E38 kasaantuvat sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shaaka
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 59
    • Jyväskylä

    #136
    Originally posted by BeamR View Post
    tiedät sitten kun avaat releboksin kannen ja tonkaiset syvemmälle. Jos siellä on vettä/on ollut vettä, niin siellä voi olla aika hapettunutta tavaraa, tässä kuvalainaus bimmerforumsilta:



    mutta se virtalukon pohja nyt olis ihan ekana mun listassani tarkistettavana/vaihdettavana.
    Sen verran päivitystä, että kun nappasin johdon irti tuolta virtalukon pohjalta, niin nyt meni nukkumaan. Täytyy vielä koittaa johto kiinni, että jos pysyy hereillä, niin vika on melko varmaan sitten tuossa!

    Comment

    • shaaka
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 59
      • Jyväskylä

      #137
      Iskin johdon kiinni ja kävin katsomassa 20min päästä uudestaan, niin oli mennyt uudelleen nukkumaan -> tsekkasin valikosta jännitteen ja oli noussut 9.4-9.5v .> 10.0-10.1 välille, voisiko olla, että tuon irtikäyttäminen olisi jollain tavalla korjannut ongelman? Jotenkin harvinaista omalla tuurilla

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #138
        Originally posted by shaaka View Post
        Iskin johdon kiinni ja kävin katsomassa 20min päästä uudestaan, niin oli mennyt uudelleen nukkumaan -> tsekkasin valikosta jännitteen ja oli noussut 9.4-9.5v .> 10.0-10.1 välille, voisiko olla, että tuon irtikäyttäminen olisi jollain tavalla korjannut ongelman? Jotenkin harvinaista omalla tuurilla
        no ei korjaa, olihan se sulla jossain välissä toiminut muutenkin. Se virtalukon pohja nyt ei maksa niin montaa kymppiä että kannattaisi arpoa asiaa hirveän kauaa, varsinkin kun ne ei ole ikuisia.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • shaaka
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 59
          • Jyväskylä

          #139
          Originally posted by BeamR View Post
          no ei korjaa, olihan se sulla jossain välissä toiminut muutenkin. Se virtalukon pohja nyt ei maksa niin montaa kymppiä että kannattaisi arpoa asiaa hirveän kauaa, varsinkin kun ne ei ole ikuisia.
          En siis olettanut vian korjaantuneen, muutenkuin väliaikaisesti. Olikohan tuo mahdollisesti sitten se vika?

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #140
            Originally posted by shaaka View Post
            En siis olettanut vian korjaantuneen, muutenkuin väliaikaisesti. Olikohan tuo mahdollisesti sitten se vika?
            taitaa olla merkityksetöntä että kuinka monta kertaa ja kuinka monessa threadissa tätä toistetaan, mutta sanotaan nyt vielä viidennen(toista) kerran: Ongelma on todennäköisesti virtalukon pohjassa, joka ei uutena maksa montaa kymppiä ja jota vaihtaa 10min.

            Muurahainen voinee jatkaa tästä sitten.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • shaaka
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 59
              • Jyväskylä

              #141
              Originally posted by BeamR View Post
              taitaa olla merkityksetöntä että kuinka monta kertaa ja kuinka monessa threadissa tätä toistetaan, mutta sanotaan nyt vielä viidennen(toista) kerran: Ongelma on todennäköisesti virtalukon pohjassa, joka ei uutena maksa montaa kymppiä ja jota vaihtaa 10min.

              Muurahainen voinee jatkaa tästä sitten.
              50€ maksais purkaamolta 728 e38:n pohja, kelpaako tuo?

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #142
                Originally posted by shaaka View Post
                50€ maksais purkaamolta 728 e38:n pohja, kelpaako tuo?
                jos tehdasuusi maksaa 49.90€, niin 50€ purkuosasta (joka voi olla valmiiksi hajalla) on aika paljon.

                Virtalukon pohja - 61326901961, 61 32 6 901 961, 6901961, 61326901961 - Sopii malleihin: E38


                OEM-osakin on uutena 67€.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #143
                  Löytyy yksi muistaakseni vain testikäytössä ollut 61326901961 alkuperäinen virtalukon pohja.
                  Pistä privaa jos tarvetta.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • shaaka
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2013
                    • 59
                    • Jyväskylä

                    #144
                    Iskettiin kaverin avustuksella auto käyntiin, hetken aikaa näytti 12.4v ja sitten muutamassa minuutissa tippui 10.0v ja pysyy aikalailla siinnä main.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #145
                      Originally posted by shaaka View Post
                      Iskettiin kaverin avustuksella auto käyntiin, hetken aikaa näytti 12.4v ja sitten muutamassa minuutissa tippui 10.0v ja pysyy aikalailla siinnä main.
                      Akku jännite? No ei tuo paljon lataakkaan.

                      Comment

                      • shaaka
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 59
                        • Jyväskylä

                        #146
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Akku jännite? No ei tuo paljon lataakkaan.
                        Joo, sammuksissa näytti tuon verran ja melko nopeesti tiputti jännitteet. Laitoin nyt akun lataukseen ja koitan ihan täydellä akulla, miten pitää.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #147
                          Mitäs täällä nyt säädetään?

                          Virtalukonpohja kannattaa vaihtaa, koska se on tyyppivika ja vikaantuu kaikista autoista ennemmin tai myöhemmin. Investointi ei siis tule menemään hukkaan. Käytettynä en suosittele ostamaan, ellei ole takuuta siitä, että osa on suhteellisen uusi ja vähän käytetty. Uusikaan pohja ei montaa kymppiä maksa, kuten edellä mainittu.

                          En ole täysin varma, että onko tämä jo tullut täällä esille, mutta mikä mahtaa olla auton latausjännite? Eli siis mitä yleismittari näyttää jännitteeksi auton käydessä? Terveessä järjestelmässä jännitteen tulisi olla yli 13 volttia.

                          Lisäksi jos akku purkaantuu nopeasti, niin kannattaa mittarilla mitata, miten jännite muuttuu akussa. Jos jännite putoaa nopeasti 9 volttiin auton ollessa sammuksissa ja hieman sähkökuormaa päällä, niin akusta on yksi kenno mennyt entiseksi ja akku pitää silloin uusia.

                          Comment

                          • Rantakirppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 504
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #148
                            Mistä löytyy e38 ns. Päävirtasulakkeita?
                            E39:ssä käsittääkseni vänkärin jalkatilassa maton alla?
                            Mutta en ainakaan 38 löytäny sieltä.
                            Tai onko laturille jossain omaa sulaketta?
                            Last edited by Rantakirppu; 01-11-2014, 11:52.
                            Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                            Comment

                            • Doni666
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 168
                              • Kotka

                              #149
                              Originally posted by Rantakirppu View Post
                              Mistä löytyy e38 ns. Päävirtasulakkeita?
                              E39:ssä käsittääkseni vänkärin jalkatilassa maton alla?
                              Mutta en ainakaan 38 löytäny sieltä.
                              Tai onko laturille jossain omaa sulaketta?
                              Pääsulakkeet on paksissa akun vieressä takapyöräkoteloa vasten
                              1995 E38 740iAL
                              1994 E38 740iA
                              2004 E61 530d touring
                              1989 Nissan 200SX S13
                              1981 Datsun Sunny B310

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #150
                                Myöskin siellä lattiamaton alla apparin kohdilla.
                                Yhden tapauksen olen korjannut jossa juurikin tuo lattiamaton alla oleva sulakerasia oli hapettunut koska pohjatulppa oli irti.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X