memebuy23buy

E38 kasaantuvat sähköongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #91
    Originally posted by sebu__ View Post
    Saitkos selville mitään uutta sun puhelin ongelmaan???
    itellä samaa nyt jatkunu muutaman kuukauden.
    ei jaxais joka kerta enään irottaa akkua johan kohta voi siihenkin erillisen kytkimen laittaa
    BMW 750 v12 e38
    en kuolemaksenikaan muista mitä kaikkea on saman sulakkeen takana, mutta ainakin helpompi nakata sulake irti kuin koko akku.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #92
      Originally posted by PikkuSeiska View Post
      BMW 728 -96 ongelmana: edessä sähkölasit ei aukee mutta moottorit pyörii kyllä, mutta takana toimivat aluksi mutta n.5 aukaisemis kerran jlk. kuulu kauhia kolahdus ja kumpikaan ei enää aukee... releet kyllä naksuu mutta mitään muuta ääntä ei takaa kuulu... Olisko tietoa/vinkkejä ongelmiin?
      Eikös näissä kaikissa ole siellä oven sisällä se moottori ja sitten vaijerihissi missä lasi on kiinni.

      Moottori jos ei pyöri niin se vaihtoon, jos moottorin ääni kuuluu niin hissin vaijeri luiskahtanut paikaltaan tai katki, hissin mekanismin liitokset hajonnut tai lasi irronnut hissistä.

      Ovipaneeli auki ja sillä se selviää...
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #93
        ja lisäyksenä: moottori / vaijeri / mekanismi on yhtä puuta, joten koko roska vaihtuu kerralla, oli vika missä tahansa noista.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • bemuteme
          Newbiemmer
          • Feb 2013
          • 8
          • finland

          #94
          Noniin osaisko joku auttaa tällaisen vian kanssa.. Eli auto on vm.95 740ia, ja sellainen vika, että näyttö ei toimi, paitsi pitkän ajon jälkeen saattaa syttyä ja mankassa muutenkin vikaa kun välillä soittaa vain joitakin kaiuttimia ja joskus kaikkia. Ja volume-napin kääntely vaikuttaa siihen mitkä kaiuttimet soi...
          Autossa on siis navi+tv, ja takakontissa vahvistimet ym. vakio gps-boxit.

          Pari kertaa on kylmänä lähtiessä tehnyt myös sitä että mittaristot ei näytä mitään ja hetken ajon jälkeen näyttää ihan ihme lukemia, jonka jälkeen alkaa näyttämään oikeita lukemia..

          Comment

          • crom
            BTCF Member
            • May 2013
            • 71
            • Satakunta

            #95
            Itsellä tällä hetkellä E38 740iA ja omassa vikana, ettei ajotietokone näytä mitään vaikka kuinka viikseä painelee. Millähän saisi korjattua?
            E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

            ex. E38 740iA (95)
            ex. E34 535i (91)
            ex. E34 530i Touring (94)
            ex. E46 320i (01)
            ex. E30 325i (90)
            ex. E32 730i (92)

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #96
              Originally posted by crom View Post
              Itsellä tällä hetkellä E38 740iA ja omassa vikana, ettei ajotietokone näytä mitään vaikka kuinka viikseä painelee. Millähän saisi korjattua?
              jos näyttö kuitenkin toimii (esim check control), niin uusi viiksi voisi olla paikallaan?
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 3001
                • Tallinn

                #97
                Potilas e38 -00, Seiskan ostaminen on kyllä hienoa, ensimmäiset viat tulee ennen, kun auto on edes Suomessa!

                Startatessa ihmeellinen viive. Käyttää avainta startissa, niin menee n. 2s ja sen jälkeen auto vasta tärähtää tulille. Takajarruvalot palaa kuulemma kokoajan.

                Virtalukon pohja? Ei taida olla kovin kallis osanakaan..
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #98
                  Originally posted by McBeast View Post
                  Takajarruvalot palaa kuulemma kokoajan.
                  Tähän voisin veikata jarruvalokatkaisijaa jalkatilassa. Ainakin kun vaihdoin sigun E39:ään uutta jarrutehostinta, onnistuin jotenkin tönäisemään sitä katkaisijaa siten, että jarruvalot alkoivat palaa koko ajan. Katkaisija takaisin oikeaan asentoon ja homma oli sillä selvä. Kannattaa siis tsekata katkaisijan tilanne.

                  Comment

                  • Tyramies
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 271
                    • Helsinki

                    #99
                    Originally posted by McBeast View Post
                    Potilas e38 -00, Seiskan ostaminen on kyllä hienoa, ensimmäiset viat tulee ennen, kun auto on edes Suomessa!

                    Startatessa ihmeellinen viive. Käyttää avainta startissa, niin menee n. 2s ja sen jälkeen auto vasta tärähtää tulille. Takajarruvalot palaa kuulemma kokoajan.

                    Virtalukon pohja? Ei taida olla kovin kallis osanakaan..
                    Odotappas kun rupeet rekisteröintikatsastukseen vaihtamaan alustan osia ...
                    -Kevin, i wanna double...
                    -Harry! ...
                    -I need a double, right now!
                    "thank you son."

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Tyramies View Post
                      Odotappas kun rupeet rekisteröintikatsastukseen vaihtamaan alustan osia ...
                      ei ole merkitystä, 99% katsastusmiehistä ei edes tajua jos E38:n alustassa on sen verran väljää että tuntuu ajossa
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by BeamR View Post
                        ei ole merkitystä, 99% katsastusmiehistä ei edes tajua jos E38:n alustassa on sen verran väljää että tuntuu ajossa
                        Ja kaikkiin näihin joutuu kuitenkin sen alustan uusimaan, niin mitä siitä lähteä stressaamaan. Pitäisi tiedostaa jo siinä vaiheessa kun lähtee 7-sarjaa katsomaan.

                        Comment

                        • Tyramies
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 271
                          • Helsinki

                          tää E38 alue ei oo muuttunu yhtään vuoden sisään Aina valitellaan auton paskaa alustaa mutta silti ajellaan näil Muistanpa edelleen kun ruvettiin sillon 730i alustaa remppaamaan, yks tukivarsi motonetistä 80e ja toinen oem tais olla 140, niin motonetin puoli rupes klappaamaan 4kk päästä leimasta mutta "saksan" laatu kesti siihen päivään asti kunnes myin auton...
                          -Kevin, i wanna double...
                          -Harry! ...
                          -I need a double, right now!
                          "thank you son."

                          Comment

                          • Jaristr
                            Newbiemmer
                            • May 2014
                            • 21
                            • Muurame

                            Tyhjäkäynti aaltoilee, osaako joku auttaa.

                            Moikka
                            Osaisikos siis joku neuvoa mitä pitäisi tehdä kun tyhjäkäynti alkoi akun irroituksen ja takaisin laiton jälkeen aaltoileen 1000-500 kierroksen välillä.
                            Auto on -99 740
                            Kiitos jo etukäteen.

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 3001
                              • Tallinn

                              Originally posted by Jaristr View Post
                              Moikka
                              Osaisikos siis joku neuvoa mitä pitäisi tehdä kun tyhjäkäynti alkoi akun irroituksen ja takaisin laiton jälkeen aaltoileen 1000-500 kierroksen välillä.
                              Auto on -99 740
                              Kiitos jo etukäteen.
                              Epäily: MAF.

                              Vahvistus: Inpalla.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Jaristr
                                Newbiemmer
                                • May 2014
                                • 21
                                • Muurame

                                Originally posted by McBeast View Post
                                Epäily: MAF.

                                Vahvistus: Inpalla.
                                Mikäs sitten on tämä MAF ? Ai joo ilmamäärämittari !
                                Voikos se simahtaa tuosta akun irtoituksesta, vai mitähän siinä oikein tapahtui?
                                Last edited by Jaristr; 19-05-2014, 06:54.

                                Comment

                                Working...
                                X