannettua, minne ne putket menevät ja aika perseeltähän se näytti. Mitään varsinaisia kartioliitoksia ei näyttänyt olevan siinä välissä, vaan kumpikin putki menee useamman mutkan kautta sinne keskelle auton perää. Voi olla vähintäänkin mielenkiintoinen projekti vaihtaa se putki sinne ilman isompia purkamisia. Tekisi niin mieli vaihtaa vain pätkä uutta putkea siihen haperoon kohtaan ja homma olisi sillä selvä. Mahtaako vaan olla olemassa putkityökaluja, joita voisi käyttää auton alla? :think
    Tavallinen 4.75 putki käy oikein hyvin. Liitokset on jotakuinkin ISO/DIN kupla tyyppiä jotka syntyy prässin takapuolen avulla.

    Siitä eturenkaan takaa muovin alta löytyy liitokset ja seuraavat apurungon luota. Vetää sieltä edestä asti uudet pillit suoraan sinne venttiilille. Ne kumiputken pätkät voi mielestäni jättää kokonaan tuosta välistä pois jos ei raaski uusia niitä myös. Tollanen motonetin jarruputki ainakin taittuu todella kivuttomasti paikoilleen ilman isompia purkamisiakin.

    Ilmaus toimi mulla ainakin siten, että paino pyörillä ajetaan sitä venttiiliä edes takaisin muutaman kerran "käsi ohjauksella", muuten ei lähtenyt toimimaan.

    Iskareita ei tarvinnut ilmata erikseen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    en jaksanut kaikkia vanhoja topiikkeja lukea joten saisko inffoa miten auton puhelimen sais hiljaiseksi niin ettei piippaisi kovaäänisesti kun virrat laittaa päälle. Auto 740ia vm1995
    Jos puhelinta ei käytä niin esimerkiksi luurin johto irti niin vaikenee ja luurikin pysyy pimeänä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    en jaksanut kaikkia vanhoja topiikkeja lukea joten saisko inffoa miten auton puhelimen sais hiljaiseksi niin ettei piippaisi kovaäänisesti kun virrat laittaa päälle. Auto 740ia vm1995
    Ite otin peräkontista sulakkeen pois.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    puhelin

    en jaksanut kaikkia vanhoja topiikkeja lukea joten saisko inffoa miten auton puhelimen sais hiljaiseksi niin ettei piippaisi kovaäänisesti kun virrat laittaa päälle. Auto 740ia vm1995

    Leave a comment:


  • powder
    replied
    Eikö niitä tasonsäätöputkia voi jatkaa/korjata helmiliitoksella? Noinniinkun väliaikaisesti ainakin. Ja jos putki on jo poikki niin ainakin halpa kokeilu

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    ota vaan rohkeesti suojamuoveja pois edestä niin pääsee näkemään. Jos se tulee edestä niin sen pitäisi kyllä mennä sinne tasonsäädön venttiilille taka-akselin keskelle. Sieltä sitten lähtee paineenvaraajille takalokasuojiin, joista menee sitten iskareihin.
    Sain nyt noin suunnilleen paikannettua, minne ne putket menevät ja aika perseeltähän se näytti. Mitään varsinaisia kartioliitoksia ei näyttänyt olevan siinä välissä, vaan kumpikin putki menee useamman mutkan kautta sinne keskelle auton perää. Voi olla vähintäänkin mielenkiintoinen projekti vaihtaa se putki sinne ilman isompia purkamisia. Tekisi niin mieli vaihtaa vain pätkä uutta putkea siihen haperoon kohtaan ja homma olisi sillä selvä. Mahtaako vaan olla olemassa putkityökaluja, joita voisi käyttää auton alla? :think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    ota vaan rohkeesti suojamuoveja pois edestä niin pääsee näkemään. Jos se tulee edestä niin sen pitäisi kyllä mennä sinne tasonsäädön venttiilille taka-akselin keskelle. Sieltä sitten lähtee paineenvaraajille takalokasuojiin, joista menee sitten iskareihin.

    en nyt keksi yhtään syytä miksei jarruputkena myytävä tavara kelpaisi, jos vain halkaisijat osuu kohdalleen. :think

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    en kyllä muista paljonko sinne puskee baareja, mutta mikä estää korvaamasta sitä ihan oikealla putkella? Jos ei marmorilta hae valmista osaa niin siinähän on ihan normi putki ja kartioliittimet, eli onnistuu ihan tehdä scratchina.

    ilmaus on helppoa: Auto käyntiin ja kääntelee rattia, se kun on samassa pumpussa kuin ohjaustehostinkin
    No auto pitäisi saada piakkoin ajoon, niin tuo olisi ollut nopein konsti. Joka tapauksessa olisin hieman paremmalla aikataululla vaihtanut putken uuteen.

    Etummaiset liitokset ovat siellä pohjamuovin alla, mutta missä lienevät toiset kartioliittimet takana? Näin vaan, että ne putket menevät kuljettajan puoleisen takalokasuojan sisään ja en huomannut missään matkalla liitoksia, mistä ne saisi purettua. Takalokasuojan irroittaminenkin on aikamoinen operaatio, kun takaiskarin hydrauliputki pitäisi purkaa samalla ja se ei välttämättä irtoa helpolla.

    Eikös jos tekee itse putken, niin siihen ihan perus jarruputki käy?

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by powder View Post
    Näin olen ymmärtänyt mutta kun ei.. kai se pitää väkisin repiä, katotaan mitä käteen jää
    Ekalla kerralla ne on tiukassa... Lungista selkänojaa, jotta näet mitä siellä on vastassa... Voit ruuvarilla longistaa niitä niskatyynyn lukitusmuoveja... Sitten irti kiskoissa heilutella voimakkaasti jokasuuntaan ja tietysti ylöspäin...

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    en kyllä muista paljonko sinne puskee baareja, mutta mikä estää korvaamasta sitä ihan oikealla putkella? Jos ei marmorilta hae valmista osaa niin siinähän on ihan normi putki ja kartioliittimet, eli onnistuu ihan tehdä scratchina.

    ilmaus on helppoa: Auto käyntiin ja kääntelee rattia, se kun on samassa pumpussa kuin ohjaustehostinkin
    Last edited by BeamR; 13-04-2015, 16:17.

    Leave a comment:

Working...
X