Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Just tuo 139

    Eli termari siis?
    Kyllä.

    Katso kuitenkin että liitin on kunnolla paikallaan eikä ole hapettumaa tai muuta epämääräistä
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Jarsse
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1520
      • Kymenlaakso

      Eikö oikeasti kellään ole mitään ideaa miksi tuo seiska näyttää "täysiä" kulutuslukemia ja hetkellinenkin menee pienestäkin kaasun kosketuksesta täysille lukemille?

      725tdsa.
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by mehtojarvi View Post
        Eikö oikeasti kellään ole mitään ideaa miksi tuo seiska näyttää "täysiä" kulutuslukemia ja hetkellinenkin menee pienestäkin kaasun kosketuksesta täysille lukemille?

        725tdsa.
        Jos olis bensa niin ihmettelisin lambdoja ja imuvuotoja, mutta kiisselit on hepreaa.

        Pahoittelen tätä(kin) turhaa postausta.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1520
          • Kymenlaakso

          Originally posted by BeamR View Post
          Jos olis bensa niin ihmettelisin lambdoja ja imuvuotoja, mutta kiisselit on hepreaa.

          Pahoittelen tätä(kin) turhaa postausta.
          Jep mulla on yks m50 36:nen tehnyt sitä ja korjaantu lambdalla, tässä vaan kun laskin keskikulutuksen tankkauksen perusteella oli 8.7l/100km, että ei pidä kyllä paikkaa mitä ajotietokone näyttää.
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by BeamR View Post
            Kyllä.

            Katso kuitenkin että liitin on kunnolla paikallaan eikä ole hapettumaa tai muuta epämääräistä
            Tutkin tätä vähän lisää. Voisiko olla tämä vai sitten tuo itse termari...?

            koodi siis tuo 139 "output signal"

            Lämmöt käyttäytyy ihan normaalisti, lämpenee nopeesti.
            Last edited by jakeluvesimies; 31-01-2018, 23:52.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Se on se termari.

              Tietokone ohjaa kovalla kuormalla termarin aukeamaan enemmän, joten vaikka vikakoodi tulee, niin moottori toimii silti ihan oikeissa lämmöissä.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • RS2
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 109
                • Lempäälä

                Viinan käyttäminen polttoaineena

                Oletteko ajelleet E85.lla ihan ilman mitään muutoksia V8 bensakoneisilla E38.lla? Voiko esim. 50/50 seoksella bensiiniä ja etanolia käyttää ongelmitta? Tai jopa 100% etanolia käyttää polttoaineena ongelmitta?

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by RS2 View Post
                  Oletteko ajelleet E85.lla ihan ilman mitään muutoksia V8 bensakoneisilla E38.lla? Voiko esim. 50/50 seoksella bensiiniä ja etanolia käyttää ongelmitta? Tai jopa 100% etanolia käyttää polttoaineena ongelmitta?
                  100% ei mene suoriltaan kun ylittää säätörajat.

                  50/50 pitäisi toimia varmaan millä tahansa ruiskuautolla.

                  Comment

                  • Jukka K
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 157

                    Olen vaihtamassa takajarruletkuja, kun viime katsastuksessa niistä huomautettiin.

                    Ei vaan lähde vanhat jarruletkut irti jarruputkista. 11 mm kiintoavain on väljä ja 10 mm kiintoavain ei sovi jarruputkien nippoihin, lienee ruoste suurentanut niitä. Liitoksessa on metallialuslevy sekä kumiprikka, joten sitä ei voi kuumentaa kovin paljoa.

                    Yritin aluksi WD40:sellä irrottaa niitä ja sen jälkeen CRC Rost Flash irrotusöljyllä.

                    Olisiko vinkkiä, miten nuo vanhat jarruletkut saisi irti tuhoamatta jarruputkia ?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Jukka K View Post
                      Olen vaihtamassa takajarruletkuja, kun viime katsastuksessa niistä huomautettiin.

                      Ei vaan lähde vanhat jarruletkut irti jarruputkista. 11 mm kiintoavain on väljä ja 10 mm kiintoavain ei sovi jarruputkien nippoihin, lienee ruoste suurentanut niitä. Liitoksessa on metallialuslevy sekä kumiprikka, joten sitä ei voi kuumentaa kovin paljoa.

                      Yritin aluksi WD40:sellä irrottaa niitä ja sen jälkeen CRC Rost Flash irrotusöljyllä.

                      Olisiko vinkkiä, miten nuo vanhat jarruletkut saisi irti tuhoamatta jarruputkia ?
                      Kokeilitko normi lenkkiavaimella vai tuohon käyttöön tarkoitetulla ei tälläisellä:


                      Ei siinä hirveästi ole vaihtoehtoja, liotusta jollain sopivalla aineella, esim. aft/asetoni 50/50 seoksella on aika hyvä. Ruosteet kannattaa pyyhkäistä teräsharjalla/viivalla pois mutterista, niin saat oikean kokoisen avaimen sopimaan. Ellei aukea, niin sitten ei auta kun lämmittää. Kumiprikka tosin tästä ei tule tykkäämään, mutta helpompi sellainen on hankkia kuin jarruputki vaihtaa. Itse en saanu omasta autosta kesällä takaa oikeata jarruputkea irti letkusta, kun jarruputken vaihdoin taakse. Valmiiksi oli kyllä molemmat letkutkin, niin ollut ongelma.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • _Bäri_
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2014
                        • 932
                        • Turku

                        Säästääkö tuossa mitään jos ajelee 50/50 seoksella?
                        Eikö tuo kumminki kuluta enenmän tolla polttoaine seoksella.
                        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                        Ex:
                        E61 535dA -05
                        E91 320dA -06
                        E53 X5 3.0dA - 03
                        E39 535iA -01
                        E39 520i -97
                        E39 530dA - 00

                        Comment

                        • Jukka K
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 157

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kokeilitko normi lenkkiavaimella vai tuohon käyttöön tarkoitetulla ei tälläisellä:


                          Ei siinä hirveästi ole vaihtoehtoja, liotusta jollain sopivalla aineella, esim. aft/asetoni 50/50 seoksella on aika hyvä. Ruosteet kannattaa pyyhkäistä teräsharjalla/viivalla pois mutterista, niin saat oikean kokoisen avaimen sopimaan. Ellei aukea, niin sitten ei auta kun lämmittää. Kumiprikka tosin tästä ei tule tykkäämään, mutta helpompi sellainen on hankkia kuin jarruputki vaihtaa. Itse en saanu omasta autosta kesällä takaa oikeata jarruputkea irti letkusta, kun jarruputken vaihdoin taakse. Valmiiksi oli kyllä molemmat letkutkin, niin ollut ongelma.
                          Kokeilin normaalilla lenkkiavaimella ja jarruletkuihin tarkoitetulla avaimella.

                          Mahtaako tuo rubber grommet olla ihan tavallinen läpivientikumi ?

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14439
                            • Oulu

                            Biltemasta saa sellaisia avattavia kiintoavaimia, juuri noihin jarruputkihommiin. Se tulee ympäri asti joten pitoa saa paljon paremmin entä noilla perinteisillä jarruputkityökaluilla.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by _Bäri_ View Post
                              Säästääkö tuossa mitään jos ajelee 50/50 seoksella?
                              Eikö tuo kumminki kuluta enenmän tolla polttoaine seoksella.
                              No se riippuu kilsoista jne. mutta aika pieni säästö se on.

                              Comment

                              • Jukka K
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2004
                                • 157

                                Originally posted by zener View Post
                                Biltemasta saa sellaisia avattavia kiintoavaimia, juuri noihin jarruputkihommiin. Se tulee ympäri asti joten pitoa saa paljon paremmin entä noilla perinteisillä jarruputkityökaluilla.
                                Tarkoitat varmaan oheisen linkin takaa löytyvää työkalusarjaa:



                                Kävin aamulla ostamassa sellaisen, kun asun Bilteman lähellä. Työkalu ei vakuuttanut ainakaan minua, en saanut sillä kunnon otetta jarruputken nipasta.

                                Missä muuten mahtaa sijaita takajarruputkien liitos ei-ASC/DSC mallissa ? ETK:n mukaan vasen jarruputki takana on 983 mm ja oikea vain 283 mm. Jarruputket kulkevat siis auton oikealla puolella. Nopealla vilkaisulla vaikuttaisi, että liitos on tankin alla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎