Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by E39Fin View Post
    Missäs paikkeilla 728i keskikulutukset on pyörinyt porukalla? Edellinen E32 730i söi yllättävän sopuisasti niin mietin, että meneekö nämä uudemmat pikkukoneet myös sopuisasti. :think
    Itsellä näyttää pyörivän siinä 9 tuntumissa omissa sekalaisissa ajoissa M52TUB28 koneella.

    Ei tosin hirvittävän monelta tuhannelta vielä kokemusta.
    Jos pääsisi ajelemaan enimmäkseen maantietä putoisi tuosta kulutus varmaan huomattavasti.

    Comment

    • Masunki
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 16
      • Oulu

      Originally posted by E39Fin View Post
      Missäs paikkeilla 728i keskikulutukset on pyörinyt porukalla? Edellinen E32 730i söi yllättävän sopuisasti niin mietin, että meneekö nämä uudemmat pikkukoneet myös sopuisasti. :think
      M52TUB28 moottorilla ajotietokoneen mukaan keskikulutus ollut ~12L/100km.

      Comment

      • MuuZik
        Bimmer Rookie
        • Sep 2014
        • 55
        • Somero

        e38 pdc?

        nopealla haulla ei selvinnyt mitään. Anturit "tykyttää" korvaan kaikki.

        Onko ideoita mikä on ongelma kun PDC piippaa edessä jatkuvasti. ostin siis auton vasta ja mitään en ole vielä ehtinyt tutkia. Onko PDC järjestelmässä joka kulmassa "kaiutin" vai onko edessä ja takana yksi?

        Tänään menossa lukemaan kyllä vikakoodeja! mutta ajattelin nyt ensin kysästä :think

        Ja kattoluukun toiminnasta. Lämpimässä tallissa uskalsin ekan kerran koittaa luukkua ja ei oikein tykkää aueta. onko vain rasvan puutetta kun joutuu räpläämään nivaskaa niin kovin? amiskulmaan kyllä menee ihan helposti.

        Kiitos

        Comment

        • KoHGeli740i
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 59
          • Finland

          Alkanut häiritsemään kun 740iA -94 merkkaa parkkipaikkansa aina hantin puolen etunurkasta tiputtamalla ATF:ää pienen läntin puskurin alareunan seutuvilta.
          Ja öljyä joutunu lisäilemään nyt viime aikoina viikottain tehostimeen.

          Koitin konehuoneen puolelta tiirailla mutta sieltä en nähnyt että mistä tihkuttaisi.

          Tippuu palttiarallaa syylärin tienoilta hantin etu kulmasta.

          Aloin jo näkeen painajaisia että laatikon öljyt änkee jostakin sinne mutta eiköhän nuo onneks tule jostain tehostimen systeemeistä,mutta mistä?

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            Öljynlauhdutin tai liitos tihkuu.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • KoHGeli740i
              Bimmer Rookie
              • Jan 2015
              • 59
              • Finland

              Originally posted by TFV View Post
              Öljynlauhdutin tai liitos tihkuu.
              Mitäs kautta lauhdutinta/liitoksia pääsee helpoiten silmäileen?

              Comment

              • Facelifted
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 87
                • Ilmajoki

                Ohjaustehostin

                Mua on jo hetken vaivannu seiskas tuo ohjaustehostimen letkuvuoto.

                Nyt on kumminki asia muuttunu silleen, että jos laittaa vaihteistolta S moden päälle, niin ohjaus on todella jäykkä 1000-2700 rpm välillä.

                Onko jotain tiettyä paikkaa mistä tota lähtis selvittään?

                Ja mielestäni tos ei oo servotronicia, pitäs olla karvalakki.
                730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                My only superpower is being invisible to womans.

                Comment

                • MuuZik
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 55
                  • Somero

                  Inpa

                  Mitäs kaikkea tuolla inpalla pystyy tekemään 94-95 m60 koneeseen pystyy tekemään/lukemaan?

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by MuuZik View Post
                    Mitäs kaikkea tuolla inpalla pystyy tekemään 94-95 m60 koneeseen pystyy tekemään/lukemaan?
                    Jos sinulla on sopiva kaapeli niin onhan tuossa ominaisuuksia.
                    Vikakoodit, lambdojen arvot, sylinterien tasaisuus jne jne.

                    Comment

                    • MuuZik
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 55
                      • Somero

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Jos sinulla on sopiva kaapeli niin onhan tuossa ominaisuuksia.
                      Vikakoodit, lambdojen arvot, sylinterien tasaisuus jne jne.
                      Vikakoodit sain siis luettua inpalla, mutta on tuo auto olikin niin onpa siinä kohtaa vähän turha.. Mietin mitä muuta on mahdollista..

                      Comment

                      • 316bemi
                        BTCF Member
                        • Oct 2010
                        • 216
                        • Joensuu

                        Tere. Mulla e38 750 -98 vm. Ongelmana radion/cd:n äänien kuulumattomuus. Näyttö pelaa ja kanavat löytyy normaalisti. Kontista käytin kaikki boksit irti ja putsailin liittimiä mut ei eloa.
                        Yks ihmetystä herättävä seikka on että mun autossa pitäs olla navigaattorin cd-boxi numerolla 65906908313 , mut paikalla on 65908368226.
                        Ei muuten herättäny huomiota,mut paikallaan olevassa boksissa toinen liitin keltainen,kun siihen tulevan johdon liitin violetti. Lisäks gps-mooduliboksin nr. 902201554239 yks liitin poikki. Tällä ei varmaan vaikutusta äänien kuulumattomuuteen,mut tuo väärä boksi vois vaikuttaa?

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by 316bemi View Post
                          Tere. Mulla e38 750 -98 vm. Ongelmana radion/cd:n äänien kuulumattomuus. Näyttö pelaa ja kanavat löytyy normaalisti. Kontista käytin kaikki boksit irti ja putsailin liittimiä mut ei eloa.
                          Yks ihmetystä herättävä seikka on että mun autossa pitäs olla navigaattorin cd-boxi numerolla 65906908313 , mut paikalla on 65908368226.
                          Ei muuten herättäny huomiota,mut paikallaan olevassa boksissa toinen liitin keltainen,kun siihen tulevan johdon liitin violetti. Lisäks gps-mooduliboksin nr. 902201554239 yks liitin poikki. Tällä ei varmaan vaikutusta äänien kuulumattomuuteen,mut tuo väärä boksi vois vaikuttaa?
                          Todennäköisin syyllinen radiomoduuli bmw becker 24 / 54 siellä kontissa. Kylmäjuotokset. Käyttää elektoniikkahuollossa (intek joensuu) / tiata ebaysta kunnossa oleva

                          Edit:

                          Tai woorumiltakin... Esim: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=329230
                          Last edited by jakeluvesimies; 28-05-2018, 00:12.

                          Comment

                          • 316bemi
                            BTCF Member
                            • Oct 2010
                            • 216
                            • Joensuu

                            Luettiin 750stä vikakoodeja kun viimein onnistu. Inpa näytti moottorilta lambdakoodia ennen kattia bank 2. Lisäks anto nokkaakselin koodin,moleemmat näistä koodeista jatkuvasti päällä. Onko tuo bank 2 lambda siis kuskinpuolelta ja miten näissä yleensä lambdavika ilmenee?
                            Tehot hyvin tallella ja tasaseen vetää. Kylmänä vähän aikaa käynti hieman raskasta vaikka molemmat puolet pelissä. Startti myös ehkä aavistuksen pitkä aina. Vaikuttasko nokan anturi tuohon kuten kutoskoneissa?

                            Ista anto lisäks 2 koodia kaasuläppään liittyen: throttle valve 2 fault ja fault during spring test of throttle valve 2.
                            Oiskoha tääki sit kuskinpuolelta:think
                            Onko kokemuksia kannattasko esim ottaa läpät irti ja puhdistaa huolella vai pelkästään liittimet koittaa putsata?

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Ymmärsinkö oikein, että INPA antoi eri määrän koodeja kuin ISTA? Sepä kummallista.

                              Lambda-koodi: älä vaihda lambdaa vielä, yleensä se on vain oire esim imuvuodosta. Livedatasta kannattaa katsoa että miten se toimii ja korjata muut ongelmat ensin.

                              Nokan anturi: kannattaa vaihtaa. Muista: vain oem antureita.

                              Kaasuläppä: kokeile puhdistusta nyt alkuun. Huomaa: bank 2 kaasuläppä on auton oikealla puolella (koska imusarjat on ristissä).
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • 316bemi
                                BTCF Member
                                • Oct 2010
                                • 216
                                • Joensuu

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Ymmärsinkö oikein, että INPA antoi eri määrän koodeja kuin ISTA? Sepä kummallista.

                                Lambda-koodi: älä vaihda lambdaa vielä, yleensä se on vain oire esim imuvuodosta. Livedatasta kannattaa katsoa että miten se toimii ja korjata muut ongelmat ensin.

                                Nokan anturi: kannattaa vaihtaa. Muista: vain oem antureita.

                                Kaasuläppä: kokeile puhdistusta nyt alkuun. Huomaa: bank 2 kaasuläppä on auton oikealla puolella (koska imusarjat on ristissä).
                                Joo, Ista ei näyttäny lambda eikä myöskään nokan anturin koodia. Onko näissä muute oikeanpuolen ecu ns. Master ja vasuri slave? Inpa näytti nimittäi oikealta jo kaikki koodit ja livedatassa näky molempien puolien arvot?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎