tiedät sitten kun avaat releboksin kannen ja tonkaiset syvemmälle. Jos siellä on vettä/on ollut vettä, niin siellä voi olla aika hapettunutta tavaraa, tässä kuvalainaus bimmerforumsilta:
mutta se virtalukon pohja nyt olis ihan ekana mun listassani tarkistettavana/vaihdettavana.
Sen verran päivitystä, että kun nappasin johdon irti tuolta virtalukon pohjalta, niin nyt meni nukkumaan. Täytyy vielä koittaa johto kiinni, että jos pysyy hereillä, niin vika on melko varmaan sitten tuossa!
Iskin johdon kiinni ja kävin katsomassa 20min päästä uudestaan, niin oli mennyt uudelleen nukkumaan -> tsekkasin valikosta jännitteen ja oli noussut 9.4-9.5v .> 10.0-10.1 välille, voisiko olla, että tuon irtikäyttäminen olisi jollain tavalla korjannut ongelman? Jotenkin harvinaista omalla tuurilla
Iskin johdon kiinni ja kävin katsomassa 20min päästä uudestaan, niin oli mennyt uudelleen nukkumaan -> tsekkasin valikosta jännitteen ja oli noussut 9.4-9.5v .> 10.0-10.1 välille, voisiko olla, että tuon irtikäyttäminen olisi jollain tavalla korjannut ongelman? Jotenkin harvinaista omalla tuurilla
no ei korjaa, olihan se sulla jossain välissä toiminut muutenkin. Se virtalukon pohja nyt ei maksa niin montaa kymppiä että kannattaisi arpoa asiaa hirveän kauaa, varsinkin kun ne ei ole ikuisia.
no ei korjaa, olihan se sulla jossain välissä toiminut muutenkin. Se virtalukon pohja nyt ei maksa niin montaa kymppiä että kannattaisi arpoa asiaa hirveän kauaa, varsinkin kun ne ei ole ikuisia.
En siis olettanut vian korjaantuneen, muutenkuin väliaikaisesti. Olikohan tuo mahdollisesti sitten se vika?
En siis olettanut vian korjaantuneen, muutenkuin väliaikaisesti. Olikohan tuo mahdollisesti sitten se vika?
taitaa olla merkityksetöntä että kuinka monta kertaa ja kuinka monessa threadissa tätä toistetaan, mutta sanotaan nyt vielä viidennen(toista) kerran: Ongelma on todennäköisesti virtalukon pohjassa, joka ei uutena maksa montaa kymppiä ja jota vaihtaa 10min.
taitaa olla merkityksetöntä että kuinka monta kertaa ja kuinka monessa threadissa tätä toistetaan, mutta sanotaan nyt vielä viidennen(toista) kerran: Ongelma on todennäköisesti virtalukon pohjassa, joka ei uutena maksa montaa kymppiä ja jota vaihtaa 10min.
Virtalukonpohja kannattaa vaihtaa, koska se on tyyppivika ja vikaantuu kaikista autoista ennemmin tai myöhemmin. Investointi ei siis tule menemään hukkaan. Käytettynä en suosittele ostamaan, ellei ole takuuta siitä, että osa on suhteellisen uusi ja vähän käytetty. Uusikaan pohja ei montaa kymppiä maksa, kuten edellä mainittu.
En ole täysin varma, että onko tämä jo tullut täällä esille, mutta mikä mahtaa olla auton latausjännite? Eli siis mitä yleismittari näyttää jännitteeksi auton käydessä? Terveessä järjestelmässä jännitteen tulisi olla yli 13 volttia.
Lisäksi jos akku purkaantuu nopeasti, niin kannattaa mittarilla mitata, miten jännite muuttuu akussa. Jos jännite putoaa nopeasti 9 volttiin auton ollessa sammuksissa ja hieman sähkökuormaa päällä, niin akusta on yksi kenno mennyt entiseksi ja akku pitää silloin uusia.
Mistä löytyy e38 ns. Päävirtasulakkeita?
E39:ssä käsittääkseni vänkärin jalkatilassa maton alla?
Mutta en ainakaan 38 löytäny sieltä.
Tai onko laturille jossain omaa sulaketta?
Mistä löytyy e38 ns. Päävirtasulakkeita?
E39:ssä käsittääkseni vänkärin jalkatilassa maton alla?
Mutta en ainakaan 38 löytäny sieltä.
Tai onko laturille jossain omaa sulaketta?
Pääsulakkeet on paksissa akun vieressä takapyöräkoteloa vasten
Myöskin siellä lattiamaton alla apparin kohdilla.
Yhden tapauksen olen korjannut jossa juurikin tuo lattiamaton alla oleva sulakerasia oli hapettunut koska pohjatulppa oli irti.
Comment