memebuy23buy

E38 kasaantuvat sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 3001
    • Tallinn

    Voihan se "simahtaa", tai ainakin itsellä on kokemuksia vähän vastaavasta ongelmasta MAF:n kanssa, että akun kengän irrotuksen jälkeen ei meinannut saada autoa ns. säätöihin vaan tyhjäkäynti seilasi miten sattuu ja korjaantui myöhemmin uudella MAF:lla. Noi on kuluvaa osaa ja en yhtään ihmettelisi, että olisi jo tien päässä.

    Mutta kannattaahan toi nyt vahvistaa vikakoodit lukemalla, vaikka sillä INPA:lla.

    Mikäli uutta MAF:ia päädyt tilaamaan, niin sinne ei sitten kannata laittaa, kun merkkitavaraa ja ainakin täältä löytyy sopuhintaan.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Jaristr
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 21
      • Muurame

      Originally posted by McBeast View Post
      Epäily: MAF.

      Vahvistus: Inpalla.
      Originally posted by McBeast View Post
      Voihan se "simahtaa", tai ainakin itsellä on kokemuksia vähän vastaavasta ongelmasta MAF:n kanssa, että akun kengän irrotuksen jälkeen ei meinannut saada autoa ns. säätöihin vaan tyhjäkäynti seilasi miten sattuu ja korjaantui myöhemmin uudella MAF:lla. Noi on kuluvaa osaa ja en yhtään ihmettelisi, että olisi jo tien päässä.

      Mutta kannattaahan toi nyt vahvistaa vikakoodit lukemalla, vaikka sillä INPA:lla.

      Mikäli uutta MAF:ia päädyt tilaamaan, niin sinne ei sitten kannata laittaa, kun merkkitavaraa ja ainakin täältä löytyy sopuhintaan.
      Kiitos valaisevasta vastauksestasi.

      Comment

      • KuusistO
        Bimmer Rookie
        • Feb 2014
        • 77
        • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

        Originally posted by Ramzez View Post
        Vaihto on erittäin helppo homma toteuttaa, ei vaadi juuri minkäänlaista ammattitaitoa suorittaa itse. TÄSSÄ ohje.

        Virtalukon pohja yleensä on entinen, kun TÄMÄN videon yksi tai useampi oire esiintyy. Tuolla E38 kysymyksiä & vastauksia topikissa on aina silloin tällöin jollakin ollut vikaa virtalukon pohjassa ja oireet ovat lähes aina täsmänneet videon kanssa. Eli jos viat ovat täysin erilaisia, kuin videossa, niin vika ei välttämättä ole virtalukon pohjassa, mutta siitä lähtisin silti ensiksi liikkeelle, koska se on yksinkertaisin vaihtaa ja ei tee omistajalleen konkurssia. Uusi osa muistaakseni 70€ KL-varaosissa.

        Käytän tätä topiccia hyväkseni ja kysyn, kannattaisiko itseni kokeilla virtalukon pohjan vaihtoa seuraavilla oireilla:

        -ajotietokone/radio toimivat vain satunnaisesti(jäävät välillä aivan pimeäksi, jolloin ohjaustehostinkaan ei pelaa) tässä yhteydessä myös auton jarruvalot palavat vaikka ei jarrua painaisikaan, myös sisävalo palaa, vaikka ovet olisivat kiinni
        -vakkari toimii vain satunnaisesti, samoin muut ratin napit oireilevat
        -ikkunat aukeavat vain puoliväliin
        -ja kaikkia muita pieniä sähköihmeitä

        Omituisin piirre on että yleensä ajotietokone herää henkiin, kun laittaa virrat päälle mutta sammuu startatessa...

        Riittävän monta kertaa kun käynnistää auton peräkanaa niin kyllä kaikki sähkölaitteet jollain kerralla jäävät toimimaan.. paitsi vakkari vain harvoin..

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 3001
          • Tallinn

          Akun kunto ja onko tarpeeksi järeä? Akun kengät?
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by McBeast View Post
            Akun kunto ja onko tarpeeksi järeä? Akun kengät?
            Jep, akku on yleisin sähkövikojen aiheuttaja aiemmin mainitun virtalukonpohjan kanssa. Jos akku on huono, niin sähköviat voivat olla mitä mystisimpiä ja esiintyä käytännössä jollain tapaa kaikissa auton varusteissa. Noin 100 Ah akku pitäisi löytyä takaluukusta. Olen kerran todistanut sellaista erikoista tapausta, missä etsittiin eräästä E38:sta sähkövikojen aiheuttajaa ja selvisi, että joku tuuninki tero oli ilmeisesti rahapulassaan laittanut 100 Ah akun tilalle 62 Ah Bilteman akun.

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Originally posted by McBeast View Post
              Akun kunto ja onko tarpeeksi järeä? Akun kengät?
              Normaalia kelien jäähtyessä, että akku alkaa oireilla... Nyt on hyvä sää vielä vaihtaa.

              Comment

              • KuusistO
                Bimmer Rookie
                • Feb 2014
                • 77
                • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                Originally posted by Ramzez View Post
                Jep, akku on yleisin sähkövikojen aiheuttaja aiemmin mainitun virtalukonpohjan kanssa. Jos akku on huono, niin sähköviat voivat olla mitä mystisimpiä ja esiintyä käytännössä jollain tapaa kaikissa auton varusteissa. Noin 100 Ah akku pitäisi löytyä takaluukusta. Olen kerran todistanut sellaista erikoista tapausta, missä etsittiin eräästä E38:sta sähkövikojen aiheuttajaa ja selvisi, että joku tuuninki tero oli ilmeisesti rahapulassaan laittanut 100 Ah akun tilalle 62 Ah Bilteman akun.
                Autossa mahtaa olla alkuperäinen 100Ah akku... Kengät ja kaikki hyvännäköiset... Joskin aika turvepölyn alla koko akku. Ja auto lähtee aina hyvin käymään.. Tietysti se ei uuden veroinen ole mutta.. Haen biltemasta viikon aikana sen virtalukon pohjan(64,5e) ja jos ei sillä parane niin sitten akku... Jossei akkukaan auta asiaa tuikkaan koko vehkeen tuleen!

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by KuusistO View Post
                  Joskin aika turvepölyn alla koko akku.
                  Tarkoitatko, että se akku on sellaisen sinertävän/vaalean jauhomaisen aineen peittämä? Nimittäin silloin akku keittää ja on entinen. Tärkeää on tietysti varmistaa, mikä auton latausjännite on (jos vaikka jännitteensäädin olisi viallinen ja ylilataa akkua), mutta jos akku keittää, niin se pitää silloin uusia. Suosittelen esim. Vartan Silver Dynamic akkua 100 amppeerisena. Virtalukonpohjan hakisin mieluiten esim. KL:stä. Saat alkuperäisen osan ja hintakaan tuskin paljoa korkeampi kuin tuo Biltema.

                  Comment

                  • KuusistO
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 77
                    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Tarkoitatko, että se akku on sellaisen sinertävän/vaalean jauhomaisen aineen peittämä? Nimittäin silloin akku keittää ja on entinen. Tärkeää on tietysti varmistaa, mikä auton latausjännite on (jos vaikka jännitteensäädin olisi viallinen ja ylilataa akkua), mutta jos akku keittää, niin se pitää silloin uusia. Suosittelen esim. Vartan Silver Dynamic akkua 100 amppeerisena. Virtalukonpohjan hakisin mieluiten esim. KL:stä. Saat alkuperäisen osan ja hintakaan tuskin paljoa korkeampi kuin tuo Biltema.
                    Joo ei sellasta vaan siis ihan konkreettisesti turvepölyä kun olen ollut kesän nevalla töissä :-) paljonko olis sitte optimaalinen latausjännite, jos senki yhtäkkiä mittais?

                    Comment

                    • KuusistO
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 77
                      • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                      Nojooo mun tapaukses vika oli virtalukon pohjas... Kyllon taas mieli kevyt ku kaikki pelaa niinku pitää!!! Kiitosta taas foorumille!

                      Comment

                      • ARDler
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 146
                        • Pori

                        Itellä ilmaantu ilmastointiin vikaa.

                        Puhaltaa kuumaa jalkotilaan ja tuulilasille kokoajan säädöistä huolimatta. Vikakoodit saan tsekattuu vasta kun kaapeli saapuu. Mistä lähtis vikaa metsästämään?
                        E38 730i -95

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by ARDler View Post
                          Itellä ilmaantu ilmastointiin vikaa.

                          Puhaltaa kuumaa jalkotilaan ja tuulilasille kokoajan säädöistä huolimatta. Vikakoodit saan tsekattuu vasta kun kaapeli saapuu. Mistä lähtis vikaa metsästämään?
                          Autosi vesiventtiilit ovat jumiutuneet auki-asentoon. Käytännössä korjaaminen onnistuu vain vaihtamalla venttiilipaketti uuteen. Todella tyypillinen vika E38:ssa. En välttämättä suosittelisi ostamaan käytettynä (koska niin yleinen vika). Venttiilit löytyvät kuljettajan puolelta, vasemman lohkon ja rintapellin välistä.

                          Comment

                          • ARDler
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 146
                            • Pori

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Autosi vesiventtiilit ovat jumiutuneet auki-asentoon. Käytännössä korjaaminen onnistuu vain vaihtamalla venttiilipaketti uuteen. Todella tyypillinen vika E38:ssa. En välttämättä suosittelisi ostamaan käytettynä (koska niin yleinen vika). Venttiilit löytyvät kuljettajan puolelta, vasemman lohkon ja rintapellin välistä.
                            Kiitokset nopiasta vastauksesta täytyy tutkailla kun pääsee töistä
                            E38 730i -95

                            Comment

                            • Zmuli
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 1048
                              • Pori

                              Tutkin tuota oman kulutusta, lepotilassa menee noin 0.15-0.17 eli huomattavasti liikaa :think Ei hyvä.
                              Virtalukonpohjan vaihdoin muutamavk sitten, samalla putsasin akunkengät molemmat ja tarkistelin muutenkin että ovat ok. Mistä nyt kannattaisi alkaa etsimään ensinnä syyllistä tuohon virransyömiseen? Ja miten? Sulakkeita vaan yksi kerrallaan irti?
                              -Pori Connection-

                              Comment

                              • Doni666
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 168
                                • Kotka

                                Olihan kaikki sisävalot ja takaluukun valo pimeänä mitattaessa?
                                1995 E38 740iAL
                                1994 E38 740iA
                                2004 E61 530d touring
                                1989 Nissan 200SX S13
                                1981 Datsun Sunny B310

                                Comment

                                Working...
                                X