Originally posted by Facelifted
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostABS-anturilta nopeus tieto tulee. Olikohan vasen taka E38:ssa.730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95
My only superpower is being invisible to womans.
Comment
-
-
Onko kenelläkään kokemuksia apukäynnistimestä E38:n kanssa? Välillä on ollut tilanne, että kovemmilla pakkasilla webaston käytön jälkeen ei tahdo enää virta riittää auton käynnistämiseen. Noitahan on nykyään kaikenlaisia pienikokoisia virtapankkeja, joita voidaan esittelytekstien perusteella käyttää auton käynnistämiseenkin. Jää vain mietityttämään, miten tuollainen jaksaa pyörittää V8 konetta 25C pakkasella?
Tässä taustalla toki voi olla joku vikakin, kun auto ei tahdo kylmänä lähteä aina ensimmäisellä käyntiin, varsinkin jos on käytetty webastoa. Lämpimänä lähtee aina heti (tai lauhemmilla keleillä myös kylmänä). Akussa ei pitäisi sinänsä olla vikaa, kun se ei edes kovin vanha ole, mutta webaston käyttö yhdistettynä kovaan pakkaseen ja muutamaan starttikertaan käy liian koville ja jotain vara-apua olisi hyvä olla. Ei viitsisi ensimmäisenä toista 100ah akkua ostaa rinnalle vain kovia pakkasia varten.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOnko kenelläkään kokemuksia apukäynnistimestä E38:n kanssa? Välillä on ollut tilanne, että kovemmilla pakkasilla webaston käytön jälkeen ei tahdo enää virta riittää auton käynnistämiseen. Noitahan on nykyään kaikenlaisia pienikokoisia virtapankkeja, joita voidaan esittelytekstien perusteella käyttää auton käynnistämiseenkin. Jää vain mietityttämään, miten tuollainen jaksaa pyörittää V8 konetta 25C pakkasella?
Tässä taustalla toki voi olla joku vikakin, kun auto ei tahdo kylmänä lähteä aina ensimmäisellä käyntiin, varsinkin jos on käytetty webastoa. Lämpimänä lähtee aina heti (tai lauhemmilla keleillä myös kylmänä). Akussa ei pitäisi sinänsä olla vikaa, kun se ei edes kovin vanha ole, mutta webaston käyttö yhdistettynä kovaan pakkaseen ja muutamaan starttikertaan käy liian koville ja jotain vara-apua olisi hyvä olla. Ei viitsisi ensimmäisenä toista 100ah akkua ostaa rinnalle vain kovia pakkasia varten.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostYlläpitolaturi asentamaan vaan. Esim. Defalta saa ja pitää roikassa. Lyhyet ajot+webasto on myrkkyä akulle muuten, eli voi akkusi olla jo rikki. Ei apuvirta käynnistys ole oikea tapa tuota ratkaista.
Taustoitan nyt vielä sen verran, että autossahan voi sinällään olla joku vika, kun joutuu sahaamaan käyntiin pakkasilla (mielestäni turhan pitkään), joka siis syö täydenkin akun äkkiä siihen kuntoon, ettei jaksa enää startata. En vaan heti nyt pysty tuota asiaa ratkaisemaan työkiireiden vuoksi, niin mietin, että voisiko ensiapu olla tuollainen virtapankki (esim. Noko GB40 tms.), jotta tarvittaessa saan auton käyntiin pienellä lisäboostilla ilman, että tuohon pitää nyt toinen 100ah akku ostaa rinnalle, joka ei ole ihan yhtä kätevä kapistus.Last edited by Ramzez; 21-02-2018, 20:14.
Comment
-
-
Originally posted by hoitokoti View Postmitkä kaikki yksiköt pitää olla kytkettynä peräluuussa että radioon/naviin tulee valikot näkyviin?
tällä hetkellä vain valot syttyy mutta muuten mykkä1995 E38 740iAL
1994 E38 740iA
2004 E61 530d touring
1989 Nissan 200SX S13
1981 Datsun Sunny B310
Comment
-
-
Kyllähän se ads hommiksi menee, eli tarvii sarjaporttikaapelin.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Comment